2009. május 22., péntek


– Minden évben ilyenkor kampányt indítunk, ugye?
– Igen, szoktunk.
– Jó, akkor a szokásos helyeken és összegért, kérj hozzá ingyen PR-cikkeket!

– Nincs eladás, nincs bevétel, mit csináljunk?
– Ööö, egy kampány esetleg?
– De az segít?
– Hát, elvileg arra van… mennyi a keret?
– Uh, legyen nagyon olcsó, és még azt is oszd el kettővel. És minden megjelenésről tudni akarom, mennyit hozott. Végre bebizonyíthatnád, hogy értesz is a szakmádhoz!

Emelje fel a kezét az a marketinges/médiatervező, aki mostanában nem álmodott hasonló beszélgetéssel. Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki a saját személyes helyzetén is elgondolkodott, amikor lassan kézzelfoghatóvá vált, hogy néhány, tízezer kilométerre lévő gazdaságpolitikus néhány hibás döntése immár nem csak egy izgalmas cikk a hírportálok főoldalán, amiről zseniális eszmefuttatásokat lehet folytatni kávészünetben, hanem egy olyan faktor, ami az egész reklámszakma működését megváltoztatja. Mert a vásárlónak mindig igaza van. Végső soron pedig belőlük élünk: ha nem tudjuk megfelelőképp motiválni a fogyasztói döntéseiket, az visszaszivárog az üzleti eredményekig. És akkor most mondjuk ki mindannyian, szépen, halkan, egyszerre, melyik osztály költségeit vágják meg elsőként: igen, a kommunikációra fordított összeget.

Az első sokkon már túljutottunk. Nemzetközi szinten vágták a marketingbüdzsét és a fejeket, strukturáltak át szervezeti felépítéseket, mindezt a profitráta megtartása vagy csökkenésének minimalizálása érdekében. A szakma azonban nem nyerte el saját feloldozását ezekkel az áldozatokkal: szemléletváltás nélkül továbbra is csak szűrővel lapátoljuk kifelé a vizet a süllyedő hajóból.

Akár évtizedes múltunk van a kommunikáció területén, akár újoncként csöppentünk bele a mélyvízbe, mindenképp érdemes ismernünk a tényeket és a számokat. Látnunk kell a trendeket, hogy ne kullogjunk utánuk, hanem elsőként alkalmazhassuk azokat, amelyek az új fogyasztói döntéshozatali struktúrában is működőképesek. Bejegyzéseimben azokat a hazai és nemzetközi kutatási eredményeket, érdekességeket, esettanulmányokat és baklövéseket mutatom majd be, amelyek segíthetnek abban, hogy valóban olyan üzleti döntéseket hozhassunk, amelyek eredményeképp valóban nem kell majd rosszul aludnunk.


Érdemes feliratkoznod, ha mindig a legfrissebb információkat szeretnéd birtokolni a következő területeken:

  • külföldi trendek és chartok: a médiafogyasztás változásanak hatása a tervezésre
  • online marketing technikák előnyei és hátrányai
  • versenyszféra: legális és illegális / etikus vagy etikátlan
  • célcsoportok: sörétes puska vagy nyílvessző?
  • mindent az ügyfélért, de hogyan? hatékonyság vs régi berögződések a marketing stratégiában és taktikában
  • csak a hazai? know-how áramlása szakmán belül
  • aki lemarad, kimarad! stratégiai vagy taktikai elem az online marketing?
  • az írás megmarad? mire van még szükség a hagyományos médiumok közül, és melyik sort kell „shift-delete”-elni az Excel-táblázatból

Hogy ki ne felejtsem: ez a blog olyan lesz, mint egy keresőoptimalizált honlap. Teljes mértékben szakmai, de emberek írják, embereknek. A kommentbox nem véletlen: szeretnénk, ha Te is megosztanád velünk a véleményed. Mert attól leszünk mindannyian még hatékonyabbak.

WebMagdi, keresőmarketing konzulens
Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

1 megjegyzés:

  1. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez közvetlenül hogyan kapcsolódik a keresőmarketinghez? A kommunikációs, ezen keresztül a marketing büdzsé megfelezésével?
    Gergő

    VálaszTörlés