2009. július 17., péntek

Wellness hotel ajánlatainak online hirdetése

Hogyan hirdessünk hatékonyan utazást, akciós üdülést online médiumokon keresztül?

A belföldi vagy külföldi utazást tervezők elsősorban az internetet használják az utazási ajánlatok felkutatására. A keresőkön és egyéb népszerű oldalakon megjelenő hirdetések gyakran felkeltik az emberek érdeklődését. A megfelelően kiválasztott oldalakon futó reklámok olyan emberek számára jelennek meg, akik a nyaralásukra készülnek. A jól ismert szöveges AdWords hirdetés mellett gyakran találkozhatunk képi és videó hirdetésekkel. A szöveges hirdetésben 105 karakter áll rendelkezésünkre, azaz három sorban kell megfogalmaznunk a lényeget. A képi és videó hirdetések annyiban jelentenek pluszt, hogy ötvözik az üzenet átadását a hangulatot megtestesítő képekkel. A képi hirdetést – jellegét tekintve – a bannerhez lehet hasonlítani. Az online videó hirdetés pedig leginkább egy tv-s reklámhoz hasonlítható.

Az üdülés és nyaralás terén jó hirdetési eredmények érhetők el a Google-on és a Google tartalmi hálózatán indított reklámokkal. A nyári időszakban különösen fontos szerepe van a professzionálisan beállított kampányoknak. A kiélezett hirdetési verseny komoly feladat elé állítja azokat, akik sikeres online kampányt szeretnének elérni. Korábbi években már számos nyaralással kapcsolatos kampányt menedzseltünk, amelyeknél kivétel nélkül magas átkattintási arányt értünk el. A mostani kampányoknál sincs ilyen téren változás, azonban a szöveges hirdetések mellett képi hirdetéseket is használunk. A bannerrel ellentétben a Google AdWords keretében menedzselt képi hirdetésekért csak akkor kell fizetni, ha a hirdetésben megjelenő url-re rákattintanak – pusztán a megjelenésért nem.

A Karos Spa zalakarosi négycsillagos wellness szálloda megbízásából két akció promotálását folytatjuk Google hirdetésekkel. A szöveges hirdetések a keresőkben és a keresők tartalmi hálózatán jelennek meg, a képi reklámok csak ez utóbbiban. A megfelelő tartalmi oldalak kiválasztása több módon történt. A webhelyek kiválasztásához meghatároztuk a releváns kulcsszavakat, amelyekhez kötődő weboldalak szintén bekerültek a listába. Továbbá manuális úton meghatároztuk azokat a weboldalakat, amelyek a tartalmi háló részei, és amely oldalak látogatói olyan emberek, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek a belföldi wellness utazások iránt. A webhely kiválasztó eszköz témáinak segítségével szelektálhatunk azok között a weboldalak között, ahol a hirdetések megjelennek. A Google tartalmi hálójában résztvevő oldalakat a Google Ad Planner segítségével tudtuk vizsgálni. A Google Ad Planner az alábbi dolgokban nyújtott segítséget:

  • a meghatározott potenciális célcsoportnak megfelelő weboldalak felkutatásában

  • információ begyűjtésében a kiválasztott weboldalakról, az adott oldal látogatottságáról, forgalmi adatairól

  • a média tervezés hatékonyabbá válásában.


Az alábbi képen láthatjuk az egyik népszerű online női magazin statisztikai adatait az Ad Planneren. A lentebb található videó röviden bemutatja a Google Ad Planner használatát és előnyeit.





A Karos Spa részére két kampányt is indítottunk a fentebb leírt eszközökkel meghatározott webhelyekre. Első alkalommal egy héten keresztül jelent meg szöveges és képi reklám, amely a Béres Alexandra fogyókúratábort hirdette. A wellness programot szakemberek állították össze, a kampány célközönsége pedig azok voltak, akik aktív, belföldi nyaralást terveztek. Az életmód napok után a kisgyermekes családok számára nyújt kedvező nyaralási lehetőségeket a szálloda. Tavalyi áron, egyéb kedvezményekkel egybekötve tölthetnek el egy hetet a családok. Mindkét kampány jó átkattintási aránnyal visz érdeklődőket az akciót részletező oldalra.



Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

1 megjegyzés: