2010. július 21., szerda

Mitől lesz hatékony a landing page? - 1. rész

A landing page, vagyis az érkezési oldal az az oldal, ahol a látogató belép a weboldalra. Az érkezési oldal optimális esetben nem egyenlő a főoldallal, hiszen a látogató az általa keresett kifejezésnek a legjobban megfelelő aloldalra érkezik, ahol a legtöbb információ várja a keresett témában. Ennek megfelelően ez legtöbb esetben nem a főoldal.

Tehát a weboldalunknak több érkezési oldala is van

Az érkezési oldalnak (landing page) meghatározó szerepe van céljaink elérésében. A legtöbb weblap esetében tipikusan a főoldal az elsődleges érkezési oldal, de egyre többen ébrednek rá arra, hogy ki kell alakítani a főoldalon kívül is landing page-eket. Egy gyenge érkezési oldal növeli a visszafordulási arányt (bounce rate), vagyis az oldalt azonnal elhagyók arányát. Ellenben egy jól kialakított érkezési oldal megadja a keresett információkat, és segítia látogatók tovább navigálását az oldalon az üzleti célok – a vásárlás, kapcsolatfelvétel, hírlevélfeliratkozás –irányába, ezzel megalapozva a weboldal sikerességét és termelékenységét.


Visszafordulási arány (bounce rate)

Ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy jó-e egy landing page, több dolgot is figyelembe kell vennünk. Az első fontosmutatószáma visszafordulási vagy lepattanási arány, ami megmutatja, hogy hány látogató hagyja el az oldalunkat 3 másodpercen belül anélkül, hogy elolvasná az érkezési oldal szövegét és bármilyen további lépést tenne a weboldalon. Tehát a visszafordulási arány fordítottan arányos az érkezési oldalunk eredményességével. Minél nagyobb ez a szám, annál biztosabb, hogy valami baj van az érkezési oldallal.

Az oldalra érkező látogatók jellemzői

A legtöbb látogató azonnal átugorja a számára érdektelen, irreleváns információkat, és addig kattintgat a további keresési találatok között, amíg rá nem talál arra az oldalra, ahol gyorsan megkapja a keresett információkat.

Egy jól kialakított céloldal üzleti céljainkat szolgálja, amennyiben jól ismerjük célcsoportunkat, azokat a látogatókat, akik nagy valószínűséggel rátalálnak weboldalunkara.

Hogy kik találnak rá az honlapunkra, elsősorban onnan tudhatjuk, hogy a statisztikában látjuk, melykeresőszavakon keresztül érkeznek a látogatóink az egyes érkezési oldalainkra. Például egy látogató, aki egy hirdetésben meglátott termék után érdeklődik, nem akar végigkattintani a teljes termékkínálaton, mielőtt megtalálná a számára érdekes, keresett terméket.

Minden látogató más után érdeklődik, mikor rátalál a weboldalunkra és általában különböző helyről érkeznek.Míg az egyik egy fogyasztói véleményeket gyűjtő oldalról egy linkre kattintva jut el hozzánk, a másik a hirdetésünkre kattint, a harmadik pedig a konkrétan keres valamit.

A különböző látogatóknak különböző landing page dukál, ahol közvetlenül megtalálhatják a keresett információkat. Például aki hirdetésről érkezik, ő az "aktuális akció" oldalon landol, míg aki csak információk után érdeklődik, a tudásbázisban, vagy kapcsolódó cikkek aloldalon.


Az érkezési oldal hatékonysága

A látogatók által különböző útvonalakon elért érkezési oldalaknak a hatékonyságát étékelni kell. A visszafordulási arány a hatékonyság mérésének kulcs száma.

A céloldal hatékonyságának mérésében a következő fontos szempont az elvárt akció végrehajtása. Ez lehet a termék megrendelése, mintadarab kérése, további információ kérés, kapcsolatfelvétel, stb.

A konverziók száma az a szám, ahányan végrehajtották az általunk kitűzött célokat a weblapon.

A konverziós rátát a látogatószámhoz viszonyított konverziók száma határozza meg. Tipikus konverziós arány a 3-5% a lead generálás esetén (kapcsolatfelvétel, visszahívás kérés, érdeklődés, stb), és 1-2% a közvetlen vásárlás esetén, mindezek persze nagyon függnek az adott iparágtól. Egy sikeres weboldallal a konverziós arány megduplázható.

A koncepció lényege, hogy összehangolt érkezési oldalakat kell készíteni. Ez a kapcsolat a forgalom forrásai (ahonnan a látogatók érkeznek) és a landing page között. Minél jobban kapcsolódnak egymáshoz, annál nagyobb az esély a magasabb konverziós arány elérésére.

Folytatjuk.
Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

2 megjegyzés: