2012. október 24., szerda


Magyarországon az elmúlt 4 év alatt megháromszorozódott az online kiskereskedelem forgalma, a 2012-es évre 180 milliárd forint közeli forgalmat prognosztizálnak a kutató intézetek. Az elektronikus kereskedelem legnagyobb előnye azonban, hogy akár kisvállalkozások számára is elérhetővé és megfizethetővé  teszi a külföldi piacokra történő belépést, ami viszont a hazaihoz képest már óriási piacot és egyúttal lehetőséget jelent a hazai cégek számára. Ha tudnak élni a lehetőséggel...


Miért sikerül olyan kevés cégnek a nemzetközi online marketing?

Kell egy webshop...

Hát először is szükség van egy jól működő, megbízható, gyors webshopra, ami megfelel mind a keresők, mind felhasználók elvárásainak. Egy nemzetközi kereskedelemre alkalmas webáruház fejlesztése általában óriási erőforrást igényel, főleg ha egyedi megoldásra van szükségünk, amelyre az olcsó, dobozos megoldások korlátozottan vagy egyáltalán nem alkalmasak. Mire egyáltalán eljutunk addig, hogy van egy funkcionálisan alkalmas webshopunk, sokszor hónapok, sőt évek is eltelhetnek. Ezalatt sokszor nem csak a kedvünk megy el a projektől, de a büdzsénk is elfogy, sőt akár a teljes környezet is megváltozhat annyira, hogy már nem is tudjuk elindítani az oldalt.




Mi van az online marketinggel?

Hiába van bármilyen szuper webshopunk, ha nem tudunk elégséges számú látogatót az oldalra irányítani ÉS ezután nem tudjuk hatékonyan megszólítani őket, azaz konverziót felmutatni, nem lesz bevételünk.
A nemzetközi piacon sokkal erősebb a verseny, új belépőként olyanokkal kell felvennünk a versenyt, akik évek óta komoly energiát és pénzt fektetnek az online marketingbe. Ezért ha csak nem nagyon speciális területre, azaz réspiacra koncentrálunk óriási versenyre kell felkészülnünk. Ez többek között azt is jelenti, hogy nagyon átgondolt, megalapozott marketing stratégiára van szükségünk, ami célirányosan és költséghatékonyan használja fel a rendelkezésre álló büdzsét.

AdWords és Analytics nélkül nem fog menni..


Természetesen akár angol piacon is lehet szép eredményeket elérni az organikus eredmények között, a kérdés csak az, hogy mennyi idő alatt és mennyi befektetéssel... Az angol, német és egyéb népszerű nyelvek esetében nem érdemes csak a természetes találatokra alapoznunk, mindenképp számolnunk kell költséghatékony és mérhető hirdetési formával, amellyel gyorsan, kiszámíthatóan terelhetünk forgalmat az oldalra. Erre a WebMa egyértelműen a Google AdWords kampányt javasolja.
Bár tudnunk kell, hogy a nemzetközi piacon nagyságrendekkel is drágább lehet a kattintás, egy intelligens AdWords stratégiával költséghatékonyan  is szerezhetünk releváns látogatókat. A magasabb árak, a kiélezett verseny feketeöves szakembereket kíván, különben nem sok esélyünk van hosszú távon.

Sikeres online marketinghez együtt kell érteni és alkalmazni a stratégiai tervezés, a keresőoptimalizálás, a fizetett hirdetések és a webanalitika tudást.

Konverzió nélkül mit érek én?

Mi történik, ha komoly erőfeszítések árán eljutottunk addig, hogy van egy csomó látogatónk, akik alig vagy egyáltalán nem vásárolnak? Mi lehet a gond?
  • Nem elég relevánsak a látogatók - rossz a kampány
  • Nincs vagy hiányos az információ az oldalon - nincs jól előkészítve marketing szempontból
  • Nem elég hiteles az online vásárláshoz  - nem ismert a látogató számára

Az első két marketing problémán még lehet segíteni - csak megfelelő tudás és tapasztalat kell hozzá, a harmadikon azonban nem könnyű. Sokszor olyan márkákkal kell versenyeznünk, amelyek akár éves szinten dollár milliókat fektetnek az ismertségük növelésébe - és sok éve kezdték. Ezért a hitelesség megteremtése elsődleges fontosságú, ha talpon akarunk maradni. Gondoljunk bele, hogy a vásárlónknak akár a világ másik végén el kell hinnie, hogy egyáltalán fogja kapni, amit megrendelt, azt és akkor és annyiért, amit ígértünk neki. Valamint az esetek többségében ugye elvárjuk, hogy előre fizessenek mindezért, ezért a HITELESSÉG  döntő szempont lehet sikerben.


Összefoglalva mi kell a sikeres nemzetközi e-kereskedelem üzlethez?

A versenyképes termékről, valamint az eredeti, minőségi tartalomról most nem szóltunk, mert ez bármilyen online projektnél igaz, hazai környezetben is.
A kiélezett nemzetközi versenyben, az e-commerce sajátosságait figyelembe véve a kövekező pontokra kell mindenképp koncentrálnunk
  • (Versenyképes termék vagy szolgáltatás - nulladik szint)
  • Átgondolt online marketing stratégia
  • Felhasználóbarát, profi, keresőoptimalizált webshop
  • Specifikus online marketing kompetenciák
    • Keresőoptimalizálás
    • PPC tudás - Google AdWords
    • Webanalízis és konverzió optimalizálás- Google Analytics
    • Közösségi marketing
  • Hitelesség
  • Folyamatos működés biztosítása



A WebMa teljeskörű megoldást kínál a nemzetközi piacra lépéshez!


és igen, mindenképp számolnunk kell megfelelő büdzsével, illetve finanszírozással:




Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: