Legnagyobb hibák az online marketingben
Milyen tipikus hibákat követnek el a hazai cégvezetők az online marketingben? Miért zárul bukással és veszteséggel az online marketing projektek jelentős része? Milyen egyszerű összefüggéseket kell ismernünk, hogy elkerüljük ezeket?
Alapvető ismeretek hiánya a cégvezetők részéről
- Alapvető ismeretek hiánya a cégvezetők részéről
- Rossz döntések… és az értük fizetett ár
- Kevés a büdzsé, dobjuk ki az ablakon!
- Költséghatékony vs olcsó… Nem mindegy!
Alapvető ismeretek hiánya a cégvezetők részéről
Rossz döntések … és az értük fizetett ár
- A saját és kollégáink belefektetett idejét – hány órát foglalkoztunk a projekttel
- Valamint mindenek előtt az elvesztegetett időt és piaci lehetőségeket!
- Hol tarthatnánk már, ha nem felesleges köröket futunk?
- Hány megrendelésünk, ügyfelünk lenne azóta?
- Mennyit kerestünk volna összesen?
Kevés a büdzsé – dobjuk ki az ablakon
- Tényleg azt gondoljuk, hogy elég elindítani egy hirdetést pár ezer forinttal és dőlni fognak a megrendelések?
- De ahhoz sem kell józan paraszti észnél több, hogy belássuk NINCS INGYEN EBÉD. Amennyit invesztálunk a saját időnkből, pénzünkből az online marketingbe, azzal arányosan fogunk tudni kivenni belőle.
- Az online marketing a versenyről szól, hogy jobbak legyünk mint a többiek! Tényleg azt gondoljuk, hogy pár óra munkával le tudjuk nyomni a versenytársakat, akik hónapok, évek óta foglalkoznak a témával és komoly időt és energiát fektettek bele?
- Tényleg azt gondoljuk, hogy 10-20-30 000 forintért valaki megváltja az üzleti sikerünket?? Ne legyünk naívak, gondoljuk át, hogy ennyi pénzért reálisan mennyi időt fognak a problémánkkal tölteni?? (sarkított példaként gondoljuk át, hogy egy szerelő, költöztető vagy mester ennyi pénzért mennyi időt szán ránk?) A jó online szakember ideje nem olcsó, de pár óra alatt senki nem tud csodát tenni. Annyit várjunk a pénzünkért, amit fizetünk – ez hatványozottan igaz az INGYENES ajánlatokra…
Olcsó vs költséghatékony – Nem mindegy
-
A eset: elköltünk összesen 50 000 forintot, amiből 10 000 ft bevételünk lesz
-
B eset: elköltünk 200 000 forintot, amiből 500 000 ft bevételünk lesz
-
Keresztkérdés: Melyik volt az olcsó és melyik a költséghatékony kampány?
-
Mennyit keresünk egy új vásárlón? ez legyen a példánkban átlagosan 10 000 ft
-
100 látogatóból hány új vásárlónk lesz? Ez gyenge oldal esetén 0-hoz közelít, egy nagyon profi oldal esetén 3-5 között mozoghat
-
Mennyit fizetünk egy látogatóért ha AdWords kampányból akarjuk az oldalra hozni? Nos, ez egymillió faktortól függ, de alapvetően a versenytársak száma mellett, amit ugy nem tudunk befolyásolni a kampány beállításunk profizmusától (mennyi időt foglalkozunk a finomhangolással) és a weboldalunk minőségétől. Nagy átlagot tekintve azt mondhatjuk, hogy profi kampány esetén reálisan 30-40 ft-ért már nagy számú minőségi látogatót tudunk hozni, míg a másik esetben ha egyáltalán sikerül, akkor is könnyen számolhatunk 100 ft körüli díjjal.
Ahhoz, hogy ilyen eredményeket el tudjunk érni, nyilván foglalkozni kell mind a weboldalunkkal, mind a kampánnyal, de ebből is látszik, hogy megéri, hiszen már egy 100 000 Forintos hirdetési büdzsénél is óriási különbségek mutatkoznak.
Míg a “rapid” kampány vissza sem hozta az árát, sőt jelentős veszteséget termelt, addig a B kampány több, mint hatszoros megtérülést ért el! Nos, a két kampány munkadíja nyilván nem egyforma, hisz B esetben foglalkozni kell az érkezési oldalakkal is, sőt jelentős időt kell beletenni a finomhangolásba. De amíg a menedzsment díjban a különbség max. 50-100 000 ft, addig a bevételben 575 000 forint. Ennek az egyszerű összefüggésnek a fel nem ismerésén múlik az online marketing projektek nagy részénél a siker vagy a bukást.
Természetesen a példa nem csak AdWords kampányra igaz, hanem kereső optimalizálásra, weboldal fejlesztésre vagy bármilyen egyéb szolgáltatásra, ahol elsősorban online csatornákon tudjuk a potenciális ügyfeleket elérni.
Irracionalitás erőforrás tervezés
-
Üzleti és marketing célok megfogalmazása
-
Mit akarunk elérni? Hol tartunk a piacon? Mik az erősségeink? Kik a versenytársa?
-
A saját üzletünket és piacunkat mi ismerjük a legjobban. Egy jó ügynökség segít összeszedni a gondolatokat és megvalósítani a célokat az online piacon, de az alapvető információknak tőlünk kell jönnie.
-
Szövegírás és tartalom
-
A szövegírás nem olcsó, a téma, a határidő és a szövegíró profizmusa függvényében 10-20 000 ft körüli árral kalkulálhatunk, így a legtöbb kis cég igyekszik ezt megspórlni.
-
A szövegírás nehézségét és időigényét azonban mindenki alulbecsli..Egy jó weboldalhoz, de még kampányhoz is jó és mennyiségi tartalom kell. 10-20 profi cikk, menüpont megírásához – ami egyáltalán nem mondható soknak – valamint ezekhez megfelelő képek, illusztrációk kereséséhez, előkészítéséhez átlagosan 1 hónapra van szüksége egy olyan cégnek, ahol nincs főállású kolléga a feladatra dedikálva.
-
Programozó
-
Design – felhasználói/usability szakértő
-
Keresőoptimalizáló
-
Google AdWords
-
Webanalitika elemző – Google Analytics szakértő
- A legfontosabb tanulság, hogy addig nem fogjunk bele semmilyen projektbe vagy kampányba, amíg nem tájékozódunk megfelelően.
- Ne higyjünk el irreális igéreteket. Itt sincs ingyen ebéd, gondoljuk át józan paraszti ésszel, hogy mit várhatunk el egy adott összegért és mit nem
- Legyünk tisztában vele, hogy az erőfeszítéseinket nem önmagukban, hanem csak és kizárólag a piac és versenytársak függvényében lehet értékelni
- Tudjunk különbséget tenni az olcsó és a költséghatékony között
- Teljes képet lássunk, amikor döntéseket hozunk, kalkuláljuk bele a saját és kollégák munkaidejét és a potenciálisan megszerezhető/elvesztett piaci lehetőségeket is
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!