Bölcsek köve (helyett)
Többet ésszel, mint büdzsével
Mindegy mekkora marketing büdzsé áll rendelkezésünkre, vannak olyan kérdések, amelyeket akkor is érdemes átgondolnunk, ha 50 000 vagy ha 10 000 000 forintot szándékozunk elkölteni. Már elég régóta mantrázzuk őket, de minél összetettebb az online világ, minél több impulzus éri az embereket, annál nehezebb számukra kiszűrni a lényges információt. Ha őszinték akarunk lenni ez nem is csoda, hiszen egyáltalán nincs könnyű dolga annak, aki háttértudás nélkül próbál meg elindulni.. Hogyan szűrjük elő azt az irtózatos mennyiségű információt, ami rendelkezésre áll? Mi olvassunk el, merre induljunk? Mikor kérjünk segítséget?
Az alábbi cikkben olyan gyakorlati tippeket mutatunk, amelyek segítségével profin felkészülhetsz, mielőtt belevágsz egy online marketing projektbe. Ez minden esetben fontos, de ha szűkösek az erőforrásaid, akkor a Te számodra kritikus, mert nem tudsz felesleges kitérőket finanszírozni.
Még mindig nincs ingyenebéd…
Az idő pénz – de mennyi?
Van, amit nem lehet pénzen megvenni…
Nincs univerzális csodafegyver- minden helyzet egyedi
Kötelező házi feladat büdzsétől függetlenül
-
Először próbáld meg minél reálisabban átnézni a jelenlegi helyzeted.
-
Honnan indulunk? – a potenciális vásárlóid szemével
-
Milyen képet kap egy érdeklődő a cégedről, ha a témáddal kapcsolatos oldalakat keres vagy olvas az interneten?
-
Milyen minőségűek ezek? Azt az információt, imidzset közvetítik, amit szeretnél? Egyáltalán mekkora esély van, hogy rád találnak és milyen találatot kapnak?
-
Milyenek a konkurensek? Mit mondanak magukról? Milyen csatornákon, mit kommunikálnak? Miben jobbak?
-
Te miben tudsz jobb lenni nálunk? Mi az a megkülönböztető előny, amivel meggyőzöd a vásárlóidat?
-
Milyen adataid vannak korábbról: weboldal statisztika, kampány statisztika, hírlevél feliratkozók, iparági elemzés, stb? Hozzáférsz ezekhez? Tudod értelmezni őket? – milyen tudással rendelkezel jelenleg online marketinből
-
Mit tudsz az ügyfeleidről? Kik azok a vásárlói csoportok, akiket meg akarsz szólítani? (nem, kor, foglalkozás, érdeklődés, téma szerint)
-
- Elsőként magas szinten a stratégiai célokat, pl
- Marketing büdzsé hatékony elköltése
- Ismertségnövelés és brandépítés
- Online generált érdeklődések számának növelése, költséghatékonyan
Következő lépésként próbáld meg minél inkább számszerűsíteni a célokat!
- Jelenlegi x darabról y darabra növelni az online érdeklődések/vásárlások számát adott időn belül
- x összegről y-ra csökkenteni az online akvizíciós (konverziós) költséget – persze ehhez nem árt tudni a jelenlegi számokat..
- Duplájára növelni a visszatérő vásárlók számát
- X ft offline értékesítési forgalomnövekedést az online kampány hatására
- Kik vagyunk és hova helyezzük magunkat a piacon?
- Kik a legfontosabb versenytársak? Miben jobbak nálunk, miben vagyunk mi jobbak?
- Kik az ügyfeleink és mit tudunk róluk?
- Hol tartunk jelenleg online? Milyen az online jelenlétünk? Min szeretnénk változtatni?
- Milyen korábbi kampány, webstatisztika, vagy egyéb adatok állnak rendelkezésre? Tudjuk használni ezeket, vagy segítségre van szükségünk?
- Hova szeretnénk eljutni? Milyen konkrét céljaink vannak?
- Milyen időn belül és kb mennyi erőforrással szeretnénk ezeket megvalósítani?
- Mi a cél konverziós költségünk, amiért még megéri számunkra egy érdeklődőt, vásárlót, feliratkozót, stb megszerezni? Mi az, amikor már biztos nem? Mi a kívánatos érték?
- Milyen emberi kapacitás áll házon belül rendelkezésre? – tudás, időkeret
- Milyen kérdésekre szeretnénk választ kapni első körben a startégia pontosításához?
- pl. online piaci trendek és a piac mérete
- saját helyzet pontosabb értékelése- valójában milyen a weboldalam, kampányom jelenleg pl
- milyen eszközöket érdemes használnom, Facebook és/vagy Adwords? stb.
Következő szint: beszéld a közös nyelvet, legalább alapfokon
-
Kész anyagot prezentálhatunk nekik, ami alapján profi, testreszabott ajánlatot adnak
-
Vagy rögtön kiszűrhetjük azokat, akik nem kíváncsiak az anyagunkra, fel sem teszik számunkra a fenti kérdéseket és enélkül adnak egy sablon ajánlatot – akkor biztosan nem jó helyen járunk…
Mennyiség helyett minőségi információk
Surviver kit – tudásbázis
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!