Adwords-tippek helyi vállakozásoknak
A kisvállalkozások számára az online marketing felületek meghódítása már-már lehetetlen küldetésnek tűnhet. Az alábbi tanácsokkal azonban bemutatjuk, hogy ez számukra is igen megtérülő lehet. Ezek a vállalkozások általában egy kisebb földrajzi terület kiszolgálására törekszenek, ezért az országos megjelenés nem tűnik hatékonynak. A Google AdWordsnek köszönhetően azonban a kisebb helyi üzletek is igen eredményesen célozhatnak ügyfeleikre online, amihez a rendszer több eszközt is kínál nekünk.
AdWords és/vagy Keresőoptimalizálás?
Lokális AdWords – itthon még gyerekcipőben
10 Tipp a sikeres helyi AdWords kampányokhoz
1. Szűkítsük földrajzilag a célzást!
2. Használjuk a helyi információkat kulcsszó-szinten is!
3. Pontos helyi célzás vs. célzás sugár alapján?
4. Éljünk a helybővítmények adta lehetőséggel!
5. Emeljük a licitet!
6. Próbáljuk ki az időjárás bővítményt!
7. Célozzunk a mobilosokra!
8. Állítsunk össze optimálisabb kampánystruktúrát!
A legtöbb helyi vállakozásnak a kampány elején elsősorban földrajzilag céloznia, és csak később áttérni az inkább kulcsszó-jellegű célzásra, hiszen egy kis vállalkozásnak megterhelő lehet egy nagy kampány, ami ronthat a minőségi mutatókon. Ezen kívül azzal is lehet játszani, hogy az egyes termékeket vagy egyes kulcsszavakat több helyi célzással kombinálva kiderítjük, melyik termék vagy melyik kulcsszó melyik földrajzi területen működik jobban.
9. Legyen elég adatunk, mielőtt következtetést vonunk le!
A kisebb kampányok esetében általában többet kell várnunk a megfelelő mennyiségű adatok összegyűlésére, ezért legyünk türelemmel mielőtt nagyívű változtatásokat eszközölnénk egy friss kampányban! Legalább néhány rszáz kattintásból álló információ szükséges ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni egy új kampánynál az egyes célzások vagy kulcsszavak megítéléséhez. A “Kulcsszavak” fül alatti “Keresési kifejezések” eszköz segítségünkre lehet a kattintók által ténylegesen megadott kulcsszavak feltérképezésében.
10. Mérjük a személyes és telefonos konverziókat is!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!