2014. május 23., péntek


A webanalitikában új fejezetet nyit a Google új mérési rendszere, a Universal Analytics. 2014 áprilisától a Universal Analytics kilépett a BÉTA verzióból, és mára minden új funkciójával, frissítésével együtt fennakadások nélkül használható.

universal.png

A Universal Analytics rengeteg új funkciója mind-mind a migráció mellett szól. Az összes innováció egyetlen, alapvető célt szolgál: a fogyasztói szokások és a felhasználók viselkedésének mélyreható megismerését. Ez a cél azonban kulcsfontosságú. A fogyasztók ismerete alapfeltétele a hatékony marketingnek. Az effektív marketingnek köszönhetően pedig alacsonyabb költségek mellett, magasabb bevételek érhetőek el, azaz a költségek megtérülése (ROI) is eredményesebbé válik.

Source: http://cutroni.com/blog/2014/04/02/universal-analytics-now-beta/

A migrálás előnyei

1. ÚJ KÖVETŐKÓDOK
A Universal Analytics új, rugalmasabb követőkódjai lehetővé teszik az adatok gyűjtését bármilyen digitális eszközről (PC, mobil, játékkonzolok, információs oszlopok, POS rendszerek stb.). A követőkódok 3 új generációja a technikai igényeknek megfelelően rugalmasan alkalmazható, így lehetővé válik a konverziók offline mérése is.
2. EGYSZERŰSÍTETT ÉS KÖNNYEBBEN KEZELHETŐ KONFIGURÁCIÓS LEHETŐSÉGEK
A Universal a korábbi Google Analytics-szel szemben több, illetve rugalmasabb konfigurációs lehetőséget biztosít, amelyek lehetővé teszik az organikus keresési források testreszabását, a munkamenet és a kampány időkorlátjának kezelését, a hivatkozók és bizonyos keresési kifejezések kizárását is.
3. EGYÉNI DIMENZIÓK ÉS EGYÉNI MUTATÓK LÉTREHOZÁSA
A Universal Analytics segítéségével létrehozhatók testreszabott mutatók és dimenziók a vállalkozásra egyedileg jellemző adatok összegyűjtéséhez. Így olyan adatok is követhetőkké válnak, amelyeket nem mér az Analytics automatikusan, viszont az üzleti célok megvalósulásának szempontjából relevánsak.

A Universal Analytics mindent tud, amit a Google Analytics, sőt még többet

A Universal 100%-ban támogatja a Google Analytics korábbi standard funkcióit. Ezért egyáltalán nem kell attól tartanunk, hogy az átállással le kell majd mondanunk kedvenc Google Analytics beállításainkról.
1. REMARKETING AZ ANALYTICS-SZEL
A Universal Analytics lehetővé teszi az Analytics alapú remarketing listákat. Ez a korábbi ga.js mérési rendszerrel is kivitelezhető volt, de a remarketing készítés a Universal Analytics keretében jobban skálázható hirdetési, célzási lehetőségeket nyújt. Az új marketing kampányok ezáltal már a fogyasztók tevékenységeihez, viselkedéséhez, igényeihez igazíthatók.
2. AUDIENCE REPORTING (KÖZÖNSÉG JELENTÉSEK)
Az Audience Reporting remek módja a fogyasztók pontosabb megismerésének. A webloldal látogatóinak jellemzői mellett mérhető, hogyan éri el a közönség az oldalt, valamint miként “fogyaszt” a weblapon. Továbbá információkat nyújt a felhasználók hűségének és elköteleződöttségének mértékéről is. A következő alapértelmezett kategóriák tartoznak az Audience Reporting funkcióba: nem, életkor, érdeklődési, nyelvi és földrajzi, viselkedési adatok, valamint hogy milyen technológia használatával jutnak el a honlapra. Természetesen ezek az alapértelmezett mutatók kiegészíthetők a Universal Analytics kínálta új, testreszabott változókkal és dimenziókkal.
3. TELJES GOOGLE TAG MANAGER (CÍMKEKEZELŐ) TÁMOGATÁSA
A Google Tag Manager eszköz támogatja az összes Universal Analytics-be bevezetett új lehetőséget is.

A Universal Analytics új funkciói – Célkeresztben a fogyasztók alaposabb megismerése

A Universal Analytics legnagyobb előnye, hogy segítségével sokrétű információk kaphatók a fogyasztói szokásokról. A felhasználók alaposabb ismerete pedig hozzájárul a marketingcélok effektívebb teljesítéséhez. A Universal Analytics új funkciói mind az imént említett célt szolgálják. Ha kicsit több időnk van, akkor érdemes megnézni ezt az összefoglaló Universal Analytics videót: A következő videó egy remek áttekintést nyújt a Universal Analytics-ről:

1. ESZKÖZÖK KERESZTMÉRÉSE
Ez a funkció lehetőséget teremt az eszközök keresztmérésére a User ID-n keresztül. Így mérhetővé válik a fogyasztók többszörös eszközhasználata is. Ezáltal alaposabban megérthető, melyik eszköz generál forgalmat. Ennek ismeretében további lehetőségeket teremt a kampányok finomhangolására.
2. IDŐZÓNA ALAPÚ ADATFELDOLGOZÁS
Míg korábban kizárólag a Csendes-óceáni időzóna alapján történt az adatok mérése, addig a Universal Analytics lehetővé teszi, hogy a beállított időzóna az Analytics adatfeldolgozásának időpontját is meghatározza. Így egy új-zélandi felhasználó korábban láthatja az adatokat, mint egy német.   
3. UNIVERSAL ANALYTICS MEASUREMENT PROTOCOL (MÉRÉSI PROTOKOLL)
A Universal Analytics mérési protokollja az új rendszer egyik legsokrétűbb innovációja. Lehetőséget nyújt, hogy bármilyen digitális eszközről (pl. POS rendszerek, call centerek, síliftek, hűségkártyák, játékkonzolok stb.) adatokat importáljon az Analytics-be. Így már az offline konverziók is mérhetők.
A videóban Justin Cutroni magyarázza el, hogyan is működik a Measurement Protocoll:
4. OFFLINE CONVERSION IMPORT (OFFLINE KONVERZIÓK IMPORTÁLÁSA)
A Measurement Protocol lehetővé teszi a konverziók offline mérését. Ez a tulajdonság szintén hozzájárul a Universal Analytics business fókuszú eszközzé válásához.
A Universal Analytics már nem csak a weboldalak mérésére alkalmas. A Measurement Protocol lehetővé teszi a konverziók offline mérését. Az Analytics-et összeköthetjük bármilyen digitális eszközzel.
Nézzünk egy példát: weblapunk egyik látogatója letölt egy online kupont, amelyet üzletünkben szeretne beváltani. Míg a klasszikus Google Analytics-szel csak a kupon letöltését tudtuk mérni, a Universal már lehetővé teszi, hogy az üzletünkben beváltott kuponokat is nyomon kövessük.
5. CUSTOM VARIABLES (TESTRESZABHATÓ VÁLTOZÓK)
Az üzleti céloknak megfelelően egyéni változók mérésére is megoldást kínál a Universal Analytics. Lehetővé teszi, hogy olyan egyedi, testreszabható mutatók és dimenziók kerüljenek követésre, amelyek nem alapértelmezettek az Analyticsben..
6. DIMENSION WIDENING (DIMENZIÓ SZÉLESÍTÉS)
Egyszerre rengeteg új dimenziót tölthetünk fel a Universal Analytics-be. Gyűjthetünk adatokat weboldalakról, mobilalkalmazásokból (Androis, iOS) vagy a Measurement Protocol segítségével bármilyen hálózati eszközről. A Universal Analytics egy új funkciója, a Dimension Widening pedig lehetővé teszi, hogy közvetlenül, akár külső adatforrásokból (pl. call centerek, POS terminálok stb.) is importáljunk új dimenziókat és metrikákat az Analytics-be, amik segítségével egy jóval átfogóbb elemzést végezhetünk.
7. COST DATA IMPORT (KÖLTSÉGADATOK IMPORTÁLÁSA)
A marketing költések és bevételek átfogóbb követését teszi lehetővé a Universal Analytics új funkciója. A kampányokra fordított összegek megtérülésése így átláthatóbbá válik.A Universal Analytics-re való átállás rengeteg kérdést von maga után. A leggyakrabban felmerülő kérdésekre ad választ a következő videó:
A korábbi Google Analytics-szel szemben a Universal Analytics rengeteg olyan új funkcióval rendelkezik, amiknek köszönhetően több egy egyszerű mérési rendszernél. Business fókuszú kialakítása segíti a felhasználókat üzleti céljaik effektív megvalósításában, marketing kampányaik hatékonyabbá tételében.
Természetesen nem kötelező az átállás, viszont a legújabb frissítések már nem Google Analyticsre, hanem a Universal Analyticsre érkeznek majd, így azok, akik amellett döntenek, hogy mégsem állnak át, jelentős lemaradásba kerülhetnek a migrálókkal szemben.
Használja ki a Google Universal Analytics nyújtotta lehetőségeket. Amennyiben kérdése van, vagy segítségre van szüksége, kérjen ajánlatot webanalitika szolgáltatásunkra!

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: