2014. május 23., péntek


A webanalitikában új fejezetet nyit a Google új mérési rendszere, a Universal Analytics. 2014 áprilisától a Universal Analytics kilépett a BÉTA verzióból, és mára minden új funkciójával, frissítésével együtt fennakadások nélkül használható.

universal.png

A Universal Analytics rengeteg új funkciója mind-mind a migráció mellett szól. Az összes innováció egyetlen, alapvető célt szolgál: a fogyasztói szokások és a felhasználók viselkedésének mélyreható megismerését. Ez a cél azonban kulcsfontosságú. A fogyasztók ismerete alapfeltétele a hatékony marketingnek. Az effektív marketingnek köszönhetően pedig alacsonyabb költségek mellett, magasabb bevételek érhetőek el, azaz a költségek megtérülése (ROI) is eredményesebbé válik.

Source: http://cutroni.com/blog/2014/04/02/universal-analytics-now-beta/

A migrálás előnyei

1. ÚJ KÖVETŐKÓDOK
A Universal Analytics új, rugalmasabb követőkódjai lehetővé teszik az adatok gyűjtését bármilyen digitális eszközről (PC, mobil, játékkonzolok, információs oszlopok, POS rendszerek stb.). A követőkódok 3 új generációja a technikai igényeknek megfelelően rugalmasan alkalmazható, így lehetővé válik a konverziók offline mérése is.
2. EGYSZERŰSÍTETT ÉS KÖNNYEBBEN KEZELHETŐ KONFIGURÁCIÓS LEHETŐSÉGEK
A Universal a korábbi Google Analytics-szel szemben több, illetve rugalmasabb konfigurációs lehetőséget biztosít, amelyek lehetővé teszik az organikus keresési források testreszabását, a munkamenet és a kampány időkorlátjának kezelését, a hivatkozók és bizonyos keresési kifejezések kizárását is.
3. EGYÉNI DIMENZIÓK ÉS EGYÉNI MUTATÓK LÉTREHOZÁSA
A Universal Analytics segítéségével létrehozhatók testreszabott mutatók és dimenziók a vállalkozásra egyedileg jellemző adatok összegyűjtéséhez. Így olyan adatok is követhetőkké válnak, amelyeket nem mér az Analytics automatikusan, viszont az üzleti célok megvalósulásának szempontjából relevánsak.

A Universal Analytics mindent tud, amit a Google Analytics, sőt még többet

A Universal 100%-ban támogatja a Google Analytics korábbi standard funkcióit. Ezért egyáltalán nem kell attól tartanunk, hogy az átállással le kell majd mondanunk kedvenc Google Analytics beállításainkról.
1. REMARKETING AZ ANALYTICS-SZEL
A Universal Analytics lehetővé teszi az Analytics alapú remarketing listákat. Ez a korábbi ga.js mérési rendszerrel is kivitelezhető volt, de a remarketing készítés a Universal Analytics keretében jobban skálázható hirdetési, célzási lehetőségeket nyújt. Az új marketing kampányok ezáltal már a fogyasztók tevékenységeihez, viselkedéséhez, igényeihez igazíthatók.
2. AUDIENCE REPORTING (KÖZÖNSÉG JELENTÉSEK)
Az Audience Reporting remek módja a fogyasztók pontosabb megismerésének. A webloldal látogatóinak jellemzői mellett mérhető, hogyan éri el a közönség az oldalt, valamint miként “fogyaszt” a weblapon. Továbbá információkat nyújt a felhasználók hűségének és elköteleződöttségének mértékéről is. A következő alapértelmezett kategóriák tartoznak az Audience Reporting funkcióba: nem, életkor, érdeklődési, nyelvi és földrajzi, viselkedési adatok, valamint hogy milyen technológia használatával jutnak el a honlapra. Természetesen ezek az alapértelmezett mutatók kiegészíthetők a Universal Analytics kínálta új, testreszabott változókkal és dimenziókkal.
3. TELJES GOOGLE TAG MANAGER (CÍMKEKEZELŐ) TÁMOGATÁSA
A Google Tag Manager eszköz támogatja az összes Universal Analytics-be bevezetett új lehetőséget is.

A Universal Analytics új funkciói – Célkeresztben a fogyasztók alaposabb megismerése

A Universal Analytics legnagyobb előnye, hogy segítségével sokrétű információk kaphatók a fogyasztói szokásokról. A felhasználók alaposabb ismerete pedig hozzájárul a marketingcélok effektívebb teljesítéséhez. A Universal Analytics új funkciói mind az imént említett célt szolgálják. Ha kicsit több időnk van, akkor érdemes megnézni ezt az összefoglaló Universal Analytics videót: A következő videó egy remek áttekintést nyújt a Universal Analytics-ről:

1. ESZKÖZÖK KERESZTMÉRÉSE
Ez a funkció lehetőséget teremt az eszközök keresztmérésére a User ID-n keresztül. Így mérhetővé válik a fogyasztók többszörös eszközhasználata is. Ezáltal alaposabban megérthető, melyik eszköz generál forgalmat. Ennek ismeretében további lehetőségeket teremt a kampányok finomhangolására.
2. IDŐZÓNA ALAPÚ ADATFELDOLGOZÁS
Míg korábban kizárólag a Csendes-óceáni időzóna alapján történt az adatok mérése, addig a Universal Analytics lehetővé teszi, hogy a beállított időzóna az Analytics adatfeldolgozásának időpontját is meghatározza. Így egy új-zélandi felhasználó korábban láthatja az adatokat, mint egy német.   
3. UNIVERSAL ANALYTICS MEASUREMENT PROTOCOL (MÉRÉSI PROTOKOLL)
A Universal Analytics mérési protokollja az új rendszer egyik legsokrétűbb innovációja. Lehetőséget nyújt, hogy bármilyen digitális eszközről (pl. POS rendszerek, call centerek, síliftek, hűségkártyák, játékkonzolok stb.) adatokat importáljon az Analytics-be. Így már az offline konverziók is mérhetők.
A videóban Justin Cutroni magyarázza el, hogyan is működik a Measurement Protocoll:
4. OFFLINE CONVERSION IMPORT (OFFLINE KONVERZIÓK IMPORTÁLÁSA)
A Measurement Protocol lehetővé teszi a konverziók offline mérését. Ez a tulajdonság szintén hozzájárul a Universal Analytics business fókuszú eszközzé válásához.
A Universal Analytics már nem csak a weboldalak mérésére alkalmas. A Measurement Protocol lehetővé teszi a konverziók offline mérését. Az Analytics-et összeköthetjük bármilyen digitális eszközzel.
Nézzünk egy példát: weblapunk egyik látogatója letölt egy online kupont, amelyet üzletünkben szeretne beváltani. Míg a klasszikus Google Analytics-szel csak a kupon letöltését tudtuk mérni, a Universal már lehetővé teszi, hogy az üzletünkben beváltott kuponokat is nyomon kövessük.
5. CUSTOM VARIABLES (TESTRESZABHATÓ VÁLTOZÓK)
Az üzleti céloknak megfelelően egyéni változók mérésére is megoldást kínál a Universal Analytics. Lehetővé teszi, hogy olyan egyedi, testreszabható mutatók és dimenziók kerüljenek követésre, amelyek nem alapértelmezettek az Analyticsben..
6. DIMENSION WIDENING (DIMENZIÓ SZÉLESÍTÉS)
Egyszerre rengeteg új dimenziót tölthetünk fel a Universal Analytics-be. Gyűjthetünk adatokat weboldalakról, mobilalkalmazásokból (Androis, iOS) vagy a Measurement Protocol segítségével bármilyen hálózati eszközről. A Universal Analytics egy új funkciója, a Dimension Widening pedig lehetővé teszi, hogy közvetlenül, akár külső adatforrásokból (pl. call centerek, POS terminálok stb.) is importáljunk új dimenziókat és metrikákat az Analytics-be, amik segítségével egy jóval átfogóbb elemzést végezhetünk.
7. COST DATA IMPORT (KÖLTSÉGADATOK IMPORTÁLÁSA)
A marketing költések és bevételek átfogóbb követését teszi lehetővé a Universal Analytics új funkciója. A kampányokra fordított összegek megtérülésése így átláthatóbbá válik.A Universal Analytics-re való átállás rengeteg kérdést von maga után. A leggyakrabban felmerülő kérdésekre ad választ a következő videó:
A korábbi Google Analytics-szel szemben a Universal Analytics rengeteg olyan új funkcióval rendelkezik, amiknek köszönhetően több egy egyszerű mérési rendszernél. Business fókuszú kialakítása segíti a felhasználókat üzleti céljaik effektív megvalósításában, marketing kampányaik hatékonyabbá tételében.
Természetesen nem kötelező az átállás, viszont a legújabb frissítések már nem Google Analyticsre, hanem a Universal Analyticsre érkeznek majd, így azok, akik amellett döntenek, hogy mégsem állnak át, jelentős lemaradásba kerülhetnek a migrálókkal szemben.
Használja ki a Google Universal Analytics nyújtotta lehetőségeket. Amennyiben kérdése van, vagy segítségre van szüksége, kérjen ajánlatot webanalitika szolgáltatásunkra!

Keressen minket bizalommal, ha Google Analytics méréseihez profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: