2015. április 10., péntek



Miért éri meg egy tanácsadónak magasabb óradíjat is kifizetni?

A legtöbben úgy vagyunk vele, hogy nem szívesen fizetünk (sokat) olyan szolgáltatásért, amibe nem igazán látunk bele, sőt talán még kicsit idegenkedünk is tőle. Ráadásul, ha megvizsgáljuk a az online piacot, akkor azt látjuk, hogy hatalmas szórás van az egyes ügynökségek és szakemberek szolgáltatásainak árai között, pedig elvileg ugyanazt nyújtják. Akkor vajon hol az igazság? Miért fizetne ki bárki magasabb díjat, ha ugyanazt olcsóbban is megkaphatja?

De vajon valóban ugyanazt a szolgáltatást kapjuk? A válasz egyérteműen NEM. De akkor hol van a különbség? Segítünk megérteni, hogy mi a különbség a kontármunka és a profi online marketing között!

Kontár vs. szakember, avagy hogyan lesz az olcsóból drága

Bármilyen szakmunkáért képesek vagyunk kifizetni a magasabb összeget, mert tudjuk, hogy a minőségi munkát meg kell becsülni. Egyikünk sem vágyik arra, hogy egy alkalmatlan szobafestő “remekművét”, a foltos falat nézze 5 évig, mert korábban az ár került előtérbe a minőséggel szemben. Így van ez valahogy az online marketinggel is. Lehet próbálkozni mindenféle látszatmegoldással, de az eremény ugyanaz lesz, mint a kontár munka esetében. Hiába olcsóbb egy szogáltatás kezdetben, ha később kamatostól kell megfizetni majd a számlát.
tattoo-prices.jpg

pap tanácsadó holtig tanul

Egy felkészült tanácsadónak ideje közel 30-50%-át tanulással, ismeretei bővítésével kell töltenie. Ez ráadásul halmozottan igaz az online szegmensre. Itt annyira felgyorsult a fejlődés, hogy folyamatos felkészülés nélkül egyenes az út vezet a süllyesztőbe.

Jó ajánlat = több idő

Ne felejtsük el, hogy egy jól kidolgozott és átgondolt ajánlathoz idő kell...A sablonokkal időt lehet spórolni, de sokszor kimaradnak olyan egyedi részletek, amelyek hiányát hosszú távon kamatostól kell majd visszafizetni. Éppen ezért fontos, hogy egy profi tanácsadó az Ügyfeleket nem egy-egy felcímkézett dobozba pakolja be, hanem az igényeknek és az adottságoknak megfelelően testreszabott ajánlatokat dolgoz ki. Ez viszont nem egy órás munka…

Eddig kicsit elméleti síkon mozogtunk, nézzük meg néhány gyakorlati példát is a csapdákról, amelyekbe könnyű beleesni, ha csak a kedvező ár alapján választunk online marketing tanácsadót.

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords-hirdetéseihez!


Kapcsolat

Elkerülhető, mégis gyakori hibák

  1. Rossz az irány

Tapasztalatból tudjuk, hogy annak ellenére, hogy egyre többen felismerik az online marketing jelentőségét, sajnos nem jó irányt választanak, így már az első lépések előtt “halálra vannak ítélve”. Pedig a stratégia az üzleti sikar alapja. Már rögtön az elején eldőlhet, hogy mennyire lesz jövedelmező egy vállalkozás. Nem mindegy hogy havonta 10 vagy 50 ügyfelet sikerül vonzani. Kisvállakozások esetében a kezdeti hibáknak még életbevágóbb következményei lehetnek. A rosszul megválasztott stratégia akár csődbe is viheti a vállalkozást.
Hogy is néz ez ki a valóságban? Nézzünk egy gyors példát:
Célunk, hogy veterán autókhoz alkaterészeket áruló honlapunkon minél nagyobb volumenű eladást érjünk el. Viszont mivel korábban nem végeztünk egy átfogó piackutatást és versenytárselemzést, ezért az oldal csak ad-hoc módon lett összerakva. Mivel korábban nem fordítottunk kellő figyelmet a keresőoptimalizálás irányelveire sem, ezért a keresőből is alig néhány látogató esik csak be. A teljesítmény messze elmarad a várttól.

2. Taktikát választunk és nem stratégiát

Sokan bedőlnek a trendeknek és a “konkurenciámnál működőtt, nálam is fog” típusú megoldásokat választják, a jól átgondolt, megalapozott stratégia helyett. Nem elég a ‘big picture’ egy kiragadott szeletére koncentrálni, nem szabad megfeledkezni az összefüggésekről sem. Enélkül online projektjeink könnyen hatalmas koppanással végződhetnek.
Nézzünk egy konkrét példát:
Felállítottunk egy iszonyatosan profi AdWords kampányt. A célzások tökéletesek, a hirdetésszövegek figyelemfelkeltőek, használunk bővítményeket, a vásárlók mégis elmaradnak, mi meg csak értetlenül állunk és a fejünket csóváljuk, hogy vajon hol van a hiba? Pedig a válasz sokszor ott van az orrunk előtt...
Vegyük csak elő az érkezési oldalt és ellenőrizzünk néhány dolgot:
  • lényegre törő és informatív, a felhasználók megtalálnak minden információt, amit a hirdetés ígért?
  • jól tagolt és átlátható?
  • cselekvésre ösztönöz?
  • technikailag optimalizált (gyorsan betöltődik, mobilon is hasznáható, nem esik szét a különböző böngészőkben)?
Ha bármelyik kérdésre nem a válasz, akkor nagyon nagy valószínűséggel az érkezési oldalban van a hiba...Hiába jutnak el a felhasználók az oldalra, egész egyszerűen elhagyják azt, még mielőtt bármilyen cselekvést végeztek volna.
Ebből a példából világosan kiderül, hogy ha az egész csak egy kiragadott szeletére koncentrálunk, könnyen elmaradhatnak a várva-várt eredmények.

3. Legyen AdWords kampány, de nem kell bele túl sokat fektetni

Tegyük fel, hogy budapesti autókölcsönzővel rendelkezünk és PPC kampányokkal akarjuk fővárosi ügyfélkörünket bővíteni. De milyen hátulütői lehetnek a koncepció nélkül felrakott turbó-AdWords kampányoknak:
Elsikkadnak a pontos célzások
Csak Budapesten akarunk kölcsönözni, de az egész ország be lett célozva? Akkor ne csodálkozzunk, ha rengeteg felesleges kattinás érkezik, amikből nem hogy konverzió nem lesz, de csak kiadásokat fogják növelni….
Pontatlan kulcsszavak
Nem elég néhány általános kulcsszót felvenni, mert nagyon-nagyon messzire vihetnek az eredeti céloktól. Maradjunk továbbra is az autókölcsönzős példánál. Ha csak az “autó” kulcsszóra hirdetünk, akkor reklámjaink megjelenhetnek az “autó alkatrész”, “autó gumi” vagy akár az “autómosó” kifejezésekre is. Ezekre a kulcsszavakra viszont nyilvánvalóan nincs szükségünk, csak felesleges kattintásokat hoznak, de lead-eket nem. Ez a hiba könnyen elkerülhető, ha kizáró kulcsszavakat is használunk.
Gyenge hirdetésszövegek
A hirdetésszövegeket nem szabad lebecsülni! Érdemes addig tesztelni, amíg meg nem találjuk  a tökéleteset. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy egyetlen hirdetésszöveggel próbálnak a különböző szegmensekhez szólni. Ennek viszont nem sok haszna van. Több típusú szöveget érdemes tesztelni, így megtalálhatjuk a tökéleteset!

A fentieken túl még rengeteg olyan hibát lehetne felhozni, amelyek tipikusan a gyorsan felrakott, olcsó kampányok sajátjai. Viszont nem feledkezhetünk meg arról, hogy annak ellenére, hogy ezek a kampányok olcsóbbaknak tűnnek kezdetben, hosszú távon veszteséget fognak csak termelni, vásárlókat alig-alig.

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords-hirdetéseihez!


Kapcsolat


Beszéljenek a számok!

Végezzünk egy rövid kalkulációt! Gyorsan vegyük sorra, hogy kb. mennyi potenciál ragadhat benn egy rosszul felállított AdWords kampányban.

Az első táblázatban egyszerűen csak azt vetettük össze, hogy ugyanakkora napi büdzsé mellett (5000 HUF), hogyan alakulnak a kattintásszámok. Nem kell sokat vizsgálni a táblázatot, egyértelmű, hogy ha alacsonyabban sikerül tartani a kattintások árát, több kattintásra lesz elég a napi büdzsénk.

blog_kep3.png
Napi költségkeret: 5000 HUF

A második kalkuláció már érdekesebb. Megmutatja, hogy adott kattintási ár és konverziós arány mellett, mennyibe kerül egy konverzió (pl. egy vásárlás a webshopban). Egyértelmű, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire tudjuk alacsonyan tartani egy kattintás költségét.
Például, ha bőrőndöket árulunk online, és a konverziós arányunk 2% (bár egy amatőr kampány aligha érne el ilyen mutatót...), akkor 100 forintos CPC mellett, egy vásárlás 5000 forintba került. Ami nem igazán éri meg, ha 8000 forintos bőröndöket adunk el és nem luxus bőröndöket 80000-ért. Profi kampánnyal viszont jelentősen csökkenthetők a költségek.
blog_kep2.png
Továbbgondoltuk a bőröndös példát, és kiszámoltuk, hogy 2%-os konverziós arány mellett, 50 és 100 Ft-os kattintásonkénti árakkal mennyi éves bevételt generálhatunk. Egyáltalán nem meglepő módon itt is azt tapasztaltuk, hogy ugyanakkora büdzsével (5000 HUF) és jobb minőségű AdWords kampánnyal dupla annyi bevétel érhető el. Az egyszerűség kedvéért a korábban is említett 8000 Ft-os bőrönddel számoltuk ki az éves bevétel nagyságát.

blog_kep1.png

Summa summarum...

Hogy mi a tanulság? Egyszerű: olcsó ≠ költséghatékony. Az online marketingre is igaz, hogy megéri megfizetni a magasabb belépési költségeket. A bukás és az elvesztegetett lehetőségek mértéke, jóval meghaladja azt az összeget, amit egy profi online marketing tanácsadónak fizetnénk ki. Ráadásul a jó befektetés a nyereség mértékén fog meglátszani majd igazán.
A prémium szolgáltatások között a WebMa tanácsadói óradíja még mindig egy nagyon korrekt árnak számít. Ha olyannal találkozik, aki ez alatt dolgozik, mindenképp kezelje fenntartásokkal.
Ha trükkök helyett profi online marketing tanácsadásra van szüksége, ismerkedjen meg szolgáltatásainkkal részletesen is! Tovább...
Kapcsolódó cikkek:

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords-hirdetéseihez!


Kapcsolat

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: