2017. február 27., hétfő

15 tipikus AdWords kampány hiba, ami elviszi a büdzsédet anélkül, hogy hozná az általad várt eredményt


  1. Nincsen konverziómérés. Amennyiben terméket vagy szolgáltatást értékesítünk a weboldalunkon, akkor muszáj mérnünk a megvalósult vásárlásokat, rendeléseket, kapcsolatfelvételeket, ajánlatkéréseket. Ha ez hiányzik, akkor nem fogjuk tudni, hogy ténylegesen mely hirdetéseink, kampányaink, kulcsszavaink, hirdetéscsoportjaink hoznak vásárlókat/ügyfeleket és milyen konverziós költséggel. Ezen adatok nélkül nehéz megfelelően optimalizálni kampányainkat.

  2. A keresési- és display hálózati közötti büdzsé elosztás nem megfelelő. Az esetek túlnyomó részében kattintások és konverziók legnagyobb része a keresési kampányokból jön, azonban itt drágábbak a kattintások. Ezért fontos, hogy az eredmények tükrében a megfelelő büdzsé megosztást használjuk.



  3. Nem eléggé releváns hirdetéscsoportokat használsz. Túlságosan sok vagy túlságosan kevés kulcsszó van egy hirdetéscsoportban, illetve a hirdetéscsoportok kulcsszavai túl tág témakört ölelnek fel. Csoportosítsuk kulcsszavainkat szűkebb logikai csoportokba!

  4. Földrajzilag nem elég precízen célzottak a kampányaid. A kampányok földrajzi célzását - főként ha korlátozott hirdetési büdzsével rendelkezünk - akkor a számunkra legfontosabb földrajzi területre kell beállítanunk. Ezáltal azoknak, akik nem a célzott helyen vagy helyre keresnek, ahol a cégünk működik, ott nem fognak megjelenni a hirdetéseink. Ezek a kattintások szinte kizárólag felesleges kattintások lennének.

  5. Nem használsz kizáró kulcsszavakat. A kizáró kulcsszavak használata nagyon fontos a hasonló, ámde számunkra irreleváns keresések hirdetéseinkből történő kizárásához. 

  6. Nem hirdetsz a saját márkanevedre. Azzal, hogy ezt kihagyjuk, lehetővé tesszük a versenytársak számára, hogy a kifejezetten a mi cégnevünkre, márkánkra kereső felhasználókat az ő hirdetésükkel megszólítsák és elhalásszák őket tőlünk. (Ne feledjük, hogy a fizetett hirdetések az organikus találatok felett jelennek meg!)

  7. Csak általános egyezésű kulcsszavakat használsz. Emiatt sok olyan kattintás érkezhet, amelyek igazából nem is pontosan azt a terméket vagy szolgáltatást keresik, amit a céged kínál, hanem teljesen mást. Az általános egyezésű kulcsszavak általában teljesen irreleváns kereséseket is behúznak. Ez ahhoz vezet, hogy sok kattintásért fizetünk, amelyek valójában nem is relevánsak a számunkra és ezért nem hoznak konverziót, vagyis vásárlást. Használjuk a többi kulcsszóegyezési típust is annak szabályozására, hogy milyen keresésekre jelenjenek meg a hirdetéseink!

  8. Túl magas vagy túl alacsony cpc ajánlatokat használsz. Első esetben többet költünk, mint amennyi szükséges lenne, a második esetben pedig nem jelenünk meg elég előkelő pozícióval ahhoz, hogy megfelelő számú kattintást szerezzünk. 

  9. Display kampányok esetén csak egyetlen típusú célzást használsz. Minden esetben célszerű legalább 2-3 féle célzású display kampányt készíteni, mert így kideríthetjük, hogy melyik típusú célzás hozza a legjobb eredményt.

  10. Nem kezeled a különböző eszközök jellemzőit. Nem egyformán értékesek a számunkra az asztali számítógépről, táblagépről vagy mobileszközről érkezők. Kezeljük őket az értékük szerint, használjunk eszköz szerinti célzást. Ha a weboldalunk nem mobilbarát, a potenciális látogatók több mint felét elveszítjük. Ekkor viszont kénytelenek vagyunk a mobilos kereséseket 100%-kal lelicitálni.

  11. A hirdetésszövegek nem a célzott kulcsszavakhoz kapcsolódnak, vagy csak egyféle hirdetésszöveg van. Ez amiatt hibás, hogy a hirdetéseinkben is a felhasználó keresésének kell visszaköszönnie, arra kell reflektálnunk. Abban a tekintetben sem jó, hogy ha egyetlen hirdetésszövegünk van, akkor nem tudunk A/B tesztelni, vagyis kipróbálni, hogy milyen hirdetésszövegre kattintanak inkább a felhasználók.

  12. Nincsen ún. kibővített szöveges hirdetésed (ETA). Az AdWords új szöveges hirdetési formátumában sokkal több karakternyi szöveget lehet megadni. Érdemes az új ETÁ-kat (más néven kibővített szöveges hirdetéseket) használni, mivel ezek várható átkattintási aránya magasabb, valamint 2017. Január 31-e óta már nem is engedélyezett a régi típusú, ún. sima szöveges hirdetések szerkesztése, frissítése. Ezeket ETÁ-kal kell leváltanunk.

  13. Nincsen folyamatos kampány finomhangolás, nem monitorozod a teljesítményt. A kampányok megfelelő működéséhez a keresési kifejezéseket, elhelyezéseket hirdetésszövegeket, cpc-ket kezelnünk kell. Nyilván irreális, hogy minden nap kezeljük a kampányokat, de a heti rendszeresség már elvárható, megvalósítható és ajánlott is.

  14. Nem használsz remarketinget. Mindannyian ismerjük a mondást, hogy sokkal olcsóbb a már megszerzett vásárlókat/ügyfeleket megtartani, mint újakat szerezni. Az online világban erre a remarketing listákat tudjuk használni (weboldal látogatók, vásárlók gyűjtése). Érdemes a weboldalunkat már meglátogatott felhasználókat ismét megszólítanunk üzenetünkkel. Erre alkalmasak a remarketing hirdetések. 

  15. Nem használsz hirdetésbővítményeket. A hirdetésbővítmények használata elengedhetetlen a kampányok hatékonyságának növeléséhez. Adjunk hozzá minden olyan bővítményt amely esetünkben releváns és megvalósítható (hely-, hívás- belsőlink-, kiemelő- és véleménybővítmények).

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords-hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: