- Mindent egy fiókból irányíthatsz

Az AdWords egyik nagy előnye, hogy nem kell minden hirdetéstípust más rendszerben létrehozni, állandóan azon gondolkodni, hogy mi is a jelszó, hogy melyik kampány melyik rendszerben van. Nem okoz problémát, hogy nem látod egyszerre az egész hirdetési teljesítményt. Az AdWords rendszere egyszerre képes kezelni az összes típusú kampányt. Egyetlen fiókból irányítható a keresési, a tartalmi- és a videókampányt is.
- Csak akkor fizetsz, ha teljesít a kampány
A hagyományos offline médiával (újság, rádió, tv) ellentétben az AdWords kampányok esetén nem azért fizetsz, hogy megjelenjen a hirdetésed, hanem azért, ha a felhasználó olyan jónak találta azt, hogy rá is kattintott. Így nem fordul elő az, hogy rengeteg pénzt kifizetsz a hirdetésre és még csak nem is látta vagy olvasta el senki. Ezzel a módszerrel sokkal könnyebben megtérül a befektetett pénz.
- Rengeteg célzási módszer használható
Vegyük például az újságban való hirdetést alapul. Mit határozhatsz meg? Csak annyit, hogy melyik újságban szeretnél hirdetni, meg esetleg azt, hogy melyik oldalon jelenjen meg maga a hirdetés. Ez miért nem hatékony? Mert azok az emberek fogják látni a hirdetést, akik megvásárolják az adott újságot, attól függetlenül, hogy érdekli-e őket az általunk kínált termék/szolgáltatás, vagy sem. Ezzel szemben az AdWords keresési kampányainál csak azoknak az embereknek jelenik meg a hirdetésünk, akik az adott termékre/szolgáltatásra kerestek rá. A tartalmi hálózat esetében pedig szűkíthetjük a célzásunkat nem, korosztály, családi állapot, elhelyezés és keresési kifejezés szerint. Ennek köszönhetően teljes mértékben testre szabhatjuk, hogy kiknek jelenjenek meg a hirdetések, ezért csak olyan emberek fogják látni, akik tényleg érdekeltek, így sokkal jobb eredményeket lehet elérni, mint a hagyományos módszerrel
- Mérhető eredmények
Gondolj csak bele, hogy milyen nagy segítség az, hogy a hirdetési tevékenység eredményeit számszerűsíti a rendszer. Minden beállításról megállapítható, hogy mekkora eredményt hozott, hogy melyik kampány ment jobban vagy rosszabbul, hogy melyik hirdetésszöveget szeretik jobban a felhasználók, hogy ténylegesen milyen felhasználók válnak vásárlóvá, és így tovább. Ezeket mind-mind meg lehet állapítani, és ebből a rengeteg információból következtetéseket levonni arra vonatkozóan, hogy hogyan optimalizáljuk tovább a kampányainkat, hogy még jobb eredményeket hozzanak.
- Csak releváns hirdetéseket lát a felhasználó
Ez azért nagyon fontos, mert így teljesen biztos lehetsz abban, hogy aki a hirdetésre kattintott, az érdeklődik a termék/szolgáltatás iránt, hisz azok számára, akik nem érdeklődnek, nem is jelenik meg, így nem tudnak rákattintani. Ez ezért is jó, mert így nem rontja a statisztikát olyan emberek véletlen kattintása, akik számára teljesen irreleváns a hirdetésünk.