2017. március 21., kedd


Közhelyesen hangzik, de már a régebbi korokban sem találtak rá az emberek azokra a helyekre, amelyek nem voltak feltüntetve a térképen. Ez napjainkban ugyanígy van, csupán a térkép formája változott meg - digitálisra - , a funkciója azonban változatlan. Ha rajta vagyunk a térképen, akkor a potenciális ügyfelek ránk találhatnak, de ha az a bizonyos térkép nem tüntet fel minket, akkor bizony ez sokkal nehezebb.



Hogyan kerülnek fel a cégek a google térképre?

A vállalkozások többféleképpen jelenhetnek meg a Google Térképen. Az első lehetőség, hogy a hivatalosan elérhető cégnyilvántartások és egyéb nyilvános adatok alapján a Google magától is feltünteti a cégünket.

A második lehetőség, hogy jóakaróink, elégedett ügyfeleink, barátaink vagy ismerőseink helyezik el a cégünket a Google Térképen.

A harmadik, egyben a legcélravezetőbb, ha mi magunk alakítjuk ki céges jelenlétünket a Google Térképen. Ennek nyilvánvaló előnye, hogy a mi általunk választott kép, cégnév és adatok jelennek majd meg, tehát olyan módon jelenhetünk meg, amely optimális a cégünk számára. Ezzel fogunk a későbbiekben részletesen foglalkozni.

Hogyan kezelhetem a saját adataimat?

A cég Google Térképes jelenlétének kezeléséhez először meg kell néznünk, hogy a cég rajta van-e már a Google Térképen. Ennek jelentőséges abban áll, hogy hiába vesszük fel a cégünket, ha már fel van tüntetve, akkor ez duplikációnak számít, tehát az újbóli felvétellel nem érünk el semmit, mert rögtön duplikáltként kijelzi a rendszer és nem engedi újból felvenni.

Tehát: keressünk rá a google keresőben a cég- vagy üzletnevünkre és címünkre. Ha már van térképes jelenlétünk, akkor az organikus találatok mellett ez is megjelenik.


Ha a térképes találatban megjelenik egy olyan szöveges link, hogy Ön a tulajdonosa ennek a vállalkozásnak?, akkor ezt  helyet egy Google felhasználó vagy maga a Google tette fel a térképre. A linkre kattintva lehetőségünk van egy, a vállalkozás címére küldött levelezőlapot kérni, amellyel igazolhatjuk, hogy valóban ott vagyunk a helyszínen és jogosan szeretnénk kezelni a céget a térképen. A levelezőlapon érkező kód megadásával (30 napon belül) tudjuk igazolni a vállalkozást a Google Cégem szolgáltatásban és akkor annak virtuális tulajdonosává válunk és a továbbiakban kezelhetjük a cég/üzlet térképes megjelenését.

Ha még nincsen fent a cég a Google Térképen, akkor lehetőségünk van a Google Cégem szolgáltatásban felvenni azt, de ez csak a kötelező igazolási folyamatot követően fog megjelenni a hely a térképen (figyelem, a küldött kód 30 nap múlva lejár, tehát ha nem érkezik meg, akkor újat kell kérnünk).

Mit nyerünk a Google Térképes megjelenéssel?

Érdemes végigcsinálni a nem kevés macerával járó térképes jelenlét kialakítást, mert ezt követően kvázi ingyenes megjelenéshez jutunk és a már megszólított érdeklődők is könnyebben találnak el hozzánk a Google Térképről elérhető útvonaltervezés és navigáció segítségével.

Mire számítsunk?

A levelezőlapos kódos igazolási folyamat számos esetben - ha például nem belvárosi, hanem egy külterületi, helyrajzi számot címünk van - nagyon hosszadalmas. Tudunk olyan esetről, amikor a levelezőlapos igazolás csaknem 9 hónapot vett igénybe (körülbelül 6 alkalommal kellett új levelezőlapot kérni), mivel a levelezőlapok rendre nem értek célba a mindentől távol eső, csupán helyrajzi számos, xxx puszta nevű címre. 1 korábbi levelezőlap pedig csupán a kód lejártát követően (30 nap után) ért célba, tehát itt szintén új kódot kellett kérnünk.

Mit tehetünk a tisztességtelen versenytársak ellen?

A szemfüles és agyafúrt, az üzleti etikára fittyet hányó piaci szereplők többször is felteszik magukat a térképre, nem saját cégnévvel, mindig egy apró nüansznyi eltéréssel a pontos címben, újabb és újabb fantázianéven. Ezeket a tisztességtelen duplikációkat - amennyiben ezek egyértelműen egyetlen céghez köthetőek - jelentsük be a Google-nak az erre szolgáló lehetőségen keresztül (duplikáció bejelentése vagy hely bejelentése véglegesen bezártként). Akár a többi korrekt piaci szereplővel karöltve többszörösen is bejelenthetjük a visszaélést, így egészen biztosan komolyan veszik a bejelentésünket és eltávolítják a tisztességtelen térképbejegyzéseket.

Legyünk résen!

Figyeljünk arra, hogy a Google AdWords kampányainkat kezelő cég ún. helybővítményt is kialakított-e a hirdetéseinkhez? Bizonyára igen, mert ez a hirdetések teljesítményét javítja. Ha igen, akkor kérjünk hozzáférést a létrehozott helyhez a Google Cégem szolgáltatásban és ragaszkodjunk a kódos igazoláshoz, mert ennek hiányában cégünk/üzletünk csak a fizetett AdWords hirdetésekben jelenik meg, de  organikusan és publikusan a Google Térképen nem. Tehát a nem igazolt, nem aktivált jelenlétünk csak hirdetéseinket erősíti, organikus megjelenést nem biztosít. Ez természetesen jó az AdWords szolgáltatónknak, de a cégünknek nem. Legyünk ezzel tisztában és ragaszkodjunk a hely publikálásához a Google Térképen valamint ahhoz, hogy hozzáférést kapjunk saját cégünk térképes jelenlétéhez a Google Cégem szolgáltatásban.

Még egy plusz előny

A kialakított organikus jelenlétünk mellett nemrég óta már fizetett találatként is megjelenhetünk a mobiltelefonon történő “közeli” keresésekre a Google Térkép alkalmazásban, az organikus találatok felett (a Google keresőhöz hasonlóan). Ehhez az szükséges, hogy ki legyen alakítva a térképes jelenlétünk és fusson olyan Google AdWords kampányunk, amely keresési kampányt tartalmaz és amelyben hirdetünk a legfontosabb kulcsszavakra (pl. ha fodrászat vagyunk, akkor fodrászatra).


Mit érdemes még tudni?

Korábban a Google Térképes megjelenéseket ún. személyes google fiókokban lehetett kezelni. Ennek hátránya volt, hogy személyes fiókunk hozzáférését kellett megosztanunk azokkal, akiket esetlegesen felkértünk a hely kezelésére. Ennek megoldására a Google Cégem szolgáltatásban ma már ún. vállalati fiókban célszerű kezelni a helyeket, ehhez a fiókhoz tudjuk a kezelésre felkért személyeket hozzárendelni saját Google fiókjukkal és ehhez nem szükséges bizalmas jelszavakat megosztani. A kezelők a Facebook hirdetések kezeléséhez hasonlóan saját fiókjukkal tudnak belépni a hozzájuk rendelt céges fiókba.

Amit még tudunk kell, hogy - főként ha sok telephelyünk van - a térképes jelenlét kialakítása sokszor - a kódos igazolás miatt - hosszadalmas és tapasztalataink szerint problémáktól nem mentes folyamat, azonban nagyon megéri a fáradtságot. Ha úgy érezzük, hogy mi magunk nem tudjuk erre a szükséges időt rászánni, bízzunk meg egy kompetens és ezen a téren is tapasztalt szolgáltatót a kivitelezéssel.

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: