2017. március 6., hétfő

Mostantól ellenőrizheti, hogy mennyire gondosan kezeli ügynöksége az Ön AdWords kampányait


A Google AdWords hirdetési lehetőségei szinte végtelenek, azonban egy kis- és közepes vállalkozásnál általában cégen belül nem áll rendelkezésre az ezzel kapcsolatos magas szintű szaktudás. A legtöbb esetben a cégek AdWords kampányaik kezelésével egy erre szakosodott ügynökséget bíznak meg.


Általános probléma, hogy egy ilyen speciális területen Megbízóként hogyan ítélhetjük meg, hogy AdWords kampányainkat milyen gondossággal kezelik? (Most alapvetően a gondosságra térnénk ki, az hogy szakmailag megfelelően képzett-e a kampánymenedzser, egy teljesen másik kérdés).

Mit nevezünk megfelelő gondosságnak, ha AdWords kampányról van szó?

Megfelelő gondosságnak azt nevezzük, ha az ügynökségünk mindent megtesz a kampány felállítása, illetve későbbi kezelése során annak érdekében, hogy mi - Megbízóként - a lehető legjobb eredményt és így optimális megtérülést érhessünk el AdWords hirdetéseink tekintetében.

Kampány indítás előtt

Az ügynökség komolyságáról és kompetenciájáról már az első beszélgetés alkalmával elég megalapozott véleményt formálhatunk, pár egyszerű javaslat alapján.
  • Megkérdezi, hogy mi az üzleti célunk? Honnan, hova szeretnénk eljutni?
  • Érdekli, hogy kik a vásárlóink,  mit tudunk róluk?
  • Rákérdez az esetleges korábbi kampány eredményekre, próbálkozásokra?
  • Megnézi, hogy hova szeretnénk érkeztetni a kampányból a látogatókat? Mond véleményt, ad javaslatot a landing oldallal kapcsolatosan?
  • Megkérdezi, hogy van-e Analytics mérésünk és ha igen, kaphat-e hozzáférést?
  • Tesz javaslatot arra, hogy mit, hogyan kellene konverzióként mérni?

Ha a fenti válaszok bármelyikére is nem válasz, akkor erősen gyanakodhatunk, hogy nem jó kezekben leszünk. Amennyiben ezekről a kérdésekről szó sem esik, hanem azonnal megkapjuk AdWords kampány ajánlatunkat, úgy kétség nélkül egy kontárral vagy amatőrrel van dolgunk.

Kampány indítás után

A kampányfelállítás során az ügynökségnek minden olyan beállítást el kell végeznie, amely pozitív irányba befolyásolhatja a kampányteljesítményt (hirdetésbővítmények, megfelelő kulcsszóegyezések használata, megfelelő célzások, megfelelő licitek a kulcsszavakra stb.).

Mit várhatunk még el az AdWords ügynökségünktől?

Az AdWords kampányok esetében (a kampányfelépítés és célzások milyensége, a kulcsszólisták minősége mellett) az egyéb tényezők (nevezzük ezeket egyszerűen gondossági tényezőknek) is nagyban befolyásolják a várható eredményt.

Itt arra gondolunk, hogy rendszeresen kezelve vannak-e a keresési kifejezések (keresőkampányok), elhelyezések (display kampányok). Kérjük számon az ügynökségen, amit ígértek felénk, már az ajánlati fázisban is kérdezzünk rá, hogy a havi kampánykezelési költség felében milyen gyakorisággal kezelik a kampányunkat (heti, kétheti, havi) és ezt kérjük is számon rajtuk. (Ezt az AdWords fiók “Eszközök” felső menüpontjának “Változástörténet” szekciójában tehetjük meg, itt listázva látunk dátummal együtt minden, a fiókban végrehajtott módosítást, tehát világosan látszik, hogy milyen gyakorisággal nyúlt bele az ügynökség a kampányokba. Figyelem: ha megnézték a fiókot, de változtatás nem történt, akkor az itt nem lesz listázva, tehát azokat a belépéseket, amikor belenéztek a fiókba, de nem módosítottak benne, azt nem jelzi ki a rendszer.)

A felállítás során várjuk el, hogy hirdetéscsoportonként minimálisan 3-4 hirdetésszöveg legyen és valamennyi hirdetésbővítményt (amely adott cégre alkalmazható) adjanak hozzá. A hirdetésbővítmények kulcsfontosságúak az AdWords kampányokban, mivel ezek jelentős mértékben befolyásolják (javítják) a várható átkattintási arányt, ezzel pedig a weboldalunkra érkező érdeklődők számát.

Legyen hívásbővítményünk (nyitvatartási időre korlátozva), helybővítményünk (ha fizikai üzlettel rendelkezünk, ahová várjuk a vásárlókat), kiemelő bővítményünk (a legfontosabb előnyökkel, call-to-action-ökkel), belsőlink-bővítményünk (mutatva a kapcsolódó linkeket weboldalunkon belül). Győződjünk meg róla, hogy ezeket mind hozzáadták-e a kampányunkhoz.

Hogyan ellenőrizhetjük a kampánykezelés gondosságát?

Nemrégiben béta üzemben már számos AdWords fiókban megjelent a “Lehetőségek” menüponton belül legalulra görgetve az ún. “Keresőkampányok állapota” kijelzés:



Ez az oldal megmutatja nekünk, hogy keresőkampányainkhoz hozzá van-e adva minden, a teljesítmény javítására szolgáló elem.

Az “indulj el” lehetőségre kattintva megtekinthetjük a részletes javaslatokat az egyes  keresőkampányokra vonatkozóan:



Az egyes kampányoknál az “x ajánlás megtekintése” lehetőséggel megnézhetjük a teljesítmény növelése érdekében javasolt konkrét lépéseket:



Az adott kampányra vonatkozóan valamennyi “megfogadott”, vagyis beépített teljesítménynövelő megoldást kipipálva láthatjuk, a még nem beépített, de javasolt lépéseket pedig az oldal tetején találjuk. A javaslatokra kattintva az adott hirdetéscsoportra vagy kampányra léphetünk és rögtön meg is valósíthatjuk az ajánlásokat.

A 100%-ból például az alábbi százalékokat vonja le a rendszer általánosságban az egyes hiányosságokért:
  • Korlátozott költségkeret esetén 2, 4, 6, de akár több % is lehet annak függvényében, hogy milyen mértékben korlátozza a költségkeret a lehetséges megjelenéseket
  • Hirdetésrotációs beállítás módosítása általában 7%
  • Hívásbővítmény hozzáadása 6%
  • 4 db kiemelő bővítmény hozzáadása 7%
  • Kizáró kulcsszavak hozzáadása 8%
  • Kulcsszavak hozzáadása egy alacsony forgalmú hirdetéscsoporthoz 3%

Várjuk el ügynökségünktől, hogy figyelje és beépítse ezeket a javaslatokat!

Minden professzionális AdWords ügynökségtől elvárható, hogy ismerje és használja ezt az új funkciót annak érdekében, hogy a legtöbbet hozza ki a kampányokból ügyfelei számára.

Ha kétségünk támad afelől, hogy az elvárható gondossággal kezelik-e AdWords kampányunkat, egészen nyugodtan lépjünk be hirdetési fiókunkba - melyhez hozzáféréssel kell rendelkeznünk, bárki kezelje ki azt - és győződjünk meg róla, hogy a “Keresési kampányok állapota” fülön lévő javaslatok rendszeresen beépítésre kerülnek és keresési kampányaink legalább 90%-osak, valamint, hogy az általuk vállalt időközönként valóban kezelik a fiókunkat (változástörténet). E kettő feltétel teljesülése minden korrekt AdWords szolgáltatótól elvárható!


Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords-hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: