2017. május 3., szerda

Travel@Google 2017 - egy konferencia tanulságai


Premier Google Partner ügynökségként meghívást kaptunk a Google európai központjában (Dublinban) megrendezett 2017. évi, kifejezetten a turisztikai szektor AdWords kampányaihoz értékes muníciót nyújtó szakmai konferenciára.


A rendezvényre nem csupán Európából, hanem a világ minden tájáról érkeztek ügyfél- és ügynökségi oldali érdeklődők, még Thaiföldről és Kenyából is! 


Az üdvözlés és az általánosabb bemelegítő előadások után Lucy Molan beszélt a keresőkampányok terén lezajlott legfontosabb változásokról és a jelenleg rendelkezésre álló, valamint fejlesztés alatt lévő közönségcélzási lehetőségekről. A legfontosabb, hogy a potenciális célközönségünk hatékony eléréséhez valamennyi rendelkezésre álló adatot fel kell használnunk, a weboldal adatokat, a saját üzleti adatokat és a Google által gyűjtött adatokat is (amelyek az AdWords célzásokon keresztül állnak a rendelkezésünkre). A “similar audiences” célzási lehetőséget emelte ki Lucy, mint a kampányteljesítmény növelésének remek eszközét, melynek keretében a Google találja meg a számunkra a valamely, számunkra fontos cselekvést végrehajtó felhasználókhoz hasonlóan viselkedő, így az ajánlatunkra vélhetően nyitottabb potenciális érdekődőket.


Lucy után Catherine Boisset beszélt a display hálózat kifejezetten turisztikai szektorbeli hirdetők számára nyújtott lehetőségeiről. Ehhez tudnunk kell, hogy időnknek csupán 21%-át töltjük kereséssel az online térben, a fennmaradó 79%-ot egyéb webhelyeken töltjük, ahol a display hálózati hirdetésekkel érhetjük el a potenciális érdekődőket, témában böngészőket. Nagyon fontos, hogy aktívan figyeljük AdWords-ben a Közönségjelentéseket, hogy megismerjük a felhasználók viselkedését és a megfelelő pillanatban a megfelelő üzenettel érjük el őket a vásárlási folyamat során. Itt teljesen friss lehetőség a “smart display kampány”, ahol teljes mértékben a Google okos algoritmusaira hagyhatjuk a megfelelő célzások és elhelyezések kiválasztását az üzenetünk számára.


A következő előadó David Thomas volt, aki arról beszélt, hogy a YouTube videók mennyire szuperül működnek az utazási vágy felkeltésére, kifejezetten turisztikai hirdetők számára. Annak ellenére, hogy a tv hirdetéseknek csupán kb. 21%-át nézik meg az emberek, a hirdetők még mindig ezt preferálják a YouTube-bal szemben, néhány piaci szektorban - médiaköltést tekintve - még mindig nagyon alulreprezentált a YouTube hirdetések aránya a tv-vel szemben, mint például a turisztikai szektorban is. Az utazós videók legnépszerűbbjei az ún. utazós vlogok (videóblogok), melyeknek jelenleg kb. 14%-át márkák hozzák létre!


Roisin Moran a turisztikai szektor számára ajánlott attribúciós modellekről beszélt, ahol ki kell emelni, hogy az utazások tervezése extrém hosszú konverziós útvonalat jelent, mivel egy-egy utazást akár 6 hónapig is tervezhetünk, a tervezés során pedig több keresést hajtunk végre az utazással kapcsolatban, többféle eszközről, nem lineáris módon. Ez a kampányunkat is nagyban befolyásolja.


Deidre Dunk a cross-device (vagyis eszközök közötti) navigációról beszélt, illetve a különböző eszköztípusok helyéről a konverziós folyamatban, illetve az eszközcélzások fontosságáról. Fontos a cross-device konverziók követése az AdWords fiókban, valamint az, hogy egyazon konverziós címkét használjuk weboldalunk desktop-és mobilnézetében, mert így válik lehetővé kampányaink magas szintű optimalizálása. A cross-device konvertálók magasabb konverziós értéket jelentenek, azonban hosszabb a konverziós folyamat is.  


Oliver Borm az adat alapú attribúciós modell fontosságáról beszélt kifejezetten a turisztikai hirdetők számára. A last-click, lineáris, szabály alapú attribúciós modellek nem megfelelőek a mai, modern online vásárlási folyamat (cusomer journey) pontos követésére, mivel a konverziós folyamatban szereplő egyes kattintásokhoz nem megfelelően rendelik hozzá a konverziós értéket. Figyelnünk kell rá, hogy az adat alapú attribúciós modell nem valós időben mutatja az adatokat, csupán néhány órás késéssel, tehát ne használjuk valós idejű kampánykövetkeztetések levonására!


Oliver után Lena Vasileadou (HostelWorld) mutatta be, hogy ők hogyan használják a kampányok optimalizálására az adat alapú attribúciós modellt. Elsőként a cross-device mérést implementálták, majd ennek alapján végeztek finomhangolást a kampányokon. Azt tapasztalták, hogy a mobileszközök sokkal több konverzióban töltenek be segítő szerepet, mint amennyit gondoltak utolsó kattintás alapon korábban. Már az adat alapú attribúciós modell alapján licitálnak és ennek köszönhetően 25%-os konverziós ráta növekedést, valamint 60%-os CPA (konverzónkénti költség) csökkenést tapasztaltak.

Mick Hodgins tapintható közelségbe hozta az izgalmas és érdekes “machine learning” (gépi tanulás). A fő különbség a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás között, hogy a mesterséges intelligencia csupán azt jelenti, hogy gépek képesek a korábban emberek által végzett munkafolyamatok teljesítésére, míg a gépi tanulás során a gépek már nem csupán ledefiniált szabályokat követnek, hanem ún. mintázatokat, melyeknek segítségével tényleges, az emberéhez hasonló tanulási folyamaton mennek keresztül, eredményeképpen pedig az emberénél magasabb színvonalon képesek elvégezni bizonyos tevékenységeket. A Google legfrissebb fejlesztései mögött számos esetben már nem emberi fejlesztői munka, hanem egy tanuló gép dolgozik, ez a jövő, a Google Térkép, a Google hangalapú keresés és a Google Home szolgáltatás egyaránt egy-egy hangvezérelt személyi asszisztenssé nőtte ki magát.


Oli Petas a Google automatizálás friss és érdekes lehetőségeiről beszélt (smart bidding, illetve közönségcélzás a keresőkampányokban). A dinamikus keresőkampányok feltérképezik a landoló oldalt (weboldalt) és a Google okos algoritmusai segítségével találják meg a legmegfelelőbb célzásokat (kulcsszavakat, felhasználókat) a kampányunk számára. Apropó: a kiterjesztett szöveges hirdetések még 2017. második negyedévében megjelennek a dinamikus keresési kampányokban.) Fontos, hogy


Összességében
Valóban gondolatébresztő, és a kezelt, valamint jövőbeni ügyfélkampányaink szempontjából releváns, konkrét benchmarkokat, őszinte tapasztalatokat, háttérelemzéseket és remek előadásokat hallhattunk turisztikai szektor témában, amelyek segítségével úgy gondoljuk, hogy még hatékonyabban járulhatunk hozzá ügyfeleink online sikereihez.

Köszönjük Google, köszönjük Dublin ezt a két remek napot. Big Like! :-)


Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords-hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés