2017. július 27., csütörtök

Az AdWords kezelőfelülete az évek során látványos fejlődésen ment keresztül. Amennyiben régebb óta használja az AdWords hirdetési rendszerét, szembesült már azzal a ténnyel, hogy a Google időről időre kisebb nagyobb fejlesztéseket hajt végre a kezelőfelület megjelenésén vagy újabb funkciókat vezet be. Általában ezekben az esetekben kisebb, kevésbé feltűnő módosításokról van szó, mint például a menüstruktúra módosítása, átrendezése vagy kisebb frissítések az elérhető funkciók körében. Nagyobb változásokat általában hosszabb időszakok után hajtják végre, amelyek érintik a megszokott design módosítását, az új funkciók bevezetését vagy a megszokott menüstruktúra drasztikusabb változtatását.

A Google 2016. márciusában jelentette be, hogy a megszokott “ráncfelvarrás” helyett, jelentős változtatásokat fog végrehajtani az AdWords hirdetési rendszerében, szinte teljesen újragondolva a megszokott megjelenést és funkciókat. 2017. januárja óta egyre több felhasználónak jelenik meg az AdWords ajánlata, amelyre arra buzdít, hogy minél többen kipróbálják az új kezelőfelület alfa verzióját. Amennyiben valaki a próba mellett dönt, nem jelenti azt, hogy a megszokott felület elveszik és a továbbiakban csak az új felület alkalmazhatja.

Amennyiben az új felület kipróbálása után úgy gondolja, hogy a régi felület használata Önnek egyszerűbb, a beállítások menüpontban bármikor visszaállíthatja a megszokott felületet. Cikkünkben az új felület leglényegesebb pontjait szeretnénk bemutatni, ezzel segítséget nyújtva az új felületen való eligazodásban.

Az új felület bemutatása


Egy adott hirdetői fiókba belépve, egyből óriási változásokkal szembesülhetünk. A megszokott elrendezéssel ellentétben, ahol elsőként a kampányokat láthattunk felsorolva az általunk megadott oszlopok aktuális adataival, mint például a költség, CTR vagy a konverziók száma. Az új felületen elsőként egy “Áttekintés” lapot láthatunk, ahol az általunk beállított időszak legfontosabb változásait tekinthetjük át.

A legnagyobb újdonságok a kezdőoldalon, hogy összefoglalva láthatjuk a kampányokat érintő változásokat, választott szempontok szerint áttekintést kaphatunk az eszközönkénti megoszlásokról, valamint szintén választott szempontok szerint - mint például a megjelenések száma, CTR, költség, stb. - nap és óra szerinti bontásban tekinthetjük meg az adott időszakra vonatkozó adatokat.

eszk.png

Kampányok

A kampányok menüpontban, a korábbi elrendezésnek megfelelően láthatjuk az adott információkat. A kampány adatok felett, a megszokottól eltérően három ikonnal jelölt menüpontot találhatunk (piros négyzettel jelöltük). Az első a “Szűrő” menüpont, amely segítségével szűrheti a táblázat adatait, így azt láthatja, ami Önnek a legfontosabb. A második menüpont a “Lebontás” funkció, amely véleményünk szerint a “Kampányok” ponton belül a leghasznosabb újításnak mondható, mivel felettébb egyszerűen, két kattintással szegmentálhatjuk a táblázat adatait, a számunkra fontos szempontok szerint, mint például eszközök szerinti bontás, idő, konverziók száma, stb.

cikk4.png

Eszközök szerinti “Lebontás”:

cikk5.png

A harmadik menüpontban, a korábbi AdWords felületnek megfelelően további oszlopokat adhatunk az adatokat összesítő táblázathoz.

Az új felület legfontosabb előnyei

Az új AdWords felület használatától nem kell tartani, az összes korábban megszokott funkció elérhető maradt, valamint néhány új lehetőséggel egészült ki. A legnagyobb változás, ami miatt első ránézésre lehetséges, hogy bonyolultabbnak tűnhet a felület, hogy a funkciók más helyre kerültek, az egyes szolgáltatásokat máshol helyezték el a kezelőfelületeten.

Ha egyszer időt szánunk a felület átkattintgatására, gyorsan szembesülni fogunk azzal a ténnyel, hogy az új felület használata nem igényel új tudást, nem szükséges újratanulnunk az AdWords használatát, mindössze átláthatóbbá teszi az elérhető funkciókat, kevésbé tűnik zsúfoltnak az összhatás, valamit a látványos adatvizualizációs grafikonjainak köszönhetően könnyebben átláthatjuk a kampány eredményeket, amely nagy segítség lehet az optimalizálás során.

Kampányok optimalizálása az új felülettel

Mint említettük, az új felület nagy segítséget nyújthat a kampányok optimalizálás során. A legjobb példa erre a “Demográfiai adatok” menüpont, ahol a megszokott adat megjelenítési mód felett látványos grafikonokon tekinthetjük meg a demográfiai adatok eloszlását, igény esetén különböző szempontok szerint összehasonlítva. A következő screenshot az adott kampány demográfiai adatainak összehasonlítását mutatja, a kattintások és a konverziók száma szerint. Ezeken szempontokon kívül összehasonlíthatjuk például költség, CTR, CPC, megtekintési arány, stb. szerint.

cikk6.png

Ez az opció elérhető például a témák, a kulcsszavak, az elhelyezések vagy a közönségek menüpontok esetében is. A következő screenshot a “Témák” esetében elérhető grafikont szemlélteti a kattintások és a megjelenések száma szerint.

cikk7.png

Összegzés

Összességében az új AdWords felület használata nem bonyolultabb mint, a korábban megszokott verzióé. AdWords tudásunkat sem szükséges extrán bővíteni az új felület használatának megkezdése előtt, mivel a megszokott lehetőségeket érhetjük el, csak letisztultabb, átláthatóbb formában. A leglényegesebb többletszolgáltatás, amit az új felület nyújt, a témánként elérhető, látványos adatvizualiációs grafikonok, amelyek segítségével gyorsan összehasonlíthatjuk a számunkra releváns adatokat, kiválasztott szempontok szerint.

Még pontosan nem tudható, mikor váltja le teljesen a Google az AdWords kezelőfelületét az új verzióra, azonban az alfa verzió megjelenése óta egyre több felhasználónak ajánlja fel a Google az új felület kipróbálását. Érdemes ezzel a lehetőséggel élni és amennyiben a próba után úgy gondolja, hogy a korábbi verzió használata egyszerűbb, a beállítások fül alatt bármikor visszaállíthatja a nézetet a megszokott korábbi megjelenésre.

Mint említettük, pontosan nem tudni, mikor szűnik meg teljesen a korábbi megjelenés és váltja le az új felület, de az biztos, hogy nem egyik pillanatról a másikra fog eltűnni a megszokott AdWords kezelőfelület, tehát emiatt ne aggódjunk!


Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!



Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: