2017. augusztus 24., csütörtök

A Google AdWords hirdetések nagyon speciális megjelenések abból a szempontból, hogy ügyfélként legtöbbször ki vagyunk szolgáltatva a kampányunkat kezelő ügynökségnek amiatt, hogy nem vagyunk tisztában teljes részleteiben az AdWords nyújtotta  lehetőségekkel, az apró, mégis nagyon fontos beállítási lehetőségekkel, a legfrissebb újdonságokkal és a mélybe menő technikai részletekkel.

Ügyfélként nagyon fontos szerepünk van a kampányok megtervezése, felrakása és későbbi finomhangolása során!

A másik fontos tudnivaló, hogy az AdWords kampány nem csodafegyver, tehát nem fogja orvosolni az alapvető üzleti stratégiai-, működési- és weboldal hiányosságainkat. 


Az AdWords hirdetésekkel a weboldalunkra tudjuk eljuttatni a potenciális ügyfeleket, azonban a vásárlásról már a weboldalunknak kell meggyőznie a látogatókat.

A kampányok megtervezése

Egy profi ügynökség számos fontos kérdést kell feltegyen az ügyfélnek ahhoz, hogy a legjobb kampányokat tervezze meg a számára, pl.
  • Milyen piacon működünk?
  • Milyen éles, milyen jellegű a verseny?
  • Melyek a valós versenyelőnyeink a piacon elérhető versenytárs termékekhez/szolgáltatásokhoz képest? (ár vagy minőség, egyéb tényezők)
  • Pontosan ki a termékünk/szolgáltatásunk célcsoportja? (nem, életkor, érdeklődés, iparág, pozíció, stb.)
  • Magán- vagy üzleti ügyfeleket keresünk?
  • Van-e elképzelésünk arról, hogy aki a mi termékünket/szolgáltatásunkat keresi, az milyen módon teszi ezt, milyen terminológiával?
  • Milyen szakmai terminológia tartozik az általunk kínált termékhez/szolgáltatáshoz?
  • Maximum mekkora fajlagos költséggel szeretnénk egy vásárlót/ügyfelet/ajánlatkérőt megszerezni?
  • Hány ajánlatkérés/vásárlás a cél a kampányból?
  • Kik a közvetlen és közvetett versenytársak?
  • Mi a termék/szolgáltatás weboldala? Rendelkezünk-e megfelelő, ún. landing oldalakkal vagy ezeket is ki kell alakítani?
  • A weboldalunk maximum 2 másodperc alatt betöltődik-e?
  • Reszponzív, mobilbarát-e a weboldalunk és a landoló oldalunk?

… és még számtalan egyéb kérdést.
Az AdWords ügynökség alapvetően az AdWords specialitásaihoz ért és igyekszik a legjobb kampányt megtervezni és kivitelezni a számunkra, a saját üzletünket/iparágunkat és piacunkat viszont nekünk magunknak kell jól ismernünk. Az AdWords ügynökségtől hiába várjuk el ezt, ez nem az ő feladatuk.


A megfelelő kampányok megtervezéséhez profinak kell lennünk a saját területünkön, helyesen meghatározva a piacot, amelyen működünk, ismerve a konkrét versenytársainkat, saját megkülönböztető versenyelőnyeinket, esetleges gyengeségeinket.

Ezek hiányában az AdWords ügynökség nem fog tudni megfelelő kampányokat és célzásokat felállítani a számunkra és ez a majdani kampányeredményeken (megvalósult ajánlatkérések/vásárlások száma, relevanciája) is érezhető lesz majd.

Ha hibásan határozzuk meg a célcsoportunkat és a versenytársainkat, valamint nem ismerjük, hogy miben vagyunk jók a versenytársakhoz képest, akkor AdWords kampányaink egészen biztosan nem fogják hozni a várt eredményt, csak viszik a pénzt!

Tűzzünk ki világos kampánycélt!

A kampány számára világos célokat kell kitűznünk, elkerülve a több, egymást ütő célok meghatározását. Pl. ha a cél az, hogy több ajánlatkérésünk érkezzen a weboldalunkon, mint korábban, akkor legyen ez a fő célunk. Ha viszont induló vállalkozásként azt szeretnénk, hogy közvetlen környezetünkben nőjön az ismertségünk, akkor tűzzük ki azt célként, hogy hány új, környékbeli potenciális ügyfél látta a vállalkozásunk hirdetését. Az utóbbi esetben a potenciális ügyfeleknek a display hirdetésekkel való találkozása még nem generál azonnali megkereséseket.

Egy fenékkel két lovat nem lehet megülni, vagyis nincsen “jut is, marad is” megoldás. Egyetlen fő célt határozzunk meg, mert az ügynökség csak így tudja az adott cél elérésére legalkalmasabb kampányokat javasolni számunkra.

A landoló oldal fontossága

Sokszor gondolják azt partnereink, hogy az ő weboldaluk minden igényt kielégít, holott sokszor az adott weboldal se nem felhasználóbarát, se nem rendelkeznek a kampányok számára megfelelő landoló oldallal.

A landoló oldal egy olyan aloldal a weboldalunkon, amely egyben és jól áttekinthetően tartalmaz minden olyan információt - kifejezetten a hirdetett termékre/szolgáltatásra vonatkozóan - amely elegendő ahhoz, hogy a potencális vásárló meg tudja hozni vásárlási döntését.

Egy landoló oldal például ezeket tartalmazza:
  • miért válasszon minket?
  • mit kínálunk pontosan?
  • miért van szüksége az érdeklődőnek mi termékünkre/szolgáltatásunkra?
  • miben jobb a mi termékünk a versenytársénál?
  • mit kell tennie, hogy övé legyen a termék (call-to-action az online vásárláshoz vagy információ arról, hol vásárolhatja meg offine)

Fontos, hogy a megfelelő tartalom mellett a weboldalunk mobileszközön is jól használható legyen (más néven mobilbarát vagy reszponzív), valamint hogy maximum 2 másodperc alatt betöltődjön.

Oldal betöltődési sebességének ellenőrzése:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Mobilbarát jelleget vizsgáló teszt:
https://search.google.com/test/mobile-friendly

A megfelelő AdWords kampánystruktúra kialakítása

Az alapján fogja felállítani az ügynökség a kampányokat, hogy milyen tervezett büdzsével, mennyire összetett kampánystruktúrát javasolt számunkra - a kampánycélok elérése érdekében.

Az AdWords fiókot dedikáltan a mi számunkra hozzák létre, azonban azon időszakban, mialatt az ügynökség kezeli a kampányainkat, nem módosíthatunk a fiókban.

Alapvetően az a szabály, hogy minél nagyobb büdzsével, minél komplexebb  terméket/szolgáltatást, minél fregmentáltabb földrajzi- és egyéb célzással szeretnénk hirdetni, annál szegmentáltabb, részletezettebb és bonyolultabb kampánystruktúra lesz szükséges és ez nagyban befolyásolja az AdWords ügynökség kampánykezelési díját is.

Kampány optimalizálási döntések

Nem csupán a kampányok megtervezése és felállítása során, de a kampányok optimalizálásában is a segítségünket kérheti az ügynökség, ha olyan kérdés merül fel, amely speciális piacismeretet igényel.

Például ha munkavédelemmel foglalkozunk, de azon belül csak bizonyos témákkal, például munkavédelmi eszközökkel nem, de oktatással igen, akkor az ügynökség azon kérdésére, hogy a munkavédelmi eszközök releváns kulcsszavak-e a kampányunk számára (ez amiatt fontos, hogy a keresési kifejezések jelentés alapján kulcsszóként vagy kizáró kulcsszóként adják-e hozzá a kampányunkhoz), meg kell mondanunk nekik, hogy igen vagy nem.

Egy másik eset lehet például, ha az eredmények alapján úgy látja az AdWords ügynökség, hogy - bár a jelenlegi büdzsével remekül megy a kampány és hozza a várt eredményeket - a hirdetési büdzsé emelésével további vásárlásokat/ajánlatkéréseket szerezhetnénk. Az ügynökség ilyen esetben sem emelheti a korábban megállapodott költési szint fölé a büdzséket, emiatt az ügyfél felé tesz konkrét javaslatot a büdzsé emelésére, valamint annak mértékére vonatkozóan és az ő jóváhagyása esetén emelheti meg a költést.



Az ügynökség feladata, hogy a havi kampányriportok során betekintést adjon a kampányok eredményeibe és teljesítménynövelő javaslatokat tegyen (célzások módosítása, további versenytársakra célzás stb.)

Összefoglalva

Az AdWords kampányok arra valók, hogy releváns érdeklődőket tereljenek a honlapunkra. Az, hogy ezekből az érdeklődőkből ajánlatkérők vagy vásárlók lesznek-e, az már a továbbiakon múlik (landoló oldal és weboldal minősége, felhasználói élménye, forgalmazó cég imázsa, piacképes termékek/szolgáltatások, árak, stb.).

Abban, hogy az AdWords kampányok hozzák-e a várt eredményt, ügyfélként nekünk is nagyon nagy szerepünk van! Saját piacunkat, cégünket, termékünket, versenytársainkat nekünk kell ismernünk és erről a megfelelő információkat átadni az AdWords ügynökségnek. Ha ezek az alapinformációk nem korrektek, akkor az AdWords ügynökség bármilyen erőfeszítése ellenére sem lesznek sikeresek a kampányaink. 


Ha az ügynökség - akitől javaslatot kérünk AdWords kampányra vonatkozóan - nem tesz fel nekünk már az ajánlatadási fázisban rengeteg pontosító kérdést, akkor biztosak lehetünk benne, hogy sablonszolgálatást, ún. “dobozos”, futószalagos megoldást fogunk kapni, nem pedig a mi igényeinkre és céljainkra szabott, egyedi kampányt.

Amivel még tisztában kell lennünk, hogy a profi AdWords kampányok felállítása és kezelése nem havi 20-30 ezer forintos tétel, a szakértelmet és a korrekt szolgáltatást meg kell fizetnünk.

Ha olyan AdWords megoldásban gondolkodunk, amelynél az AdWords kampányra szánt összeg például havi 40-50.000 Ft lenne, akkor előfordulhat, hogy a kampány felállítási- és kezelési költsége meg fogja haladni a hirdetési költésünket, hacsak nem egy kevésbé profi, sablon megoldást veszünk igénybe - amelynél viszont könnyen lehet, hogy akár a teljes hirdetési költésünk irreleváns megjelenésekre/kattintásokra fog elmenni és valódi eredményt nem hoz.

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: