Mi kell egy sikeres AdWords kampányhoz?
A Google AdWords hirdetések nagyon speciális megjelenések abból a szempontból, hogy ügyfélként legtöbbször ki vagyunk szolgáltatva a kampányunkat kezelő ügynökségnek amiatt, hogy nem vagyunk tisztában teljes részleteiben az AdWords nyújtotta lehetőségekkel, az apró, mégis nagyon fontos beállítási lehetőségekkel, a legfrissebb újdonságokkal és a mélybe menő technikai részletekkel.
Ügyfélként nagyon fontos szerepünk van a kampányok megtervezése, felrakása és későbbi finomhangolása során!
A másik fontos tudnivaló, hogy az AdWords kampány nem csodafegyver, tehát nem fogja orvosolni az alapvető üzleti stratégiai-, működési- és weboldal hiányosságainkat.
Az AdWords hirdetésekkel a weboldalunkra tudjuk eljuttatni a potenciális ügyfeleket, azonban a vásárlásról már a weboldalunknak kell meggyőznie a látogatókat.
A kampányok megtervezése
Egy profi ügynökség számos fontos kérdést kell feltegyen az ügyfélnek ahhoz, hogy a legjobb kampányokat tervezze meg a számára, pl.
- Milyen piacon működünk?
- Milyen éles, milyen jellegű a verseny?
- Melyek a valós versenyelőnyeink a piacon elérhető versenytárs termékekhez/szolgáltatásokhoz képest? (ár vagy minőség, egyéb tényezők)
- Pontosan ki a termékünk/szolgáltatásunk célcsoportja? (nem, életkor, érdeklődés, iparág, pozíció, stb.)
- Magán- vagy üzleti ügyfeleket keresünk?
- Van-e elképzelésünk arról, hogy aki a mi termékünket/szolgáltatásunkat keresi, az milyen módon teszi ezt, milyen terminológiával?
- Milyen szakmai terminológia tartozik az általunk kínált termékhez/szolgáltatáshoz?
- Maximum mekkora fajlagos költséggel szeretnénk egy vásárlót/ügyfelet/ajánlatkérőt megszerezni?
- Hány ajánlatkérés/vásárlás a cél a kampányból?
- Kik a közvetlen és közvetett versenytársak?
- Mi a termék/szolgáltatás weboldala? Rendelkezünk-e megfelelő, ún. landing oldalakkal vagy ezeket is ki kell alakítani?
- A weboldalunk maximum 2 másodperc alatt betöltődik-e?
- Reszponzív, mobilbarát-e a weboldalunk és a landoló oldalunk?
… és még számtalan egyéb kérdést.
Az AdWords ügynökség alapvetően az AdWords specialitásaihoz ért és igyekszik a legjobb kampányt megtervezni és kivitelezni a számunkra, a saját üzletünket/iparágunkat és piacunkat viszont nekünk magunknak kell jól ismernünk. Az AdWords ügynökségtől hiába várjuk el ezt, ez nem az ő feladatuk.
Tűzzünk ki világos kampánycélt!
A landoló oldal fontossága
-
miért válasszon minket?
-
mit kínálunk pontosan?
-
miért van szüksége az érdeklődőnek mi termékünkre/szolgáltatásunkra?
-
miben jobb a mi termékünk a versenytársénál?
-
mit kell tennie, hogy övé legyen a termék (call-to-action az online vásárláshoz vagy információ arról, hol vásárolhatja meg offine)
http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
http://search.google.com/test/mobile-friendly
A megfelelő AdWords kampánystruktúra kialakítása
Kampány optimalizálási döntések
Az ügynökség feladata, hogy a havi kampányriportok során betekintést adjon a kampányok eredményeibe és teljesítménynövelő javaslatokat tegyen (célzások módosítása, további versenytársakra célzás stb.)
Összefoglalva
Az AdWords kampányok arra valók, hogy releváns érdeklődőket tereljenek a honlapunkra. Az, hogy ezekből az érdeklődőkből ajánlatkérők vagy vásárlók lesznek-e, az már a továbbiakon múlik (landoló oldal és weboldal minősége, felhasználói élménye, forgalmazó cég imázsa, piacképes termékek/szolgáltatások, árak, stb.).
Abban, hogy az AdWords kampányok hozzák-e a várt eredményt, ügyfélként nekünk is nagyon nagy szerepünk van! Saját piacunkat, cégünket, termékünket, versenytársainkat nekünk kell ismernünk és erről a megfelelő információkat átadni az AdWords ügynökségnek. Ha ezek az alapinformációk nem korrektek, akkor az AdWords ügynökség bármilyen erőfeszítése ellenére sem lesznek sikeresek a kampányaink.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!