2017. szeptember 1., péntek

Hogyan hirdessünk a Google keresőben? - WebMa tippek

Mikor az online hirdetés kifejezést meghalljuk, legtöbbször rögtön a Google keresőben megjelenő hirdetések ugranak be. Ezek a hirdetések az organikus keresési találatok felett jelennek meg és egy pici zöld vagy sárga “hirdetés” felirattal vannak ellátva, hogy a keresést végző számára is világos legyen, hogy valaki fizetett azért, hogy előkelő helyen jelenhessen meg a találati listában. Furcsa módon mégsem szoktunk olyan hirdetésekkel találkozni, amelyek valami teljesen mást hirdetnek, mint amit mi éppen keresünk.
Példa: Fizetett találatok, térképes találatok és organikus találatok az “ügyvéd budapest” Google keresésre

Hogyan lehetséges, hogy a látott hirdetések szinte mindig relevánsak?

A Google keresőhirdetésekkel kapcsolatban a legfontosabb varázsszó a “hirdetésrelevancia”.

A Google keresést végző emberek alapvetően megoldást szeretnének találni egy akut problémájukra, vagy azonnal információt kapni egy felmerült kérdésre, nem pedig irreleváns hirdetéseket olvasgatni, éppen ezért a Google-nak is az a legfőbb érdeke, hogy megfelelő - minőségi és releváns - hirdetéseket mutasson a felhasználóknak.

Emiatt úgy alakították ki az AdWords rendszerét is, hogy abban az esetben legyen olcsó és hatékony a hirdető számára, ha megfelelően - pontosan és szakszerűen - van célozva és a felhasználók  sem kattintanak rögtön vissza a érkezési oldalról, ami szintén azt mutatja a Google felé, hogy a hirdetésünk releváns volt.

Hogyan lesznek a hirdetéseink relevánsak?

Három dolognak kell relevánsnak lennie egy adott keresésre: a hirdetésszövegnek, a kampány kulcsszavaknak, valamint a érkezési oldal tartalmának. Ha ebben a három dologban a megfelelő kifejezések, kulcsszavak és szövegek szerepelnek, akkor a Google rendszere tudja, hogy érdemes megjelenítenie a hirdetést, mivel a keresést végző számára releváns információkat tartalmaz mind a hirdetésszöveg, mind pedig átkattintás után a érkezési oldal. Erre többek között a felhasználók hirdetésre adott reakciójából következtet (átkattintási arány, landing oldalon eltöltött idő).

Honnan tudhatjuk, hogy a Google relevánsnak találja a kulcsszó, hirdetés és landing oldal együttesét?

Minden kulcsszóhoz tartozik egy úgynevezett minőségi mutató. Ez 1 és 10 közötti pontszám lehet, melynek három összetevője van: a hirdetésszöveg relevanciája, a érkezési oldallal kapcsolatos élmény, valamint a várható átkattintási arány.

A hirdetésszöveg relevanciáját a hirdetésszöveg és a kulcsszavak kapcsolata alapján határozza meg. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a hirdetésszövegeket elsősorban embereknek írjuk, nem pedig gépeknek, így annak mindig érdemes értelmesnek és vonzónak lennie, különben egy felhasználó sem kattint majd rá. A hirdetésszöveg relevanciáját növeli a kulcsszóbeillesztést használó hirdetésszöveg.

A érkezési oldal relevanciája egyrészről a kulcsszó és a landing page-en szereplő szöveg kapcsolatától függ, másrészt tartalmaz technikai paramétereket is, mint hogy milyen sebességgel töltődik be az oldal, van-e mobilnézete, mennyire átlátható és könnyű a navigáció rajta.

A várható átkattintási arány azt mutatja meg, hogy historikus és egyéb benchmark adatok alapján az AdWords mire számít, hogy milyen arányban fognak az emberek a hirdetésünkre kattintani.

Mit nyerhetünk egy magas minőségi mutatóval?

A minőségi mutatót sokszor figyelembe veszi az AdWords. Ha 10/10-es mutatóval rendelkezik egy kulcsszavunk, akkor alacsonyabb lesz a kattintásokért fizetendő költség (cpc), magasabb lesz a hirdetéspozíció, valamint lehetőséget kap a hirdetésünk arra, hogy ún. hirdetésbővítmények is megjelenjenek a standard hirdetésszövegünkben, amely tovább növeli a várható átkattintási arányt.

Használjunk hirdetésbővítményeket!

A keresőhirdetésekben használhatóak ún. hirdetésbővítmények, amelyekkel lehetőségünk van további információk megjelenítésére  hirdetésünkben. Ilyen bővítmények például:
  • Kiemelő bővítmény (megkülönböztető előnyök kiemelésére, pl. Ingyenes kiszállítás, széles méretválaszték stb.)
  • Belsőlink-bővítmény (kiemelt weboldal tartalmak ajánlására, pl. fő termékkategória aloldalak kiemelésére, erre kattintva a megfelelő aloldalra jut a látogató)
  • Hívásbővítmény (ügyfélszolgálati telefonszám megadására, sőt azt is megadhatjuk, hogy mely napokon hány órától hány óráig jelenjen meg a telefonszám, amelyre kattintva hívható a cégünk)
  • Helybővítmény (ha fent van az üzletünk, irodánk a google térképen és itt várjuk személyesen is az ügyfeleket, akkor a címünket megjeleníthetjük, amire kattintva a google térképes útvonaltervezésre jutnak az érdeklődők)
  • Véleménybővítmény (elégedett ügyfélértékeléseket jeleníthetünk meg, de csak külső weboldalról, 12 hónapnál nem régebbi véleményeket)
  • Árbővítmény (termékkategóriák árait jeleníthetjük meg)
  • Strukturált kódrészlet-bővítmény (pl. a forgalmazott termékkategóriákat vagy a kínált szolgáltatások típusait jeleníthetjük meg strukturáltan)

Mit tegyünk és mit ne a sikeres keresőhirdetések érdekében?

Amit tegyünk:
  • mindig csak a vállalkozásunkkal kapcsolatos, valóban releváns kulcsszavakra hirdessünk,
  • Használjunk különböző kulcsszó-egyezési típusokat, (általános-, kifejezés- és pontos egyezés),
  • a hirdetésszövegünk mindig legyen releváns az adott kulcsszóra,
  • mindig legyen a hirdetéshez releváns, jól navigálható, gyorsan betöltődő és mobilbarát érkezési oldalunk,
  • használjuk valamennyi, az esetünkben alkalmazható hirdetésbővítményt,
  • használjunk kulcsszóbeillesztést (de óvatosan, átgondoltan),
  • ne felejtsük el földrajzilag megfelelően célozni a hirdetéseinket!

Amit ne tegyünk:
  • Lehetőség szerint ne használjunk “Keresési hálózat és választott Display” kampánytípust, mert a két hálózat nagyon eltérő célzási lehetőségeket és általában nagyon eltérő cpc-ket kínál. Használjuk keresőkampányainkhoz a “keresési hálózat - minden szolgáltatás” típusú kampányt, ha hatékonyan szeretnénk hirdetni a keresőben.
  • Ne hirdessünk teljesen irreleváns kulcsszavakra csak azért, mert meg szeretnénk lovagolni az adott szezon sláger kereséseit. Például ne hirdessünk karácsonykor a karácsonyi vásár kulcsszóra, ha valójában vállalati CRM rendszert értékesítünk, amely teljesen irreleváns a karácsonyi keresésekhez.
  • Ne hirdessünk a vélt versenytársainkra történő keresésekre abban az esetben, ha a kínált termék vagy a szolgáltatás nem felcserélhető! Ha például egy adott szórakozóhely koncertjét hirdetjük, akkor nem triviális, hogy egy másik, a mienknél jóval erősebb és ismertebb márkával rendelkező szórakozóhely lojális és elkötelezett látogatója eljön a mi eseményünkre,
  • Ne próbáljuk meg azzal ellensúlyozni a célzásbeli hiányosságainkat és az alacsony minőségi mutatót, hogy irreálisan magas cpc liciteket alkalmazunk. Ehelyett inkább javítsuk a célzás minőségét és végezzük el a szükséges módosításokat, javításokat a kampányunkban (kulcsszavak, hirdetésszövegek, érkezési oldalak) a minőségi mutató javítása érdekében.

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: