Hogyan hirdessünk a Google keresőben? – WebMa tippek
Mikor az online hirdetés kifejezést meghalljuk, legtöbbször rögtön a Google keresőben megjelenő hirdetések ugranak be. Ezek a hirdetések az organikus keresési találatok felett jelennek meg és egy pici zöld vagy sárga “hirdetés” felirattal vannak ellátva, hogy a keresést végző számára is világos legyen, hogy valaki fizetett azért, hogy előkelő helyen jelenhessen meg a találati listában. Furcsa módon mégsem szoktunk olyan hirdetésekkel találkozni, amelyek valami teljesen mást hirdetnek, mint amit mi éppen keresünk.
Példa: Fizetett találatok, térképes találatok és organikus találatok az “ügyvéd budapest” Google keresésre
Hogyan lehetséges, hogy a látott hirdetések szinte mindig relevánsak?
A Google keresőhirdetésekkel kapcsolatban a legfontosabb varázsszó a “hirdetésrelevancia”.
A Google keresést végző emberek alapvetően megoldást szeretnének találni egy akut problémájukra, vagy azonnal információt kapni egy felmerült kérdésre, nem pedig irreleváns hirdetéseket olvasgatni, éppen ezért a Google-nak is az a legfőbb érdeke, hogy megfelelő – minőségi és releváns – hirdetéseket mutasson a felhasználóknak.
Emiatt úgy alakították ki az AdWords rendszerét is, hogy abban az esetben legyen olcsó és hatékony a hirdető számára, ha megfelelően – pontosan és szakszerűen – van célozva és a felhasználók sem kattintanak rögtön vissza a érkezési oldalról, ami szintén azt mutatja a Google felé, hogy a hirdetésünk releváns volt.
Hogyan lesznek a hirdetéseink relevánsak?
Három dolognak kell relevánsnak lennie egy adott keresésre: a hirdetésszövegnek, a kampány kulcsszavaknak, valamint a érkezési oldal tartalmának. Ha ebben a három dologban a megfelelő kifejezések, kulcsszavak és szövegek szerepelnek, akkor a Google rendszere tudja, hogy érdemes megjelenítenie a hirdetést, mivel a keresést végző számára releváns információkat tartalmaz mind a hirdetésszöveg, mind pedig átkattintás után a érkezési oldal. Erre többek között a felhasználók hirdetésre adott reakciójából következtet (átkattintási arány, landing oldalon eltöltött idő).
Honnan tudhatjuk, hogy a Google relevánsnak találja a kulcsszó, hirdetés és landing oldal együttesét?
Mit nyerhetünk egy magas minőségi mutatóval?
A minőségi mutatót sokszor figyelembe veszi az AdWords. Ha 10/10-es mutatóval rendelkezik egy kulcsszavunk, akkor alacsonyabb lesz a kattintásokért fizetendő költség (cpc), magasabb lesz a hirdetéspozíció, valamint lehetőséget kap a hirdetésünk arra, hogy ún. hirdetésbővítmények is megjelenjenek a standard hirdetésszövegünkben, amely tovább növeli a várható átkattintási arányt.
Használjunk hirdetésbővítményeket!
-
Kiemelő bővítmény (megkülönböztető előnyök kiemelésére, pl. Ingyenes kiszállítás, széles méretválaszték stb.)
-
Belsőlink-bővítmény (kiemelt weboldal tartalmak ajánlására, pl. fő termékkategória aloldalak kiemelésére, erre kattintva a megfelelő aloldalra jut a látogató)
-
Hívásbővítmény (ügyfélszolgálati telefonszám megadására, sőt azt is megadhatjuk, hogy mely napokon hány órától hány óráig jelenjen meg a telefonszám, amelyre kattintva hívható a cégünk)
-
Helybővítmény (ha fent van az üzletünk, irodánk a google térképen és itt várjuk személyesen is az ügyfeleket, akkor a címünket megjeleníthetjük, amire kattintva a google térképes útvonaltervezésre jutnak az érdeklődők)
-
Véleménybővítmény (elégedett ügyfélértékeléseket jeleníthetünk meg, de csak külső weboldalról, 12 hónapnál nem régebbi véleményeket)
-
Árbővítmény (termékkategóriák árait jeleníthetjük meg)
-
Strukturált kódrészlet-bővítmény (pl. a forgalmazott termékkategóriákat vagy a kínált szolgáltatások típusait jeleníthetjük meg strukturáltan)
Mit tegyünk és mit ne a sikeres keresőhirdetések érdekében?
Amit tegyünk:
-
mindig csak a vállalkozásunkkal kapcsolatos, valóban releváns kulcsszavakra hirdessünk,
-
Használjunk különböző kulcsszó-egyezési típusokat, (általános-, kifejezés- és pontos egyezés),
-
a hirdetésszövegünk mindig legyen releváns az adott kulcsszóra,
-
mindig legyen a hirdetéshez releváns, jól navigálható, gyorsan betöltődő és mobilbarát érkezési oldalunk,
-
használjuk valamennyi, az esetünkben alkalmazható hirdetésbővítményt,
-
használjunk kulcsszóbeillesztést (de óvatosan, átgondoltan),
-
ne felejtsük el földrajzilag megfelelően célozni a hirdetéseinket!
Amit ne tegyünk:
-
Lehetőség szerint ne használjunk “Keresési hálózat és választott Display” kampánytípust, mert a két hálózat nagyon eltérő célzási lehetőségeket és általában nagyon eltérő cpc-ket kínál. Használjuk keresőkampányainkhoz a “keresési hálózat – minden szolgáltatás” típusú kampányt, ha hatékonyan szeretnénk hirdetni a keresőben.
-
Ne hirdessünk teljesen irreleváns kulcsszavakra csak azért, mert meg szeretnénk lovagolni az adott szezon sláger kereséseit. Például ne hirdessünk karácsonykor a karácsonyi vásár kulcsszóra, ha valójában vállalati CRM rendszert értékesítünk, amely teljesen irreleváns a karácsonyi keresésekhez.
-
Ne hirdessünk a vélt versenytársainkra történő keresésekre abban az esetben, ha a kínált termék vagy a szolgáltatás nem felcserélhető! Ha például egy adott szórakozóhely koncertjét hirdetjük, akkor nem triviális, hogy egy másik, a mienknél jóval erősebb és ismertebb márkával rendelkező szórakozóhely lojális és elkötelezett látogatója eljön a mi eseményünkre,
-
Ne próbáljuk meg azzal ellensúlyozni a célzásbeli hiányosságainkat és az alacsony minőségi mutatót, hogy irreálisan magas cpc liciteket alkalmazunk. Ehelyett inkább javítsuk a célzás minőségét és végezzük el a szükséges módosításokat, javításokat a kampányunkban (kulcsszavak, hirdetésszövegek, érkezési oldalak) a minőségi mutató javítása érdekében.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!