2017. szeptember 1., péntek

Hogyan hirdessünk a Google keresőben? - WebMa tippek

Mikor az online hirdetés kifejezést meghalljuk, legtöbbször rögtön a Google keresőben megjelenő hirdetések ugranak be. Ezek a hirdetések az organikus keresési találatok felett jelennek meg és egy pici zöld vagy sárga “hirdetés” felirattal vannak ellátva, hogy a keresést végző számára is világos legyen, hogy valaki fizetett azért, hogy előkelő helyen jelenhessen meg a találati listában. Furcsa módon mégsem szoktunk olyan hirdetésekkel találkozni, amelyek valami teljesen mást hirdetnek, mint amit mi éppen keresünk.
Példa: Fizetett találatok, térképes találatok és organikus találatok az “ügyvéd budapest” Google keresésre

Hogyan lehetséges, hogy a látott hirdetések szinte mindig relevánsak?

A Google keresőhirdetésekkel kapcsolatban a legfontosabb varázsszó a “hirdetésrelevancia”.

A Google keresést végző emberek alapvetően megoldást szeretnének találni egy akut problémájukra, vagy azonnal információt kapni egy felmerült kérdésre, nem pedig irreleváns hirdetéseket olvasgatni, éppen ezért a Google-nak is az a legfőbb érdeke, hogy megfelelő - minőségi és releváns - hirdetéseket mutasson a felhasználóknak.

Emiatt úgy alakították ki az AdWords rendszerét is, hogy abban az esetben legyen olcsó és hatékony a hirdető számára, ha megfelelően - pontosan és szakszerűen - van célozva és a felhasználók  sem kattintanak rögtön vissza a érkezési oldalról, ami szintén azt mutatja a Google felé, hogy a hirdetésünk releváns volt.

Hogyan lesznek a hirdetéseink relevánsak?


Három dolognak kell relevánsnak lennie egy adott keresésre: a hirdetésszövegnek, a kampány kulcsszavaknak, valamint a érkezési oldal tartalmának. Ha ebben a három dologban a megfelelő kifejezések, kulcsszavak és szövegek szerepelnek, akkor a Google rendszere tudja, hogy érdemes megjelenítenie a hirdetést, mivel a keresést végző számára releváns információkat tartalmaz mind a hirdetésszöveg, mind pedig átkattintás után a érkezési oldal. Erre többek között a felhasználók hirdetésre adott reakciójából következtet (átkattintási arány, landing oldalon eltöltött idő).

Honnan tudhatjuk, hogy a Google relevánsnak találja a kulcsszó, hirdetés és landing oldal együttesét?

Minden kulcsszóhoz tartozik egy úgynevezett minőségi mutató. Ez 1 és 10 közötti pontszám lehet, melynek három összetevője van: a hirdetésszöveg relevanciája, a érkezési oldallal kapcsolatos élmény, valamint a várható átkattintási arány.

A hirdetésszöveg relevanciáját a hirdetésszöveg és a kulcsszavak kapcsolata alapján határozza meg. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a hirdetésszövegeket elsősorban embereknek írjuk, nem pedig gépeknek, így annak mindig érdemes értelmesnek és vonzónak lennie, különben egy felhasználó sem kattint majd rá. A hirdetésszöveg relevanciáját növeli a kulcsszóbeillesztést használó hirdetésszöveg.

A érkezési oldal relevanciája egyrészről a kulcsszó és a landing page-en szereplő szöveg kapcsolatától függ, másrészt tartalmaz technikai paramétereket is, mint hogy milyen sebességgel töltődik be az oldal, van-e mobilnézete, mennyire átlátható és könnyű a navigáció rajta.

A várható átkattintási arány azt mutatja meg, hogy historikus és egyéb benchmark adatok alapján az AdWords mire számít, hogy milyen arányban fognak az emberek a hirdetésünkre kattintani.

Mit nyerhetünk egy magas minőségi mutatóval?

A minőségi mutatót sokszor figyelembe veszi az AdWords. Ha 10/10-es mutatóval rendelkezik egy kulcsszavunk, akkor alacsonyabb lesz a kattintásokért fizetendő költség (cpc), magasabb lesz a hirdetéspozíció, valamint lehetőséget kap a hirdetésünk arra, hogy ún. hirdetésbővítmények is megjelenjenek a standard hirdetésszövegünkben, amely tovább növeli a várható átkattintási arányt.

Használjunk hirdetésbővítményeket!

A keresőhirdetésekben használhatóak ún. hirdetésbővítmények, amelyekkel lehetőségünk van további információk megjelenítésére  hirdetésünkben. Ilyen bővítmények például:
  • Kiemelő bővítmény (megkülönböztető előnyök kiemelésére, pl. Ingyenes kiszállítás, széles méretválaszték stb.)
  • Belsőlink-bővítmény (kiemelt weboldal tartalmak ajánlására, pl. fő termékkategória aloldalak kiemelésére, erre kattintva a megfelelő aloldalra jut a látogató)
  • Hívásbővítmény (ügyfélszolgálati telefonszám megadására, sőt azt is megadhatjuk, hogy mely napokon hány órától hány óráig jelenjen meg a telefonszám, amelyre kattintva hívható a cégünk)
  • Helybővítmény (ha fent van az üzletünk, irodánk a google térképen és itt várjuk személyesen is az ügyfeleket, akkor a címünket megjeleníthetjük, amire kattintva a google térképes útvonaltervezésre jutnak az érdeklődők)
  • Véleménybővítmény (elégedett ügyfélértékeléseket jeleníthetünk meg, de csak külső weboldalról, 12 hónapnál nem régebbi véleményeket)
  • Árbővítmény (termékkategóriák árait jeleníthetjük meg)
  • Strukturált kódrészlet-bővítmény (pl. a forgalmazott termékkategóriákat vagy a kínált szolgáltatások típusait jeleníthetjük meg strukturáltan)

Mit tegyünk és mit ne a sikeres keresőhirdetések érdekében?

Amit tegyünk:
  • mindig csak a vállalkozásunkkal kapcsolatos, valóban releváns kulcsszavakra hirdessünk,
  • Használjunk különböző kulcsszó-egyezési típusokat, (általános-, kifejezés- és pontos egyezés),
  • a hirdetésszövegünk mindig legyen releváns az adott kulcsszóra,
  • mindig legyen a hirdetéshez releváns, jól navigálható, gyorsan betöltődő és mobilbarát érkezési oldalunk,
  • használjuk valamennyi, az esetünkben alkalmazható hirdetésbővítményt,
  • használjunk kulcsszóbeillesztést (de óvatosan, átgondoltan),
  • ne felejtsük el földrajzilag megfelelően célozni a hirdetéseinket!

Amit ne tegyünk:
  • Lehetőség szerint ne használjunk “Keresési hálózat és választott Display” kampánytípust, mert a két hálózat nagyon eltérő célzási lehetőségeket és általában nagyon eltérő cpc-ket kínál. Használjuk keresőkampányainkhoz a “keresési hálózat - minden szolgáltatás” típusú kampányt, ha hatékonyan szeretnénk hirdetni a keresőben.
  • Ne hirdessünk teljesen irreleváns kulcsszavakra csak azért, mert meg szeretnénk lovagolni az adott szezon sláger kereséseit. Például ne hirdessünk karácsonykor a karácsonyi vásár kulcsszóra, ha valójában vállalati CRM rendszert értékesítünk, amely teljesen irreleváns a karácsonyi keresésekhez.
  • Ne hirdessünk a vélt versenytársainkra történő keresésekre abban az esetben, ha a kínált termék vagy a szolgáltatás nem felcserélhető! Ha például egy adott szórakozóhely koncertjét hirdetjük, akkor nem triviális, hogy egy másik, a mienknél jóval erősebb és ismertebb márkával rendelkező szórakozóhely lojális és elkötelezett látogatója eljön a mi eseményünkre,
  • Ne próbáljuk meg azzal ellensúlyozni a célzásbeli hiányosságainkat és az alacsony minőségi mutatót, hogy irreálisan magas cpc liciteket alkalmazunk. Ehelyett inkább javítsuk a célzás minőségét és végezzük el a szükséges módosításokat, javításokat a kampányunkban (kulcsszavak, hirdetésszövegek, érkezési oldalak) a minőségi mutató javítása érdekében.

Keressen minket bizalommal, ha AdWords hirdetéseihez profi segítségre van szüksége!


>
Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

2 megjegyzés:

  1. Significance of the entry page relies upon the connection between the catchphrase and the content on the point of arrival, from one perspective, and furthermore contains specialized parameters, for example, the speed at which the page is stacked, its portable view, the straightforwardness and simplicity of route on it. Online Writing Service | buyassignmentservice

    VálaszTörlés
  2. Anyone can dial +1 800-684-5649 where our specialists will help you through the telephone call and help you in the greatest possible way so that you can simply enjoy as indicated by your work.


    connect canon printer to wifi

    epson printer troubleshooting

    canon mg3620 wireless setup

    canon pixma mx922 driver

    canon mg2922 driver

    canon mx492 driver

    canon pixma mx492 driver

    canon mx492 drivers

    VálaszTörlés