2017. szeptember 18., hétfő

Az állandóan visszatérő kérdés a nagy hirdetők körében, hogy amíg a tévéreklámjaink hozzák a várt márkaismertséget és értékesítési bevételt, addig egyáltalán érdemes-e foglalkoznunk az online megjelenéssel, amely egy jóval bonyolultabb és sokrétűbb, a megrendelő részéről is aktív hozzájárulást igénylő, sokkal ismeretlenebb terület? Sokszor  válasz még mindig a “nem”, amíg a tévéreklámok standardan hozzák a várt eredményt.

Büdzsévágás, ROI csökkenés vagy váratlan értékesítés-visszaesés esetén azonban rögtön látótérbe kerülnek az online hirdetések, mivel azok jellemzően pontosabban mérhetőek, részletesebben elemezhetőek és sokszor jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.


Mit érdemes tudni a Google Display hálózatról?

A legfontosabb tudnivaló, hogy sok hirdető amikor online hirdetésre gondol, akkor elsősorban a keresőhirdetéseket ismeri. Ez azonban csak egy nagyon pici szeglete az AdWords hirdetésekneknek. Széles elérésre, márkaépítésre elsősorban a Google Display hálózatot javasoljuk minden partnerünknek.

A Google Display hálózat egy, a világ weboldalainak több mint 90%-át lefedő, nagyon összetett megjelenítői weboldal hálózat, melyben kifjezetten nem a Google által tulajdonolt, hanem magán tulajdonban lévő, jól ismert weboldalak (pl. Index.hu, Origo.hu, Blikk.hu, Nosalty.hu, Időkép.hu, Nlcafe.hu, Femina.hu stb.) vesznek részt, akik egy apró kódrészlet elhelyezésével a weboldalukon vagy mobilalkalmazásukban lévő hirdetési felületen vállalják a Google AdWords rendszeren keresztül érkező - a hirdetők által beállított célzások szerinti - hirdetések megjelenítését, a hirdetések megjelenítéséért cserébe pedig bevételt szereznek a Google-tól (a Google AdWords-ben hirdetőként fizetett díj egy bizonyos százalékát kapják meg).

A Google Display hálózat részét képezik nem csupán nagyobb és kisebb webhelyek, de mobilalkalmazások is, valamint a Google tulajdonában lévő YouTube (amely a világ második legnagyobb keresője is egyben, a Google kereső után).

Kiket érhetünk el a Google Display hálózaton?

A Google Display hálózatra célzott Google AdWords hirdetési kampánnyal a márkánk, termékünk szempontjából fontos internetezőket érhetjük el többféle célzási lehetőség alapján:
  • kulcsszavas célzás: ez felhasználó és a megjelenítői hely szerint is használható (tehát olyan felhasználókat célozhatunk meg pl. akik érdeklődnek a kertészkedés iránt, vagy olyan weboldal olyan cikkeiben jeleníthetünk meg hirdetést, amelyekben kulcsszóként meg van adva hogy “kertészkedés”,
  • téma szerinti célzás: olyan felhasználóknak jeleníthetjük meg a hirdetést, akiket a Google a böngészési előzményeik alapján besorolt pl. az “otthon és kert” téma iránt érdeklődő felhasználóknak vagy az ilyen témába besorolt weboldalakon,
  • érdeklődés alapú célzás: olyan felhasználókat érhetünk el, akik a Google szerint érdeklődnek egy téma iránt, pl. “otthondekoráció rajongói”,
  • “egyéni érdeklődési szegmens”-t is létrehozhatunk, ahol konkrétan megadhatjuk, hogy a mely weboldalakat korábban meglátogató felhasználókat szeretnénk elérni a hirdetéssel,
  • konkrét elhelyezések célzása: célozhatjuk konkrét webhelyekre is a hirdetésünket, azonban itt figyelmesnek kell lennünk, mert nyilván csak olyan weboldalakon tud megjelenni a hirdetésünk, ahol van Google display bannerhely elhelyezve, tehát megjelenít AdWords hirdetéseket. De konkrét elhelyezés lehet például a YouTube is, valamint a Gmail rendszere (gmail hirdetések),
  • remarketing célzás: célozhatjuk a hirdetést a korábban a weboldalunkon már járt felhasználóknak vagy saját ügyfél e-mail listánkra is.

Milyen hirdetéseket jeleníthetünk meg a Google Display hálózatán?

A foglalt média megjelenésekhez hasonlóan a display hálózaton is megjeleníthetünk statikus bannereket, animált bannereket, de videóhirdetéseket is. A különlegesség, hogy akár egyszerű szöveges hirdetéseket is használhatunk.
(Grafikai) animált képes hirdetés a display hálózaton

A hirdetésmegjelenítő helyek legnagyobb részét lefedhetjük a 8 leggyakoribb bannerméretre elkészített grafikai bannerekkel, ugyanakkor nem is feltétlenül szükséges grafikusra költenünk mert az AdWords beépített képes hirdetés tervezőjével (hirdetésgaléria) könnyedén elkészíthetjük a hirdetéseket, de a legújabb hirdetésformátum, az adaptív hirdetés elkészítésével még hatékonyabban jelenhetünk meg (ez natív, képes és szöveges hirdetéseket is készít valamennyi méretben a számunkra, ehhez csupán egy képet, egy márka- vagy céglogót és szöveget kell feltöltenünk), de futtathatjuk a display hálózaton a keresési kampányainkban használt szövege hirdetéseket is.

Egy display hálózati bannerhely 1-3 szöveges hirdetést, egy képes hirdetést vagy egy videóhirdetést jelenít meg egyidejűleg.

Banneres hirdetéssel megjelenhetünk akár YouTube videókban is, ehhez egyedi méretű bannereket tudunk létrehozni.
Adaptív display hirdetése előnézete (natív, képes, szöveges változat)
Szöveges display hirdetések egy bannerhelyen

Márkaépítés videóhirdetéssel

A hagyományos tv szpotok modern verzióit testesítik meg a webes megjelenésre optimalizált videóhirdetések, amelyeket a közhiedeemmel ellentétben nem csupán a YouTube-on, hanem a display hálózat webhelyein is megjeleníthetünk és tökéletesen alkalmasak a márkaismertség növelésére, pontosan célozva a számunkra legértékesebb felhasználókat és potenciális vásárlóinkat.

Hogyan óvjuk meg márkánkat a nem megfelelő tartalmak mellett történő megjelenéstől?

A korábban bemutatott részletes célzásokkal kifejezetten a számunkra érdekes tartalmak, illetve felhasználók számára jeleníthetjük meg hirdetéseinket (utóbbi esetben attól függetlenül, hogy aktuálisan milyen tartalmat tekint meg a felhasználó).

Azt, hogy mely weboldalakon és milyen jellegű tartalmak mellett nem engedélyezzük a hirdetésünk megjelenését, a professzionális elhelyezés-kizárási listákkal (gyagyi és nemkívánatos weboldalak listája), valamint az ún. webhelykategória kizárási opciók alkalmazásával adhatjuk meg.
Webhelykategória-opciók

Mennyibe kerülnek a display hirdetések?

A keresőhirdetésektől eltérően a display hirdetések esetében lehetőségünk van kifejezetten a márkaépítés céljait támogató, nem kattintás alapú, hanem CPM (ezer megjelenítés költsége) alapon licitálni a hirdetésaukcióban.

A display hirdetési kampányokban lehetőségünk van megadni ún. gyakoriságkorlátot is, tehát hogy egy felhasználónak egy napon maximum hányszor jelenhet meg a hirdetésünk, ezzel szabályozva, hogy a célunk az elérés maximalizálása (hogy minél több, a célcsoportunkba tartozó felhasználót érjünk el legalább egyszer az üzenetünkkel) vagy elérés+gyakoriság célunk teljesítése (hogy legalább x felhasználót legalább 3x szeretnénk elérni az üzenetünkkel).

Konkrét példák: sikeres FMCG kampányok

Az alábbiakban egy-egy nagyon sikeres FMCG display, youtube, illetve komplex adwords kampányt mutatunk be, amely alap benchmark-ként nyújt segítséget az előzetes eredmény  elvárások megfogalmazásához és a büdzsétervezéshez.

FMCG YouTube márkaismertség-növelési kampány: 721 ezer Ft-os büdzséből félmillió videómegjelenítést elérve, 51,41%-uk 30 mp-et megtekintett a 34 mp-es márkavideóból.


FMCG Display márkaismertség-növelési kampány: 645 ezer Ft-os büdzséből összesen 5,8 millió hirdetésmegjelenítést elérve csaknem fél százalékos átkattintási aránnyal.


FMCG display fókuszú, komplex AdWords kampány: 1 mio Ft-os büdzséből több mint 3 millió hirdetés- és videómegjelenítést elérve, átlag 7%-os kereső átkattintási aránnyal, fél százalékos display átkattintási aránnyal és 24%-os videómegtekintési aránnyal.

Összefoglalva

Már nem csupán a fiatalabb, születetten digitális, de az idősebb generációk is egyre több időt töltenek nap mint nap online tartalmak megtekintésével, és így marketing tevékenységünket is érdemes a fogyasztói viselkedés változásaihoz igazítanunk.

Az online megjelenésekre jellemző a pontos mérhetőség, az offline médiamegjelenésekkel ellentétben, és sokszor jobb megtérülést érhetünk el, mint a hagyományos hirdetési megjelenések esetében.

A Google Display hálózaton általában véve költséghatékonyabban, kisebb fajlagos költséggel hirdethetünk a foglalt média megjelenésekhez képest, akár teljesen ugyanazokon a felületeken megjelenve. Használjuk ki ezt és próbáljuk ki a display hálózatot márkaépítési célra, márkaismertség-növelésre!

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: