Márkaépítés a Google Display hálózaton
Az állandóan visszatérő kérdés a nagy hirdetők körében, hogy amíg a tévéreklámjaink hozzák a várt márkaismertséget és értékesítési bevételt, addig egyáltalán érdemes-e foglalkoznunk az online megjelenéssel, amely egy jóval bonyolultabb és sokrétűbb, a megrendelő részéről is aktív hozzájárulást igénylő, sokkal ismeretlenebb terület? Sokszor válasz még mindig a “nem”, amíg a tévéreklámok standardan hozzák a várt eredményt.
Büdzsévágás, ROI csökkenés vagy váratlan értékesítés-visszaesés esetén azonban rögtön látótérbe kerülnek az online hirdetések, mivel azok jellemzően pontosabban mérhetőek, részletesebben elemezhetőek és sokszor jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.
Mit érdemes tudni a Google Display hálózatról?
A legfontosabb tudnivaló, hogy sok hirdető amikor online hirdetésre gondol, akkor elsősorban a keresőhirdetéseket ismeri. Ez azonban csak egy nagyon pici szeglete a Google Ads hirdetésekneknek. Széles elérésre, márkaépítésre elsősorban a Google Display hálózatot javasoljuk minden partnerünknek.
A Google Display hálózat egy, a világ weboldalainak több mint 90%-át lefedő, nagyon összetett megjelenítői weboldal hálózat, melyben kifjezetten nem a Google által tulajdonolt, hanem magán tulajdonban lévő, jól ismert weboldalak (pl. Index.hu, Origo.hu, Blikk.hu, Nosalty.hu, Időkép.hu, Nlcafe.hu, Femina.hu stb.) vesznek részt, akik egy apró kódrészlet elhelyezésével a weboldalukon vagy mobilalkalmazásukban lévő hirdetési felületen vállalják a Google Ads rendszeren keresztül érkező – a hirdetők által beállított célzások szerinti – hirdetések megjelenítését, a hirdetések megjelenítéséért cserébe pedig bevételt szereznek a Google-tól (a Google Ads-ben hirdetőként fizetett díj egy bizonyos százalékát kapják meg).
A Google Display hálózat részét képezik nem csupán nagyobb és kisebb webhelyek, de mobilalkalmazások is, valamint a Google tulajdonában lévő YouTube (amely a világ második legnagyobb keresője is egyben, a Google kereső után).
Kiket érhetünk el a Google Display hálózaton?
A Google Display hálózatra célzott Google Ads hirdetési kampánnyal a márkánk, termékünk szempontjából fontos internetezőket érhetjük el többféle célzási lehetőség alapján:
- kulcsszavas célzás: ez felhasználó és a megjelenítői hely szerint is használható (tehát olyan felhasználókat célozhatunk meg pl. akik érdeklődnek a kertészkedés iránt, vagy olyan weboldal olyan cikkeiben jeleníthetünk meg hirdetést, amelyekben kulcsszóként meg van adva hogy “kertészkedés”,
- téma szerinti célzás: olyan felhasználóknak jeleníthetjük meg a hirdetést, akiket a Google a böngészési előzményeik alapján besorolt pl. az “otthon és kert” téma iránt érdeklődő felhasználóknak vagy az ilyen témába besorolt weboldalakon,
- érdeklődés alapú célzás: olyan felhasználókat érhetünk el, akik a Google szerint érdeklődnek egy téma iránt, pl. “otthondekoráció rajongói”,
- “egyéni érdeklődési szegmens”-t is létrehozhatunk, ahol konkrétan megadhatjuk, hogy a mely weboldalakat korábban meglátogató felhasználókat szeretnénk elérni a hirdetéssel,
- konkrét elhelyezések célzása: célozhatjuk konkrét webhelyekre is a hirdetésünket, azonban itt figyelmesnek kell lennünk, mert nyilván csak olyan weboldalakon tud megjelenni a hirdetésünk, ahol van Google display bannerhely elhelyezve, tehát megjelenít Google Ads hirdetéseket. De konkrét elhelyezés lehet például a YouTube is, valamint a Gmail rendszere (gmail hirdetések),
- remarketing célzás: célozhatjuk a hirdetést a korábban a weboldalunkon már járt felhasználóknak vagy saját ügyfél e-mail listánkra is.
Milyen hirdetéseket jeleníthetünk meg a Google Display hálózatán?
A foglalt média megjelenésekhez hasonlóan a display hálózaton is megjeleníthetünk statikus bannereket, animált bannereket, de videóhirdetéseket is. A különlegesség, hogy akár egyszerű szöveges hirdetéseket is használhatunk.
(Grafikai) animált képes hirdetés a display hálózaton
A hirdetésmegjelenítő helyek legnagyobb részét lefedhetjük a 8 leggyakoribb bannerméretre elkészített grafikai bannerekkel, ugyanakkor nem is feltétlenül szükséges grafikusra költenünk mert a Google Ads beépített képes hirdetés tervezőjével (hirdetésgaléria) könnyedén elkészíthetjük a hirdetéseket, de a legújabb hirdetésformátum, az adaptív hirdetés elkészítésével még hatékonyabban jelenhetünk meg (ez natív, képes és szöveges hirdetéseket is készít valamennyi méretben a számunkra, ehhez csupán egy képet, egy márka- vagy céglogót és szöveget kell feltöltenünk), de futtathatjuk a display hálózaton a keresési kampányainkban használt szövege hirdetéseket is.
Egy display hálózati bannerhely 1-3 szöveges hirdetést, egy képes hirdetést vagy egy videóhirdetést jelenít meg egyidejűleg.
Banneres hirdetéssel megjelenhetünk akár YouTube videókban is, ehhez egyedi méretű bannereket tudunk létrehozni.
Márkaépítés videóhirdetéssel
A hagyományos tv szpotok modern verzióit testesítik meg a webes megjelenésre optimalizált videóhirdetések, amelyeket a közhiedeemmel ellentétben nem csupán a YouTube-on, hanem a display hálózat webhelyein is megjeleníthetünk és tökéletesen alkalmasak a márkaismertség növelésére, pontosan célozva a számunkra legértékesebb felhasználókat és potenciális vásárlóinkat.
Hogyan óvjuk meg márkánkat a nem megfelelő tartalmak mellett történő megjelenéstől?
A korábban bemutatott részletes célzásokkal kifejezetten a számunkra érdekes tartalmak, illetve felhasználók számára jeleníthetjük meg hirdetéseinket (utóbbi esetben attól függetlenül, hogy aktuálisan milyen tartalmat tekint meg a felhasználó).
Azt, hogy mely weboldalakon és milyen jellegű tartalmak mellett nem engedélyezzük a hirdetésünk megjelenését, a professzionális elhelyezés-kizárási listákkal (gyagyi és nemkívánatos weboldalak listája), valamint az ún. webhelykategória kizárási opciók alkalmazásával adhatjuk meg.
Webhelykategória-opciók
Mennyibe kerülnek a display hirdetések?
A keresőhirdetésektől eltérően a display hirdetések esetében lehetőségünk van kifejezetten a márkaépítés céljait támogató, nem kattintás alapú, hanem CPM (ezer megjelenítés költsége) alapon licitálni a hirdetésaukcióban.
A display hirdetési kampányokban lehetőségünk van megadni ún. gyakoriságkorlátot is, tehát hogy egy felhasználónak egy napon maximum hányszor jelenhet meg a hirdetésünk, ezzel szabályozva, hogy a célunk az elérés maximalizálása (hogy minél több, a célcsoportunkba tartozó felhasználót érjünk el legalább egyszer az üzenetünkkel) vagy elérés+gyakoriság célunk teljesítése (hogy legalább x felhasználót legalább 3x szeretnénk elérni az üzenetünkkel).
Konkrét példák: sikeres FMCG kampányok
Az alábbiakban egy-egy nagyon sikeres FMCG display, youtube, illetve komplex Ads kampányt mutatunk be, amely alap benchmark-ként nyújt segítséget az előzetes eredmény elvárások megfogalmazásához és a büdzsétervezéshez.
FMCG YouTube márkaismertség-növelési kampány: 721 ezer Ft-os büdzséből félmillió videómegjelenítést elérve, 51,41%-uk 30 mp-et megtekintett a 34 mp-es márkavideóból.
FMCG Display márkaismertség-növelési kampány: 645 ezer Ft-os büdzséből összesen 5,8 millió hirdetésmegjelenítést elérve csaknem fél százalékos átkattintási aránnyal.
FMCG display fókuszú, komplex Google Ads kampány: 1 millió Ft-os büdzséből több mint 3 millió hirdetés- és videómegjelenítést elérve, átlag 7%-os kereső átkattintási aránnyal, fél százalékos display átkattintási aránnyal és 24%-os videómegtekintési aránnyal.
Ha online marketing stratégia kialakítással kapcsolatban profi segítségre van szükségre, keresse a WebMa csapatát és bizalommal!
Összefoglalva
Már nem csupán a fiatalabb, születetten digitális, de az idősebb generációk is egyre több időt töltenek nap mint nap online tartalmak megtekintésével, és így marketing tevékenységünket is érdemes a fogyasztói viselkedés változásaihoz igazítanunk.
Az online megjelenésekre jellemző a pontos mérhetőség, az offline médiamegjelenésekkel ellentétben, és sokszor jobb megtérülést érhetünk el, mint a hagyományos hirdetési megjelenések esetében.
A Google Display hálózaton általában véve költséghatékonyabban, kisebb fajlagos költséggel hirdethetünk a foglalt média megjelenésekhez képest, akár teljesen ugyanazokon a felületeken megjelenve. Használjuk ki ezt és próbáljuk ki a display hálózatot márkaépítési célra, márkaismertség-növelésre!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!