2017. október 12., csütörtök

Az AdWords kampányok esetében a hirdetett téma szempontjából releváns kulcsszavaknak kiemelt jelentősége van, mivel mind a Keresési (Search) Hálózaton, mind pedig a Display (Tartalmi) Hálózaton lehetőség van a kulcsszavak alapján történő célzásra.


A hirdetések megfelelő felhasználóknak történő megjelenítése mellett a fő kulcsszavak meghatározása már a honlap kialakítása során - keresőoptimalizálási szempontból - is nagyon fontos, például a menüstruktúra kialakítása, a weboldalon megjelenő szövegek és a metaszövegek megírásához.

Ezért elengedhetetlen, hogy már a honlap tervezési fázisában alap kulcsszókutatást végezzünk, hogy honlapunk a lehető legrelevánsabb kulcsszavakra legyen optimalizálva, ezáltal pedig előkelő helyre kerüljön majd az organikus találati listán. Cikkünk további részében bemutatjuk a kulcsszókutatás jelentőségét, valamint azt, hogy hogyan találhatjuk meg a számunkra legjobb kulcsszavakat.

A kulcszókutatás során több szempontot mérlegelünk és ezek együttese fogja meghatározni a számunkra legfontosabb, a weboldalunkon felhasználandó kulcsszavakat. Ilyen tényezők pl.
  • a havi keresési volumen
  • az organikus találatok mennyisége
  • a hirdetői verseny intenzitása

A kulcsszavak jelentősége a honlap kialakítása során

Mint említettük, már a honlap kivitelezése előtt érdemes kulcsszókutatást végezni, hogy ne utólag kelljen olyan átfogó módosításokat elvégezni, amelyek időben is költségekben is jelentős többletet jelentenének. Ahhoz, hogy egy honlap a Google találati listájában előkelő helyen jelenjen meg, elengedhetetlen a keresőoptimalizálási alapelveknek megfelelő kialakítás.

Keresőoptimalizált menüstruktúra

A kulcsszavaknak kiemelt jelentősége van már a menüstruktúra kialakítása során is, a menü elnevezések során figyelembe kell venni az egyes kulcsszavak átlagos keresési volumeneit és azt a kifejezést választani egy-egy menüpont elnevezésére, amely releváns a szolgáltatásunk szempontjából és amelyre jelentős számú érdeklődő keres rá, amikor a szolgáltatásunkat keresi. Például nem mindegy, hogy a ppc kampány vagy az ppc hirdetés kifejezést használjuk a weboldalunkon, ha AdWords kampánykezelést kínálunk, mivel az ppc kampány kifejezésre átlagosan 50-szer keresnek rá egy hónapban Budapesten, míg a ppc hirdetés esetében ez a szám csupán 10.

Tehát érdemes az ppc kampány kifejezést használni valamely fő menüpont elnevezésére, mert így sokkal több releváns keresésre jelenhet meg a weboldalunk az organikus Google találati listában, mintha a ppc hirdetés kifejezést használnánk.


Keresőoptimalizált weboldal szövegek

A honlapunkon megjelenő szöveges tartalmak esetében sem szabad figyelmen kívül hagyni a kulcsszavak jelentőségét. Érdemes az adott témában megnéznünk a releváns kifejezések átlagos keresési volumeneit és a magasabb keresési volumeneket mutató, releváns kifejezéseket alkalmazni a weboldal leíró szövegeiben. Kiemelten fontos a tartalomgyártás során a címek, alcímek szövegezése is annak érdekében, hogy a legfontosabb kulcsszavakat tartalmazzák  az 1-es, 2-es, 3-as szintű címsoraink is.

A metacímkék, képnevek és képleírások fontossága

A technikai részeket se hanyagoljuk el, a metatagek és a képelnevezések, képleírások esetében is fontos a releváns kulcsszavak használata, mivel a Google algoritmusai ezeket is figyelembe veszik a honlapok indexelése közben, amikor az egyes keresésekre megjelenő találati listákhoz rendelik a weboldalakat. Ezért fontos, hogy mind a metatag-ekhez, mind pedig a kép aláírásokhoz releváns és a keresési statisztikák szerint is népszerű kulcsszavakat tartalmazó - és természetesen értelmes - szövegek kerüljenek.

A kulcsszavak jelentősége az AdWords kampányok esetében

A Google hirdetési rendszere, az AdWords esetében a hirdetések kulcsszavak alapján történő célzása kiemelt jelentőségű, főként a keresőkampányokban. Nagyon fontos, hogy kampányunkat a számunkra legrelevánsabb és használható, jelentős keresési volument jelentő  kulcsszavakra célozzuk, mivel ez a sikeres kampány egyik alapfeltétele.

Search (Keresési) Hálózat

A keresési hálózaton a hirdetések a felhasználó által a Google keresőjébe beírt kulcsszavak alapján jelennek meg, tehát részletes kulcsszókutatás nélkül a kampányunk egészen biztosan nem fogja hozni a várt sikereket. A kulcsszavak fontosak a célzások beállításánál, a hirdetésszövegek megírásánál, de annak is kiemelt a jelentősége, hogy a honlapunk szövegében is lehetőség szerint a legfontosabb kulcsszavak szerepeljenek, hogy a hirdetésrelevancia, a landing oldallal kapcsolatos élmény és ezzel a kulcsszavak minőségi mutatója minél jobb legyen, mert ezáltal fognak a hirdetések előkelőbb helyen és alacsonyabb kattintásonkénti költséggel megjelenni.

Display (Tartalmi) Hálózat

A Display Hálózat esetében többféle célzásra van lehetőség, például érdeklődési körök, témák, kulcsszavak alapján. Tehát a hatékony kampánystruktúrához a professzionális kulcsszókutatás ezen hálózat esetében is javasolt a pontos célzási beállítások, valamint a hirdetésszövegek megírása szempontjából is.

A Display Hálózathoz tartoznak a YouTube hirdetések is. A YouTube jelenleg a Google kereső után a második legnépszerűbb keresési felület, tehát a releváns és népszerű kulcsszavak felkutatására a YouTube kampányunk hatékonyságának maximalizálása érdekében ez esetben is érdemes kiemelt figyelmet fordítani.

A Kulcsszótervező

A Kulcsszótervező egy ingyenesen elérhető eszköz, amelyet az AdWords szolgáltatáson belül találunk. Működése egyszerű: a saját kútfőből, a konkurenseink weboldalairól vagy az AdWords javaslatai alapján össze kell gyűjtenünk azokat a szavakat, amelyek relevánsak a forgalmazott termékeink, szolgáltatásaink szempontjából, be kell állítanunk, hogy mely földrajzi területek adataira vagyunk kíváncsiak és milyen nyelven, ezt követően pedig a rendszer megmutatja nekünk az adott kulcsszavak vonatkozásában az átlagos havi keresési volument, az átlagos kattintásonkénti árat és a versenyindex mutatót (alacsony, közepes, magas).

Összegzés

Összességében a szakszerű kulcsszókutatás elengedhetetlen, legyen szó a honlap technikai kialakításáról, a szöveges tartalmak tervezéséről vagy AdWords kampányokról.

Az ügyfél feladata a sikeres kulcsszókutatás során, hogy meghatározza, pontosan milyen termékeket, szolgáltatásokat forgalmaz, amelyeket szeretné promótálni az online kampányok során és inputot adjon az online ügynökségnek arra vonatkozóan, hogy milyen szakterminológia tartozik ezekhez a termékeihez/szolgáltatásaihoz és a potenciális ügyfelek szerinte mely kifejezéseket használják, ha az ő szolgáltatásait keresik, a magától értetődő általános kifejezéseket túl.

Ezen információk alapján az ügynökség fel tudja térképezni az adott piacra jellemző keresési trendeket, a legnépszerűbb kifejezéseket és meghatározhatjuk, hogy mely kifejezéseket érdemes beépíteni a honlapunkba annak érdekében, hogy az organikus találati listán is elöl jelenjünk meg, a fizetett hirdetések esetében pedig a lehető legjobb minőségi mutatókat érhessük el, ezzel optimalizálva költségeinket és kampányaink megtérülését.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

1 megjegyzés:

  1. This time keywords research play the important role in the digital marketing tactics, from the SEO to the SEM including the SMM SMO for everything keywords are playing best parts because this is trend of modern era that new customers come from two resources one is to from SEO like websites or the social media channels. I have been writing my diploma assignments of marketing diploma by using such resources.

    VálaszTörlés