2017. október 12., csütörtök

Az AdWords kampányok esetében a hirdetett téma szempontjából releváns kulcsszavaknak kiemelt jelentősége van, mivel mind a Keresési (Search) Hálózaton, mind pedig a Display (Tartalmi) Hálózaton lehetőség van a kulcsszavak alapján történő célzásra.

A hirdetések megfelelő felhasználóknak történő megjelenítése mellett a fő kulcsszavak meghatározása már a honlap kialakítása során - keresőoptimalizálási szempontból - is nagyon fontos, például a menüstruktúra kialakítása, a weboldalon megjelenő szövegek és a metaszövegek megírásához.

Ezért elengedhetetlen, hogy már a honlap tervezési fázisában alap kulcsszókutatást végezzünk, hogy honlapunk a lehető legrelevánsabb kulcsszavakra legyen optimalizálva, ezáltal pedig előkelő helyre kerüljön majd az organikus találati listán. Cikkünk további részében bemutatjuk a kulcsszókutatás jelentőségét, valamint azt, hogy hogyan találhatjuk meg a számunkra legjobb kulcsszavakat.

A kulcszókutatás során több szempontot mérlegelünk és ezek együttese fogja meghatározni a számunkra legfontosabb, a weboldalunkon felhasználandó kulcsszavakat. Ilyen tényezők pl.
  • a havi keresési volumen
  • az organikus találatok mennyisége
  • a hirdetői verseny intenzitása

A kulcsszavak jelentősége a honlap kialakítása során

Mint említettük, már a honlap kivitelezése előtt érdemes kulcsszókutatást végezni, hogy ne utólag kelljen olyan átfogó módosításokat elvégezni, amelyek időben is költségekben is jelentős többletet jelentenének. Ahhoz, hogy egy honlap a Google találati listájában előkelő helyen jelenjen meg, elengedhetetlen a keresőoptimalizálási alapelveknek megfelelő kialakítás.

Keresőoptimalizált menüstruktúra

A kulcsszavaknak kiemelt jelentősége van már a menüstruktúra kialakítása során is, a menü elnevezések során figyelembe kell venni az egyes kulcsszavak átlagos keresési volumeneit és azt a kifejezést választani egy-egy menüpont elnevezésére, amely releváns a szolgáltatásunk szempontjából és amelyre jelentős számú érdeklődő keres rá, amikor a szolgáltatásunkat keresi. Például nem mindegy, hogy a ppc kampány vagy az ppc hirdetés kifejezést használjuk a weboldalunkon, ha AdWords kampánykezelést kínálunk, mivel az ppc kampány kifejezésre átlagosan 50-szer keresnek rá egy hónapban Budapesten, míg a ppc hirdetés esetében ez a szám csupán 10.

Tehát érdemes az ppc kampány kifejezést használni valamely fő menüpont elnevezésére, mert így sokkal több releváns keresésre jelenhet meg a weboldalunk az organikus Google találati listában, mintha a ppc hirdetés kifejezést használnánk.


Keresőoptimalizált weboldal szövegek

A honlapunkon megjelenő szöveges tartalmak esetében sem szabad figyelmen kívül hagyni a kulcsszavak jelentőségét. Érdemes az adott témában megnéznünk a releváns kifejezések átlagos keresési volumeneit és a magasabb keresési volumeneket mutató, releváns kifejezéseket alkalmazni a weboldal leíró szövegeiben. Kiemelten fontos a tartalomgyártás során a címek, alcímek szövegezése is annak érdekében, hogy a legfontosabb kulcsszavakat tartalmazzák  az 1-es, 2-es, 3-as szintű címsoraink is.

A metacímkék, képnevek és képleírások fontossága

A technikai részeket se hanyagoljuk el, a metatagek és a képelnevezések, képleírások esetében is fontos a releváns kulcsszavak használata, mivel a Google algoritmusai ezeket is figyelembe veszik a honlapok indexelése közben, amikor az egyes keresésekre megjelenő találati listákhoz rendelik a weboldalakat. Ezért fontos, hogy mind a metatag-ekhez, mind pedig a kép aláírásokhoz releváns és a keresési statisztikák szerint is népszerű kulcsszavakat tartalmazó - és természetesen értelmes - szövegek kerüljenek.

A kulcsszavak jelentősége az AdWords kampányok esetében

A Google hirdetési rendszere, az AdWords esetében a hirdetések kulcsszavak alapján történő célzása kiemelt jelentőségű, főként a keresőkampányokban. Nagyon fontos, hogy kampányunkat a számunkra legrelevánsabb és használható, jelentős keresési volument jelentő  kulcsszavakra célozzuk, mivel ez a sikeres kampány egyik alapfeltétele.

Search (Keresési) Hálózat

A keresési hálózaton a hirdetések a felhasználó által a Google keresőjébe beírt kulcsszavak alapján jelennek meg, tehát részletes kulcsszókutatás nélkül a kampányunk egészen biztosan nem fogja hozni a várt sikereket. A kulcsszavak fontosak a célzások beállításánál, a hirdetésszövegek megírásánál, de annak is kiemelt a jelentősége, hogy a honlapunk szövegében is lehetőség szerint a legfontosabb kulcsszavak szerepeljenek, hogy a hirdetésrelevancia, a landing oldallal kapcsolatos élmény és ezzel a kulcsszavak minőségi mutatója minél jobb legyen, mert ezáltal fognak a hirdetések előkelőbb helyen és alacsonyabb kattintásonkénti költséggel megjelenni.

Display (Tartalmi) Hálózat

A Display Hálózat esetében többféle célzásra van lehetőség, például érdeklődési körök, témák, kulcsszavak alapján. Tehát a hatékony kampánystruktúrához a professzionális kulcsszókutatás ezen hálózat esetében is javasolt a pontos célzási beállítások, valamint a hirdetésszövegek megírása szempontjából is.

A Display Hálózathoz tartoznak a YouTube hirdetések is. A YouTube jelenleg a Google kereső után a második legnépszerűbb keresési felület, tehát a releváns és népszerű kulcsszavak felkutatására a YouTube kampányunk hatékonyságának maximalizálása érdekében ez esetben is érdemes kiemelt figyelmet fordítani.

A Kulcsszótervező

A Kulcsszótervező egy ingyenesen elérhető eszköz, amelyet az AdWords szolgáltatáson belül találunk. Működése egyszerű: a saját kútfőből, a konkurenseink weboldalairól vagy az AdWords javaslatai alapján össze kell gyűjtenünk azokat a szavakat, amelyek relevánsak a forgalmazott termékeink, szolgáltatásaink szempontjából, be kell állítanunk, hogy mely földrajzi területek adataira vagyunk kíváncsiak és milyen nyelven, ezt követően pedig a rendszer megmutatja nekünk az adott kulcsszavak vonatkozásában az átlagos havi keresési volument, az átlagos kattintásonkénti árat és a versenyindex mutatót (alacsony, közepes, magas).

Összegzés

Összességében a szakszerű kulcsszókutatás elengedhetetlen, legyen szó a honlap technikai kialakításáról, a szöveges tartalmak tervezéséről vagy AdWords kampányokról.

Az ügyfél feladata a sikeres kulcsszókutatás során, hogy meghatározza, pontosan milyen termékeket, szolgáltatásokat forgalmaz, amelyeket szeretné promótálni az online kampányok során és inputot adjon az online ügynökségnek arra vonatkozóan, hogy milyen szakterminológia tartozik ezekhez a termékeihez/szolgáltatásaihoz és a potenciális ügyfelek szerinte mely kifejezéseket használják, ha az ő szolgáltatásait keresik, a magától értetődő általános kifejezéseket túl.

Ezen információk alapján az ügynökség fel tudja térképezni az adott piacra jellemző keresési trendeket, a legnépszerűbb kifejezéseket és meghatározhatjuk, hogy mely kifejezéseket érdemes beépíteni a honlapunkba annak érdekében, hogy az organikus találati listán is elöl jelenjünk meg, a fizetett hirdetések esetében pedig a lehető legjobb minőségi mutatókat érhessük el, ezzel optimalizálva költségeinket és kampányaink megtérülését.

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: