2017. október 25., szerda

A hatékony online marketingstratégia kialakításához elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk a legfőbb versenytársaink online megjelenésével, tevékenységével. Online marketing stratégiánk kialakítása előtt fontos, hogy átfogó online versenytárs elemzést végezzünk. A versenytárs-kutatáshoz tartozik az érintett cégek internetes megjelenésének vizsgálata, amely az adott piacra jellemző aktuális hirdetési trendek megállapításához szükséges, valamint az online hirdetési piacon való megjelenésük feltérképezése, hogy jelenleg hirdetnek-e és amennyiben igen, úgy mekkora a hirdetési részesedésük. 

A versenytársak online megjelenése

A honlap megtervezése előtt fontos, hogy ismerjük a versenytársak online megjelenését, a piacunkra jellemző aktuális trendekkel együtt. Minden iparágra más és más online megjelenés és honlap-felépítés a jellemző, valamint merőben eltérő  funkcionalitások, ezért nem szabad általánosítanunk és feltétlenül ragaszkodnunk a legtrendibb megoldásokhoz.

Sokszor előfordul, hogy az ügyfelünk kiválaszt egy neki szimpatikus weboldal designt, azonban az sem megjelenésben, sem pedig funkcionalitásban nem illik az általa forgalmazott termékekhez, szolgáltatásokhoz. Nagyon fontos, hogy - még mielőtt megtervezné az új honlapjának struktúráját vagy kiválasztaná a szükséges weboldal dizájnsablont -, teljes képet kapjon a fő konkurensek internetes megjelenéséről.

A versenytársak online megjelenésének feltérképezésekor fontos szempont a weboldalaik objektív értékelése, azok jó és rossz pontjainak feltárása. Ha áttekintjük a versenytársak weboldalainak jellemzőit, akkor ezen információk felhasználásával sokkal könnyebb lesz egy olyan saját honlapot kialakítanunk, amely jobb és hatékonyabb a konkurensekénél. Fontos, hogy világosan lássuk, melyek azok a weboldal-hibák, amelyek rontják a versenytársak weboldalainak hatékonyságát és ezeket a hibákat ne kövessük el saját honlapunk kialakításakor.

Versenytársak az online hirdetési piacon

Mielőtt kialakítanánk online marketing stratégiánkat fontos, hogy feltérképezzük a versenytársak aktuális tevékenységét. Már a kommunikációs csatornák kiválasztásában is nagy szerepe lehet annak, hogy a konkurenseink hol és milyen mértékben hirdetnek. Például ha azt látjuk, hogy a versenytársak csak AdWords keresőhirdetésekkel vannak jelen az online térben, akkor érdemes lehet saját online megjelenésünket Facebook hirdetéssel is kiegészíteni, mivel a konkurens cégek itt nem hirdetnek, tehát a Facebook-os megjelenéssel a célcsoportunk egy olyan részét érhetjük el, akiket a konkurenseink még nem szólítottak meg, ezzel egy jó piaci rést betöltve jelentős versenyelőnyre tehetünk szert.

A konkurensek tevékenységének figyelemmel kísérése a hirdetési költések meghatározása szempontjából sem elhanyagolható. Ha telített piacról van szó, akkor egészen biztosan többe kerülnek azok a hirdetések, ahol nagyobb a hirdetői verseny, a cpc licitek pedig magasabbak, tehát többe kerül a megfelelő számú érdeklődőt megszereznünk. Ha azt látjuk, hogy az adott piacra még nem jellemző az online hirdetési forma, úgy sokszor elegendő egy szerényebb hirdetési büdzsé is jelentős számú érdeklődő megszerzéséhez.
Fizetett hirdetések és organikus találatok a “led tévé 49 colos” keresési kifejezésre

Néhány apróság a weboldallal kapcsolatban

Természetesen vannak olyan általános ökölszabályok, amelynek az adott piac jellegétől függetlenül meg kell felelnie egy hatékony (ún. ügyfélszerzésre, vagy más szóval konverzióra optimalizált) honlapnak, például:

  • A fejléc ne legyen nagyobb a képernyő ⅓ részénél, az ennél nagyobb fejlécek zavaróak, elveszik a helyet a további fontos tartalmak megjelenítésétől, valamint a honlap betöltődési sebességét is lassítják.
  • Jól látható, jól olvasható horizontális menüsor, amely max 7-8 főmenüpontot tartalmaz.
  • A sliderek mindig a leglényegesebb, aktuális információkat emeljék ki, fontos, hogy folyamatosan karbantartsuk az itt megjelenő tartalmakat, mert jelentősen ronthatja az adott cég hitelét, ha elavult információkat mutatunk (például lejárt akciót)
  • Letisztult, esztétikus, a szolgáltatást jól tükröző logó, amely jól látható helyen szerepel, rákattintva a felhasználó pedig egyszerűen vissza tud jutni a nyitóoldalra.
  • A termékek, szolgáltatások bemutatása lényegre törő, jól értelmezhető, rövid, a legfontosabb kulcsszavakat tartalmazó szövegekkel.
  • Olyan tartalmak, amelyek komoly hozzáadott értéket jelentenek a látogató számára, például letölthető, hasznos információkat tartalmazó PDF-ek, referenciák, képek, videók, stb.
  • Oldalon belüli kereső, amellyel a felhasználó a honlapon belül könnyen tud keresni a tartalmak között.
  • Kapcsolat, elérhetőségek fix feltüntetése a fejlécben.
  • A láblécben a legfontosabb információk feltüntetése, mint például az elérhetőségek, oldaltérkép, adatvédelem, stb.
  • A weboldalunk legyen felhasználó- és mobilbarát és töltődjön be maximum 2 másodperc alatt!
  • Ne feledkezzünk meg a weboldalunk használati- és látogatói információinak gyűjtéséről, a megfelelő webanalitikai rendszer implementálásáról sem!
A mobilnézet betöltődési sebességének hatása a konverziós arányra

Összegzés

Összességében a versenytárs-elemzés, vagyis az aktuális online piaci helyzet feltérképezése elengedhetetlen egy átfogó, hatékony online marketingstratégia és az annak alapjául szolgáló hatékony honlap kialakításához és ahhoz, hogy valódi versenyelőnyre tehessünk szert az online térben a versenytársainkkal szemben.

Iparáganként, termékkategóriánként és szektoronként eltérő a javasolt weboldalstruktúra és eltérőek a javasolt funkcionalitások is. Fontos, hogy ne általánosítsunk és ne dőljünk be az éppen divatos extrém trendeknek, ha a weboldalunk kialakításáról van szó. Természetesen vannak az adott piac jellegzetességeitől független, általános szabályok, amelyek szintén fontosak a sikerhez, mint például a weboldal átláthatósága, könnyű kezelhetősége, a hitelesség, vásárlói bizalom kialakítása, valamint a vásárlói döntéshez szükséges információk biztosítása. Ezeket mindig tartsuk szem előtt!

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: