2017. november 29., szerda

Facebook hirdetések - hogyan kezeljük profin?

Tapasztalataink szerint a Facebook hirdetések az AdWords hirdetéseknél jóval megfoghatóbbak, érthetőbbek és átláthatóbbak a hirdetők számára és pont emiatt sokan döntenek úgy, hogy saját maguk kezelik azokat.

Teljesen mindegy, hogy saját magunk szeretnénk-e kezelni a Facebook hirdetéseinket vagy egy erre specializálódott ügynökséget bízunk meg vele, vannak olyan alapelvek, amelyekkel érdemes tisztában lennünk. Ezeket foglaljuk össze az alábbi blogcikkben.

Facebook pixel implementáció

Facebook kampányaink eredményességét a Facebook pixel segítségével mérhetjük. A pixel -amely egy kis kódrészlet - a weboldalunk forráskódjába kerül be a Google Analytics kódhoz hasonlóan. Minden egyes aloldalba be kell kerülnie tehát az alapkódnak.

Konverzió- és eseménymérések

Ha az üzleti célunk ajánlatkérés vagy vásárlás a weboldalunkon, akkor szükség lesz ún. konverziók vagy standard események beállítására is. Ezek segítségével tudjuk majd mérni a Facebook hirdetéseinkből megvalósuló vásárlásokat / ajánlatkéréseket.

Csak akkor tudjuk megfelelően optimalizálni a kampányainkat, ha Facebook-on is mérjük az eredményeket, mivel a Facebook is ezeket az adatokat tudja figyelembe venni a kampányok futtatása során (pl. a konverziós célú kampányok esetében).

Készüljünk fel arra lelkileg, hogy pl. egy adott naptári hét adatainak elemzése során nagyon eltérő adatokat látunk majd Google Analytics-ben és Facebook-on (konverziók száma). Ennek több oka is van, de a legfontosabb, hogy a Google Analytics aznapra könyvel le egy konverziót (vásárlást/ajánlatkérés), amelyik napon az megvalósul a weboldalon, a Facebook viszont aznapra, amikor a hirdetésből átkattintott az illető. Tehát nem ugyanazt fogjuk látni Analytics-ben és Facebook-on.

Weboldal linkek utm paraméterezése

Mivel a Facebook nem Google termék - ellentétben a Google AdWords-szel - a Google Analytics nem tudja megfelelő helyre besorolni a Facebook hirdetésekből érkező látogatókat - hibásan ezeket rendre facebook referral vagy facebook social forráshoz rendeli -, ezért a Facebook hirdetéseinkből a weboldalunkra mutató linkeket fel kell “paramétereznünk” a Google Analytics számára, így fogja tudni ezeket helyesen a google cpc forgalmi forrás mintájára facebook cpc forrásként megjelölni.

Ehhez a Google Analytics ingyenes url paraméterező eszközét használhatjuk.


Figyelem, a paraméterező eszköz használata nagyfokú precizitást kíván! Egy apró elütés, url másolási hiba akár meghiúsíthatja, hogy a hirdetésből kattintók eljussanak a weboldalunkra.
A paraméterekben ne használjunk se ékezetes, se speciális karaktereket, se szóközt.

Marketing célhoz a kampánycélt!

A Facebook hirdetéskezelőben elérhető különböző kampánytípusok a fő üzleti- és marketing célokhoz vannak hozzárendelve (pl. márkaépítés, helyi hirdetés, weboldal konverziós cél stb.)

Válasszuk az üzleti célunkhoz legmegfelelőbb kampánycélt! Ha vásárlás a cél, akkor csakis a konverziós célú kampányok lesznek a megfelelőek és kifizetődőek a számunkra.

A legmegfelelőbb célzások megtalálása

A kampányok sikerét a célzások, a licitek és a kreatívok hármasa befolyásolja a legnagyobb mértékben.

Fontos, hogy hirdetéseinket megfelelően célozzuk (hacsak nem áll rendelkezésre annyi historikus adatunk, hogy pl. a konvertálóinkhoz hasonló felhasználókra célozhassuk a hirdetéseinket). Csak akkor lesz a “hirdetésrelevancia” mutatónk (amely hasonló az AdWords minőségi mutatójához) megfelelően magas ahhoz, hogy jó áron vehessük a kattintásokat/vásárlásokat és így alacsonyabb fajlagos költséggel szerezzünk weboldal látogatókat / vásárlókat, ha helyesen határozzuk meg a célközönségünket.

Használjuk a Facebook egyedi, okos célzási lehetőségeit (Lookalike- és Retargeting közönségek) és az egyszer már részletesen beállított egyedi célközönségek mentési lehetőségét! Ezzel sok munkát spórolunk.

A hagyományos célzási lehetőségek pl. szülői státusz, magatartás (pl. gyakori nemzetközi utazók), érdeklődési kör (konkrét Facebook oldalak követői, szépségápolás iránt érdeklődők stb.) is lehetőséget nyújtanak a legpontensebb célközönség megtalálására.

A legmegfelelőbb hirdetésformátum használata

A hirdetési célunkhoz és a hirdetendő termékhez / szolgáltatáshoz legmegfelelőbb hirdetésformátum megtalálása is kulcsfontosságú a sikerhez.

Ha pl. a termékünk magyarázatra szorul vagy egy szélesebb termékskálát szeretnénk megmutatni, jó választás lehet a carousel hirdetés. De akár ún. vásznat vagy sima képes hirdetést is alkalmazhatunk. A Facebook előnye, hogy nincsen szükségünk drága grafikai anyagra, egy szép saját fotó is elegendő ahhoz, hogy vonzó hirdetést készítsünk.
Egy lehetséges hirdetésformátum: “vászon”
Forrás: https://www.facebook.com/business/ads-guide/canvas/facebook-feed/website-conversions

Informatív, korrekt kreatívok

Mi az informatív és korrekt hirdetéskreatívokban hiszünk. Határozottan nem javasoljuk a szenzációhajhász, megtévesztő, erőszakosan kattintásra ösztönző kreatívok használatát. Azokkal kattintásokat igen, költséget igen, azonban vásárlókat egészen biztosan nem szerzünk. Figyeljünk oda arra, hogy hirdetéseink összhangban legyenek az eladni kívánt termékkel, szolgáltatással és a legfontosabb információkat is átadják az érdeklődőnek. A hirdetésre kattintást követően ne érje olyan meglepetés a potenciális vásárlót, ügyfelet, ami elriaszthatja a tervezett vásárlástól / ajánlatkéréstől.

Készítsünk hirdetéssorozatonként többféle kreatívot, eltérő kép- és szövegkombinációkkal!

Eredmények követése és a kampányok optimalizálása

Az eredmények követése és a kampányok optimalizálása során rendszerként kell tekintenünk a kampányok egészére és összefüggéseiben értékelni a célzási-, licit- és kreatív eredményeket.

Csak az egyik kreatívunk hoz vásárlókat? Állítsuk le a sikertelen kreatívot és készítsünk újabb hirdetésváltozatot a jól működő mellé.

Nem jelenik meg a hirdetésünk? Emeljünk a liciten vagy módosítsunk a hirdetéscélzáson.

Jól mennek a meglévő célzásaink de további vásárlókat / ügyfeleket szeretnénk? Célozzunk meg újabb potenciális felhasználókat a célzások bővítésével.

Összegezve

A Facebook hirdetések kevésbé összetettek, mint az AdWords hirdetések és ezért jóval bátrabban nyúlhatunk hozzájuk, ha úgy döntünk, hogy saját magunk kezelnénk őket.

Ahhoz azonban, hogy maximálisan kihasználhassuk a benne rejlő lehetőségeket és a lehető legalacsonyabb költséggel a lehetséges legtöbb vásárlót / ügyfelet szerezzük, jóval nagyobb energiaráfordításra és jóval mélyebb tudásanyagra, sok utánaolvasásra lesz szükségünk.

A kampányok profi felállításához pontos és szakszerű mérésre (Facebook pixel, esemény- és konverziómérések), az üzleti célunkhoz passzoló kampánytípus kiválasztására, profi célzásokra (lookalike vagy egyéb célközönség), valamint korrekt és informatív kreatívokra van szükség.

A kampányok kezelése és optimalizálása során a hirdetéskezelőben elérhető adatokra kell támaszkodnunk és a számok alapján dönteni a szükséges változtatásokról (kreatívcsere, célcsoport-módosítás, licitek módosítása).

Hirdetői döntés, hogy a fenti feladatokat el tudjuk-e látni házon belül egy dedikált kollégával (ekkor legyünk vele tisztában, hogy a kellő szaktudás elsajátítása és a profi kampánykezelés jókora idő- és anyagi ráfordítást jelent majd cégen belül), vagy kampányaink kezelésével egy erre szakosodott ügynökséget bízunk meg (ez utóbbi esetben az ügynökség szaktudását és időráfordítását kell megfizetnünk).

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!



Legfrissebb
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: