2017. november 6., hétfő

Milyen kérdéseket tegyünk fel a ppc ügynökségünknek?

Tisztában kell lennünk azzal, hogy - jellemzőiknél fogva - az online marketing kampányok pontosan mérhetőek, ennek révén egyértelmű a siker vagy kudarc, illetve az adatokból rengeteg hasznos információhoz juthatunk későbbi marketing kampányainkhoz is.

De ne szaladjunk ennyire előre...

A kampány tervezési fázisában ügyfélként is el kell végeznünk a saját házi feladatunkat ahhoz, hogy a ppc ügynökség a marketing céljaink támogatására legalkalmasabb kampányt javasolhassa a számunkra és a sikeres kampányt követően velük együtt örülhessen az elért - és számszerűsíthető - eredményeknek.

Milyen kérdéseket kell feltegyen nekünk a ppc ügynökség?

Ahhoz, hogy az online marketing ügynökség a céljaink eléréséhez a legmegfelelőbb kampányt és mérési stratégiát tervezhesse meg a számunkra, már a kampány megtervezése előtt számos kérdést kell feltegyen nekünk, például:
  • Mi a kampány legfőbb célja (pl. értékesítés-növekedés, márkaismertség-növekedés stb.)?
  • Kik a fő versenytársaink (konkurens márkák, gyártók)?
  • Mi az aktuális piaci helyzetünk (piaci bevezetés, növekedés, piacvezető státusz)?
  • Miben vagyunk jobbak a versenytársaknál, mi különböztet meg minket tőlük (usp, unique selling proposition vagy más néven megkülönböztető versenyelőny)?
  • Mi a fő KPI (key performance indicator), amin mérik majd, hogy sikeres volt-e a kampány (pl. értékesítés-növekedés az előző hónaphoz képest)?
  • Van-e kitűzött konkrét, számszerűsített cél (pl. 20%-os értékesítés-növekedés az előző hónaphoz képest, vagy x érdeklődő/lead)? Ez azért fontos, mert így az ügynökség konkrét büdzsé kalkulációt is tud készíteni a számunkra benchmark adatok alapján a kitűzött célok elérésére.
  • Ki a fő célcsoportunk - ha van ilyen - vagy az ügynökségtől várunk-e javaslatot erre vonatkozóan (földrajzi hely, demográfia, érdeklődési kör, magatartási sajátosságok stb.). Ez a célcsoportunk elérésére legalkalmasabb online marketing csatorna kiválasztásához szükséges.
  • Vannak-e kifejezetten nem kívánt megjelenési formák vagy tiltott csatornák, amelyeket nem használhatnak (pl. google display adaptív hirdetések, mivel a megjelenés nem szabható maximálisan a hirdető cég/termék márkájára)?
  • A tervezett kampányidőszak fix, a célzott eredmény eléréséig tart vagy pozitív megtérülés esetén folyamatos kampányban gondolkodnak-e?

Milyen kérdéseket tegyünk fel ügyfélként az ügynökségnek még a kampány tervezési fázisában?

Nagyon fontos, hogy a kampány elindítása előtt, már a tervezési fázisban tisztázzuk, hogy pontosan hogyan fogjuk mérni az elért eredményeket. Ez a mérési stratégia felállításához fontos és meghatározza azt, hogy pontosan miről lesz mérhető adatunk a kampány során, illetve az azt követő értékeléskor.
  • Mit javasol mérni az ügynökség a kampány során, ez egybevág-e az általunk megadott fő KPI-okkal, sikermutatókkal (pl. megrendelés, telefonos érdeklődés, regisztráció, ajánlatkérés stb.)?
  • Hogyan javasolják mérni és értékelni a teljes customer journey-t, hogy világosan lássuk majd, hány érdeklődő meddig jutott el a vásárláshoz vezető úton és melyek a fő lemorzsolódási pontok (pl. egy webshop esetében a kosárba rakás, checkout megkezdés, befejezett vásárlás)?
  • Kinek a feladata a mérések beállítása (pl. Google Analytics, AdWords, Facebook oldali mérések), ezt  vállalja-e az ügynökség vagy a mi feladatunk és ők csak ellenőrzik azt?
  • A grafikai kreatívok elkészítése a mi feladatunk vagy az ügynökség készíti el őket (pl. grafikus bannerek, youtube videók)?
  • Milyen kampányriportokat kapunk, milyen gyakorisággal, milyen adattartalommal?
  • A kampány optimalizációs döntéseket egyeztetik-e velünk, ha stratégiai szintű kérdés merül fel?
  • A kampánykezelés mit foglal magában, milyen gyakorisággal kezelik a fiókunkat és a kampányainkat (pl. heti 1-szeri kampánykezelés) és pontosan mit tartalmaz a kampánykezelés (pl. cpc licitek kezelése, keresési kifejezések kezelése, display elhelyezések kezelése)?
  • Ha a kampánycél a vásárlás a weboldalunkon, akkor a weboldalunkat alkalmasnak találja-e az ügynökség ppc kampányok számára (mobilbarát-re, felhasználóbarát-e, gyorsan betöltődő-e) vagy szükséges-e módosítanunk valamit a weboldalunkon?
  • Vállalnak-e garanciát az elért eredményre vonatkozóan (ez a kérdés a kétes  szolgáltatók kiszűrésére szolgálhat. Egy felelős ppc ügynökség nem vállal eredmény garanciát, mivel az elérhető eredménynek nagyon sok összetevője van, ilyen pl. az aktuális hirdetői verseny, a hirdető termékének ár-érték aránya stb., amelyre az ügynökségnek nincsen ráhatása. Ha mégis vállalnak eredmény garanciát, akkor gyanakodjunk rá, hogy a garantált eredményt potenciálisan nem patolyattiszta eszközökkel érik el.)

Összefoglalásul

Fontos, hogy ügyfélként már a kampánytervezési fázisban kérdezzünk, kérdezzünk és kérdezzünk! Mindent kérdezzünk meg, ami nem világos a számunkra a tervezett online marketing kampánnyal kapcsolatban.

Fontos, hogy teljességében átlássunk mindent, az összefüggésekkel, folyamatokkal, illetve átadjuk az ügynökségnek azokat a cég- és piacspecifikus információkat, amelyeknek segítségével a leghatékonyabb - a konkrét vállalati- és marketing céljainkat támogató - online kampányt tervezhetik meg és kivitelezhetik a számunkra.

Közös a felelősség és közös a siker!

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!



Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: