10 “fehér kalapos” linképítési technika 2018-ra
A linképítés az egyik legfontosabb elem a SEO (Search Engine Optimization = keresőoptimalizálás) folyamatában. A keresőmotorok ugyanis úgy “gondolják”, hogy minél több minőségi link mutat a honlapunkra más minőségi weboldalakról, annál hasznosabb a mi weboldalunk és annál valószínűbb, hogy az éppen keresést végző felhasználó is a mi honlapunkat keresi, éppen ezért ezek az weboldalak a keresők találati listájának előkelő helyein szerepelnek.
A probléma csak az, hogy ezzel nagyon sokan tisztában vannak és mindenki azt szeretné elérni, hogy sok link mutasson a weboldalára. Azonban nagyon fontos különbséget tenni a rossz és a jó linképítési módszerek között. A jó linképítés segítségével javítani lehet a weboldalunk organikus találati pozícióján, a rossz módszerekkel viszont sokat lehet rajta rontani, vagy akár teljesen kitiltatni az adott oldalt a keresők organikus találati listájából.
Az alábbi cikkben 10 hasznos linképítési módszert fogunk bemutatni.
1. Vendégblogolás
A vendégblogolás lényege, hogy bizonyos blogcikkeket nem a saját blogunkon osztunk meg, hanem egy olyan partnerblogon, amit sok ember olvas. Az általunk írt cikkbe pedig több olyan linket teszünk, ami visszamutat a saját oldalunkra. Például saját magunk bemutatásánál könnyedén lehet elhelyezni linkeket, melyek a saját weboldalunkra vezetnek, de ha olyan témáról írnunk, mely szorosan kapcsolódik az általunk kínált termékhez vagy szolgáltatáshoz, akkor a szövegbe is érdemes linkeket helyezni. Figyeljünk rá, hogy ne legyen túl sok link, valamint hogy mindig releváns legyen!
Hogyan fogjunk neki a vendégként való blogoláshoz? Mint sok más esetben, itt is érdemes a Google keresőhöz fordulni információszerzéskor. Keressünk olyan blogokat, melyek megengedik a vendégblogolást, valamint nézzük meg, hogy az adott blog cikkei milyen minőségűek. Ne vesztegessük az időnket vendégblogolásra olyan blogok esetében, melyeket nem olvasnak elég sokan vagy nem minőségi a tartalma, mert az nem fog hatékonyan hozzájárulni saját honlapunk sikeréhez.
2. Influencerek megemlítése a posztokban
Ha blogposztot írunk és megemlítünk benne egy influencert, az sokat segíthet abban, hogy linkek mutassanak a mi honlapunkra. Hiszen ha jó minőségű a poszt, akkor azok, akiket megemlítettünk benne, szívesen meg fogják osztani azt a saját csatornáikon, hiszen ez jó fényben tünteti fel őket és büszkék rá, hogy valaki befolyásos embernek látja őket. Ennek következtében több ember fog eljutni a mi blogunkra.
Ehhez a módszerhez szintén úgy érdemes hozzáfogni, hogy végzünk egy Google keresést a legbefolyásosabb influencerekre, és onnan tudunk választani valakit, aki releváns a mi témánk szempontjából.
Ezt úgy is megtehetjük, hogy például interjút készítünk az adott influencerrel az adott témában. Itt nagyon fontos, hogy a megfelelő embert válasszuk ki, valamint hogy olyan kérdéseket kérdezzünk, ami mindenki számára érdekes, így sokan meg fogják osztani azt.
3. Törött linkek helyettesítése
Ennek a módszernek az elmélete, hogy ha olvasunk a saját iparágunkhoz tartozó blogot és találunk egy törött linket, akkor írhatunk a blog szerkesztőjének, hogy találtunk egy törött linket, melyet kicserélhet a mi blogcikkünk linkjére (amennyiben nekünk van olyan cikkünk, amire az eredeti, most már törött link mutat). Amennyiben nincs ilyen cikkünk, talán érdemes lehet írnunk egyet és utána felajánlani a saját cikkünket. Fontos, hogy a levél legyen őszinte, egyszerű és semmiképpen sem agresszív. Fontos, hogy a saját cikkünket az ő konkrét problémájára egy egyszerű megoldásként javasoljuk.
De honnan fogjuk megtudni, hogy egy blogcikkben törött link van? A Check My Links vagy DrLinkCheck nevű Chrome bővítmény segítségével nagyon könnyen kideríthetjük ezt.
4. Használjunk infografikákat
Miért éri meg infografikákat használni? Mert az emberek jobban szeretik a vizuális képeket, mint a szövegeket és hamarabb meg is tudják belőle a számukra érdekes információt, mint egy hosszú, több oldalas szövegből. A Hubspot tartalommarketing témájú cikke szerint az infografikák háromszor több megosztást kapnak, mint bármilyen más tartalom az interneten.
Viszont az infografikák drágák, igaz? Nem! Ha nem szeretnénk órákat tölteni infografikák készítésével, akkor érdemes körülnézni az olyan oldalakon, mint például a Fiverr, ahol pár dollárért színvonalas infografikákat készíttethetünk el profi szakemberekkel (hátránya, hogy valószínűleg kevesen készítenek magyar infografikát). Ha viszont magunk is szívesen foglalkozunk vele pár órát, akkor a Venngage egy könnyen használható, ingyenes infografika készítő eszköz.
5. A közösségi média ereje
A közösségi médiának (social media) nagy ereje van a linkmarketing területén is. A közösségi médián keresztül megosztott érdekes tartalmakat sokan megtalálják és továbbküldik vagy megosztják ismerőseikkel. Érdemes a tartalom posztolását követően többször kiposztolni azt vagy meghirdetni pl. fizetett Facebook hirdetésekkel. Használjunk több, a céljainknak megfelelő közösségi média oldalt (Facebook, Twitter, LinkedIn, stb.).
6. Linképítés videóval
Ez sokszor nehéz feladatnak tűnik, de megéri a fáradozást. Manapság egyre többen nézik és osztják meg a videókat, azonban mivel sokszor a YouTube-ot használjuk videó platformnak, így a YouTube kapja meg a külső linkeket. Ez ellen két módszerrel védekezhetünk: vagy nem egy videó megosztó oldalra töltjük fel a videónkat, vagy pedig megpróbálkozhatunk azzal, hogy írunk azoknak a weboldalaknak, melyek megosztották a videónkat, és megkérjük őket, hogy tegyenek be egy linket, ami a weboldalunkra mutat. Hogy milyen honlapoknál szerepelnek a videóink, azt egyrészt a YouTube analitikában láthatjuk, vagy pedig egy harmadik szoftver segítségével megnézhetjük, hogy mely oldalakon szerepel a videónkra mutató link.
További tippek
- Készítsünk kutatásokat. Mindenki ismeri a “content is king” mondást. A friss, érdekes kutatásokat sok ember fogja megosztani, ezáltal sok link fog mutatni a weboldalunkra.
- Kérjünk meg másokat, hogy ne csak megemlítsenek minket, hanem linkeljenek is át a weboldalunkra. Keressük meg azokat a posztokat, honlapokat, ahol megemlítetek minket (a márkánkat), viszont nem raktak ki linket a weboldalunkra. Őket felkeresve sok hasznos linket szerezhetünk. Ezeket az említéseket például a BLP (Backlink Profiler) eszköz vagy a SERP Research Tool segítségével lehet megtalálni.
- Aki a versenytársra linkel, az ránk is linkelhet. Keressük meg a versenytársaink külső linkjeit, és nézzük meg, hogy mely oldalak mutatnak rájuk. Nagy valószínűséggel őket meg lehet győzni, hogy a mi oldalunkra is mutassanak linkekkel.
- Vegyünk részt kutatásokban. Ha részt veszünk kutatásokban és valamilyen módon ingyenesen segítünk nekik, akkor megkérhetjük őket, hogy linkeljenek az oldalunkra a publikált kutatási eredményekben.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!
Felhasznált források: