2018. június 14., csütörtök

Mindennapi munkánk során rengeteg olyan potenciális ügyféllel találkozunk, akik az AdWords hirdetéseket a Google keresőben megjelenő hirdetésekkel azonosítják, és kevesen tudják, hogy létezik egy tartalmi (display) hálózat is, amely egyre jobban fejlődik, egyre pontosabban célozhatjuk vele az internetes közönségeket és egyre könnyebben elérhetjük a célcsoportunkat. Na de ne szaladjunk ennyire előre. Mi is az a tartalmi (display) hálózat?

Google AdWords Display hálózat

A display hálózat olyan honlapokat és mobil applikációkat (mobilos játékokat és egyéb alkalmazásokat) foglal magába, amelyek hirdetési helyet (banner helyet) bocsátanak a Google rendelkezésére, hogy ott megjelenhessenek az AdWords hirdetések. A display hálózat ma már a világ weboldalainak több mint 95%-át magába foglalja, így rengeteg lehetőség van arra, hogy a megfelelő helyen, a megfelelő felhasználónak mutassuk meg hirdetéseinket.

A display hálózaton megjelenhetnek a képes hirdetések, videó hirdetések, animált hirdetések vagy pedig adaptív hirdetések, melyek a banner hely méretétől függően különböző méretűek lehetnek és a hirdetés különböző részeit tartalmazhatja. Az adaptív hirdetésekben szerepelhet két címsor, egy leírás, egy kép valamint egy cselekvésre ösztönző gomb, de nem minden elem jelenik meg minden alkalommal.

Adaptív AdWords hirdetés

A display hálózat előnyei

A display hálózatnak van két nagyon nagy előnye a klasszikus offline és a klasszikus online (banner) hirdetésekkel szemben, mégpedig az elérés nagysága, a kedvezőbb fizetési konstrukció és a kibővült, felhasználó specifikus célzási lehetőség.

A display kampányok segítségével képesek vagyunk elérni azokat az embereket is, akik még nincsenek abban a döntési fázisban, hogy a Google keresőt használják, mégis érdeklődnek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt és emiatt fogékonyak a hirdetéseinkre. Ezzel a módszerrel folyamatosan jelen lehetünk a felhasználók tudatában, és mikor elérkeznek a vásárlási folyamatban a konkrét keresésig, egyből a mi nevünk fog az eszükbe jutni.

A másik nagy előny az offline és a klasszikus online hirdetésekkel szemben, hogy az AdWords hirdetések esetében csak akkor kell fizetnünk, hogy ha a felhasználó rákattintott a hirdetésünkre, tehát rengeteg ingyenes hirdetésmegjelenítéshez jutunk, ami tökéletes megoldást nyújt a display hálózaton való márkaépítésre. Emiatt ugyanakkora büdzséből sokkal több ember láthatja hirdetéseinket és juthat el a weboldalunkra, mint a hagyományos megoldás esetében.

A harmadik óriási előny az offline vagy banner hirdetésekkel szemben a célzási lehetőségek szofisztikáltsága. Például, ha belegondolunk, a repülőtér felé menet rengeteg utazási iroda és légitársaság reklámplakátját láthatjuk az út szélén, akik arról szeretnének meggyőzni minket, hogy az ő szolgáltatásaikat válasszuk. Ezeket a plakátokat azért oda helyezik el, mert úgy gondolják, hogy olyan emberek járnak arra, akik potenciálisan utazni fognak egy másik országba, általában repülővel. Tehát olyan környezetbe helyezik el a plakátot, ahol valószínűleg olyan emberek fogják látni, akik ténylegesen célcsoport tagjai. Vagy vegyük például a klasszikus online bannereket. Ha kisbaba ruhát szerettek volna eladni, akkor egy kisgyermekes anyukáknak szóló online újság weboldalán vásároltak banner helyet, közvetlenül a weboldal hirdetési felületeinek értékesítőjétől és remélték, hogy a megfelelő célcsoporthoz (kisgyermekes anyukákhoz) jutnak el a hirdetések.

Az AdWords esetében lehetőség van ugyanilyen megfontolás alapján elhelyezni a hirdetéseket:

  • az általunk kiválasztott weboldalakra (elhelyezés szerinti célzás)
  • vagy pedig egy bizonyos témával foglalkozó weboldalakra (téma szerinti célzás).

Ezzel a két célzási lehetőséggel azokat tudjuk elérni, mint a klasszikus banner hirdetésekkel, csak egyszerűbben, hiszen nem kell minden oldal(csoport) esetében külön szerződést kötnünk, hanem az AdWords rendszere elhelyezi a hirdetéseinket a megfelelő oldalakon.

A nagy előny viszont az, hogy ezeken a célzásokon kívül az AdWords hirdetéseket még célozhatjuk a közönség (tehát a felhasználók) érdeklődése szerint. A Google AdWords egyre jobban fejlődik, egyre több és több érdeklődési kör és közönség célzási lehetőség áll rendelkezésünkre (mivel egyre több adatot tudunk egy-egy felhasználóról), melyekkel egyre könnyebben tudjuk megtalálni azokat, akik ténylegesen a mi termékünk vagy szolgáltatásunk iránt érdeklődnek és később vásárlóvá konvertálnak. Cikksorozatunkba ezen közönség alapú célzási lehetőségeket szeretnénk részletesebben bemutatni.

Mire van szükség a közönség alapú célzáshoz?

Arra, hogy ismerjük a célközönségünket!

Online környezetben a célközönségünk ismerete elengedhetetlen a jó online marketing stratégia kialakításához. Minden vállalkozásnak van legalább 2-3 tipikus célközönsége (ú.n. buyer persona) akik vásárolják a termékeiket/szolgáltatásaikat. Ahhoz, hogy jól lehessen az online marketing hirdetéseket célozni, elengedhetetlen, hogy ismerjük őket. És nem csak azt kell tudunk róluk, hogy hány éves vagy milyen nemű, hanem azt is, hogy milyen egyéb dolgok érdeklik (például sport, tévé, közösségi média), vagy milyen munkahelyen dolgozik, milyen a család állapota és még sok mást.

Gondoljunk csak bele. Ha egyedül azt tudnánk róla, hogy hány éves és hogy milyen nemű, akkor tulajdonképpen nem tudunk róla túl sokat. Ha az ember a saját korábbi osztálytársaira gondol, akkor láthatja, hogy mennyire keveset számítanak ezek a jellemzők, hiszen bár a korosztály stimmel, egészen biztos, hogy nem ugyanolyan területen dolgozunk, nem ugyanazokat az újságokat olvassuk, nem ugyanolyan a családi állapotunk, szabadidőnkben nem ugyanazokat a tevékenységeket végezzük, más zenét szeretünk, más ételeket eszünk és még sorolhatnánk a végtelenségig. Ez a példa könnyen rámutat arra, hogy a cégek szempontjából is miért nagyon fontos az emberek közötti apróbb különbségeket meghatározni. Ha ez sikerül, akkor az AdWords segítségével pontosan ezeket az embereket fogjuk tudni elérni a hirdetéseinkkel.

Az attitűdök ismeretének fontosságát jól illusztrálja a kép.

Miért fontos a megfelelő célzás?

  • Mert senki sem szeret számára irreleváns hirdetéseket látni.
  • Mert az emberek 69%-a elvárja, hogy a keresési előzményeknek megfelelő reklámokkal/ajánlásokkal keressék meg őket a cégek (személyre szabott digitális marketing).
  • Mert sokkal több látogató érkezik a weboldalunkra, ha a megfelelő embereknek mutatjuk meg hirdetéseinket.
  • Mert sokkal nagyobb arányban konvertálnak a célcsoport tagjai, mint más emberek.

Összegzésképpen

A display hálózat magába foglalja a világ weboldalainak nagy részét, és így szinte bárhol, bárkinek megjeleníthetjük a hirdetéseinket. Azonban nem mindegy, hogy milyen célzási módszert alkalmazunk és hogy kik látják ezeket a hirdetéseket. Téma vagy elhelyezés alapján célzott hirdetések esetében nem lehetünk biztosak benne, hogy ténylegesen a célcsoportot érjük el (mint például offline és hagyományos online hirdetéseknél). A közönség attribútumai alapján célzottak esetében viszont tudjuk, hogy a kritériumoknak megfelelő felhasználók látják, akik sokkal nagyobb arányban kovertálnak.

A közönség alapú célzás csak abban az esetben célravezető, hogy ha tudjuk, hogy kik alkotják pontosan a célcsoportot és hogy ők milyen tulajdonsággal és érdeklődéssel rendelkeznek. Mindenki releváns, neki szóló és személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat szeretne látni. Ami nem ilyen, azt egyszerűen figyelmen kívül hagyják.

Cikksorozatunk következő részében konkrét példán keresztül fogjuk bemutatni, hogy hogyan is lehet könnyen és pontosan becélozni célcsoportunk tagjait.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: