Közönségek a display hálózaton – 2. rész
A sorozatunk első részében körüljártuk a Google display hirdetési hálózat, illetve a Display kampány fogalmát és célzási lehetőségeit. Rámutattunk arra, hogy miért fontos pontosan megismern a célcsoportunkat azért, hogy releváns hirdetéseket juttassunk el hozzájuk, egyúttal a termékünk/szolgáltatásunk iránt valóban érdeklődő internetezőket érjünk el. A cikksorozatunk második részében ki fogunk térni arra, hogyan célozzuk meg a közönségünket. Cikkünk 2. részében konkrét példákkal szemléltetjük, hogy egyes konkrét célcsoportok elérésére milyen lehetőségeink vannak.
Hogyan érhetjük el célközönségünket érdeklődési kör alapján?
Az Adwords hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy lehetőségünk van személyre szabni a display hirdetéseket. Vajon milyen témák, dolgok, termékek/szolgáltatások iránt érdeklődnek? Ha megfelelően határozzuk meg a közönségünk érdeklődési köreit, akkor teljesen mindegy, hogy éppen milyen weboldalon járnak, ha ott van Google display hirdetési felület, akkor a megcélzott felhasználónak meg fog jeleni a hirdetésünk.
Három alapvető érdeklődési kategória típus közül választhatunk, amelyekkel a lehető legpontosabban targetálhatunk. Kiválaszthatjuk:
- Mi iránt érdeklődnek? (témák és standard érdeklődési kategóriák, pl. Barkácsolók)
- Mit keresnek vagy milyen oldalakat látogatnak aktívan? (egyéni érdeklődési szegmensek, akár a hozzánk hasonló weboldalak iránt érdeklődő felhasználók)
- Milyen termékek/szolgáltatások iránt érdeklődnek? (piaci szegmens közönsége, pl. számítógépes tartozékok és alkatrészek)
Példa: prémium női fürdőruha termékek hirdetéséhez használható célzások
Egy budapesti fürdőruhákat forgalmazó butik új display kampányt szeretne indítani. A fürdőruhák minőségi, drága darabok, stílusukat tekintve pedig letisztultak, elegánsak.
A kampány célja, hogy a tavaszi hónapok alatt minél több érdeklődővel megismertessék az új kollekciót és növeljék a márkaismertségüket is.
Hagyományos demográfia alapján a 25-40 éves nők csoportját szeretnék megcélozni. Ez viszont önmagában nem elég a hatékony célzáshoz az online felületeken. A 25-40 éves korúak lehetnek egyetemisták, családanyák vagy akár üzletasszonyok is (az előbbi kettő nem releváns célcsoport, míg az uttóbbi igen). Itt jön a képbe a lehetőség az érdeklődési kör alapú célzásra. Vágjunk bele, nézzük meg, milyen szűkebb érdeklődési körök jöhetnek szóba, hogy a fizetőképes, prémium ruházatot kedvelő hölgyeket érhessünk el AdWords hirdetéseinkkel!
Ha online marketing stratégia kialakítással kapcsolatban profi segítségre van szükségre, keresse a WebMa csapatát bizalommal!
Hogyan célozhatunk pl. téma és érdeklődési kör alapján?
Téma alapján:
- Luxuscikkek
- Alkalmi viselet
- Női ruházat
- Drágakövek és ékszerek
Életstílus szerint:
- divatguruk
- nagy teljesítményű és luxusjárművek rajongói
- szépítkezést kedvelők
- Luxusutazók
- Tengerparti utazók
Vásárlói csoport szerint:
- boltkórosok
- körültekintő vásárlók
- luxusvásárlók
Mit keresnek vagy terveznek aktívan a célcsoportunk tagjai?
Lehetséges piaci szegmens célzások:
Alkalmak és ajándékok
- Szabadidős és szezonális termékek
Ruházat és kiegészítők
- Női ruházat
- Úszóruházat
- Alkalmai ruházat
Utazás
- Repülőutak
- Utazások ide: Ázsia és csendes-óceáni térség
Egyedi érdeklődési szegmens alapú célzás
Az egyedi szegmens alapú célzás, angol nevén Custom Segment Targeting a tartalomszolgáltatók számára nyújt lehetőséget arra, hogy a megcélzott közönségük ismérvei alapján megjelöljék a weboldalukat, amivel meghatározzák, hogy az oldalt látogató személyek milyen tartalommal lépnek kapcsolatba. Célozhatunk pl. a hozzánk hasonló webshopok iránt érdeklődő felhasználókra is a hirdetésünket.
Saját példánknál maradva, ha a butik tulajdonosa megfelelően meghatározza az egyedi érdeklődési szegmensét, akkor a következőket mondhatja el a látogatóiról:
- úszó és strand ruházatot forgalmazó oldalakat böngésznek,
- presztízs minőségi divat témájú honlapokat látogatnak,
- feltehetőleg divatról szóló cikkeket tartalmazó blogokat, illetve női portálok divat rovatjainak cikkeit olvassák.
A közönség alapú célzással egészen pontosan meghatároztuk, hogy kik lehetnek érdekeltek a butik új fürdőruha kollekciója iránt. A közönség pontos meghatározásának legnagyobb előnye, hogy nem költünk el feleslegesen pénzt olyan kattintásokra, ahonnan nem lesz konverziónk, azaz ebben az esetben vásárlás a webshopban.
Összefoglalásképpen
Ismerjük mindannyian azt a frusztráló érzést, amikor folyamatosan olyan hirdetéseket látunk az online térben, ami egyáltalán nem érdekel minket és amelyek még idegesítőek is. Ezt ún. meddőszórásként azonosíthatjuk, vagyis ez a célcsoportunkba nem tartozó személyeknek – feleslegesen – megjelenített reklám. Az AdWords hirdetések esetében ezt némileg enyhíti az az, hogy a megjelenésekért legtöbbször nem kell fizetnünk, csak a kattintásokért. Ennek ellenére akkor lesznek számunkra kifizetődőek és pozitív megtérülésűek az AdWords kampányaink, ha a célzásaink profik, pontosak, a weboldalunk pedig hatékony. Erre kell törekednünk!
Cikksorozatunk következő – harmadik – részében néhány újabb példán keresztül mutatjuk be a közönség alapú célzást a Google Display hálózatán.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!