Lead-generálás a B2B piacon
A leadek egyet jelentenek a lehetőséggel a márkaismertség növelésére, új üzletek megkötésére és persze üzleti bevétel elérésére. Mielőtt beleugrunk cégünk lead-generálási stratégiájának kidolgozásába, gondoljuk végig, mit szeretnénk elérni. Vizsgáljuk meg az elmúlt év adatait. Milyen forrásból érkeztek a leadek ezidáig? Eddig mit tettünk azért, hogy leadeket szerezzünk, és vajon nyereséges volt-e a befektetett energia és pénz? Nem utolsó sorban pedig kik a legértékesebb leadjeink?
Ebben a blogcikkben 10 stratégiai tippet adunk minőségi leadek generálásához.
Mit értünk lead-generálás alatt?
Számtalan cég van jelen a B2B piacon széles termék- és szolgáltatáspalettával. Egyszerűen definiálva a leg-generálás egy olyan marketing folyamat, amely segít megragadni és cselekvésre bírni a céggel kapcsolatban állók figyelmét. Értelemszerűen a lead-generálás online felületeken is folyik. Az alábbi kép jól szemlélteti, honnan érkezhetnek az értékes leadek.
Lead-generálási stratégiák
- Az első és legfontosabb, a marketing team és az értékesítő team között legyen folyamatos kommunikáció. A marketing team adjon folyamatos visszajelzést az értékesítőknek, hogy kik azok a leadek, akikbe érdemes több energiát fektetni és kik azok, akikkel nem, vagy kevésbé érdemes a jövőben együtt dolgozni.
- Pontosan definiáljuk a célcsoportunkat és a minősített leadek ismertetőjegyeit. Ez azért fontos, hogy releváns tartalmakat, szegmentált érkezési oldalakat készíthessünk a minősített leadek megszólítására.
- A minősített leadeknek megkülönböztetett, személyre szabott tartalmakat mutassunk. Ezzel minden minősített lead egyéni, releváns, neki szóló egyedi tartalmat kap. Ez azért fontos, mert nem terheljük őket felesleges vagy irreleváns adatokkal, de ellátjuk őket a számukra fontos információval. Tömören mondva nem a mennyiség, hanem a minőség a lényeg!
- Aknázzuk ki a keresőoptimalizálásban (SEO) rejlő lehetőségeket, hogy minél jobb helyen jelenjünk meg a legfontosabb keresőkben (Google, Bing, Jandex). Tehát hatékonyan növeljük a márkaismetségünket és a weboldal forgalmunkat.
- Ne csak az értékesítési tölcsér csúcsára összpontosítsunk! Tartsuk szem előtt cégünk marketing stratégiáját. Előfordulhat, hogy egyes leadek nagy üzletet jelentenek, viszont önmagukban nem tudnak akkora forgalmat generálni, mint a “kisebb” bevételt jósoló, első látásra kevésbé fontosnak tűnő társaik.
- Használjunk call-to-action gombot! A call-to-action (CTA) gombokat olyan oldalakra irányítsuk, ahova elhelyeztünk Google Analytics kódot is. Ezáltal pontosan mérhetjük a látogatók magatartását, az aloldalunk forgalmát. Arra viszont ügyelni kell, hogy ne mindenhol ezeket a CTA gombokat lássák a látogatók, mivel ezzel túlterhelhetjük a figyelmüket. Folyamatosan teszteljük a weboldalunkon elhelyezett “call to action” gombok hatékonyságát! Nagyon fontos, hogy szem előtt legyenek, színűk pedig legyen feltűnő.
- A lead-generálásnak több eszköze is van. Email marketingből, illetve online ajánlatkérésből, organikus keresési találatból, Google Adwords kampányokból stb. Fontos, hogy a cselekvési stratégia részeként leszögezzünk, mi a célunk, mit szeretnénk elérni. Rögzítsük, hogy milyen információra van szükségünk feltétlenül a leadekről és melyek kevésbé fontosak. Gondoljunk csak bele, hányszor hagytunk félbe egy végtelen hosszúságú form kitöltését? Készítsünk olyan űrlapot, sablont, amely átlátható, könnyen érthető és nem utolsósorban esztétikus.
- Lehetőség szerint legyen a marketing csapatunkban egy olyan kolléga, aki érti és átlátja a Google Analytics-et. Nagyon értékes információtól esünk el, ha nem tudjuk értelmezni a honlapról, valamint Google Adwordsből beérkező adatokat. Ezekből az adatokból kiderül, hogy hol fordulnak vissza a weboldalunk látogatói, miből érkeztek a konverziók (pl. ajánlatkérés, kapcsolatfelvétel, hírlevélre feliratkozás) Előfordulhat, hogy valami nem működik rendesen, vagy akár túl lassan tölt be a weboldal, emiatt láthatjuk pl. azt, hogy pár másodpercen belül visszafordulnak a látogatók.
- Legyen a weboldalunk funkcionális, könnyen használható! Lehet egy weboldal nagyon esztétikus, viszont amennyiben nem találnak az olvasók releváns tartalmat, vissza fognak fordulni. Nem utolsósorban a részletekben se vesszünk el. Nincs annál dühítőbb, ha keresünk valamit egy honlapon, de csak nagyon hosszadalmasan, lépésről lépésre jutunk hozzá az információhoz, ha egyáltalán hozzájutunk.
- Használjuk ki a Google display hálózat előnyeit! Növeljük márkaismertségünket a célcsoportunk körében precízen (érdeklődés, téma alapján) célzott hirdetésekkel – általában jóval olcsóbban, mint ha foglalt médiafelületet vennénk.
Összefoglalás
Minősített leadek megszerzéséhez jól átgondolt marketing stratégiára van szükségünk. Könnyen lehet, hogy azért nem érjük el a potenciális célcsoportunkat és azért tudjuk őket leadekké konvertálni, mert nem a megfelelő eszközökkel és megfelelő üzenettel szólítjuk meg őket vagy nem megfelelően mérjük és elemezzük az adatainkat. Minden mindennel összefügg és valamennyi alkotóelem együttesen segít minket a sikerhez. Ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, profi és proaktív, egymással szorosan kommunikáló marketing- és értékesítési csapatra van szükségünk, egy jól definiált üzleti tervre, egy keresőoptimalizált weblapra, folyamatos mérésre és elemzésre, nem mellesleg pedig nyitottságra a folyamatos tanulásra. Ne féljünk újítani!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!
Felhasznált források:
– http://blog.optimizely.com/2015/09/09/b2b-lead-generation-ideas/
– http://blog.markgrowth.com/digital-doughnut-surveyed-1-042-top-executives-2018-b2b-lead-generation-hacks-16d701947d22
– http://toggl.com/blog/low-cost-b2b-lead-generation/
– http://www.act-on.com/blog/b2b-marketing-trends-for-2018/