2018. augusztus 8., szerda

A LinkedIn egyre elterjedtebb a magyar felhasználók körében is. Egyre több felhasználó építi üzleti és szakmai kapcsolatait ezen a platformon, egyre többen használják munkakeresésre vagy üzleti információk megszerzésére is. A LinkedIn a Facebookkal szemben nem a magánkapcsolatok ápolására, hanem a professzionális kapcsolatok építésére specializálódott, ami nagyban elősegíti azt, hogy a B2B szektorban tevékenykedő cégek számára is tökéletes hirdetési platformként jelenjen meg.

Mivel a LinkedIn látogatói hiteles szakmai profiljukat építik a platformon, az üzletről és a szakmáról gondolkodnak, mikor használják ezt a közösségi médiumot, az itt megjelenő tartalmakat is megbízhatóbbnak értékelik, ez a kontextus pedig pozitívan hat a hirdetések befogadására is.

Miért érdemes a LinkedIn-en hirdetni?

  • Mert már 880 000 felhasználója van Magyarországon is (2018. augusztusi állapot)
  • Mert az emberek alapvetően megbíznak benne, hiteles szakmai csatorna
  • Mert szakmailag hiteles keretet teremt a fizetett megjelenéseknek is
  • Mert itt van relatíve még mindig a legkevesebb “idegesítő” reklám (a pop-up tiltott, banner csak 1 db, az is csak desktopon)

Mit érdemes tudni a LinkedIn felhasználókról?

880 000 felhasználó Mo-on (2018. augusztusi állapot)
Férfi-nő arány jelenleg 50-50 %

Életkori csoportok megoszlása:

18-24 19,7 %
25-34 40,6 %
35-54 34,4 %
55+ 5%

Az elmúlt negyedévben (2018 Q2) a legtöbb új regisztráló a 18-24 éves nő volt.

Célzási lehetőségek

Vállalat Pozíció Felhasználó Tanulmány
Vállalat neve Munkakör megnevezése Felhasználó képességei Tanulmányi terület
Vállalat iparága Munkakör szenioritása Felhasználói csoportok Diplomák
Vállalat mérete (fő) Munkakör funkciója (Felhasználó életkora) Iskolák
Hely (Ország, Régió) Munkatapasztalat (év) (Felhasználó neme)  

Kombinált célzási lehetőségek

A célzásokat lehet kombinálni weboldalunk remarketing listáival vagy email címlistával is.

Hirdetésformátumok

Sponsored content - szponzorált tartalom

  • Poszt a hírfolyamban, kép, videó vagy link beillesztéssel
  • CPM1, CPC2 vagy CPV alapon licitálható
  • Megfelelően informatív tartalommal erős véleményvezér szerepet alakíthat ki B2B iparágakban
  • Indításához szükséges a saját LinkedIn vállalati oldal

Sponsored InMail - szponzorált InMail (üzenet)

  • Közvetlen üzenetet kap a felhasználó LinkedIn-en (InMail)
  • Hogy ne legyen zavaró, 1 felhasználó 45 naponta kaphat 1-et
  • Csak a felhasználó bejelentkezésekor kézbesítik a leveleket, azaz a valós kiküldésekért kell csak fizetni
  • Leggyakrabban esemény regisztrációjához, visszahívás kéréséhez, konkrét értékesítéshez használt, bottom-of-the-funnel eszköz
  • Megnyitási arány benchmark (nemzetközi) 30-50%, hazai szponzorált InMail megnyitás arány benchmark 50-60%, CTR 3-15%.
  • CPS3 alapon fizetendő (cost-per-send)
  • Küldhető magánszemély nevében is, nem szükséges hozzá LinkedIn vállalati oldal

Text ad - egyszerű szöveges hirdetés

  • Rögtön belépéskor jelenik meg a hírfolyam fölött, vagy böngészés, keresés közben a jobb oldali sávban (3 egyszerre), esetleg kereséskor a lista alsó részén.
  • Nincs szükség LinkedIn company page-re
  • Csak desktopon jelenik meg
  • CPM vagy CPC alapon licitálható. Ebben az esetben ajánlott kerülni a CPM megoldást, mert az átkattintási arány alacsonyabb lesz a többi formátumhoz képest.

Dynamic Ad - dinamikus hirdetés

  • Csak a LinkedIn csapatán keresztül elérhető formátum
  • 300x250-es standard formátum, amit a kezdőképen, kereséskor, vagy vállalati oldalak mellett, jobb oldalon látunk, csak desktopon
  • Több formátuma elérhető: LinkedIn követők gyűjtése, Lead generálás valamilyen letölthető tartalomért cserébe, vagy weboldalra átvezetés valamilyen felhívással
  • A nevét onnan kapta, hogy lehetőség van a felhasználó bizonyos adatait (nevét, profilképét) “behúzni” a hirdetésbe, ezáltal dinamikusan változik, hogy ki mit lát, mert minden felhasználó a saját adatainak megfelelő kreatívval találkozik.

1 CPM - cost-per-thousand-impression. 1000 hirdetés megtekintésért kell a megadott összeget kifizetni
2 CPC - cost-per-click: Minden kattintás után fizetjük a megfelelő összeget
3 CPS - cost-per-send: Minden elküldött levél után fizetjük a megfelelő összeget

Kiegészítő megoldás: Lead Gen Form - lead generáló űrlap

A lead gen formot Sponsored Content vagy Sponsored InMail-hez lehet használni, amennyiben adatok megadásához kötjük valamilyen tartalom megosztását, vagy esemény regisztrációt, visszahívás kérést szeretnénk elérni. Ez egy kiegészítő magához a tartalomhoz, felára nincs. A felhasználó nincs átirányítva, a LinkedIn-en belül marad, és a LinkedIn-en megadott adatai automatikusan betöltődnek, nem kell beírnia. Egyrészről csökkentjük a felhasználótól várt erőfeszítés mértékét, ezzel csökken a lemorzsolódás, másrészt hibás adatok, elírások sem lesznek. A felhasználók által megadott adatok a LinkedIn kampány menedzserből tölthetőek le, táblázat formájában.

Figyelem: Fontos tudni, hogy vállalati LinkedIn oldal hiányában a korábbiakban felsorolt hirdetésformátumok közül kizárólag a szöveges hirdetés és a szponzorált InMail hirdetésformátumok használhatóak! A többi lehetőség csak akkor érhető el, ha rendelkezünk vállalati LinkedIn oldallal (vagy akár azon belül is különböző, ún. Showcase oldalakkal).

A LinkedIn hirdetések hirdetés célzási lehetőségeit úgy állították össze, hogy minden hirdető megtalálja a számára legmegfelelőbbet: lehetőség van a vállalat, pozíció, a felhasználó vagy tanulmányok alapján is célozni a hirdetéseket, melyeket kombinálva egészen biztosan a potenciális célközönségünket érhetjük el.

A hirdetésformátumok viszonylag egyszerűek és általában nem igényelnek bonyolult grafikusi munkát - kivéve a videóhirdetéseket -, ami csökkenti a hirdetések fajlagos költségét. A közvetlen üzenet segítségével sokakat elérhetünk specializált tartalommal. A hirdetések optimalizálásával egyre jobb és jobb eredményeket érhetünk el, ezzel javítva a megtérülést.

Mit érdemes még tudni a LinkedIn hirdetésekről?

A LinkedIn-en a Facebook-hoz hasonló önkiszolgáló hirdetési rendszerben is hirdethetünk. Az elérhető hivatalos nyelvek között a magyar nem szerepel. Így előfordulhat, hogy a magyar nyelvű hirdetési anyagokat a rendszer nem engedi át. A tapasztalat szerint jelenleg nagyjából 5% kerül leállításra az ilyen anyagokból. Egyes formátumok, és elemzések azonban kizárólag a LinkedIn hivatalos magyarországi képviselőjén keresztül érhetőek el, akivel a WebMa is együtt dolgozik a kampányok megvalósítása során. Így velünk lehetőség van például megismerni a vállalati oldalunk “Content Marketing Score”-ját, ami megmutatja, mennyire releváns a tartalmunk a célközönségnek, vagy több adatot kérni egy adott szegmensről, hogy számukra érdekes anyagokkal tudjunk megjelenni.

Tény, hogy nem a legolcsóbb platform, mivel a minimum CPC licit 2 €-ról indul, és jelenleg 2,3-2,9 € körül kell számolni egy kattintás végső árával. CPS esetén a minimum ár 0,4 €. Ugyanakkor ezt a szegmenst, ilyen könyezetben, ilyen célzásokkal sehol máshol nem lehet elérni, így a végső eredményt tekintve megfelelő tervezéssel megtérülő befektetéssé alakulhat a marketingköltésünk.

Hogyan mérhetjük az eredményeket?

A Facebook hirdetésekhez hasonlóan a LinkedIn pixel szolgál a weboldal látogatások mérésére (pageview), konverziós url (vásárlást vagy ajánlatkérést követő köszönőoldal) birtokában pedig konverziómérésünk is lesz (konverzió- vagy eseménymérés is lehetséges).

A kampányunk eredményeit a LinkedIn felületén belüli ún. kampánymenedzser felületen láthatjuk. Itt különböző mutatószámok állnak rendelkezésre az egyes formátumokhoz. (CPC, Total Spend, Clicks, CTR, Social actions, stb.)

A LinkedIn szolgáltat egy egyszerű kódot, úgynevezett “Insight Tag”-et, amit beilleszthetünk akár a mérni kívánt aloldalba a weboldalunkon, vagy a weboldal egységes láblécébe. Ezzel nem csak a kampányunk által oda irányított látogatókról kapunk információt, hanem minden LinkedIn számára beazonosítható látogatóról. (Pl. milyen iparágak munkavállalói látogatják egy-egy aloldalunkat). Ez a tag teszi lehetővé a későbbi retargeting-et is. Amennyiben nem külön oldalakat, hanem eseményeket szeretnénk mérni, megoldható a pixel beillesztése is, a Facebook hirdetésekhez hasonlóan.

Összefoglalásképpen

A LInkedIn hirdetések kiváló eszközei lehetnek a lead-generálásnak a B2B marketingben, azonban figyelembe kell vennünk, hogy a CPM, illetve CPC költségek fajlagosan jelentősen magasabbak pl. a Facebook hirdetésekhez képest. Ha viszont helyes célzással, profi üzenettel és jó ajánlattal használjuk, akkor a konverziónkénti költséget a kívánt szinten tarthatjuk és komoly, releváns érdeklődőket szerezhetünk cégünknek ebben a hiteles és még mindig kevéssé reklámzajos szakmai portálon.

Ez a cikk nem jöhetett volna létre együttműködő partnerünk, a Httpool Hungary - a LinkedIn marketing megoldások kizárólagos Mo-i képviselőjének - szakmai támogatása nélkül.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Felhasznált források:

Legfrissebb
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: