2018. augusztus 16., csütörtök

Hasznos eszközök online marketing tervezéshez

Eheti blogcikkünkben rendhagyó módon nem a megszokott ppc kampány (Google Ads, Facebook hirdetés, Linkedin hirdetés), landing oldal optimalizálás, konverziómérési vagy online marketing stratégiai kérdésekkel foglalkozunk, hanem egy olyan remek információforrást és praktikus eszközt mutatunk be, amelyet bárki - függetlenül attól, hogy vállalati oldalon dolgozik online marketing területen, vagy ügynökségi oldalon - hatékonyan használhat fel online marketing aktivitások tervezésekor, illetve tippek, ötletek szerzéséhez is.

“Think with Google” - gondolkodj a Google-lal!

Kiindulási pontként javasoljuk a “Think with Google” közép-kelet-európai oldalát: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/
A “Think with Google” egy rendkívül hasznos tudásbázis, ahol a globális és lokális esettanulmányoktól kezdve a friss kutatási adatokon keresztül, a UX-en és webdizájnon át az egyéb hasznos tervező- és elemzőeszközökig mindent megtalálunk. Ezeket kiinduló adatként és inspirációként egyaránt felhasználhatjuk online marketing tevékenységünk és online kampányaink tervezése, finomhangolása során.

Esettanulmányok, sikertörténetek

A “Think with Google” oldalon globális és lokális Google Ads (régi nevén Google AdWords), de kifejezetten YouTube esettanulmányokat is találunk.

Insight-ok és Trendek

Ezen a szekción belül hasznos online kutatási adatokat, menedzsment témájú írásokat, iparági elemzéseket, UX és webdizájn értekezéseket és egyéb marketing témájú cikkeket olvashatunk.

Online hirdetési csatornák

Az egyes online hirdetési csatornákhoz kapcsolódó speciális insight-ok, adatok, hasznos információk széles tárházát találjuk ebben a szekcióban. Forduljunk ide bizalommal, ha Google Ads (régi nevén Google AdWords) keresőhirdetéseinkhez, videóhirdetéseinkhez, mobilhirdetéseinkhez vagy programmatic hirdetéseinkhez hasznos tippeket szeretnénk kapni. Például:


Hasznos online marketing eszközök

Az előzőekben bemutatott hasznos cikkek, adatok, insight-ok mellett a “Think with Google” portál legnagyobb erősségei azok az azonnal bevethető online eszközök, amelyek nagy segítséget jelenthetnek online marketing aktivitásaink tervezésekor és kivitelezésekor, például:
  • Market Finder: találjunk új potenciális piacokat termékünk, szolgáltatásunk számára (lehetséges exportpiacok feltérképezése)! Egyszerűen be kell írnunk a termékünket, szolgáltatásunkat leíró legfontosabb kifejezéseket és megkapjuk a potenciális célországokat.
  • Test My Site: a legtöbb weboldal mobilnézete olyan lassú, hogy a látogók fele nem várja meg, amíg betöltődik. Itt megnézhetjük, milyen gyors a mobiloldalunk és javaslatokat kapunk a javításhoz.
  • Consumer Barometer: Az online csatorna szerepéről kaphatunk hasznos információkat, a teljes vásárlási folyamat tükrében, 45 országra és 10 termékkategóriára vonatkozóan, átfogó kutatási adatokkal.
  • Google Trends: Google Ads (régi nevén Google AdWords) kampányok tervezéséhez nagyon hasznos eszköz, a legdivatosabb keresőszavakról, illetve konkrét téma keresési mennyiségeiről, időbeli eloszlásáról, dinamikájáról kaphatunk nagyon hasznos információkat, bármely kiválasztott piacra vonatkozóan.
  • Display Benchmarks: Friss, ropogós iparági benchmarkokat találhatunk display kampányok tervezéséhez. Szűrhetünk ország, iparág, hirdetésméret és hirdetésformátum szerint is.
  • Website Translator: ez a hasznos eszköz weboldalunkat akár másik száz nyelvre fordítja le a felhasználó böngészőbeállításai alapján.
  • Keyword Planner: a klasszikus, Google Ads (régi nevén Google AdWords) szakemberek számára már ismert ún. kulcsszótervező eszköz itt bárki számára elérhető (figyelem: Google Ads fiók szükséges hozzá!). Az eszközzel kulcsszóötletek mellett konkrét keresési volumeneket, verseny intenzitási információkat, sőt még a keresőkampányunkhoz javasolt cpc-ket is megkaphatjuk.

Legyünk naprakészek!

Az online marketing egy nagyon gyorsan változó, dinamikusan fejlődő terület, amely az ebben dolgozó szakemberektől folyamatos tanulást, tudásbővítést kíván. Ennek érdekében érdemes figyelemmel követnünk ismert és elismert szakemberek, ügynökségek, tudásközpontok szakmai blogjait, hírleveleit. Ezek között kiemelkedő szerepet tölt be a Google, amely mind a hirdetési megoldásai, mind a vállalatnál felhalmozott elképesztő mennyiségű tudás szempontjából abszolút vezető szereppel bír.

Ha szeretnénk minden héten az általunk preferált témákban megkapni a legfrissebb online marketing adatokat és híreket egyenesen a Google-tól, akkor érdemes feliratkozhatunk a “Think with Google” hírlevelére. Ekkor olyan hasznos hétfő reggeli gondolatébresztőket kaphatunk, mint például ez is:



Jó olvasgatást kívánunk, a bemutatott hasznos eszközöket pedig használjuk bátran online aktivitásaink tervezésekor!

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Felhasznált források:

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: