2018. augusztus 1., szerda

A YouTube az új TV - ezt bátran állíthatjuk! Habár a TV még sokáig élni fog, napról napra egyre kevesebben kapcsolják be és ülnek le elé. Ezzel ellentétben a YouTube felhasználók tábora napról napra nő. A fejlett országokban szinte mindenkinek van internetelésére, a felhasználók többsége pedig a nap szinte minden percében online van a okostelefonján.

A Google kifejlesztett két új videós hirdetésformátumot, a “TrueView for Action” és “TrueView for Reach” kampánytípusokat. Ez a két új kampányítpus kifejezetten a márkaismertség-növelést, illetve a weboldalra átkattintást és weboldal konverziókat elérni kívánó hirdetők számára kínál új lehetőségeket.

Ebben a cikkünkben ezt a két új hirdetésformátumot, illetve kampánytípust mutatjuk be.

Ha YouTube kampányokkal kapcsolatban segítségre van szüksége, keresse a WebMa csapatát bizalommal!

A YouTube hirdetések típusai

A YouTube hirdetéseknek két típusa van. Az egyik a YouTube In-Stream, a másik az In-Display. Ha név szerint nem is ismerős, az In-Stream típussal bizonyára már mindenki találkozott. Ez egy ún. preroll videóhirdetés, amely valamely megtekinteni kívánt YouTube videó előtt, közben vagy után jelenik meg. Egyik legnagyobb előnye, hogy “fillérekért” vagy konkrétan pár forintért vásárolhatunk egy videómegtekintést.

Az In-Display - vagyis a csak kattintásra elinduló - videóhirdetések előnye viszont, hogy a YouTube felületen kívül a Google Display hálózatán is megjelenthetnek.

Az In-Stream vagy más néven preroll hirdetéseket a nézők 5 másodperc elteltével átugorhatják. Ebből kifolyólag törekednünk kell arra, hogy az első 5 másodpercben megragadjuk a nézők figyelmét, illetve átadjuk a fő üzenetet. A többi hirdetéstípushoz hasonlóan a videó hirdetéseket is pontosan célozhatjuk földrajzi hely, a megjelenítéshez célzott tartalom vagy a megcélzott felhasználó szerint.

A TrueView-hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy csak abban az esetben kell fizetnünk, ha a néző végig nézi a hirdetést vagy 30 másodpercet a bejátszásból, illetve a call-to-action gombra vagy a videót kísérő szalaghirdetésre kattint.

Mindkét új, a hirdetők számára már elérhető kampánytípus(“Trueview for Action”, “Trueview for Reach” kizárólag in-stream, vagyis preroll hirdetések esetében érhető el.

TrueView for Action

A “YouTube for Action” kampányformátum a Google Ads (régebben Google AdWords) fiókunkban érhető el, a marketing cél kiválasztását követően. A hirdetendő videónk alatt folyamatosan megjelenik egy banner, amely nagyon egyszerűvé teszi az átkattintást a weboldalunkra (a korábbi, becsukódós ún. CTA - vagyis cselekvésre ösztönző - fedvényhez képest). Ebben a kampánytípusban CPA alapon licitláhatunk a hirdetésekért (ehhez a weboldalba implementált, működő konverzióméréssel kell rendelkeznünk).

A TrueView for Action típusú videóhirdetések segítségével a videómegtekintéseket hatékonyabban konvertálhatjuk weboldal látogatókká vagy lead-ekké. A videó alatt található fix bannerben megadhatunk egy headline-t és egy CTA gombot, de a videónk tetején is megjelenik egy, a hirdető weboldalára történő átkattintást segítő szöveg.

Tekintse meg YouTube esettanulmányunkat!


TrueView for Reach

A TrueView for Reach kampányok újdonsága, hogy a már létező in-stream - úgynevezett pre-roll Bumper - nem átugorható, 6 mp-es videós - hirdetéseket kombinálhatjuk a CPM árazással. A CPM a megjelenítés alapú árazás egyik fajtája, amelynél minden ezer db megjelenítés után kell fizetnünk. Ezen kampányok célja a márkaismertség növelése.

Ha pedig egy szemmel jól látható büdzsével hirdetünk (pl. 7-10.000 USD), akkor igényelhetünk hozzá ún. Brand Lift kutatást is, amely egy ingyenes online piackutatás a Google-tól, amellyel validálhatjuk, számokkal is alátámaszthatjuk a márkaismertség-növelő YouTube kampányunk által elért eredményeket (márkafelidézés növekedése a célcsoportunk körében).

Röviden összefoglalva

Online marketinges berkekben sokszor hallhatjuk, hogy a YouTube az új televízió. A mai kor tipikus felhasználója több időt tölt a YouTube-on, mint a televízió előtt. Ugyanakkor a YouTube a hirdetők számára a televízióhoz képest jóval többet nyújt mind célzási lehetőségekben, mind mérhetőségben, mind költséghatékonyságban.

A nemrégiben megjelent két új hirdetésformátum (YouTube for Action, YouTube for Reach) performance irányba erősíti a YouTube hirdetéseket, a hirdetők marketing céljaihoz illeszkedve (márkaismertség-növelés vagy weboldal forgalom és konverziók).

Használjuk ki az új lehetőségeket!

Komplex megoldáscsomagunk: videógyártás és YouTube kampány


Felhasznált források:

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

8 megjegyzés:

  1. There is one more type what I recently started to see. It is a still, blurred picture only with the link in the middle and a click button Essay Writing Service. Also, a small rounded icon counting back in the left corner. What is that?

    VálaszTörlés

  2. نقل عفش من الدمام الى الرياض نقل عفش من الدمام الى الرياض
    ارخص نقل عفش بمكة ارخص نقل عفش بمكة
    نقل عفش من جدة الى الاردن نقل عفش من جدة الى الاردن
    نقل عفش

    VálaszTörlés
  3. Emirati coffee is a big coffee wholesaler and supplier in UAE provide highest quality speciality coffee beans through direct trade with over 82 coffee producing countries

    VálaszTörlés
  4. Several instances every day, YouTube actually shuts down lots

    In their servers with a view to update things like "seek consequences".

    That is when they upload loads of thousands of recent/current

    Uploads, video titles, descriptions, tags, usernames, and many others, to

    Their "seek" (and "associated VIdeo") databases. in style jackets

    VálaszTörlés
  5. LOCAL is an independent life-style concept store that combines a specialty cafe, men's barbershop and an exclusive sneaker & street wear consignment store best cafe abu dhabi

    VálaszTörlés
  6. I really appreciate this wonderful post that you have provided for us. Electrical lighting Abu Dhabi through Electra Abu Dhabi L.L.C

    VálaszTörlés
  7. Loyes Diamonds experience spans over a decade of working with other well established Jewelers Engagement ring dublin

    VálaszTörlés
  8. it is the book that have ample amount of networking knowledge. there are many people who are looking for the best books so here is the one that can cope with the situation from which you are suffering from.
    Network Champion Book

    VálaszTörlés