2018. október 4., csütörtök

Pro-med Gyógyászati segédeszköz szaküzlet esettanulmány

Idén 6. alkalommal rendezték meg a tehetséges egyetemi hallgatókat és friss diplomásokat felkaroló Google Ground Talent Camp programot. A program mindössze két hetes, amely időszak alatt a résztvevők elsajátítják az online marketing alapjait, megismerik a Google Ads, Google Analytics és YouTube alapjait elméletben és gyakorlatban is. Az elméleti oktatás keretében leteszik a Google Ads alapok vizsgát. A gyakornoki program célja, hogy a Talent Camp résztvevői valós, létező hazai kisvállalkozásokkal együttműködve az elméleti tudást átültetve képesek legyenek egy komoly és átgondolt projektet megvalósítani (melynek keretében elkészítenek egy kampány landing oldalt, beállítják a Google Analytics méréseket, megterveznek és kiviteleznek egy komplex Google Ads kampányt).

Nem titkolt cél az sem, hogy a Google Talent Camp legjobbjai a gyakorlati programot követően kipróbálhassák friss tudásukat a programban résztvevő Premier Google Partner ügynökségeknél egy további 8 hetes szakmai gyakorlaton. E heti blogcikkünkben a WebMa ügynökség idei mentoráltja, a 7Pie csapat kiváló projektmunkáját mutatjuk be, akik a gyógyászati segédeszközöket forgalmazó Pro-med cég számára vittek végig egy komplex online marketing kampányt.

Pro-med

A Pro-med egy több, mint 20 éve működő gyógyászati segédeszközöket és betegápolási termékeket, orvosi műszereket, valamint gyógy- és kényelmi lábbeliket forgalmazó szaküzlet. Első üzletük 1996-ban nyitotta meg a kapuit Hajdúnánáson, majd mindössze két év elteltével tovább terjeszkedett Hajdúböszörményre is. Jelenleg több, mint 10.000 terméket forgalmaznak, amelyek nagy részét társadalombiztosítási- és egészségpénztári finanszírozással is meg lehet vásárolni.

A cég jelenlegi üzleti céljai között szerepel, hogy a termékeket online felületen is elkezdjék forgalmazni - egy saját webshopon keresztül. Ebben volt segítségükre a 7Pie csapata, akik egy kiváló tesztkampányt menedzseltek le a számukra - ingyenesen.

Stratégia, célcsoport, üzleti célok

Helyzetelemzés

A stratégiai tervezés első lépése egy SWOT analízis elkészítése és a versenytársak feltérképezése volt. Megvizsgálták, kik a legfőbb konkurensek a piacon (online versenytárs-kutatás). Az eredmények jól mutatták, hogy a Pro-med két nagyobb konkurenssel versenyez a piacon és az is fontos szempont, hogy a hasonló weboldalakat látogatók nagyobb részben mobileszközről látogatnak el az oldalra. Ez egy fontos trend, amely miatt a csapatnak fokozottan ügyelnie kellett arra, hogy a készülő landing oldalt mobilról könnyen kezelhető és reszponzív módon alakítsák ki.

A helyzetelemzés rámutatott arra is, hogy a versenytársak weboldalait túlnyomórészt organikus keresésekből és fizetett keresőhirdetésekből érik el az érdeklődők. Tehát a kampánystruktúra tervezése során nagy hangsúlyt kell fektetni a kereső hálózatra. Ez logikusan is hangzik, mivel a keresőhálózat segítségével - az organikus lehetőségek és a hirdetések együttes használatával - maximalizálhatjuk a konverziók számát, egyúttal növelhetjük a márkaismertségünket is. A versenytársak weboldalainak látogatói forgalma azonban nem csak a keresésekből származik. Habár kis százalékban, de megjelennek a forgalmi források között az ún. árösszehasonlító oldalak is, ahol viszonylag sok ember tájékozódik egy adott termékek különböző webshopokban elérhető aktuális árairól nap mint nap. Ebből következik, hogy ezeken az árösszehasonlító oldalakon is érdemes megjelennünk, ha webshopot üzemeltetünk.

Online kampány: szegmentálás és célzás

A csapat három potenciális buyer personát határozott meg. A jól körülírt célcsoportokat pedig eltérő csatornákon keresztül érték el. A Pro-med termékpalettájához igazodva az első potenciális buyer persona személyében Heroldot személyesítették meg. Herold 50 éves hajdúnánási nyugdíjas, aki előszeretettel fogyaszt zsíros ételeket. Egészségi állapota szerint magas vérnyomással küzd. Szabadidejében szívesen olvas online hírportálokat és nyomtatott sajtót is. Ebből kifolyólag Heroldot négy három eltérő csatornán szándékozták elérni: a nyomtatott sajtóban, valamint Google Ads kereső- és display hirdetésekkel. A második buyer persona Anna, 30 éves tanítónő, aki a munkájából kifolyólag sokat áll.

Bokasüllyedéssel küzd, így fontos számára, hogy kényelmes cipőt és megfelelő talpbetétet használjon. A harmadik képzeletbeli személy Kinga, 42 éves kétgyermekes családanya. Fontos számára a tudatos életmód és lelki-, testi egészségének megőrzése. Sokat fut, amihez egyedi talpbetétet használ. Gyermekei lúdtalpasok, így nekik is gyógytalpbetétet vásárol. Őket nem csak a Google Ads kereső- és display hirdetéseivel, hanem a Facebookon-on is elérhetjük.

Kampánycél

A cég nem rendelkezett megfelelően kialakított - kereső- és konverzióra optimalizált - honlappal. Ebből kifolyólag megfelelő Google Analytics mérés sem volt még, hogy megfelelően mérhesssük az online kampány eredményeit és plusz információkat szerezhessünk a potenciális érdeklődőkről. A Pro-med előzetesen meghatározott üzleti céljai között szerepelt az offline és online jelenlét erősítése (márkaismertség-növelés az üzletek közvetlen környezetében) és új potenciális vásárlók megszólítása és elérése - a cég egyedi megkülönböztető előnyeinek, magas szintű ügyfélkiszolgálásának, szakértő tanácsadási szolgáltatásának, széles termékkínálatának hangsúlyozásán keresztül.

A 7Pie egyedileg készített landing oldala a Pro-med számára.

Google Ads kampány

A kampányok felrakása előtt a 7Pie a megszerzett ismeretek és a mentoraink segítségével egy kereső- és konverzióra optimalizált landing oldalt hozott létre. Miután elkészült a landing oldal, nekiláttak a Google Ads kampánystruktúra megtervezésének. A kereső- és display kampányok a Pro-med esetében egyaránt nagyon fontosak voltak. A csapat két keresőkampányt készített. Ahogy a fenti képen látszik, egy kampányt szenteltek az üzletek kommunikálására és egyet a legfontosabb termékcsoportoknak. A “Termékek” keresőkampányban a hirdetéscsoportokat keresett termékcsoport szerint szegmentálták (magas vérnyomás - vérnyomásmérők; lúdtalp, talpfájdalom - lúdtalpbetét, gyógytalalpbetét; bokasüllyedés - gyógylábbeli.

A display kampányok célja a márkaismertség növelése volt, a fenti buyer personákra építve. A display kampányban kulcsszavas, téma szerinti és ún. egyéni érdeklődési célzást egyaránt használtak (a témához kapcsolódó vagy konkurens weboldalakat látogatók elérésére).

Kampány: mérések és eredmények

A csapat a kampányeredményeket a Google Analytics ingyenes webanalitikai rendszer segítségével mérte. Két hét elteltével a Google Ads mérései szerint összesen 968 alkalommal jelentek meg a hirdetések, amelyek átlagosan 16,4% átkattintási arányt hoztak.

Az adatok szerint összesen 43 konverzió érkezett érkezett a weboldalon (termék árinformáció megtekintése), mindez rendkívül magas, 17,6%-os konverziós aránnyal! Ez minden tekintetben kiemelkedő eredménynek számít.

Összegzés

A Google Talent Camp célja, hogy felkarolja a tehetséges, online marketing iránt érdeklődő diákokat és egy átfogó alapképzést adjon a számukra, amely megalapozhatja online marketinges pályafutásukat -akár a Premier Google Partner ügynökségek valamelyikénél. A résztvevőknek egy komplex online marketing projektmunka során kell bizonyítaniuk, hogy elsajátították az alaptudást, mindezt egy Premier Google Partner mentor ügynökség támogatása alatt és idei újdonságként egy valódi, létező hazai kis- és középvállalat számára kivitelezve. A WebMa idén is részt vett a programban, hogy mentorként segítse az egyik csapat - a 7Pie - projektmunkáját. Csapatunk a 7Pie minden tekintetben hatalmas feladat elé nézett - mind a nagyon szoros időterv, mind a kapott ügyfél nagyon speciális, a szigorúan szabályozott eü-i témájú tevékenysége miatt -, ám kitartó munkájukkal, ügyfélközpontúságukkal, lelkesedésükkel és profizmusukkal példaként szolgálhatnak mindenki számára.

Mentoráltjaink a 2 hetes gyakornoki program során megalkottak egy átfogó online marketing stratégiát, elkészítettek egy landing oldalt profi mérésekkel, illetve megterveztek és lebonyolítottak egy Google Ads kampányt, amelyek mindösszesen 2 nap leforgása alatt kézzel fogható - rendkívüli - eredményeket hoztak.

Büszkeséggel tölt el minket, hogy idén a 7Pie csapatot támogathattuk és hogy a csapat értékelése alapján elnyertük a 2018-as “legjobb Google Talent Camp mentor ügynöksége” díjat.

Szívből gratulálunk a 7Pie csapatnak és természetesen a többi résztvevő Google Talent Camp csapatnak is!

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: