2018. november 15., csütörtök

Online marketing kampányaink központi eleme - a weboldal

Sokszor keresnek meg minket potenciális ügyfelek azzal, hogy Google Ads kampányra van szükségük. Ilyenkor minden esetben megvizsgáljuk a kampány tervezett landing oldalát alapvető funkcionalitási, működési, illetve a konverziós folyamat alapkövetelményeinek történő megfelelés szempontjából egyaránt.

Azt tapasztaljuk, hogy alapvetően Google Ads iránt érdeklődnek a legtöbben. Azonban az esetek többségében nem ennyire egyszerű a helyzet és legtöbbször első körben nem is Google Ads kampányt javaslunk a számukra.

Elvárható-e egy specializált PPC ügynökségtől, hogy kilépjen a Google Ads-, Facebook- vagy akár LinkedIn hirdetések burkából vagy megoldásként mindenre egyetlen - természetesen nem létező - csodagyógyszert, egy PPC kampányt javasoljon?

Szerintünk elvárható egy specializált ügynökségtől is, hogy tisztában legyen az alapvető online marketing ökoszisztémával, az alapvető összefüggésekkel és ne a rövidtávú profitmaximalizálásra törekedjen azáltal, hogy akár egy hiányos, lassan betöltődő, nehezen kezelhető, mobilon használhatatlan weboldalhoz is PPC kampányt javasol.

Minden online marketing tevékenység központi eleme az érintett cég vagy termék weboldala vagy speciális landing oldala.

Ebben a blogcikkünkben ezzel a bizonyos weboldallal foglalkozunk részletesen és konkrét adatokkal mutatjuk be, hogy mekkora jelentősége van annak, ha egy online marketing kampány indítása előtt gondoskodunk arról, hogy weboldalunk ideális legyen minden szempontból. Olyan eseteket mutatunk be, ahol pusztán a weboldal reszponzívvá tételével, hibajavításával, a konverziós folyamat átgondolásával és a weboldal optimálissá alakításával, a betöltődési problémák kiküszöbölésével, a mobileszközről történő használhatóság javításával látványos teljesítménynövekedést értünk el - anélkül, hogy PPC kampányt javasoltunk vagy indítottunk volna a weboldalra.

Weboldal teljesítményének javítása

Egy korábbi weboldal átalakítása, javítása minden esetben azt célozza, hogy ezáltal javítsuk a weboldalunkra érkező látogatók vásárlókká / ügyfelekké történő konvertálását, az ún. konverziós arányunkat (vagyis hogy hány weboldal látogatóból lesz vásárló / ügyfél). Ezt többféle, már önmagában is speciális tudást igénylő szakterület együttes vizsgálatával és az alapkövetelmények a weboldalba történő beépítésével érhetjük el (technikai követelmények, használhatósági követelmények, betöltődési sebesség, konverziós folyamat optimalizálása).

Az alábbi Google Analytics adatok egy egészségügyi szolgáltatási területen tevékenykedő ügyfelünk, illetve egy marketing szolgáltató cég általunk megújított weboldalának impozáns teljesítményjavulását mutatják, a frissített weboldal élesítését követő és azt megelőző, azonos hosszúságú időszak eredményeinek összehasonlításával.

1. példa weboldal (egészségügyi szolgáltató)
2. példa weboldal (marketing szolgáltató cég)

Amit láthatunk az adatokban az első weboldal esetében:

  • Azáltal, hogy egy könnyen használható mobilnézet készült, drasztikusan megnőtt a weboldalon a mobilos látogatók száma, többszörösére nőtt a mobileszköz konverziós arány, 3-szorosára a tablet konverziós arány.
  • Az elavult, régi megjelenés megújításával 90%-kal nőtt a desktop konverziók száma, ugyanilyen arányban csökkent a weboldal visszafordulási arány, a konverziós arány szintén a duplájára nőtt.

A második weboldal esetében a használati mutatók javultak, a konverziós arány több mint duplájára nőtt, a konverziók száma szinte megháromszorozódott a Google Analytics adatok szerint.

Mindent egybevéve a mérési adatokból látszik, hogy mindkét weboldal megújítása elérte célját, amely a drasztikus teljesítményjavítás (fő célként a konverziós arány jelentős növelése) volt.

Hogyan értük el a konverziós arány javulását?

Egy weboldal konverziós arányát számos tényező befolyásolja, az első ilyen tényező a weboldal betöltődési sebessége. Köztudott, hogy a még elfogadható 3 mp-es betöltési idő felett másodpercenként egyre csökken a várható konverziós arányunk, ezért is nagyon fontos, hogy gyorsan betöltődjön a weboldalunk. Ez az első teljesítményszűrő, amelyen át kell mennünk ahhoz, hogy egyáltalán megérkezzenek a weboldalunkra a potenciális érdeklődők.

A teljesítményjavítás első lépése a weboldal betöltődési sebességének javítása volt, az alábbi eredményekkel.

1. példa weboldal (egészségügyi szolgáltató)

A 2. példa weboldal (marketing szolgáltató cég) esetében az oldalsebességgel alapvetően nem volt probléma, ez nem volt javítandó terület, így ezekben az adatokban nem tudunk hasonlóan impresszív számokat mutatni. Ebben az esetben csupán egy ún. AMP, vagyis extra gyors betöltődésű mobiloldal elkészítésével tudtunk volna jelentősen javítani az oldalsebességen.

A betöltődési sebesség mellett fontos az oldalon belüli navigáció javítása, a minden eszközön történő könnyű és zavartalan használhatóság biztosítása, valamint a weboldalra érkező érdeklődőknek szükséges információkkal történő ellátása, a konverziós folyamaton történő végigvezetése, megkönnyítve a vásárlást (e-commerce), illetve árajánlatkérést (B2B marketingben).

A fentiek javításával a használati mutatókat javíthatjuk, illetve csökkenthetjük azok arányát, akik a keresett információt meg nem kapva vagy meg nem találva a weboldalunkon, csalódottan elhagyják azt.

Nézzük, hogyan alakult mindez a korábbi weboldal ráncfelvarrási példáink esetében.

1. példa weboldal (egészségügyi szolgáltató)
2. példa weboldal (marketing szolgáltató cég)

Az adatokból láthatjuk, hogy az első weboldal esetében - miközben a weboldal látogatók aránya jelentéktelen mértékben csökkent - a weboldal visszafordulási arányunk 10%-kal csökkent. Mindezek mellett pedig a korábban mutatottnak megfelelően a konverziók száma kétszeresére nőtt, ami a fő célunk volt!

A második weboldal esetében fő cél volt az érdeklődők, árajánlatkérők előszűrése - értékesítési szakterület keze alá dolgozás - a weboldal tartalmán keresztül, ennek ellenére jelentős mértékben csökkent a weboldal visszafordulási arányunk (71-ről 30%-ra!), a weboldal használati mutatók pedig jelentős mértékben javultak.


Összefoglalásképpen

Mindent egybevetve reméljük, hogy sikerült konkrét példákon keresztül bemutatnunk azt, hogy miért is annyira fontos online marketing tevékenységünk központi elemének, a weboldalunknak a megfelelőségi vizsgálata (oldalsebesség, oldalon belüli navigáció, a konverziós folyamat és konverziós hatékonyság szempontjából), illetve szükség esetén a weboldal hibáinak javítása, mielőtt nagyobb összeget fektetünk performance, vagyis teljesítményorientált online marketing aktivitásokba vagy akár PPC kampányokba (Google Ads, Facebook- és LinkedIn hirdetésekbe).

Ehhez pedig nincsen szükségünk másra, mint józan, holisztikus szemléletre, a fő üzleti célunk szem előtt tartására és egy szakértő profi csapatra.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: