2018. december 13., csütörtök

Google Ads hirdetési tippek a karácsonyi időszakra

Vásárlóként megdöbbentően hat, amikor a Halottak napja után azonnal karácsonyi díszbe öltöznek a boltok kirakatai és november elején elárasztanak minket a karácsonyi akciókról szóló hirdetések, karácsonyi ajánlatok internetszerte. Azonban ha webshopot vagy fizikai üzletet üzemeltetünk, akkor nagyon fontos hogy november elejére készen álljunk arra, hogy beszálljunk a karácsonyi hirdetői versenybe Google Ads kampányainkkal is, annak érdekében, hogy az elvárt bevételt generáljunk cégünk számára a karácsonyi időszakban.
A rossz hír az, hogy ha Ön ezt a cikket olvassa és nem szállt be időben a karácsonyi versenybe, akkor a cikkben ismertetett ötleteket már csak a következő karácsonyi szezonban fogja tudni kiaknázni.


Szeptember-október: az előkészületek
Már ősszel el kell végeznünk az előkészítő feladatokat ahhoz, hogy a karácsonyi csúcsidőszakban (novemberben és december elején) gőzerővel hirdethessük karácsonyi ajánlatainkat Google Ads-ben.
Az előkészítő szakaszban az alábbi feladatokat kell elvégeznünk:
  • Értékeljük ki a tavalyi eredményeket és építsünk az előző évben legjobban teljesítő kampányokra
  • Használjuk a “hirdetésütemezés” fület a keresési csúcsidőszakok azonosítására
  • A hirdetési büdzsét a karácsonyi időszakra kitűzött értékesítési céloknak megfelelően határozzuk meg
  • Tűzzük ki az értékesítési célokat és fő KPI-okat (kulcs teljesítménymutatókat), amelyeken mérni fogjuk a karácsonyi kampány sikerességét
  • Adjunk hozzá szezonális kulcsszavakat a kampányainkhoz a karácsonyi időszakra
  • Ellenőrizzük le, hogy a dinamikus remarketing címke aktív és megfelelően működik a weboldalunkon (a dinamikus remarketing hirdetések futtatása érdekében)
  • Készítsük és helyezzük el a megfelelő szezonális (karácsonyi) ajánlatokat és tartalmakat (akár cikkeket) a weboldalunkon még a karácsonyi kampányok indítása előtt
  • Ellenőrizzük, hogy a konverziómérés/ecommerce mérés megfelelően működik a weboldalunkon/webáruházunkban az eredmények megfelelő mérése és elemezhetősége érdekében
  • Ellenőrizzük, hogy a termékfeed-ünk (dinamikus search és dinamikus remarketing) megfelelően - ütemezés szerint - frissül és az aktuális termékeket tartalmazza
  • A termékfeed-ünkben ellenőrizzük, hogy megfelelő “custom label”-eket alkalmazunk a sikeresség érdekében
  • Legyünk tisztában a raktárkészlettel és tartsuk kézben a teljes logisztikai folyamatot annak érdekében, hogy a megrendelt termékeket meg is kapják időben a vásárlóink.


November hónap és december eleje: a csúcsidőszak
Miután elvégeztük az előkészítést és felkészítettük Google Ads kampányainkat a várható, jelentősen megnövekedett keresési volumenre, jöhet a premier!
A Black Friday és Cyber Monday akciók már nem csupán egy-egy napot, hanem akár egy- vagy többhetes akciósorozatot is takarnak, melyek a karácsonyi időszakra is kihatnak.
A novemberi és december elejei csúcsidőszakban az alábbiakra érdemes figyelnünk:
  • Rugalmas, a karácsonyi szezon üzleti céljaihoz illeszkedő licitstratégiát érdemes alkalmazni,
  • Földrajzi hely szerint eltérő liciteket és hirdetéseket érdemes használni,
  • Kezeljük tudatosan az eszköz szerinti célzásokat, különös figyelmet szentelve a mobileszközöknek,
  • Tartsuk magasan a megjelenési arányt átgondolt licitmódosításokkal
  • Használjuk a remarketing listáinkat a megfelelő licitmódosítókkal,
  • Használjuk átgondoltan a hirdetésbővítményeket a szállítási határidőkről, hasonló termékekről és egyéb információkról történő megfelelő tájékoztatás érdekében.


December-január: a végső hajrá
Miközben a karácsonyi bevásárlással késésben lévők az utolsó pillanatban általában egy fizikai üzletben hajtják végre az ajándékvásárlást, addig egyre nagyobb számban vannak azok, akik teljes mértékben online szerzik be a karácsonyi ajándékokat - még akkor is, ha csupán pár nappal karácsony előtt teszik azt.

Összegzésképpen

Karácsony napjának közeledtével mindenki megkapja a saját ajándékát, ami - ha időben felkészültünk a karácsonyi szezonra - akkor a kereskedők esetében egy szép nagy forgalom és a korábban kitűzött célok teljesülése lesz. Ne feledkezzünk meg azonban azokról sem, akik készpénzt vagy ajándékutalványt kaptak karácsonyra, amit az ünnep után szeretnének levásárolni. Érdemes nekik is hirdetni karácsony után, valamint gondolnunk kell azokra is, akiknek a kapott ajándék nem nyerte el a tetszését és másra szeretnék becserélni azt egy adott kereskedőnél. Érdemes őket is megszólítanunk a megfelelő üzenettel karácsony után.

Felhasznált források:
https://smarter-ecommerce.com/blog/en/google-shopping/preparing-christmas-adwords-campaigns/
https://www.vertical-leap.uk/blog/adwords-christmas-travel/
https://www.thinkwithgoogle.com/intl/de-de/insights/kundeneinblicke/weihnachten-2016-die-hochphase/

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: