2018. december 5., szerda

Hogyan indítsunk Google Ads kampányt?

Ha már eldöntöttük, hogy Google Ads kampányt indítunk, akkor már megtettük az első lépést. A sikeres kampányhoz azonban meg kell határoznunk a kampánycélt, ismernünk kell a fő KPI-okat (kulcs teljesítménymutatókat), valamint néhány más kérdésre is tudnunk kell a választ házon belül. Ebben segít alábbi blogcikkünk.

Mielőtt nekiállunk a konkrét Google Ads kampányok felállításához, válaszoljuk meg az alábbi 5 kérdést!

1. Mi az üzleti cél?

Mielőtt belekezdenénk egy Google Ads (vagy régi nevén AdWords) kampányba, az első és legfontosabb teendőnk azt meghatározni, hogy pontosan mit akarunk elérni a kampánnyal. A célnak pontosnak, mérhetőnek és időtávhoz kötöttnek kell lennie, hiszen ezek segítenek abban, hogy a kampány paramétereit megfelelően be tudjuk állítani, és mérni tudjuk annak sikerességét. Például cél lehet az, hogy hónaponként 50 darabbal növeljük az internetes eladásaink számát. De meghatározhatunk olyan célt is, amely nem közvetlenül kapcsolódik az értékesítéshez. Kitűzhetjük célként, hogy havonta bizonyos mennyiségű új feliratkozót szerezzünk a hírlevelünkre, vagy hogy a következő nyereményjátékunkon 20%-kal többen vegyenek részt, mint az előzőn.

A Google Ads kampányok azért praktikusak, mert az eredmények pontosan mérhetők és jól elemezhetők a kampányok abból a szempontból, hogy melyek teljesítenek jól és melyek kevésbé jól. A Google Ads kampányokra tehát nem igaz az, amivel gyakorta viccelődnek a cégvezetők: “A marketing költségek fele kidobott pénz, csak éppen nem tudjuk, hogy melyik fele.” A Google Ads kampányok pontosan mérhetőek, ezáltal jól elemezhetőek és finomhangolhatóak (például Google Analytics mérésekkel).

2. Ki a célközönség?

Ennek meghatározása is elengedhetetlen a megfelelő kampányok kialakításához. Fontos tudni, hogy a célközönségünkben milyen a nemek és a korcsoportok aránya, hol laknak, milyen nyelvet beszélnek, milyen az érdeklődési körük és hogy általában hogyan használják az internetet információszerzésre vagy vásárlásra.

Miért fontos, hogy tudjuk ezeket az információkat? Mert minél több információval rendelkezünk a célcsoportunkról, annál jobban rájuk szabhatjuk a hirdetéseinket és azok várhatóan annál relevánsabbak lesznek a számukra. A Google Ads rendszerében rengeteg lehetőségünk van a hirdetések pontos célzására. Meghatározhatjuk, hogy nőknek vagy férfiaknak, családosoknak vagy egyedülállóknak hirdessünk. Azt is megszabhatjuk, hogy milyen országban jelenjenek meg a hirdetéseink vagy hogy milyen nyelvet beszélő emberek lássák azokat. Beállíthatjuk, hogy mely korcsoportok tagjai vagy milyen érdeklődési körű emberek lássák a hirdetéseinket. Fontos lehet az is, hogy általában milyen weboldalakat látogatnak a célcsoport tagjai, hogy csak azokon azoknak a személyeknek jelenítsük meg a hirdetéseinket, melyek számukra relevánsak. Ezekkel a beállításokkal nagyon pontosan megcélozhatjuk azokat, akikről tudjuk, hogy a miénkhez hasonló termékek iránt érdeklődnek.

3. Mennyit szeretnénk költeni a Google Ads kampányra?

Fontos előre meghatározni azt is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak költeni havonta a kampányra és ezt az összeget elkülöníteni a költségvetésből, és ténylegesen a kampányra fordítani. Nem lesz sikeres a kampány, ha hónapról hónapra változtatjuk (csökkentjük) azt az összeget, amit a kampányra szántunk, mondván, hogy az nem hozza a várt eredményt, hiszen a kampánynak is kell idő, amíg beindul - az intelligens algoritmusok elkezdenek működni - és hozza a várt eredményeket. De nem csak ez lehet a probléma akkor, ha nem látjuk a kívánt eredményt. Egy bizonyos összegből csak egy bizonyos eredményt lehet kihozni, még akkor is, ha mindent tökéletesen beállítottunk, úgyhogy nem szabad irreális elvárásokat támasztani a kampánnyal szemben. Például ha lakásokat értékesítünk és havi 100 érdeklődőt szeretnénk, akkor hiába indítunk Google Ads hirdetéseket havi 50.000 forintos büdzsével, mert azok egészen biztosan nem fogják hozni az elvárt eredményt.

Az optimális hirdetési büdzsé kiszámítása egyszerű:

Ha a fenti példa alapján havi 10 érdeklődőt szeretnénk és egy átlagos weboldal konverziós aránnyal számolunk (amely kb. 1%) és egy kattintás 100 Ft-ba kerül, akkor minimálisan havi 100.000 forintos hirdetési büdzsével kalkulálhatunk.

Ha egy nagyobb összeg áll rendelkezésünkre, viszont nem vagyunk szakértői a Google Ads-nek (korábbi nevén Google AdWords-nek) és cégen belül nincs megfelelően képzett kollégánk, akkor érdemes megfontolni, hogy arra specializálódott online marketing- vagy ppc ügynökséget bízunk meg a kampány felállításával és kezelésével.

4. Megfelelő-e az érkezési oldalunk?

Lehet fantasztikus a hirdetésünk és magas az átkattintási arányunk, mégsem lesz sikeres a kampányunk, ha nem megfelelő az az oldal, amire érkezik az érdeklődő a hirdetésünkre való kattintás után. Ez az oldalt kampány érkezési oldalnak vagy más néven landing page-nek nevezzük.

Több oka is lehet annak, hogy nem megfelelő az oldal:

  • Nem töltődik be egyáltalán a landing oldal. Egyszerűen hibaüzenetet kapunk az oldal helyett. Ebben az esetben a felhasználó nyilvánvalóan azonnal elkattint és akár elnavigál a konkurenciához, és valószínűleg legközelebb már rá sem kattint a hirdetésünkre.
  • Nem jelennek meg a képek. Nagyon frusztráló tud lenni, ha éppen egy termék oldalát nézi és nem tudja megtekinteni, hogy milyen a termék, mert nem jelenik meg a kép. Ekkor szintén valószínűtlen, hogy a cégünktől vásároljon.
  • Lassan töltődik be a landing oldal. A ma embere elég türelmetlen. Állandóan siet valahova, és nehezen tolerálja, ha sokat kell várni valamire. Gyakran előfordul, hogy ha már pár másodpercet kell várni az oldal betöltődésére, akkor elhagyja azt és inkább másikat keres.
  • Nem mobilbarát a landing oldal. Napjainkban már többen használják az internetet mobilról vagy táblagépről, mint asztali számítógépről, és a számuk tovább fog nőni, éppen ezért mindenképpen érdemes reszponzív weboldalt vagy kampány landing oldalt készíteni. Senki nem szeret olyan oldalt böngészni mobiltelefonjával, amely nincs a kis képernyőre optimalizálva, így túl kicsi a betűméret vagy nagyon nehéz rákattintani a gombokra. Ez frusztráltá teszi az embereket és nem szívesen maradnak ilyen weboldalon sokáig.
  • Nem releváns a landing oldal. Pl. ha egy konkrét terméket leíró hirdetésre kattint az érdeklődő és mégis a weboldalunk főoldalára kerül. Ha néhány másodpercen belül nem találja meg a keresett terméket, akkor valószínűleg otthagyja a weboldalt, de ha meg is találja, akkor sem lesz olyan elégedett, mint amilyen akkor lett volna, ha egyenesen a termékoldalra irányítjuk a hirdetésből.

5. Milyen típusú Google Ads kampányt indítsak?

Ez visszavezet bennünket a legelső kérdéshez: az üzleti célhoz. A Google Ads kampányunk típusát aszerint kell megválasztani, hogy mit akarunk elérni. Választhatunk search, display, youtube, gmail és remarketing kampánytípusokat.

  • A search kampány a Google keresőben megjelenő ún. keresőhirdetéseket jelenti. Ezt akkor érdemes használni, ha olyan embereket szeretnénk elérni, akik aktívan keresnek arra a termékre vagy szolgáltatásra, amelyet kínálunk nekik. Ezt a legtöbb esetben megéri használni, hiszen ennek segítségével pont akkor érjük el a potenciális vásárlóinkat, amikor információt akarnak megtudni, vagy vásárolni szeretnének.
  • A display kampány a képes és szöveges hirdetéseket foglal magába, amelyeket a Google Ads a parter oldalakon helyez el. Ezeket a hirdetéseket akkor látják, ha az a bizonyos oldalon járnak. Tehát ez nem a keresés során jelenik meg. Ezeket érdemes például branding kampány keretében használni, hogyha egy üzenetet szeretnénk eljuttatni az emberekhez.
  • A YouTube kampány videóhirdetéseket jelent. Ezek lehetnek hosszabb vagy rövidebb videók. Ezt is leginkább a brandépítés részeként szokták alkalmazni.
  • A GSP kampányok vagy más néven gmail hirdetési kampányok a Gmailben a promóciók fül alatt megjelenő két hirdetést jelenti. Ezekre kattintva megnyílik egy levél, amelyben általában szerepel egy teljes képernyős hirdetés és egy cselekvést elősegítő gomb, amely a megfelelő weboldalra navigálja az érdeklődőt.
  • A remarketing kampány azt jelenti, hogy azoknak az embereknek mutatunk hirdetéseket, akik már egyszer jártak az oldalunkon, vagy akik már vásároltak tőlünk. Ilyen kampányt javasolt elindítani, mert ezeknek általában nagyobb sikere van, hiszen olyan emberek látják, akik már egyszer eljutottak az oldalunkra vagy vásároltak is tőlünk.

Összegzésképpen

Ha a fenti 5 kérdés mindegyikét megválaszoltuk és az eredmények kedvezőek, akkor már csak a kiválasztott Google Ads kampányok szakszerű felállítására, elindítására, majd profi kezelésére, optimalizálására és elemzésére van szükség a sikerhez.

Ezt megoldhatjuk saját magunk, cégen belül egy profi szakemberrel vagy rá is bízhatjuk egy külsős, online marketingre vagy PPC kampányokra specializálódott ügynökségre.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: