2019. február 27., szerda

Miért fontos integráltan kezelnünk online megjelenéseinket?

Az interneten se szeri, se száma a különböző online marketinggel kapcsolatos oktatóanyagoknak, amelyek sokszor azt ígérik, hogy 1-2 óra leforgása alatt a digitális marketing önmagában is nagyon széles eszköztárát elsajátíthatjuk. Ez sajnos nem ennyire egyszerű és akár egy-egy kis részterület megismeréséhez is ennél jóval hosszabb idővel, hónapokkal vagy évekkel számolhatunk, mint tanulási idővel.
Ebben a blogcikkünkben arról írunk, hogy miért is elengedhetetlen digitális marketing tevékenységeink hatékony koordinációja, összefogása az üzleti céljaink elérése érdekében.

Online marketing - mit jelent?

Az online marketing, mint a marketing egy speciális szakterülete sok-sok, önmagában is speciális ismereteket igénylő részterületet foglal magába. Ilyenek például:
  • saját weboldalak, blogok (ezek keresőoptimalizálása, tartalom-menedzsmentje is)
  • e-mail marketing
  • közösségi média jelenlét, -menedzsment
  • crm- és marketing automatizációs rendszer
  • fizetett hirdetések: fizetett médiamegjenések, PPC kampányok (pay-per-click)
  • analitika, teljesítményelemzés (data science)
Egy igazán hatékony és eredményes digitális marketing stratégia az online marketing teljes eszköztárát fogja össze hatékonyan a fő cél elérése érdekében (értékesítés). Üzleti céljaink elérése érdekében elengedhetetlen, hogy valamennyi részterület egymással együttműködve, egymást erősítve dolgozzon egyetlen fő céleredményért.

Mit jelent a digitális marketing integrált kezelése?

Amennyiben az üzletszerzés, üzletkötés (vásárlás, lead szerzés) online történik, könnyebben megvalósítható online marketing tevékenységünk integrált kezelése. Ebben az esetben pontos eredménymérésünk van (webanalitika, Google Analytics) a weboldalunkon, amely megmutatja számunkra a teljes vásárlási folyamat egészét, az egyes csatornáink és online marketing eszközeink szerepét, teljesítményét, hozzájárulását az eredményekhez.
Ekkor pontos képet kaphatunk leghatékonyabb csatornáinkról, a vásárlási döntéshez vezető lépésekről, minden ponton be tudunk avatkozni és módosításokat eszközölni a nem megfelelően hatékony elemekben. Ehhez azonban átgondolt, pontos és részletes mérésekre, analitikára van szükségünk, másképpen nem fogjuk tudni megfelelően értékelni az eredményeket.
Weboldalunk felépítésének a konverziós folyamat szempontjából hatékonynak kell lennie, ehhez a megfelelő tartalmakra van szükségünk, ehez passzoló, releváns hirdetésekre, közösségimédia-jelenlétre, fizetett forgalomterelésre, a tartalmainknak pedig megfelelően keresőoptimalizáltnak (SEO), valamint kulcsszórelevánsnak (Google Ads) kell lenniük a maximális hatékonyság érdekében.
Ebből is látszik, hogy minden egyes online marketing részterületnek együtt kell dolgoznia annak érdekében, hogy hatékonyan juttassa el az érdeklődőket a vásárlásig - vagy B2B marketing esetében az ajánlatkérésig, Lead fázisig.

Ha online marketing stratégia kialakítással kapcsolatban profi segítségre van szükségre, keresse a WebMa csapatát bizalommal!

Mi jelenti a nehézséget?

Ahogyan egy cég digitális marketing tevékenységének összefogásához egy profi online marketing stratégára vagy menedzserre van szükségünk, aki átlátja a teljes online marketing eszköztárat és hatékony komplex stratégiát alkot meg, majd valósít meg, úgy az egyes részterületek profi menedzseléséhez az adott részterület tekintetében mély tudással és széles tapasztalattal rendelkező specialistákra van szükségünk.
Itt jön a képbe a hatékony koordináció kérdésköre. Ha szerencsések vagyunk, akkor olyan profi ügynökségi partnerrel dolgozunk együtt, aki valamennyi részterületet összefogja a számunkra. Legtöbbször azonban nem ez a helyzet.
Ha online marketing vezetőként vagy menedzserként ügyféloldalon minden részfeladat tekintetében szakterületi specialistákkal vagy specializált ügynökségekkel dolgozunk együtt, akkor nekünk kell összefognunk ezeket és gondoskodnunk arról, hogy ezek integráltan, együttműködve, a fő célunk eléréséért dolgoznak együtt.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Ha ügyféloldali online marketingesként több specializálódott ügynökséggel dolgozunk együtt, akkor magas szintű koordinációra van szükség az egyes szakterületek között.
Ez azt jelenti, hogy a tartalomgyártási szakterületnek tisztában kell lennie a keresőoptimalizálási szempontokkal, valamint a fizetett hirdetések jellemzőivel is. Ez nem hangzik túl jól, ugye?
A lényeg, hogy olyan tartalmakat kell készítenünk, amelyek a keresőoptimalizálási szempontoknak, valamint a jó hirdethetőség alaptételeinek is megfelelnek.
A hirdetések esetében az a fontos, hogy integráltan kezeljük pl. a Google, Facebook, Linkedin hirdetéseinket. Ez sem kis feladat, de gondoljunk bele: minden hirdetési platformnak megvannak a maga lehetőségei és korlátai, csak ha mindezzel tisztában vagyunk, akkor tudjuk szinergiában kezelni őket, hogy az 1+1+1=3-nál többet tudjunk profitálni belőlük. Ha viszont nem kezeljük ezeket integráltan, akkor az egyes csatornák nem fognak hatékonyan együttműködni, vagyis kiegészíteni és támogatni egymást, hanem csupán versenyeznek egymással.
Pl. ha a vásárlási folyamat ugyanazon fázisában lévő felhasználókért versenyeznek egymással Facebook-, Google- és LinkedIn hirdetéseink, míg más vásárlási fázisokban egyáltalán nem szólítjuk meg a potenciális ügyfeleinket, ezzel végső soron nem jutunk túl messzire, ez nyilvánvaló.

Hogyan integráljuk hatékonyan online megjelenéseinket?

Többféle lehetőségünk van online megjelenéseink hatékony integrációjának biztosítására.
Az egyik lehetőség, hogy házon belül rendelkezünk a megfelelő specialistákkal. A második, hogy integrált külső partnert választunk online marketing tevékenységünkhöz, a harmadik lehetőség pedig, hogy olyan szakterületi specialistákkal vagy ügynökségekkel dolgozunk együtt, akik képesek a konstruktív együttműködésre, kitekintenek a saját kis univerzumukból, teljes egészében, összefüggéseiben tudnak tekinteni az online marketing folyamatokra és felfogják, konstruktívan figyelembe veszik és támogatják az együttműködő szakterületek igényeit a közös fő cél érdekében.
Válasszunk ilyen szakterületi specialistákat!

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: