2019. február 20., szerda

Okos hirdetéskreatívok Google Ads-ben (3. rész)

Cikksorozatunk előző két részében részletesen ismertettük a Google Ads-ben elérhető új, okos ajánlattételi stratégiákat (smart bidding), illetve az új, okos hirdetéscélzásokat. E heti blogcikkünkben a Google Ads-ben elérhető új típusú, immáron machine learning háttérrel működő okos hirdetéskreatívokat (smart creatives) mutatjuk be.

Az ún. okos hirdetéskreatívok használatával a kreatívok optimalizálása terén kihasználhatjuk az emberi aggyal akár fel sem fogható, a gépek által azonban azonosítható mintázatokban rejlő lehetőségeket és olyan hirdetéseket jeleníthetünk meg a felhasználóknak, amely valóban megszólítja ket és amelyre a legjobban reagálnak (átkattintási arány, konverziós arány és konverziós költség tekintetében).

Ha Google Ads hirdetéseit szeretné rendbe szedni, keresse a WebMa csapatát és bizalommal!

Reszponzív keresési hirdetések

A keresési kampányokban érdemes kipróbálnunk az ún. reszponzív keresési hirdetéseket (responsive search ads).

Ez arról szól, hogy a sima kiterjesztett szöveges hirdetések mellett - amelyek szintén három címsort és két leírást tartalmaznak - készíthetünk olyan hirdetéseket is, amelyeknél nem mi szabjuk meg, hogy milyen címsor és leírás kombinációkat használunk, hanem ezeket az okos gépek döntik el helyettünk.

A reszponzív keresési hirdetések létrehozásakor legalább 5 címsort és kétféle leírást kell megadnunk. Ezek kombinációi fognak megjelenni a keresőben.

A reszponzív keresési hirdetések létrehozásakor figyelnünk kell arra, hogy mind a címsorok, mind a leírások önmagukban értelmesek és egymással jól kombinálhatóak legyenek (szövegduplikációk nélkül), vaamint hogy ne alkalmazzunk olyan szövegeket, mint például a címsorok szövegének folytatása a következő címsorban, mert ezek hibásan fognak megjelenni.

Ha körültekintően és átgondoltan sikerült megalkotnunk az egymással jól kombinálható címsorokat és leírásokat, a továbbiakban a Google okos gépeire bízhatjuk hirdetészövegeink optimalizálását. Ne felejtsük el, hogy a reszponzív keresési hirdetések esetében is célszerű a fő kulcsszavainkat a hirdetésszövegben is megjeleníteni.

Tipp: ha nem szeretnénk túlzott kockázatot vállalni hirdetéseink teljes átállításával reszponzív hirdetésekre, akkor futtathatjuk a korábban megszokott ún. kiterjesztett szöveges hirdetéseinket és a reszponzív keresési hirdetéseket egymás mellett.

Reszponzív display hirdetések

Már jó ideje használatosak a Google display hálózatán az ún. adaptív display hirdetések, amelyek nagyon hatékony és bevált alternatíváját jelentik a grafikai bannereknek (sőt, egy ideje a 90 napnál fiatalabb, 9.000 USD-t még el nem költött Google Ads hirdetési fiókokban nem is elérhető a html5 bannerek használata). Az adaptív hirdetésekből a rendszer elkészíti a korábban megszokott szöveges hirdetéseket is, valamint a képe és natív hirdetésverziókat is.

A normál adaptív display hirdetések kialakítása egyszerű, csupán néhány képre van szükségünk hozzá (sőt, a weboldalunk beszkennelésével is megpróbálhatuk feltölteni a hirdetésekhez szükséges képeket), a logónkra, valamint néhány szövegre (rövid címsor, hosszú címsor, leírás).

Ezen már megszokott adaptív display hirdetések mellett új lehetőségként már ún. reszponzív display hirdetéseket is használhatunk, amely a reszponzív keresési hirdetésekhez hasonló kreatív optimalizálást tesz lehetővé.

A reszponzív display hirdetések létrehozásához legalább 5 db címsort, legalább 5 rövid leírást, legalább 1 hosszú leírást és legalább 5-féle képet érdemes feltölteni, ezeket utána a rendszer maga párosítja össze és optimalizálja a megjelenést. Erre a hirdetésformátumra is igaz, amit a reszponzív keresési hirdetések esetében elmondtunk, hogy a szövegeknek jól kombinálhatóaknak, önmagukban is értelmeseknek és lehetőség szerint redundanciáktól menteseknek kell lenniük.

Dinamikus keresési hirdetések

A dinamikus keresési hirdetések valamennyire eltérnek a korábban ismertetett két reszponzív hirdetéstípustól. Ezt a hirdetéstípust már jó ideje használhatjuk keresési kampányainkban, amennyiben ún. dinamikus keresés kampányt használunk.

Az ecommerce hirdetők számára régóta nem ismeretlen dinamikus keresési hirdetések érdekes alternatívát jelenthetnek más hirdetők számára is pl. akár a turizmus, akár B2B területen is.

Összefoglalásképpen

Ahogyan az új okos licitstratégiák és új okos hirdetéscélzások, úgy az új okos hirdetéskreatívok is új lehetőségeket nyitnak a hirdetők számára a kampányteljesítmény javítására, a hirdetéskreatívok machine learning hátterével történő optimalizáláson keresztül.

Ha nem szeretnénk mi eldönteni, hogy milyen fő címeket, leírásokat és a display kampányok esetében milyen képeket szeretnénk megjeleníteni, rábízhatjuk a tesztelést és optimalizálást a Google okos gépeire! Ugyanakkor ne dobjuk azért kukába a jól működő, bevált hagyományos hirdetésverzióinkat.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Felhasznált források:

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: