Facebook hirdetések felhasználói szempontból – miért kapom őket?
Számos blogcikkben foglalkoztunk már a Facebook hirdetésekkel – hirdetői szempontból, ez alkalommal azonban azt szeretnénk bemutatni, hogy felhasználóként mit érdemes tudnunk azokról a hirdetésekről, amelyekkel nap mint nap találkozhatunk a legnagyobb közösségi platformon.
Miért éppen ezeket a hirdetéseket és miért mutatja nekünk a Facebook? Ennek pontosan utána járhatunk, sőt, módosíthatjuk hirdetési preferenciáinkat annak érdekében, hogy olyan hirdetésekkel találkozzunk a későbbiekben, amelyek valóban érdekelnek minket.
Facebook érdeklődési körök
A Facebook általános tájékoztatását arról, hogy mi alapján határozzák meg, milyen hirdetések jelenjenek meg egy-egy felhasználónak, az alábbi linken tekinthetjük meg:
http://www.facebook.com/ads/about/?entry_product=ad_preferences
Erről a linkről tovább kattintva válik elérhetővé a személyes, saját preferencialistánk, ahol megtekinthetjük, hogy a Facebook szerint milyen érdeklődési körök, utazások, helyek, események, hírek és szórakoztató témák, hobbik és szabadidős tevékenységek, valamint technológiai érdeklődési körök alapján kapjuk a személyre szabott hírfolyam tartalmakat.
Az érdeklődési köröket és egyéb témákat szerkeszthetjük is, azaz ha olyan témát találunk a felsoroltak között, amely valójában nem érdekel minket, azt eltávolíthatjuk.
Fontos megjegyezni, hogy minden feltüntetett érdeklődési kör, téma a Facebook-on végzett aktivitásunk alapján került be, tehát korábban reagáltunk valamely eseményre vagy posztra vagy hirdetésre, amely az adott témával volt kapcsolatos. Lehetnek meglepő tételek is, mint például az esetünkben az “Argentína” és egyéb egzotikus országok érdeklődési körei, de ezeket – amennyiben nem szeretnénk ezzel kapcsolatos posztokat látni – egyszerűen eltávolíthatjuk. A “továbbiak” lehetőségre kattintva megadhatjuk, ha van még a felsoroltakon kívül olyan téma, amelynek tartalmait szívesen látnánk a hírfolyamunkban.
Példa a Facebook érdeklődési körökre:
Facebook hirdetési preferenciák
Az érdeklődési köröktől lejjebb görgetve jönnek az izgalmasabb tételek.
A Facebook hirdetésekhez a hirdetőknek lehetőségük van ún. címlistákat használni, amely alapján az adott weboldalt meglátogató, azon regisztrált felhasználókat tudják retargeting hirdetésekkel megcélozni a Facebook-on.
A “Hirdetők és vállalkozások” szekcióban megnézhetjük, hogy mely hirdetők használják email címünket hirdetéscélzásra. Ezek olyan – pl. álláskereső – weboldalak vagy olyan webshopok is lehetnek, ahol vásároltuk, a vásárlás során megadtuk email címünket.
Facebook hirdetéscélzás címlista alapján:
A címlista alapján történő célzás információi alatt érhetjük el a profiladatainkat (demográfiai adatok), amelyek alapján szintén kaphatunk célzott hirdetéseket (kapcsolati státusz, munkáltató, munkakör, végzettség), illetve egyéb kategóriákba történő besorolásunk alapján is (pl. wifi felhasználók, 360 fokos médiatartalmak támogatása, születésnap novemberben stb.). Mivel a “családtól távol lévő” és “adminisztratív szolgáltatások” egyáltalán nem passzol rám, ezeket szépen el is távolítottam.
Profilkategóriák szerkesztése:
Az oldalon tovább görgetve lefelé tudjuk engedélyezni vagy letiltani a külső forrásból származó adatokon alapuló hirdetéseket, a Facebook tevékenységünkön alapuló hirdetések megjelenítését a Facebook-on kívül, illetve az olyan hirdetéseket, amelyek a saját Facebook tevékenységünkön alapulnak és másokat céloznak (pl. olyan pagelike hirdetések, amelyekben mi jelenünk meg, hogy kedveljük az adott oldalt és ez a hirdetés a mi Facebook ismerőseinknek jelenik majd meg).
Facebook hirdetési preferenciák beállítása:
A következő szekcióban lehetőségünk van három speciális téma, az alkohol, a gyermeknevelés és háziállat témájú hirdetések engedélyezésére vagy letiltására. Ez hasznos funkció lehet például akkor, ha épp elvesztettük házi kedvencünket és a lelki fájdalom miatt nem szeretnénk, hogy a következő egy évben ilyen témájú hirdetésekkel találkozzunk a Facebook-on.
Alkohol, gyermeknevelés és háziállat hirdetések engedélyezése:
Összefoglalásképpen
Ha hirdetőként vagyunk jelen a legnagyobb közösségi médiumon, akkor is érdemes tisztában lennünk a felhasználói oldallal is. Érdemes megismernünk, hogyan is működik pontosan az általunk használt Facebook hirdetések célzása és hogy felhasználóként hol ellenőrizhetjük, milyen kategóriák, érdeklődési körök alapján, mely hirdetők céloznak minket fizetett hirdetésekkel, milyen címlistákon szerepelünk és adott esetben hogyan korlátozhatjuk is a hirdetések megjelenítését bizonyos témákban vagy helyeken.
Facebook felhasználóként érdemes frissítenünk preferenciáinkat annak érdekében, hogy számunkra érdekes és releváns hirdetésekkel találkozhassunk.
Online marketing ügynökségként mi a WebMá-nál azt képviseljük, hogy a megfelelően célzott, releváns minőségi hirdetések nem csupán a hirdetők, hanem a felhasználók számára is értéket teremtenek! Gondoljunk csak bele, hogy mennyire hasznos a számunkra egy mobiltelefontok-hirdetés, ha éppen most vásároltunk új mobiltelefont és pontosan olyan típusú tokot keresünk pontosan olyan típusú telefonhoz, amelynek a hirdetése megtalál minket. Ez a vásárlónak, vagyis nekünk is jelentős időt takarít meg a keresgélésben, nemde?
A másik véglet is igaz, a nem releváns, haszontalan, nem megfelelően célzott online hirdetések viszont csak bosszúságot okoznak a felhasználónak és feleslegesen égetik a hirdető pénzét. Tartsuk ezt is szem előtt, ha az online térben hirdetünk!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!
Felhasznált források: