Google Ads kampány javaslatok – hasznosak vagy ártalmasak?
Aki aktívan kezeli saját Google Ads kampányait vagy éppen online marketing ügynökségként ügyfeleinek kezel Google hirdetéseket, az rendszeresen találkozhat a Google Ads fiókokban kampányjavaslatokkal. Ebben a blogcikkünkben arra szeretnénk választ adni, hogy ezek a fiókjavaslatok hasznosak-e, valóban javítják-e kampány-eredményeinket vagy inkább ártalmasak?
A Google Ads kampányjavaslatok működése
A Google Ads javaslatok legújabban a Google Ads fiók “Kampányok” képernyőjén is feltűntek, még inkább előtérbe kerülve és felhívva a figyelmet a kampány fejlesztési lehetőségekre.
A fiókjavaslatok a Google Ads fiók korábbi teljesítménye, a kampánybeállítások, valamint a Google teljes rendszerében tapasztalható trendeket vizsgálja meg annak érdekében, hogy javaslatokat adjon a Google Ads kampányok teljesítményének javításához.
Ha nemrég kezdtünk el Google Ads kampányokat futtatni, akkor előfordulhat, hogy a hirdetési fiókunkban található Javaslatok rész még üres. Valamennyit várnunk kell és utána kaphatunk majd teljesítmény javítására vonatkozó javaslatokat a Google-tól.
A Google Ads javaslatok áttekintése
Ha Google Ads hirdetési fiókunkban rákattintunk a “Javaslatok” fülre, ott részletesen megtekinthetjük valamennyi, a kampányainkat érintő javaslatokat, valamint a fiókunk optimalizálási pontszámát is. Egy, az alábbihoz hasonló képernyőt fogunk látni:
Miután megtekintettük a fiókunk optimalizálási pontszámát, lehetőségünk van megtekinteni az összes javaslatot, amit a Google a hirdetési előzmények, keresési trendek és egyéb információk alapján a kampányaink számára megfogalmazott.
Kulcsszavakkal kapcsolatos Google Ads javaslatok
A javaslatok között találhatunk olyanokat, amelyek kulcsszavakra vonatkoznak. Alapvetően háromféle ilyen javaslat lehetséges, vagy szélesebb egyezési típus hozzáadását, a kulcsszóegyezések megszüntetését vagy a redundáns kulcsszavak eltávolítását javasolhatja a Google.
A kulcsszójavaslatok esetében – mint ahogy minden más javaslatnál is – azt kell végiggondolni, hogy a javaslat alkalmazásával a kampányaink teljesítménye, illetve a fiók átláthatósága javítható-e, valamint hogy a javasolt általános egyezésű kulcsszavak hozzáadásával további releváns keresésekre meg tudunk-e jelenni. Ha a válasz igen, akkor érdemes alkalmaznunk ezeket a javaslatokat.
Hirdetésekkel kapcsolatos Google Ads javaslatok
A kulcsszójavaslatok mellett a hirdetésekkel kapcsolatos javaslatok is nagyon hasznosak lehetnek, már csak azért is, mert ha esetleg még nem hoztuk létre a legújabb hirdetési formátumokat, hirdetéstípusokat a hirdetési fiókunkban, akkor a Google emlékeztet rá minket a javaslatok között, hogy milyen hirdetések létrehozásával javíthatjuk még inkább a kampányaink teljesítményét, pl. adaptív keresési hirdetésekkel, hirdetésbővítményekkel.
A hirdetésekkel kapcsolatos javaslatok között emlékeztetőt kaphatunk arról is, ha egy hirdetéscsoportban nincs elegendő számú aktív hirdetés ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt érhessük el. Ekkor érdemes további hirdetésváltozatokat létrehoznunk a megfelelő optimalizálás érdekében.
Ajánlattételi stratégiával kapcsolatos javaslatok
A hirdetési fiókunkban a javaslatok között ajánlattételi stratégiával kapcsolatos ajánlásokat is kapunk. Azt mindannyian tudjuk, hogy az olyan – hosszú távon optimális megtérülést hozó – automatikus ajánlattételi stratégiák használatához, mint a konverziók maximalizálása vagy a cél-CPA, illetve cél ROAS elegendő számú konverzióval, illetve elegendő adattal kell rendelkeznünk a megelőző 30 napban ahhoz, hogy a mesterséges intelligencián alapuló okos algoritmusok a megfelelően tudjanak működni.
Ha ilyen témájú javaslatot kapunk a Google Ads fiókunkban, akkor ismernünk kell azokat az információkat, amely alapján eldönthetjük, hogy van-e elegendő előzmény adatunk ahhoz, hogy ezeket az ajánlattételi stratégiákat jól tudjuk alkalmazni. A javaslatok fülön lehetséges, hogy már jóval hamarabb felajánlja nekünk javaslatként a Google például a cél-CPA használatát, hogy azt érdemes elfogadnunk és implementálnunk.
Az ajánlattételi stratégiával kapcsolatos javaslatok esetén is igaz az, hogy humán erőforrással validálnunk kell a javaslat implementálhatóságát, mielőtt még az elfogadásra kattintunk.
Költségkerettel kapcsolatos javaslatok
A költségkerettel kapcsolatos javaslatok azt célozzák, hogy a releváns keresésekre nagyobb arányban tudjunk megjelenni és ezáltal növelhessük a hirdetésekből elért online eredmények (konverziók: ajánlatkérések, vásárlások, érdeklődők stb.) számát.
A költségkeret emelésének fő szempontja, hogy a hirdetéseink megtérülnek-e üzleti eredményben. Ha a válasz igen, akkor pozitív megtérülés esetén a hirdetési költségkeretünket érdemes emelni, mert ezzel arányosan az eredményeink is javulnak.
A költségkerettel kapcsolatos javaslatok esetén is igaz az, hogy érdemes értelmeznünk őket, átgondolnunk a várható eredményeket és ez alapján döntenünk a javaslatok elfgogadásáról.
Összefoglalásképpen
A Google Ads fiókunkban a Google-tól kapott javaslatokat érdemes rendszeresen áttekintenünk, mert itt hasznos tippeket kapunk a kampányaink optimalizálásához, fejlesztéséhez (pl. kulcsszó-duplikációk, felesleges kulcsszavak, hiányzó bővítmények, hirdetésváltozatok).
A kapott javaslatokat minden esetben értelmeznünk és értékelnünk kell – főként a költségkerettel és ajánlattételi stratégiával kapcsolatos tippeket – és az értékelést követően kell döntetnünk az alkalmazhatóságról. Van-e elegendő historikus adatunk a konverzió maximalizálás, cél-CPA vagy cél-ROAS ajánlattétel alkalmazásához, megfelelő-e a hirdetéseink teljesítménye ahhoz, hogy megérje a javasolt költségkeret-emelés vagy érdemes még várni vele és egyéb kampányoptimalizálási lépéseket elvégezni előtte?
“Minden eszköz csupán annyira jó vagy rossz, mint a kéz, amely használja.” Nincsen ez másként a Google Ads hirdetési fiók javasatokkal sem. A Google okos algoritmusai olyan információkkal rendelkeznek és olyan összefüggések felismerésére is képesek, amelyet emberi aggyal még felfogni is nehéz, nemhogy reprodukálni.
Érdemes áttekinteni, értékelni ezeket a javaslatokat és alkalmazhatóság esetén beépíteni őket a Google Ads kampányainkba.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!