2019. augusztus 29., csütörtök

Konverziós arány - mit jelent pontosan, mi számít jónak?

Ha online marketing tevékenységet folytatunk vagy együtt dolgozunk online marketing ügynökséggel, akkor a leggyakrabban hallott szakkifejezések egyike lehet a “konverziós arány”.

Ebben a blogcikkünkben segítséget adunk a konverziós arány fogalmának és jelentőségének megértéséhez, hasznos iparági benchmarkokkal szolgálunk a konverziós arány elvárható mértékére vonatkozóan, valamint hasznos tippeket is adunk a konverziós arány növeléséhez.

Mi az a konverziós arány?

A konverziós arány pontos fogalma attól függ, hogy milyen kontextusban vizsgáljuk. Ha a weboldalunkra vonatkozóan szeretnénk egy átlagos konverziós arányt megállapítani, akkor a konverziós arány azt jelenti, hogy hány weboldal látogatásból lesz egy konverziónk - vagyis számunkra értékes weboldal esemény - a weboldalon, ami egy százalékos értéket ad ki. Ha például 100 weboldal látogatásból 1 konverzió születik, akkor a weboldalunk átlagos konverziós aránya 1%. Ha 100 weboldal látogatásból 3 konverzió születik, akkor a weboldalunk átlagos konverziós aránya 3%.

Konverzió lehet B2B weboldal esetén pl. egy árajánlatkérés, webshop esetén egy vásárlás, egy általános B2C weboldal esetén egy megrendelés vagy kapcsolatfelvétel a cégünkkel.

Világszinten az átlagos weboldal konverziós arány 1-3% között mozog (2018-as adat).

A konverziós arányt nem csupán a weboldalunk vonatkozásában, de szinte bármely online marketing csatorna esetében értelmezhetjük. A Google hirdetésekre vonatkozó konverziós arány például azt jelenti, hogy 100 megvásárolt hirdetés kattintásból hány konverzió születik, a Facebook hirdetések esetén szintén azt mutatja, hogy 100 darab megvásárolt kattintásból hány konverzió születik, minden esetben egy százalékot értékről van szó.

Mitől függ a konverziós arány?

A weboldal konverziós aránya magától a weboldaltól függ, illetve attól, hogy a weboldalunk mennyire van konverzióra optimalizálva, másként fogalmazva mennyire hatékonyan vezeti el a weboldalunkra érkező releváns látogatókat a konverzióig. Ez számos tényezőtől függ, kezdve a weboldal navigációtól a megfelelő tartalmon és a usability szempontokon keresztül egészen a konkrét konverziós folyamat optimalizációs lépésekig.

Természetesen ahhoz, hogy megfelelő üzleti eredmény szülessen releváns látogatókat kell a weboldalunkra terelnünk - organikus keresésekből seo eszközökkel és ppc hirdetésekkel egyaránt -, de az, hogy belőlük valóban érdeklődők / vásárlók váljanak már a weboldalunk feladata.

Ismerje meg online marketing szolgáltatásainkat!


Mi számít jó konverziós aránynak?

Az átlagos konverziós arány nagymértékben változik iparáganként, illetve még számos paraméter mentén. A konverziós arány függ például:

  • a termék/szolgáltatás típusától,
  • a termék/szolgáltatás árától,
  • a forgalmi forrástól (hogy honnan érkeznek a látogatók a weboldalra, ez lehet organikus keresés, google hirdetés, facebook hirdetés, közösségimédia-link stb.),
  • a felhasználó által használt eszköztől (asztali számítógép, tablet, mobiltelefon),
  • az operációs rendszertől (Windows, Max, iOS, Android stb.),
  • de a felhasználó földrajzi helyétől is.

Átlagos weboldal konverziós arány iparáganként / szektoronként

2018 második negyedévében az e-commerce weboldalak átlagos konverziós aránya 1,84%-3,71% között mozgott, B2B szektorban az átlagos konverziós arány 2,23%-4,31% körül volt (forrás: https://www.geckoboard.com/learn/kpi-examples/marketing-kpis/website-conversion-rate/).

Ha kifejezetten landing oldalakat értékelünk, akkor a landing oldalak tekintetében az iparágtól független átlagos konverziós arány 4% közül mozog. Természetesen ez nagy mértékben eltér egyes iparáganként, így általában véve 1-5% között mozog.

Hogyan javíthatjuk a weboldalunk / landing oldalunk konverziós arányát?

A weboldalunk vagy kampány landing oldalunk konverziós arányának javítására számos eszköz áll rendelkezésünkre. A konverziós arány javításának kulcseleme a weboldalunk / landing oldalunk részletes elemzése, valamint a használati statisztikák elemzése, a konverziós útvonal szempontjából kritikus hibák feltárása és ezek javítása, majd a módosított weboldal / landing oldal teljesítményének elemzése, újbóli javítása és így tovább.

Az elemzéshez például a weboldalunk /landing oldalunk viselkedési adatait érdemes elemeznünk (pl. Google Analytics felhasználói útvonal, illetve egyéb hőtérképes elemzések).

A konverziós arány javításához például:

  • tegyük világosabbá, egyértelműbbé az ajánlatot,
  • távolítsuk el a konverzió felé tartó lépések közül azokat, amelyek megzavarják a konverziós folyamatot,
  • a kulcsfontosságú elemeket akár A/B tesztelhetjük is,
  • szintén tesztelhetünk különböző ösztönző eszközöket (pl. ingyenes próbaidőszak, ajándék a megrendeléshez stb.),
  • de átvehetünk a sikeres versenytársak által használt megoldásokat is.

Összegzésképpen

A weboldal konverziós arány elemzéséhez, értékeléséhez számos szempontot kell figyelembe vennünk az iparágtól kezdve azon keresztül, hogy honnan érkeznek a látogatóink egészen addig, hogy pl. milyen eszközről látogatják meg a weboldalt és részletesen elemeznünk kell weboldalunk használati adatait.

A mondás a konverziós aránnyal kapcsolatban az, hogy a jó konverziós arány, amivel elégedettek lennénk éppen csak kicsivel jobb, mint az aktuális konverziós arányunk. Ebből is látszik, hogy az üzleti eredményeink javítása érdekében a konverziós arányunk növelésén kell dolgozunk.

Akár organikus keresésekből, akár fizetett hirdetésekből érkeznek a látogatók a weboldalunkra, a célunk az kell legyen, hogy a weboldal látogatóink minél nagyobb arányban váljanak ügyfelekké / vásárlókká / érdeklődőkké (leadekké) az aktuális iparágunk függvényében.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Felhasznált források:

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: