Google Hotel hirdetések – szállodák számára
Ha hotelt vagy szállodát üzemeltetünk és már régóta futtatunk Google Ads hirdetéseket, akkor ezt vélhetően annak érdekében tesszük, hogy a hotel vagy szálloda saját weboldalán történő közvetlen foglalásra ösztönözzük a potenciális érdeklődőket. Magyarul azért hirdetünk, hogy a szállásfoglaló oldalak helyett inkább közvetlenül nálunk foglaljanak.
Ha ezt a továbbiakban is szeretnénk fenntartani, akkor érdemes megismernünk a Google Hotel Ads megoldását és lehetőség szerint mihamarabb biztosítanunk jelenlétünket ezen a csatornán is.
Ebben a blogcikkünkben a Google Hotel hirdetéseit mutatjuk be és hasznos tippekkel segítünk az elindulásban.
Mi az a Google Hotel Ads?
A Google Hotel hirdetéseket a Google keresőben láthatjuk asztali számítógépen a jobb oszlopban, a Google Maps-en a keresési találatok között, de a Google Asszisztensben is felbukkanhatnak.
Google Hotel hirdetés a Google keresőben asztali számítógépen:
Google Térképen megjelenő Hotel hirdetés:
Hogyan működnek a Google Hotel hirdetések?
A Google Hotel hirdetések a Google Shopping hirdetésekhez nagyon hasonló módon és hasonló elven működnek.
Elsőként létre kell hoznunk egy ún. Google Hotel Center fiókot (ez nagyon hasonló a Google Merchant Center fiókhoz, amelyre a Google Shopping hirdetések futtatásához szükség van).
Második lépésben létre kell hoznunk az ún. Hotel feed-ünket, meg kell adnunk a szobaárainkat, meg kell adnunk a foglalási url-jeinket, majd a liciteket.
A következő lépésben össze kell kötnünk a Hotel Center fiókunkat a Google Ads fiókunkkal.
Utolsó lépésként létre kell hoznunk a Hotel Google Ads kampányainkat a GoogleAds fiókunkban, beállítva a hirdetési büdzsét és azt, hogy maximum mennyit éri meg fizetnünk egy kattintásért vagy közvetlen foglalásért a weboldalunkon keresztül.
Miért éri meg használni a Google Hotel hirdetéseket?
Ha Ön a közelmúltban komoly visszaesést tapasztalt a Google hirdetéseiből érkező közvetlen szobafoglalások számában, míg jelentősen megnövekedett a szállásfoglaló oldalakon keresztül beérkező foglalások száma és részaránya az összes szobafoglaláson belül, akkor ennek egészen biztosan köze van a Google keresőben és Google Térképen is megjelenő Hotel hirdetésekhez. Főként akkor, ha az Ön hotelére vonatkozó foglalási ajánlatok között a közvetlen foglalási lehetőség – Hivatalos webhely megjelölés alatt – még nem jelenik meg.
Ebben az esetben erősen ajánljuk, hogy szálljon be a Hotel hirdetésekbe annak érdekében, hogy több közvetlen foglalást szerezzen.
A Google Hotel hirdetések másik nagy előnye, hogy az intelligens Google Ads- és Google Shopping hirdetésekhez hasonlóan mesterséges intelligencia alapú optimalizálással segíti Önt a legjobb eredmények elérésében, valamint olyan marketing lehetőséget nyithat meg Ön előtt, amelyre korábban nem is gondolt, ha csupán ún. hagyományos kézi cpc típusú kampányokat futtatott kifejezetten az Ön márkanevére történő keresésekre, valamint néhány, Ön által gondolt releváns témára vonatkozóan.
Hogyan fogjon bele a Google Hotel hirdetésekbe?
Ha rendelkezik házon belül megfelelő technikai, webfejlesztői- és Google Ads szaktudással, akkor házon belül is el tudja indítani Google Hotel hirdetéseit.
- A Google Hotel Center, valamint a Google Ads fiók létrehozásához csupán minimális technkai affinitásra van szükség.
- A Hotel feed létrehozásához már jelentősebb technikai, fejlesztői tudásra van szükség és a szálloda weboldalát készítő webfejlesztő közreműködésére.
- A Google Hotel hirdetések, kampányok létrehozásához a speciális Google Ads szakismeretre és többéves tapasztalatra, naprakész tudásra, az iparági best practice-ek ismeretére, valamint az új, mesterséges intelligencia alapú kampányokkal kapcsolatos releváns tapasztalatra van szükség.
A Google útmutatója a Hotel hirdetésekhez:
Google Hotel Ads – sikertörténetek
A Google kifejezetten Hotel hirdetőknek szóló, az elindulást segítő útmutatójában számos esettanulmány is megtekinthető, amelyben megnézhetjük, hogy más, hozzánk hasonló hotelek és szállodák milyen eredményeket értek el a Google Hotel hirdetések használatával:
- Accor Hotels – nemzetközi utazók hatékony megszólítása
- IHG – 78%-os bevételnövekedés
- Choice Hotels – 75%-os foglalásszám-növekedés
Összegzésképpen
Ha Ön hotelt, szállodát üzemeltet és komoly kihívást jelent a közvetlen foglalások részarányának növelése, akkor kifejezetten javasoljuk Önnek a Google Hotel hirdetéseket.
Mivel ez a hirdetési blokk kiemelten megjelenik a Google keresési találati oldalán és a Google Térképen is, jelentős számú foglalást irányíthat a szállásfoglaló oldalakra az Ön saját weboldala helyett – abban az esetben, ha ebben a blokkban a közvetlen foglalási lehetőség nem jelenik meg.
Álljon több lábon, próbálja ki a Google Hotel hirdetéseket is!
A Hotel hirdetések elindítását házon belül is elvégezheti, ha valamennyi feladat tekintetében rendelkezik a megfelelő technikai- és szakmai kompetenciákkal, de megbízhat ezzel egy erre szakosodott külső partnert is.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!