Hogyan készítsünk hatékony YouTube videóhirdetést?
A pontos célozhatóságnak és mérhetőségnek köszönhetően a YouTube videóhirdetések nem csupán az ismertségnöveléshez, de egyéb marketing célok eléréséhez is remek eszközzé váltak. A tévéhirdetések “szőnyegbombázási” megközelítésével szemben az online videóhirdetéssel egészen speciális célcsoportokat is hatékonyan szólíthatunk meg.
A Youtube videóhirdetések sikerességében kulcsfontosságú nem csupán a megfelelő hirdetéscélzás, de maga a hirdetendő videó is.
Ebben a blogcikkünkben a hirdetési videó elkészítéséhez szeretnénk segítséget nyújtani, egyenesen a Google szakértőitől érkezett profi tippekkel.
ABCD – a hatékony videóhirdetésekért
Bár nincsen olyan mágikus összetevő, amely garantálni tudja videóhirdetésünk azonnali sikerét, mégis vannak azért olyan bevált gyakorlatok, amelyeket ha követünk, akkor nagyobb eséllyel lesz sikeres a videóhirdetésünk az ezen alapelveknek nem megfelelő videókkal szemben. Nézzük a részleteket!
A, mint “Attract”, vagyis ragadjuk meg a figyelmet
Adjunk ízelítőt
Az ún. in-stream, vagyis videóba ágyazott videóhirdetések esetében 5 mp-ünk van arra, hogy felkeltsük az érdeklődést a videónk iránt. Vagy tovább nézi valaki a videót, vagy kikattint belőle. Mutassunk előzetes abból, hogy mi következik a videóban, keltsük fel az érdeklődést! Nyissunk hatásosan, csöppentsük bele a nézőt a történetbe.
Használjunk ismerős arcokat
Barátságos, megbízható és felismerhető embereket mutassunk a videó elején – ezzel növelhetjük a megnézési arányt. A hírességek szerepeltetése magasabb márkaismertség-növelő hatással bír, így érdemes megfontolni egy ismert YouTube alkotó vagy egyéb influencer személyiség használatát.
Tervezzük hanggal
Az internetezők alapvetően hangos tartalmakra számítanak a YouTube-on, a Google tanulmányai is azt igazolták, hogy a videó hangja segít felkelteni a figyelmet és pozitív hatással bír a márkafelidézésre.
Használjunk kreatív elemeket
A nézők szívesebben néznek végig egy olyan videót, amelyik megnevetteti őket és tanulmányok szintén igazolták, hogy a humoros videók magasabb márkaismertséget és márkafelidézést eredményeznek.
B mint “Brand”, vagyis építsük be márkánkat tartalmas és természetes módon
Számít a márkaelhelyezés módja
Ha hirdetésfelidézésre szeretnénk optimalizálni, akkor építsük be a márkánkat már az első öt másodpercbe is. Ha márkaismertségre és márkamegfontolásra szeretnénk ösztönözni a nézőket, akkor a márkánkat később fedjük fel és inkább fókuszáljunk a nézővel történő kapcsolat felépítésére (a továbbnézést ösztönözve).
Helyezzük a márkát természetes környezetébe
A márka természetes környezetben történő bemutatása – például használat során – magasabb hirdetésfelidézést eredményez ahhoz a megoldáshoz képest, amikor a márkalogót egy sima overlay-en vagy a tartalomtól független módon csupán rátesszük a videóra.
Támogassuk a márkát hanggal is
Ha szóban is megemlítjük a márkát, az magasabb márkaismertség-növekedést eredményez, mintha csupán képben jelenítjük meg. Igyekezzünk a márka- vagy terméknevünket a hangalámondásban is szerepeltetni.
C, mint “Connect”, vagyis kapcsolódjunk a nézőhöz az érzelmeken és a történeten keresztül
Számít a videónézési idő
Egyenes az arányosság aközött, hogy mennyi ideig néznek egy adott videóhirdetést és a márkaismertségbeli, valamint márkamegfontolásbeli növekedés között.
Teremtsünk érzelmi kapcsolatot
A humor és az izgalom magasabb hirdetésfelidézést eredményez. A humoros videók általában magasabb márkaismertség-növekedést és magasabb videónézési időt hoznak.
Használjuk a hang erejét
A YouTube videók 95%-át hanggal nézik az emberek. Azok között, akik a videót hanggal kombinálva nézik meg, átlagosan 20%-kal nő a márkaismertség- és a márkamegfontolás, ez pedig jelentősen magasabb érték azokhoz képest, akik csak a videóval (hang nélkül) vagy csak a hanggal (kép nélkül) találkoznak.
Törjük át a negyedik falat
Azok a hirdetések, amelyek valódi tehetséget mutatnak be és ezáltal jó kapcsolatot építenek fel a nézővel magasabb márkaismertség-növekedést érnek el.
Elemezzünk és teszteljünk
Használjuk a YouTube Analytics videóelhagyási görbéit annak megállapításához, hogy hol hagyják abba a videónkat a nézők és fontoljuk meg ezen a ponton a videónk átszerkesztését vagy átvágását a nézési idő növelése érdekében. Teszteljünk több videóverziót Brand Lift kutatással kombinálva, hogy megtudjuk melyik teljesít legjobban a mi célközönségünk és márkánk esetében.
D mint “Direct”, vagyis világosan mondjuk meg, mit kell tennie a nézőnek
Használjunk CTA elemet
Invitáljuk meg a nézőket a weboldalunkra, ajánljuk nekik egy másik kapcsolódó videó megtekintését vagy hogy iratkozzanak fel a YouTube csatornánkra. A világos CTA (call-to-action) elemek növelik a márkafelidézés esélyét még akkor is, ha nem kattintanak rájuk.
Használjunk interaktív elemeket
Az infókártyák, zárőképernyők és CTA elemek lehetővé teszik a néző számára az azonnali cselekvést, ezáltal további, számunkra értékes tevékenységeket végezhetnek el.
Összegzésképpen
A fenti tippek segítségével, ha megfontoljuk a tanácsokat, nagyban növelhetjük annak az esélyét, hogy a nézők a hirdetett videót nem hagyják el 5 mp után és hogy később emlékezni fognak a termékre vagy márkára, amit hirdetünk. Ha követjük az ABCD lépéseket, akkor a legjobb úton járunk afelé, hogy egy sikeres videóhirdetést készítsünk. Ne feledkezzünk meg a világos útmutatásról a nézők számára a tekintetben, hogy mi a teendőjük és ne féljünk felhasználni a rendelkezésre álló interaktív, valamint CTA elemeket sem. A legjobb, amit tehetünk, ha a termékünket vagy márkánkat természetse közegében mutatjuk be ahelyett, hogy csupán egy plusz rétegen elhelyezzük a videónkon, mint egy vízjegyet. Ha pedig elkészítettük szuper hirdetési videónkat, akkor nincs más hátra, mint hogy egy profi YouTube hirdetési kampányt indítsunk rá!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!
Felhasznált források: