2020. április 2., csütörtök

Hogyan vigyük sikerre webáruházunk online hirdetéseit?

A webshopok, webáruházak egy nagyon speciális területe az online hirdetéseknek, ahol leggyakrabban a kifejezetten online üzletek számára megalkotott speciális kampány- és hirdetéstípusokat alkalmazzuk. Egy nagyon speciális kompetenciaterületet jelent az online hirdetéseken belül és sok-sok webshop hirdetési kampányainak kezelését követően válik egy online hirdetési szakember webshop hirdetési szakértővé.

Ebben a blogcikkünkben a webshop üzemeltetők, webshop marketing szakemberek számára szeretnénk röviden összefoglalni azt, hogy mire érdemes odafigyelni webshop Google hirdetések és Shopping hirdetések indításakor.

Fontos a webshop struktúrája

Webshop hirdetési kampányok tervezésekor legyünk tisztában azzal, hogy a hirdetések sikerességének két alapvető összetevője van és ebből csupán az egyik a hirdetési kampány maga, a másik viszont maga a webshop és mindkét alkotóelem profi kidolgozottságára szükség van ahhoz, hogy online hirdetéseink sikeresek és jól megtérülők legyenek.

Sorban végigvesszük a kifejezetten webshopok számára ajánlott hirdetésformátumokat, kampánytípusokat és mindegyiknél elmondjuk, hogy milyen alapvető feltétele van annak, hogy megfelelően működjön.

Dinamikus keresési kampány - oldalhírcsatorna (url feed) nélkül

Amikor valaki a webhelyünk címéhez, illetve a webhelyen gyakran használt szavakhoz szorosan kapcsolódó kifejezésekre keres a Google rendszerében, a Google Ads a kérdéses címek és kifejezések alapján kiválaszt egy céloldalt a webhelyen, majd egyértelmű, releváns címsort hoz létre a hirdetéshez.

Ily módon a dinamikus keresési hirdetések gyorsan elirányítják a potenciális vásárlókat a webhely azon részéhez, amely a leginkább érdekli őket.

A megcélozni kívánt céloldalak kiválasztásakor ügyeljünk arra, hogy a hirdetésben megjelenő végső szövegért mi vagyunk a felelősek. A hirdetés címsorának létrehozása során a rendszer sok jelet használ; közülük az oldal HTML-címe a legfontosabb.

A dinamikus keresési hirdetések ideális megoldást jelentenek az olyan potenciális vásárlók eléréséhez, akik pontosan arra keresnek rá a Google rendszerében, amit kínálunk. A jól kidolgozott webhellyel és nagy árukínálattal rendelkező hirdetők számára javasolt dinamikus keresési hirdetések a webhely tartalmát használják fel a hirdetések célzásához, és hatékonyan egészítik ki a kulcsszó alapú kézi keresési kampányokat.

A dinamikus keresési hirdetések címsorát és céloldalát ugyancsak a webhely tartalmának felhasználásával hozza létre a rendszer, így a hirdetések relevánsak maradnak, Ön pedig időt takaríthat meg, hiszen mindössze egyetlen kreatív leírást kell megadnia.

Dinamikus keresési hirdetések nélkül még a leggondosabban kezelt, számos kulcsszóval rendelkező Google Ads fiókok is lemaradhatnak számos releváns keresésről, illetve késve jeleníthetik meg az új termékekhez kapcsolódó hirdetéseket, így akár az is előfordulhat, hogy a hirdetők webhelyének kínálata nem lesz összhangban a fiókban beállítottakkal.

Mikor nem ajánlott a feed nélküli dinamikus keresési kampány?

  1. Ha a webhely gyorsan szokott változni (például napi ajánlatokat kínál), akkor nem javasoljuk a feed nélküli dinamikus keresési hirdetési kampányok használatát.
  2. Bizonyos szektorok webhelyei esetében (például gyógyszerészettel és szerencsejátékkal kapcsolatos vagy felnőtteknek szánt tartalomnál) egyáltalán nem használhatók dinamikus keresési hirdetések.
    További információ a korlátozott tartalmakról.
  3. A dinamikus keresési hirdetés az olyan, megfelelően optimalizált weboldalakon működik a leghatékonyabban, amelyek esetében a rendszer azonosítani tudja a weboldal témáit és kifejezéseit. Az olyan webhelyeken, amelyek esetében a webhely formátuma miatt a Google Ads erre nem képes, nem hatékony (például a főként Flash-tartalmakat vagy képeket tartalmazó webhelyek, illetve a webhely termékeinek az eléréséhez bejelentkezést igénylő webhelyek esetében).
  4. A webhely domainjének a http:// előtaggal kell kezdődnie. Ha a webhely csak a https:// előtaggal működik, akkor nem használhatók hozzá dinamikus keresési hirdetések, a kreatívokat pedig „Nem működik a cél” hibaüzenettel el fogja utasítani a rendszer.

Az oldalhírcsatorna (url feed) nélküli dinamikus keresési kampány akkor működik jól, ha...

  1. A weboldal URL struktúrája hierarchikusan van felépítve. Így kategóriákra és alkategóriákra is lehet célzott hirdetéseket futtatni és a Google rendszere jobban átlátja a weboldal felépítését és relevánsan tudja megjeleníteni a tartalmat a felhasználóknak.
    Gyakori probléma, hogy a termékek URL- címei nem tartalmazzák a kategóriát, sem az alkategóriát és teljesen egyedi URL-el rendelkeznek. Ez esetben nem fog tudni megfelelően működni a feed nélküli dinamikus keresési kampány.
  2. A webhelyen lévő összes aloldalnak egyedi címe <title> van, amely természetes hangzású és jól leírja milyen témakörrel foglalkozik a weboldal.
    Példa: A <title> “Xiaomi Amazfit BIP Lite fekete EU - fitnesz - xiaomishop”
    1. nem határozza meg pontosan a terméket (nincs benne, hogy ez tulajdonképp egy okosóra),
    2. fölösleges plusz információkat tartalmaz (fitnesz, xiaomishop, EU)
    3. Nem természetes hangzású, így lenne megfelelő a title:
      a. Xiaomi Amazfit Bip Lite fekete okosóra
  3. A webhely összes meta leírásának (description) egyedinek kell lennie, és úgy kell megadni őket, hogy pontosan összegezze az adott aloldal tartalmát és felkeltse a felhasználók figyelmét.
    b. Az előbbi termék példájának meta leírása:
    i. "Xiaomi Amazfit BIP Lite fekete EU a fitnesz kategóriában - most 20.000 Ft-os áron elérhető."
    1. Ez nem egyedi, rövid, nem írja körül a terméket pontosan és a figyelmet sem kelti fel, mert nem hat természetesnek.
    2. Az alábbi leírás például sokkal jobban megfelel az elvárásoknak:
      a. A Xiaomi Amazfit Bip Lite egy teljesen átlagos okosórának készült, viszont van pár tulajdonsága ami kiemeli vetélytársai közül. Ilyen a mindig, teljes felületén bekapcsolt színes kijelző, a több ezer óralap, a saját óralap készítése és az ultakönnyű és kis méretű kialakítása...”

Dinamikus keresési kampány - url feed-del

Ha bizonyos termékek csoportját szeretnénk hirdetni, amelyek a weboldalon külön kategóriában találhatóak meg, de van közös jellemzőjük (pl. 20% akció, téli termékek, stb), akkor ajánlott létrehozni egy dinamikus keresési feed-et (oldalhírcsatornát), amelyben ezeket a termékeket tudjuk szegmentálni és ezekre a csoportokra célozva tudunk külön hirdetést létrehozni.

Ha termékfeed-et használunk, akkor a weboldalon egy külön URL-re kell ezt a feed-et elhelyezni, amely később ugyanezen url-en frissül, így mindig a friss árukészletet tartalmazza. Ezáltal kiszűrhető az is, hogy olyan terméket hirdessünk, amely épp nincs készleten vagy már nincs is a kínálatban, ugyanis a feed nélküli célzásban a weboldal feltérképezés nem folyamatos és naprakész, így olyan termékek is megjelenhetnek a felhasználók termékkeresésére reagálva, amelyek már nincsenek készleten vagy a kínálatban.

E-commerce digitális marketing megoldások


A dinamikus keresési feed felépítése

  1. Oldal URL-je (Page URL) – Ez a megcélozni kívánt weboldal. Soronként egy URL-t adjon meg.
  2. Egyéni címke (Custom label): Ez a címke segíti a hirdetések oldalfeeden belüli célzását. Soronként egy vagy több címkét adjunk meg, és a címkék közé tegyen pontosvesszőt (;). Létrehozhatunk például egyéni címkét a legnépszerűbb termékek számára. Így az egyes termékekhez hozzáadhatja például a „slágertermék, cipő” és egyéb címkéket.

Példa:

Dinamikus remarketing kampány

A remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsünk meg olyan embereknek, akik korábban már meglátogatták webhelyünket vagy használták mobilalkalmazásunkat. A dinamikus remarketing ezt egy lépéssel továbbviszi, és lehetővé teszi korábbi weboldal látogatónk számára olyan hirdetések megjelenítését, amelyek olyan termékeket és szolgáltatásokat tartalmaznak, amelyeket korábban megtekintettek a webáruházunkban.

Közönségre szabott üzenetekkel a dinamikus remarketing segít a potenciális vásárlók webshopunkba történő visszacsábításával, hogy befejezhessék a vásárlást, amit elkezdtek.

Minden esetben érdemes dinamikus remarketing hirdetéseket használni, ahol van értelme annak, hogy a korábban a weboldalunkat vagy termékeinket megtekintett látogatókat vásárlásra ösztönözzük.

FONTOS: Ha shopping kampány futtatását is tervezzük, főleg smart shopping kampány futtatását, akkor a dinamikus remarketing kampány elveszti létjogosultságát, ugyanis a smart shopping kampány egyben dinamikus remarketing kampányként is funkcionál.

Mire van szükség egy dinamikus remarketing kampányhoz?

  1. Dinamikus remarketing feed (kiváltható Merchant Center feed-del):
    a. a termékfeed egy olyan táblázat, amely tartalmazza az összes terméket, az egyes tételek részleteivel együtt (egyedi azonosító, ár, kép, stb.)
    b. dinamikus feed specifikáció link:
    https://support.google.com/google-ads/answer/6053288
  2. Feed példa:
  3. Dinamikus remarketing címke elhelyezése a weboldalban:
    a. Ahhoz, hogy a remarketing funkció jól működjön, az adott termékek oldalán szerepelnie kell a termék ID-nak egy címkében. Ezzel tudja a rendszer beazonosítani, hogy melyik terméket nézte meg a felhasználó, ergo mit érdemes hirdetni neki.
    b. útmutató (webfejlesztői feladat):
    https://support.google.com/google-ads/answer/3103357?hl=hu

Google Shopping kampány

A Shopping hirdetések esetén a rendszer a Google Merchant Center szolgáltatásban (fiókban) nyilvántartott kereskedői termékadatok – nem pedig a kulcsszavak – alapján határozza meg, hogy hol és hogyan jelenjenek meg a hirdetések. A Merchant Center-fiókunkba feltöltött termékadatok tartalmazzák az általunk online értékesített termékek részletes leírását. Ezeket az információkat használja fel a rendszer, amikor a felhasználók keresésének megfelelteti a hirdetéseket, ügyelve arra, hogy minden keresésre a leginkább releváns termékeket jelenítse meg a felhasználóknak.

Miért hatékony a Google Shopping hirdetés?

  1. Komolyabb érdeklődők: Kereskedőként komolyabb potenciális ügyfelekre tehet szert, ha a termékinformációkat közvetlenül a hirdetésekben jeleníti meg (ráadásul a mi hirdetésünk mellett az ugyanezen terméket kínáló más kereskedők információit is látja, összehasonlíthatja őket), hiszen így a vásárlók már ezen információk birtokában hozhatnak döntéseket a vásárlással kapcsolatban, így nagyobb valószínűséggel vásárolnak a webhelyen. Ha például Sára „akváriumot” keres a Google Keresésben, megjelenhetnek neki az akváriumot árusító kereskedők Shopping hirdetései. Már a képek alapján eldöntheti, melyik akvárium tetszik neki a legjobban. Az árát is azonnal látja, így megállapíthatja, hogy melyiket tudja megvenni. Vagyis mire Sára a hirdetésre kattint, már ismeri a terméket és az árat, így határozottabb a vásárlási szándéka, mint egy átlagos internetes felhasználónak.
  2. Egyszerű, kereskedelemközpontú kampánykezelés: A Shopping hirdetések kulcsszavak helyett a Merchant Center adatcsatornánkban megadott termékattribútumokat használják, így releváns keresésekre jelenítik meg a hirdetéseket. Böngészhetünk közvetlenül a termékleltárban a Google Ads szolgáltatásban, és létrehozhatunk termékcsoportokat azokhoz az elemekhez, amelyekre ajánlatot szeretnénk tenni.
  3. Általánosabb jelenlét: Egy adott felhasználói keresésre több Shopping hirdetés is megjelenhet, ezenkívül pedig – ha releváns – a Shopping hirdetések a szöveges hirdetésekkel egyszerre is megjelenhetnek. Ez azt jelenti, hogy egy adott keresésnél csaknem megduplázódhat a hirdetési elérésünk.
  4. Hatékony jelentéskészítés és versenyképességi adatok: Bármilyen szintű részletességgel megtekinthetjük, hogyan teljesítenek termékeink. Például egyszerűen a terméknézet szűrésével láthatjuk, hogy hány kattintást ért el egy adott magassarkúcipő-márka – ehhez nincs szükség új termékcsoportokra. Az összehasonlító adatok segítségével információkhoz juthatunk a piaci versenyhelyzetről. A további növekedési lehetőségeket megtalálhatjuk a megjelenítésiarány-adatok és az Ajánlatszimulátor eszköz segítségével.
  5. A Google Shopping hirdetések legnagyobb előnye pedig, ami miatt - ha webshopot üzemeltetünk - akkor érdemes belevágnunk, hogy a Google Shopping hirdetések lassan, de biztosan elviszik a show-t az egyszerű keresési hirdetések elől, mivel azok felett, ráadásul képes, látványos és transzparens módon jelennek meg, így az online konkrét terméket kereső felhasználók sokszor el sem jutnak a szöveges találati listáig, mert már a Shopping találatok között megtalálják a keresett terméket. Azon hirdetők, akik webshopot üzemeltetnek, de nem futtatnak Shopping hirdetéseket, jelentős versenyhátrányba kerülnek azokkal szemben, akik már használnak Shopping hirdetéseket.
Google Shopping hirdetések a “Nike Air Pegasus” keresésre

A Google Shopping hirdetés nehézségei

A Merchant Center termékfeed létrehozása igen munkaigényes webshop oldalról és sokszor feladja a leckét a webfejlesztőknek, nagy munkát jelenthet a megfelelő feed elkészítése - főleg több ezres termékkínálatnál - és létrehozás után is folyamatos gondozást, finomítást igényel.

Mi szükséges a Google Shopping hirdetéshez?

  1. Google merchant center fiók létrehozása és beállítása
    a. Ez nem bonyolult feladat és nem kíván komoly idő/energiabefektetést
  2. Termékfeed létrehozása, feltöltése, karbantartása
    a. Ez komolyabb, időigényesebb feladat
    b. A termékfeedet a legtöbb nagyobb webshop motor megfelelő formátumban ki tudja exportálni
    c. termékfeed specifikáció:
    https://support.google.com/merchants/answer/7052112?visit_id=637213222058059081-4271147213&rd=1
  3. Megfelelőség
    a. A shopping kampány futtatásának olyan követelményei is vannak, amelyek nem a feed-hez köthetőek
    i. pl. hivatalos nyelv használat, biztonságos fizetési folyamat, számlázási feltételek feltüntetése, stb.
  4. Smart shopping kampány indításához legalább 100 fős remarketing lista szükséges.

Milyen Shopping kampánytípusok vannak?

  1. Smart Shopping kampány
    a. Ha rendelkezünk egy 100 fős remarketing listával és szeretnénk a Google mesterséges intelligenciáját kihasználni, beáldozva azt, hogy manuálisan tudjuk a kampányt kontrollálni és optimalizálni, akkor ez a megfelelő kampánytípus. Akkor ajánlott, ha dinamikus remarketinget is szeretnénk használni, valamint ha már van a Google Ads hirdetési fiókunkban megfelelő vásárlási előzményadat.
  2. Normál shopping kampány
    a. Ha egy teljesen új fiókban szeretnénk indítani shopping kampányt, akkor a normál shopping kampány megfelelő választás lehet, mert teljes mértékben kontrollálható, nincs szükség előzmény konverziós adatokra és meghatározhatjuk, hogy mely hirdetési hálózaton jelenjen meg a hirdetésünk (kereső, display, youtube). Ha normál shopping kampányt futtatunk, akkor dinamikus remarketing kampányra is szükségünk lesz, de ehhez külön termékfeed-et nem kell készíteni, mert a Merchant Center termékfeed-jét használhatjuk dinamikus remarketingre is.

Összegzésképpen

Ha eddig eljutottunk ebben a cikkben, akkor nagyon jó úton járunk ahhoz, hogy sikeres online hirdetéseket indítsunk webshopunk, webáruházunk felfuttatására.

Amivel indulás előtt tisztában kell lennünk, hogy nem csupán a Google hirdetési kampányok kidolgozottsága, megfelelő optimalizálása az, amire szükségünk van a sikerhez, de weboldalunknak is meg kell felelnie az alapvető technikai és tartalmi feltételeknek ahhoz, hogy Google kampányaink megfelelően működhessenek.

Legyünk résen, mérjük fel webshopunk alkalmasságát a cikkben felsorolt szempontok alapján és ha valódi eredményt akarunk, akkor készüljünk fel lelkileg a Google Shopping hirdetésekhez szükséges termékfeed elkészítésére, amely az egyik nagy feladat, illetve a webshop url struktúrájának, leírásainak, szövegeinek megfelelő optimalizálására, amely szintén nem kis feladat.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

7 megjegyzés:

  1. Religion and theology research paper writers are hard to come across them for those in need of Religion and Theology Research Writing Services and theology and religion writing services.

    VálaszTörlés
  2. The Post is very relevant and informative. thanks for sharing.
    Will you become our next big winner? Win like, Laptop, Car, Cash, Or more. Enter in our free online sweepstakes, Free online Giveaways and Free Online contests, Don't Miss your Chance. Hurry!
    Free Online Sweepstakes, Free Online Giveaways | SweepStakes-Online
    Conde Nast Readers Choice Awards Survey Sweepstakes | sweepstakes-online
    Omaze Alaska Fishing Adventure Sweepstakes | sweepstakes-online
    Meiomi Wines In-Home Putting Green Sweepstakes | sweepstakes-online
    Midwestliving Summer Getaways Sweepstakes | sweepstakes-online

    VálaszTörlés
  3. Among other courses, healthcare essay writing help online has become popular since students seek Healthcare Assignment Writing Services and healthcare research research paper writing services.

    VálaszTörlés
  4. http://musicdam.info/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%a2%d9%87%d9%86%da%af-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%a8%db%8c/
    آهنگ پوست شیر از ابی

    VálaszTörlés
  5. When designing webshop advertising campaigns, be aware that there are two basic components to the success of your ads, one of which is the advertising campaign itself, the other is the professional development of the webshop itself and both components to make our online ads successful and profitable. https://ttegulf.com/

    VálaszTörlés