2020. május 21., csütörtök

Mi fán teremnek a Quora hirdetések?

Ha B2B szektorban tevékenykedünk, akkor érdemes megismernünk a Quora nevű, kérdés-válasz elven működő platformot, attól függetlenül, hogy - a többi közösségi médiumhoz hasonlóan - keresőoptimalizálási célra vagy PPC hirdetési csatornaként szeretnénk felhasználni a későbbiekben.

Ebben a blogcikkünkben a Quora hirdetések alapjait, illetve magát a platformot mutatjuk be dióhéjban.

Mi az a Quora?

A Quora egy olyan platform, amelyen kizárólag a felhasználók által generált tartalom található, vagyis a felhasználók által feltett kérdések és más felhasználók által a kérdésre adott válaszok tekinthetőek meg.

A Quora az azonos nevű cég tulajdona, 2010-ben került publikálásra és a vállalat központja Mountain View-ban, Kaliforniában, az USÁ-ban található.

A Quorán mindenféle kérdés megtalálható és különösen érdekes lehet a B2B marketingben ez a felület.

A Facebookhoz hasonlóan a Quora platform szíve a személyes hírfolyam, amelyben a felhasználó korábbi viselkedése, érdeklődései alapján a rendszer által relevánsnak gondolt kérdések - és hirdetések - jelennek meg.

A Quora személyes hírfolyama

Személyes profil vs. üzleti profil

A Quorán alapvetően a személyes profiljával jelenik meg a felhasználó, ám a vállalati igényekre reagálva már béta verzióban elérhető az üzleti profil létrehozása is. Ennek azonban még számos korlátozása van, pl.

  • üzleti profillal nem hozható létre és nem kezelhető Quora hirdetési fiók,
  • csak Angol nyelven elérhető egyelőre,
  • csak desktop és laptop eszközön érhető el,
  • akár 14 napba is telhet, ha töröltetni szeretnénk egy üzleti profilt,
  • az üzleti profilokat előzetesen jóvá kell hagyatni, mielőtt kérdéseket vagy válaszokat írhatunk ki a Quorára,
  • akárcsak a felhasználói profiloknak, a Quora üzleti profil url-jének is egy szám van a végén annak érdekében, hogy az azonos nevű profilokat megkülönböztesse és ezt a számos szakaszt nem lehet megváltoztatni egyelőre.

Hogyan alakítsuk ki céges Quora jelenlétünket?

Részletes, nagyon konkrét és gyakorlatias útmutatót kapunk a Quora súgójában arra vonatkozóan, hogyan tudunk hatékonyan bekerülni a Quora vérkeringésébe.

Ilyen gyakorlatias tanács például, hogy hogyan kommunikáljunk ha személyes profillal tesszük ezt és hogyan, ha céges profilt használunk, de ahhoz is szuper tippeket kapunk, hogyan írjunk igazán hasznos válaszokat a felhasználók által feltett releváns, a szakterületünkbe tartozó kérdésekre.

Hogyan hirdessünk a Quorán?

Ha létrehoztuk személyes vagy céges profilunkat és a Quorát át böngészve arra jutottunk, hogy remek platform lenne a B2B hirdetéseink számára, akkor érdemes létrehoznunk egy Quora hirdetési fiókot. Ez semmivel sem bonyoltabb, mint egy LinkedIn vagy Facebook hirdetési fiók létrehozása.

Mielőtt még elkezdenénk hirdetni a Quorán…

Mielőtt lelkesen nekiugrunk a Quora kampányok létrehozásának, érdemes áttekintenünk a Quora hirdetési irányelveit, hogy megtudjuk, mit szabad és mit nem, illetve hogy mely termékek és szolgáltatások nem hirdethetőek a Quorán. Ilyenek például a gyógyszerek, felnőtt tartalmak, az erőszakos tartalmak vagy éppen az asztrológiai, hittel történő gyógyítással összefüggő szolgáltatások, vagy az egyébként is illegális termékek.

A Quora hirdetések alapjai

A Facebookhoz nagyon hasonló kampánytípusok és kampánycélok elérhetőek a Quorán, ezek röviden:

  • konverziós célú kampány,
  • app telepítési kampány,
  • weboldal forgalom típusú kampány,
  • ismertségnövelő kampány.

Quora kampánybeállítások

A kampányszintű beállításoknál alapvetően a Facebook-hoz hasonlóan a kampánycélt kell megadnunk, konverziós kampány esetén a konverziós célt, illetve a kívánt napi hirdetési büdzsét és a kampány kezdő, illetve záró időpontját (év, hónap, nap, óra, perc).

Quora hirdetéscsoport beállítások

A kampányon belüli, ún. hirdetéscsoport szintű beállításokban szintén a Facebookhoz nagyon hasonló módon a földrajzi- és egyéb hirdetéscélzásokat adhatjuk meg.

Négyféle hirdetéscélzási lehetőségünk van a Quorán:

1. Kontextuális célzás (a korábbi Google Display kampányokhoz hasonlóan azt adhatjuk meg, hogy milyen tartalmak mellett szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseket a Quorán belül):

  • téma alapú célzás (az elérhető témákból választhatunk),
  • kulcsszó szerinti célzás (mi adhatunk meg kulcsszavakat),
  • kérdés célzás (konkrét kérdések mellett jelenhet meg a hirdetésünk).

2. Közönség szerinti célzás (itt olyanokat célozhatunk, akik megfelelnek bizonyos érdeklődési köröknek, de weboldal remarketing és lookalike célzásokat is használhatunk). Ezek a közönségek a Facebookhoz hasonlóan a Quora pixel weboldalunkba történő elhelyezését és a weboldalon elvégzett kulcsfontosságú műveleket mérő eseményméréseken keresztül válnak elérhetővé.

3. Viselkedés alapú célzás (ennek keretében azokat a felhasználókat célozhatjuk meg a hirdetésünkkel, akik az elmúlt 30 nap során bizonyos érdeklődési körök, kulcsszavak vagy kérdések iránt érdeklődtek.

4. Széles célzás (ismertség-növelés esetén célszerű célzási mód).

Valamennyi célzási mód esetében a Facebookhoz hasonlóan lehetőségünk van közönségkizárások alkalmazására is (pl. a weboldal remarketing listáink kizárására).

Quora hirdetésbeállítások

A Quora felületén háromféle hirdetésformátum elérhető:

  • képes hirdetés,
  • szöveges hirdetés,
  • válasz” hirdetése (egy korábban adott válaszunk használata a hirdetésben, jellegében nagyon hasonló a Facebook poszthirdetéshez).

A pontos hirdetés specifikációt a képes-, illetve szöveges hirdetéshez itt érhetjük el.

A Quora hirdetések eredményei

A Facebookhoz hasonlóan a Quora hirdetési fiókunkban tudjuk lekérni az ún. Quora alappixelt, amelyet a weboldalunkba implementálva gyűjthetjük a weboldal látogató listáinkat (ezt leginkább a Google Tag Manageren keresztül tudjuk implementálni).

A fontos műveletek, konverziós események követéséhez szintén a Facebookhoz hasonlóan különböző eseményeket mérhetünk, pl. app telepítés, vásárlás, kosárhoz adás, regisztráció, lead, keresés, ezeket pedig célként kiválaszthatjuk a hirdetési kampányainkban.

A pixel és az eseménymérések alapján lehetőségünk van remarketing listákat létrtehozni, illetve ún. lookalike közönségeket, a Facebookon már megszokotthoz hasonlóan.

Quora hirdetési best practice-ek

Van néhány olyan ajánlás, amit érdemes figyelembe vennünk a Quora hirdetések létrehozásakor. Ilyen például, hogy

  • a mobil- és desktop eszközt külön hirdetéscsoportokban célozzuk, mert nagyon eltérő licitek jellemzőek ezekre és így könnyebb lesz a kampányaink optimalizálása,
  • kampánytervezéskor nézzük meg, hogy mekkora célközönségeket prognosztizál a rendszer az egyes tervezett hirdetéscélzásainkhoz és használjuk az érdemi elérést biztosító célzásokat,
  • alapvetően a viselkedés alapú célzás nagyobb elérést biztosít, mint a kontextus alapú célzás, mivel az elmúlt 30 nap adatait is figyelembe veszi.

Ha Quora hirdetésben segítségre van szüksége, keressen minket bizalommal!


Kinek érdemes hirdetnie a Quorán?

Ha Quora hirdetésekben gondolkodunk és szimpatikus ez a platform, akkor néhány dolgot érdemes átgondolnunk, mielőtt Quora hirdetéseket indítunk. Ezek az alábbiak:

  • Van-e angol nyelvű weboldalam, termék landing oldalam a hirdetésekhez (a Quora alapvetően angol nyelvű platform),
  • valóban nemzetközi piacot céloz-e a termékem/szolgáltatásom? (ez bizony fogós kérdés lehet. ha a valójában a lokális magyar piacra tervezett termékünk, szolgáltatásunk nem adaptálható teljes mértékben külföldi piacokra, akkor nem lesznek hatékonyak a hirdetéseink),
  • megtalálható-e a Quorán a célcsoportom? (ezt a felhasználói kérdések és válaszol átböngészésével, illetve egy Quora hirdetési fiók létrehozását követően a releváns célzások rendelkezésre állása, célcsoport mérete alapján tudjuk eldönteni),
  • költséghatékony platform lehet-e számomra a Quora? (ha olyan új hirdetési csatornát keresünk, ahol a közvetlen versenytársaink még nincsenek jelen, így kisebb a hirdetői verseny, de a célcsoportunk jelen van rajta, akkor remek választás lehet a Quora).

Összegzésképpen

Ha úgy gondoljuk, hogy a Quora mint PPC hirdetési felület érdekes lehet B2B hirdetéseink számára, akkor Quora hirdetések tervezése előtt érdemes néhány dolgot átgondolnunk (részben a termékünkre/szolgáltatásunkra, részben a Quora lehetőségeire vonatkozóan).

A Quora praktikus hirdetési csatorna lehet, ha a már bevált csatornákon kívül is szeretnénk növelni elérésünket, valamint ha nemzetközi piacon értékes leadek szerzése a célunk. A Quora hirdetési rendszere nagyon hasonlít a Facebook hirdetési rendszeréhez, így ha azt magabiztosan használjuk, akkor a Quora sem fog gondot okozni.

A Quora hirdetéseink akkor lesznek hatékonyak, ha komplex online marketing stratégiánkba, és azon felül is a fő üzleti céljaink elérése érdekében, a többi marketing csatornánkkal integrálva használjuk, tevezetten, tudatosan és okosan.

Ha B2B online marketingben segítségre van szüksége, keressen minket bizalommal!


Felhasznált források:

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés