TikTok hirdetés – lehetőség vagy veszély?
A rejtélyes TikTok
A TikTok egy merőben új világ és videós közösségi felület, egy izgalmas, új lehetőség a hirdetők és kreatív influencerek számára egyaránt.
A platform jelenleg erős össztűz alatt van, miután júniusban India betiltotta ezt a platformot, ezzel pedig a TikTok a legnagyobb célközönségét vesztette el. Amerika szintén hasonló lépést fontolgat, ami újabb hatalmas érvágás lenne a legnépszerűbb rövid videós platform számára.
A Huaweihez hasonlóan a TikTok-ot is az a vád érte, hogy a kínai államhatalmi szervek állnak mögötte és így komoly adatvédelmi aggályok fogalmazódtak meg vele szemben. Senki sem tud bizonyosat, de az aggályok a felhasználók és a hirdetők részéről is egyre komolyabbak.
Míg a világban tombol a TikTok-ellenesség, a TikTok csendben létrehozta saját önkiszolgáló hirdetéskezelő felületét, amellyel kifejezetten a kisebb hirdetőket szeretné megcélozni – a Facebook hirdetésekhez hasonlóan. Érdemes tudni, hogy eddig a TikTokon kizárólag a sales csapattal történő kapcsolatfelvételt követően lehetett hirdetni, amelyet a nagyobb – kifejezetten fmcg, divat- és kozmetikai – hirdetők már jó ideje használtak.
Mostantól már kisebb büdzsével is lehetőségünk van megjeleníteni hirdetéseket ezen a felületen, amely remek lehetőség a kifejezetten tizenéveseket célzó márkák, termékek számára. Továbbra is nagyon fontos azonban a hirdetések esetében is a kreatív, vonzó tartalom (15 mp-es, de maximum 60 mp-es videó).
A hirdetők aktuális aggálya az, hogy az önkiszolgáló felületen keresztül hogyan biztosíthatják azt, hogy a hirdetésük ne jelenjen meg kínos, kellemetlen tartalmak mellett. A TikTok azt ígéri, hogy valós kollégák segítségével fogja ellenőrizni a hirdetések megfelelő környezetben történő megjelenését.
Jól sikerült TikTok hirdetések
A TikTok-on jó nagy adag kreativitásra is szükségünk van egy igazán sikeres hirdetési kampányhoz, a platform jellegéhez illeszkedve. Több hirdetési formátum és licitstratégia is rendelkezésre áll, ha a TikTok-on szeretnénk hirdetni, erről részletesen ebben a blogcikkben írtunk.
Az alábbiakban néhány igen jól sikerült kampányt mutatunk be inspirációként.
Guess Jeans
Az egyik legelső ún. szponzorált hashtag kihívások egyike volt a Guess által szervezett #InMyDenim kihívás. Ennek keretében a felhasználóknak rövid videókat kellett posztolniuk, amelynek elején egy előnytelen ruhában, majd a végén divatos öltözetben pózolnak – természetesen Guess termékekben. A kampány 6 napig tartott és olyan TikTok influencerek is részt vettek benne, mint @ourfire és @madisonwillow.
Gushers
A Gushers cukorkamárka fantasztikusan kreatív és humoros TikTok hirdetéseket készít. Ezek a videók gyakran több millió megtekintést érnek el és emellett rengeteg interakciót. A Gushers legelső TikTok hirdetése csaknem 5 millió megtekintést ért el!
Red Bull
A Red Bull energiaital-márka erős jelenlétet visz TikTok-on, a tőle már megszokott energikus videókkal, ez a rövid videóformátum ráadásul nagyon passzol a márkához és egyaránt bevonzza a spotrajongókat és a menő tartalmakat kereső internetezőket egyaránt. A Red Bullnak már több, mint 4 millió videómegtekintése van a TikTok-on.
BMW
A BMW a Guess Jeans-hez hasonlóan szponzorált hashtag kihívást indított #THE1Challenge néven, amely egybeesett az új BMW 1-es széria szedán modelljének megjelenésével. Olyan prominens TikTok influencereket vont be a kampányba, mint pl. @FalcoPunch, @skyandtami és @partoxofficial, akik táncos videókat készítettek az új BMW modellel. Ez a hashtag kihívás ma már több, mint 6 millió videómegtekintést ért el!
Washington Post
Valljuk be, nem számítottunk rá, hogy egy olyan komoly médium, mint a Washington Post erős humorérzékkel rendelkezzen, de csalódni fogunk! A TikTok jelenlétük óriási. Teljesen mindegy, hogy egy egyébként komoly témát dolgoznak fel vagy viccelőnek, valamennyi Toktok videójuk nagyon élvezetes. A profiljuknak már 500.000 követője és 23 millió lájkja van!
Összefoglalásképpen
A TikTok egy nagyon különleges rövid videós platform, amelyen jól megjelenni jelentős kreativitás birtokában, valamint jól átgondolt online marketing stratégia alapján lehet – teljesen mindegy, hogy fizetettt Tiktok hirdetésekről vagy organikus videókról van szó.
Ha célcsoportunkba tartoznak a tizenévesek és kifejezetten olyan piacok, ahol a TikTok jelen van – és ahol még nem tiltották be – akkor lehetőségünk van akár kisebb hirdetési büdzsével, önkiszolgáló felületen keresztül is hirdetni.
Valós aggály lehet a hirdetések környezete, de a TikTok ígérete szerint humán kollégák fogják biztosítani azt, hogy a hirdetések csak megfelelő tartalmak mellett jelenjenek meg.
Legyen úgy!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!