2021. február 25., csütörtök

Alkalmazáskampányok Google Ads-ben

Amikor felmerül a Google-on történő hirdetés témája, ezzel kapcsolatban főként a potenciális ügyfelek bevonzására vagy webshop hirdetésekre gondolunk. Kevésbé jut eszünkbe, hogy akár egy mobilalkalmazás telepítését vagy a letöltött alkalmazás használatát is elősegíthetjük ezekkel a hirdetésekkel. Viszonylag ritkán használjuk a „PPC hirdetés” kifejezést és a „mobilalkalmazás” kifejezést egy mondatban.

Ebben a blogcikkünkben a mobilalkalmazás kampányokat mutatjuk be a Google hirdetési rendszerében.

Mi az a mobilalkalmazás kampány?

Az Android és az iOS operációs rendszerein belül több millió mobilalkalmazás létezik jelenleg, amelyeket a felhasználók a két alkalmazásboltból tölthetnek le (Play Áruház, AppStore). Ha a miénk is ezek közé tartozik, akkor mindenképpen szükségünk lehet, hogy ajánljuk az alkalmazást a felhasználóknak fizetett hirdetésekkel is, pl. Google hirdetésekkel. Ez a kampánytípus 2015 óta elérhető és a többi kampánytípushoz hasonlóan óriási fejlődésen ment keresztül az elmúlt néhány évben (szinte teljesen automatizáltak ezek a kampányok és ún. smart bidding-gel működnek). A Google alkalmazáskampányok hirdetései mind az IOS-, mind az Android-alkalmazások promócióját támogatják.

A Google alkalmazáskampányok hasonlóan működnek a Google reszponzív keresési hirdetéseihez, amelyek a gépi tanulást is felhasználják. Az reszponzív keresési hirdetések azonban szigorúan csak a Google keresésekre jelennek meg, míg az alkalmazás hirdetések a Google számos másik hirdetési felületén is megjelennek. Hol futhatnak az univerzális alkalmazáskampányok?

Az alkalmazáskampány hirdetései következő helyeken jelenhetnek meg:

  • a Google keresési találatok felett
  • a Google Play Áruház felületén
  • a Youtube felületén
  • a Google Display Hálózati hirdetési felületeken.


Az alkalmazáskampányaink hirdetéseihez hozzá tudunk adni különböző szövegsorokat, képeket, videókat vagy HTML5-elemeket is. A Google Ads ezután automatikusan állítja elő a különböző hirdetésváltozatainkat a rendelkezésre álló hirdetési elemekből. Idővel a platform felfedezi a legjobban teljesítő hirdetéskombinációkat, és továbbra is megjeleníti ezeket a hirdetéseket a felhasználók számára, míg az eredményt nem hozó elemeket jóval kisebb arányban jeleníti meg.

Az alkalmazás hirdetések Google Play Áruházban történő megjelenítése lehetővé teszi, hogy olyan embereket érhesünk el, akik éppen új mobilalkalmazást keresnek.

Az alkalmazáskampányokban a Google intelligens algoritmusai kezelik helyettünk az ajánlattételt és a célzást a kampányeredmények maximalizálása érdekében. Opcionálisan bármilyen képet és videót hozzá tudunk adni hirdetéskreatív elemeihez, de az egyik leginkább javasolt kreatív a 30 másodperc körüli rövid videó, amely bemutatja a mobilalkalmazásunkat. Ha nem áll rendelkezésre ilyen videó, akkor a Google Ads a mobilalkalmazásunkból veszi ki a szükséges képeket vagy állítja elő a szükséges videót.

Mi a célja az alkalmazáskampányunknak?

Az alkalmazáskampány fő optimalizációs céljának kiválasztásakor két lehetőség áll rendelkezésre:

  • Alkalmazástelepítések elérése: fő eredménymutató a telepítésenkénti költség (CPI, Cost per install): Ez arra utasítja a Google Ads-t, hogy a költségkeretünkön belül minél több alkalmazástelepítést érjen el. Az ajánlatnak olyan összegnek kell lennie, amelyet átlagosan hajlandóak vagyunk fizetni egy-egy telepítésért.
  • Alkalmazáshasználat elősegítése: fő eredménymutató a műveletenkénti költség (CPA, Cost per action): Ez arra utasítja a Google Ads-t, hogy minél több telepítést szerezzen olyan felhasználóktól, akik az adott költségkeretünkből a lehető legtöbb értékes (bevételt generáló) alkalmazáson belüli műveletet hajtják végre. A licitajánlatnak olyan pénzösszegnek kell lennie, amelyet hajlandóak vagyunk fizetni minden alkalmazáson belüli konverziós műveletért. Ha ezt a kampánycélt választjuk, akkor először be kell állítani a konverziókövetést az alkalmazáson belül, hogy a Google Ads adatokat gyűjthessen azokról a felhasználókról, akik bizonyos alkalmazáson belüli konverziós műveleteket hajtanak végre.

Konverziómérés az alkalmazáskampányokban

Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb alkalmazástelepítést érhessük el a potenciális ügyfelek körében, a Google Ads-nek információt kell kapnia a megvalósult eredményekről (alkalmazástelepítések, alkalmazáson belüli műveletek). A felhasználók által a mobilalkalmazáson belül végrehajtott különféle műveletek nyomon követésével a Google Analytics egy gazdag adatbázist hoz létre, amelyet a Google Ads optimalizálhat az alkalmazáson belüli cselekvési céljainknak megfelelően.

A mobilalkalmazások telepítési és használati adatainak követéséhez a Google Analytics eszközt érdemes használnunk, de egy plusz elemre is szükségünk lesz hozzá, amelyet Firebase-nek hívnak.

A Firebase alapvetően olyan eszközök gyűjteménye, amelyekre a fejlesztők támaszkodhatnak, egy mobilapp fejlesztői keretrendszer, melynek segítségével a fejlesztők mobilalkalmazásokat hozhatnak létre és a későbbiekben bővíthetik is őket.

A Google Analytics for Firebase pedig egy ingyenes eszköz, amely méri az alkalmazás használati adatait és nyomon követi a felhasználók alkalmazáson belüli tevékenységét. Korlátlan jelentést kap a mobilalkalmazáson belüli konverziók százairól, valamint arról, hogy a felhasználói bázist a viselkedés szerint lehet-e tovább szegmentálni - és ezt követően akár ismét megcélozni őket Google hirdetésekkel.

Összefoglalásképpen

Ha mobilalalkalmazással rendelkezünk, akkor az organikus felhasználóbázis-növekedés mellett - főként új mobilalkalmazás esetén - érdemes gondolnunk fizetett online hirdetések indítására is. Attól függően, hogy pusztán az alkalmazástelepítések számát szeretnénk növelni vagy valamely, a mobilalkalmazáson belül megvalósuló - pl. Vásárlási - műveleteket szeretnénk szeretni, kétféle kampánytípust alkalmazhatunk a Google hirdetési rendszerében.

Mivel a Google egyúttal az egyik legnagyobb alkalmazásboltot is üzemelteti, igazán optimális környezetben ajánlhatjuk az alkalmazásunkat a felhasználóknak.

A Google intelligens hirdetési rendszerének maximális kihasználásához ne feledkezzünk meg a mérések felállításától sem (Google Analytics, Firebase)!

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Források:

https://www.youtube.com/watch?v=8iZpH7O6zXo&feature=emb_imp_woyt https://www.wordstream.com/blog/ws/2015/09/18/universal-app-campaigns https://instapage.com/blog/universal-app-campaigns https://support.google.com/google-ads/answer/6247380?hl=en https://ads.google.com/intl/hu_hu/home/campaigns/app-ads/
Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés