Landing oldal szövegírás hatékonyan
A szövegírás látszólag határtalan lehetőségeket biztosít a kreativitás kiéléséhez. Az azonban, hogy végül hol és milyen céllal jelenik majd meg a szövegünk, jelentősen leszűkíti az alkalmazható megfogalmazásmódok és tartalmi elemek körét, illetve a formát is keretek közé helyezi. A szövegünk a marketing stratégiánk része, ezért a stratégiánkban lefektetett alapelveket szem előtt tartva kell megírnunk, hogy célba találjon – nem jó elkalandozni, bármennyire szabad is a műfaj. Ebben a bejegyzésben a landing oldalak megfelelő szövegezéséhez adunk javaslatokat.
Miért fontos a megfelelő landing oldal szövegezés?
Az első és legfontosabb tanács a kezdéshez: legyen kész koncepciónk arról, hogy mit szeretnénk a landing oldalunkkal elérni és hogy kiket fogunk odavonzani, különben egy nagy halom fölösleges (vagyis vásárolni, szolgáltatást igénybe venni nem szándékozó) értéktelen lead lesz az eredményünk. A megfelelő tervezés a szövegírás vonatkozásában is kifizetődő: ha tudjuk, milyen célt szeretnénk elérni és milyen terméket / szolgáltatást szeretnénk népszerűsíteni, akkor egy meggyőző, ütős szövegezéssel jól konvertáló landing oldalakakat leszünk képesek előállítani.
A vásárlási döntési folyamat
A vásárlási folyamat mindig más és más attól függően, hogy ki “milyen stádiumban” érkezik a landing oldalra. Ezért minden vásárlói szándékhoz annak a vásárlást megelőző döntési folyamatába illő, megfelelő tartalmat kell kínálnunk. Célunk a megfelelő landing oldal szöveggel mindig a konverziós arányunk növelése (vagyis hogy az odairányított potenciális érdeklődők minél nagyobb százaléka váljon leaddé vagy vásárlóvá). Egy korábbi bejegyzésben kitértünk arra, hogy konverziós szempontból hogyan tudunk a keresési szándékra szabott, annak megfelelő tartalmakat készíteni, szemléltetésképpen csak két példát hozunk most fel:
- Hagyjunk fel a szájbarágós, burkoltan, vagy akár egyértelműen sales-es irányultságú szövegek használatával a még nem kellőképpen edukált érdeklődőknek szóló, edukációs oldalakon vagy -cikkekben,
- Lehet, hogy a lead-ünk kereséseiben már a kereskedelmi szándék dominál, tehát közelebb került már a vásárláshoz, de még ezen a szinten sem a vásárlást kell bátorítanunk, hanem inkább a felmerülő kétségeit eloszlató, meggyőző tartalmakat, pl. termék összehasonlítást kell kínálnuk a számára.
Az érkezési oldalak szegmentációja – amely a vásárlási funnel szerinti közönségszegmentációinkon alapszik – már a tervezési fázisban meg kell történjen, hogy ne vesztegessünk fölösleges energiákat a célcsoportunk érettségi szintjének nem megfelelő szövegek előállítására.
Buyer persona, vagyis a célközönség szegmentáció
A vásárlói/keresési szándékon túlmenően arról még nem esett szó, hogy a közönséget egyéb jellemzői alapján is szükséges szegmentálni, célcsoportokra, vagy ha úgy tetszik, buyer personákra bontani. Ezek a personák fognak segíteni nekünk megérteni a majdani olvasók problémáit, szükségleteit, körülményeit és fogják segíteni a tartalom személyre szabását.
Gondoljuk hát át alaposan, milyen vásárlói célcsoportnak készítjük a landinget. Ne tegezzük például az idősotthon lakóinak rokonait és ne fogalmazzunk túlságosan hivatalosan egy 18 éveseknek készült landingen! Persze ezek csak felületes példák, de azért jó, ha bele tudjuk magunkat képzelni a látogatónk bőrébe, sőt még jobb, ha adataink is vannak arról, hogy milyen stílusú információt fogad be legszívesebben a célcsoportunk akár a leadérlelési folyamat egyes fázisaiban.
Sarokpontok a landing oldal szövegíráshoz
A hatékony landing oldal szövegezése az alábbiakat tartalmazza:
- Egy találó, figyelemfelkeltő címsor, ami rövid, de meggyőző, hiszen ezt látja meg először az olvasó!
- Átlátható listába rendezett jó termék/szolgáltatás-tulajdonságok. Muszáj tömör formát adnunk a termékjellemzőknek, mert egy egybefüggő szövegben elveszik az információ. Emeljük ki célzottan és röviden a valós és kézzelfogható előnyöket (USP-ket) a végtelen körmondatok alkalmazása helyett. (Pl. 0-24 órás telefonos ügyfélszolgálat vagy 600 elégedett vevő).
- Legyen átlátható a landing oldal struktúrája és ne feledkezzünk meg a szolgáltatás, termék kulcsjellemzőinek vizuális kiemeléséről sem (nagyobb betűk, élénk színek, környezetétől eltérő elhelyezés alkalmazása).
- Legyen egy vonzó, letisztult képanyagunk a szöveg mellé, ez segít tagolni is a látott tartalmat, illetve alátámasztja a szövegünket (pl. Ha azt írjuk, hogy exkluzív megjelenésű a termékünk, ezt profi fotóanyaggal igazolhatjuk is).
- Érdemes színes, egyszínű vagy éppen fotós hátterű blokkokra osztott elrendezést alkalmazni az áltáthatóság érdekében és kellő mennyiségű CTA (azaz call to action, cselekvésre ösztönző) gombot / sávot elhelyezni, hogy a potenciális érdeklődőknek megkönnyítsük a kapcsolatfelvételt.
- Saját mérlegelés alapján döntsünk arról, hogy a landing oldalon jobb, ha nincs extra navigáció, máshova mutató link (mert ez mind figyelemelterelés ami elvonja a felhasználói energiákat a konverziós művelet végrehajtásától, pedig ennek elérése érdekében készítettük a landinget eredetileg) vagy éppen hogy szükséges további navigáció biztosítása (pl. Komplex B2B marketing esetében, amelyeknél pl. Az adott IT szolgáltatást kínáló céget a döntéselőkészítő szeretné alaposabban is leellenőrizni, amelyet a biztosított további tartalmakon keresztül tehet meg). Alapvetően igaz az, hogy egy edukált érdeklődő alapos döntést szeretne hozni, őt frusztrálja, ha egyetlen útvonalra van kényszerítve, míg egyszerűbb vásárlási döntési helyzetben praktikus lehet a navigáció nélküli landing oldal (pl. Ha a célunk adatbázis-gyűjtés és egy ingyenes e-bookra szeretnénk regisztráltatni az érdeklődőket).
- Komplikáltabb termékhez vagy vásárlási döntési helyzethez megfelelően részletes információt nyújtsunk, egyszerűhöz kevesebbet (éppen eleget). Ha például egy komplex vagyonvédelmi szolgáltatás bemutatása a célunk, nyilvánvalóan több információt kell nyújtanunk az érdeklődők meggyőzéséhez, mint egy pár száz forintos – a vásárló szempontjából nagy kockázatot nem jelentő és nagy anyagi ráfordítást nem igénylő – termék értékesítéséhez.
Van egy egyszerű, de mégis atombiztos képlet arra vonatkozóan, hogy mit kell minden esetben nyilvánvalóvá tennünk egy landing oldalon:
- Pontosan milyen szolgáltatást, terméket kínálunk a látogatónak?
- Konkrétan miért jár számára előnyökkel, ha igénybe veszi / megvásárolja, milyen problémát kerülhet el vele vagy mely fennálló problémáját oldhatja meg?
- Miért a mi termékünket / szolgáltatásunkat válassza a versenytárs termékekhez képest, miben nyújtunk mást vagy jobbat, mint a versenytársaink?
- Miért minket válasszon, kik vagyunk, miért vagyunk hitelesek vagy szakértők?
- Kik választottak már minket, mit mondanak rólunk az elégedett vásárlóink (referenciák vagy ügyfél testimonial-ok)
- Mi a következő lépés? Mit kell tennie ahhoz, hogy hozzájusson a termékhez/szolgáltatáshoz/információhoz? (Pl. feliratkozás hírlevélre, X összeg kifizetése, ismerősök meghívása, stb. Az nem járható út, ha nem kell semmit tennie.)
Kötelező elemként természetesen ott kell, hogy legyen mindezen információk mellet a CTA megfelelő mennyiségben és elrendezésben, ahogyan ezt feljebb említettük. A jó CTA-ban érdemes elhelyezni valamilyen értéket kifejező melléknevet, pl. „kérem a kedvezményes / magas információtartalmú / stb. E-bookot”
A landing oldal szöveg tartalma
Egy jó landing oldal szöveg olyan, mintha ismerné a felhasználó vágyait és gondolatait, amelyeket talán még ki sem mondott. Képletesen szólva kézen fogja és vezeti az olvasót, tudja, miért érkezett a landingre, megoldást nyújt az őt foglalkoztató problémára. Persze nem szabad senkit elijeszteni azzal, hogy látszólag mindent tudunk róla, érdemes keresni és megtalálni ebben a gondolatolvasási kísérletben az etikai határokat.
Ha jó szöveget szeretnénk írni, akkor
- Tervezzük azt befogadható hosszúságúra és jól értelmezhetőre (ne bonyolítsunk túl),
- Szabjuk egyénre (a vásárlási döntési folyamatban elfoglalt hely szerint),
- Vezessük végig az általunk kijelölt folyamaton a vásárlót,
- Legyen könnyen fogyasztható, szórakoztató a tartalom,
- Próbáljunk meg érzelmeket, ne csak gondolatokat kelteni,
- Törekedjünk a lényeg kiemelésére (szkennelésre tervezzük, ne részletes olvasásra),
- Közöljünk valamilyen értéket!
A megbízhatóságot fokozhatjuk az alábbi elemekkel:
- Pozitív ügyfélvélemények
- Szolgáltatás / cég számokban való bemutatása (számláló)
- PR cikkek/videók (kapcsolódó cikkek)
- Badge-ek, plecsnik
- Minőségbiztosítás tanúsítványok
SEO kitekintés a landing oldal szövegírásban
Amikor a landing oldalra készítünk szöveget, figyeljünk a cím és a meta kitöltésére! Legyen összehangolva a szöveg tartalma és a főcím, ugyanarról szóljanak. Az olvasókat jogosan zavarja, ha a kettőt nem tudják összeegyeztetni fejben.
Legyünk tisztában azzal, hogy egy darab egyoldalas landing oldal kis eséllyel fog elfoglalni előkelő helyet az organikus Google keresések között, a keresőoptimalizálás alapja elengendő tartalom és a fő kulcsszavainkra optimalizált url-ek (egynél több).
A szöveget ne tömjük tele kulcsszavakkal, mert jóból is megárt a sok. A “szétkulcsszavazott” szöveg élvezhetősége sérül, attraktivitása csökken, ezen kívül a keresőben sem fog jobb helyezést elérni.
Kínáljunk minőségi, eredeti tartalmat!
Összefoglalásképpen
Az igazán hatékony landing oldalak esetében mind a struktúra, mind a képek, mind a szövegek tűpontosan megtervezettek és professzionálisan elkészítettek.
A webszövegírás egy nagyon kritikus terület, ha a landing oldalunk szövege nincsen a helyén és nem eléggé meggyőző a célcsoportunk számára, valamint nem a landing oldalra érkező látogató vásárlási döntési folyamatban elfoglalt pillanatnyi pozíciójához illesztett, akkor nem tölti be megfelelően a funkcióját.
Annak érdekében, hogy a landing oldalunkra érkező érdeklődők minél nagyobb arányban váljanak árajánlatkérőkké vagy vásárlókká igenis el kell végeznünk a házi feladatot a szövegírás tekintetében is. Vegyük tehát ezt komolyan!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!