2021. június 24., csütörtök

A YouTube-on hirdetnél? Ezeket érdemes tudnod.

A koronavírus-járvány alatt, részben a lezárások miatt világszerte az emberek jóval több időt töltöttek a digitális térben, mint azelőtt. A boltbezárások miatt fellendült az online kereskedelem, az online tér lett a szórakozás helyszíne is a bezárt mozik, színházak mellett és ez magával hozta a korábbinál még intenzívebb YouTube használatot is.

Ugyan a harmadik pandémiahullámnak gyakorlatilag vége, de a felhasználók viselkedése már nem fog visszatérni a korábbi gyakorlathoz, az online tér továbbra is életünk egyre növekvő fontosságú színtere marad. A felfedezett platformok és webáruházak velünk maradnak és az információszerzésnek továbbra is kritikusan fontos terepe marad az internet.

YouTube hirdetés vs. tévéhirdetés

Az online marketing szakemberek a szemléletesség kedvéért sokszor hasonlítják a YouTube videóhirdetéseket a tévéhirdetésekhez. Ennek oka, hogy a nagyobb hirdetők legtöbbször a tévé alternatívájaként tekintenek rá és a tévés hirdetési büdzsé egy részét csoportosítják át a YouTube-ra.

Természetesen nem összehasonlítható a két hirdetési platform! A tévé esetében továbbra is jelentős mértékű a meddőszórás, a fizetés pedig nem a ténylegesen elért potenciális vásárlók száma alapján történik. A YouTube hirdetés ezzel szemben akár nagyon pontosan célozható, csupán a tényleges videómegtekintések utána fizetünk és marketing céltól függően már számos speciális YouTube hirdetési formátum áll a rendelkezésünkre annak érdekében, hogy teljes mértékben a kitűzött üzleti- és marketing célunkhoz illeszkedő YouTube kampányt valósíthassuink meg.

Ami magasan a tévéhirdetések fölé emeli a YouTube-ot, hogy a hirdetések millióféle szempont szerint célozhatóak - akár a saját, teljesen egyedi hirdetéscélzásunkat is összeállíthatjuk a termékünk jellemzői, a konkurens márkák és weboldalak alapján. A másik nagyon fontos szempont, hogy a YouTube hirdetések pontosan mérhetőek és elemezhetőek. Megtudhatjuk, hogy több célcsoport esetén melyik hogyan reagált a hirdetésünkre, sőt, már kifejezetten webáruházak számára kialakított hirdetésformátum (YouTube for Shopping) is rendelkezésre áll a világ első számú videós platformján.

Ha YouTube hirdetési kampányt tervez és profi segítségre van szüksége, keressen minket bizalommal!


Ami nagyon fontos, hogy a tévékampányunkhoz készült reklámszpotot nem használhatjuk fel egy az egyben YouTube-on! A YouTube hirdetési kreatívokra teljesen más best practice-sek, bevált gyakorlatok vonatkoznak, mint a tévészpotokra, pl.

  • Az első 5 mp-ben - az átugorhatóság miatt - érdemes megjelenítenünk a márkát, logót
  • A legújabb trend szerint a videóhoz mindenképpen legyen hang is - mivel sokan zenehallgatásra használják a YouTube-ot és ezért a hanggal tudjuk megszólítani őket
  • Mobileszközön is élvezhető, értelmezhető videót készítsünk! A vidómegtekintések több mint 70%-a világszerte már mobileszközökről történik.
  • A bevált, javasolt sztoriív is teljesen más a YouTube videóhirdetéseknél, mint a tévéreklámoknál. Az aktuális best practice-ről kérdezzük Premier Google Partner ügynökségünket!

A legfontosabb tudnivalók a YouTube hirdetésekről

A YouTube hirdetések korábban főként a vásárlási folyamat kezdeti szakaszában, márkaismertség-növelésre voltak használatosak. Ebben a platformban azonban ennél sokkal több potenciál rejlik és mára a vásárlási folyamat szinte minden fázisában felhasználhatóak a videós hirdetések.

Amit sokan nem tudnak, hogy a YouTube a Google után a világ második legnagyobb keresőmotorja is egyben. Gondoljunk csak bele, hogy hányszor kerestünk egy szerelési feladathoz útmutatót a YouTube-on, egy kiszemelt telefonnal kapcsolatban videós értékelést vagy kerestünk a hétvégére egyszerű, gyors, egészséges ételeket és főzős videókat!

Ennek megfelelően, bár természetesen nem válthatja ki a Google keresési hirdetéseket, de azok nagyon fontos kiegészítője lehet.

Gyakran mondjuk, hogy a YouTube videóhirdetéseknél gyakorlatilag nincsen olcsóbb eszköz márkaismertségünk növelésére, értékét pedig tovább növeli pontos célozhatósága.

A YouTube hirdetéseknél - ezen belül is az önkiszolgáló hirdetéseknél - alapvetően háromféle hirdetésformátum létezik:

  • Ún. In-stream videóhirdetés - ez a megtekinteni kívánt videók előtt, alatt és után jelenhet meg, 5 mp után átugorható. A fizetés a hirdetésért 30 mp-es vagy annál hosszabb videó esetén a legalább 30 mp-es megtekintésekért történik, 30 mp-nél rövidebb videó esetén a videó 100%-os végignézéséért vagy a hirdetésre történő kattintásért történik (cta elem, ami átvisz a hirdető weboldalára)
  • Az ún. In-stream videóhirdetés egyik változata a 6 mp-es nem átugorható ún. bumper videóhirdetés, ennek az esetében ún. CPM alapon fizetünk (ezer hirdetésmegjelenítés költsége). Ebben az esetben a videóhirdetés nem átugorható, tehát akinek megjelenik az garantáltan végignézte (hacsak nem zárta be magát a YouTube-ot)
  • Ún. Discovery videóhirdetések (korábban in-display videóhirdetések): ezek a hirdetések pl. Az ajánlott videóknál jelennek meg, ezek esetében a hirdetésben magában egy play gomb található, erre kattintással indul el a videó, ebben az esetben a kattintásokért fizetünk.

Az önkiszolgáló hirdetések a Google Ads hirdetési fiókban állíthatóak be, de emellett léteznek olyan hirdetésformátumok, amelyek sokkal jobban hajaznak a tévés formátumra, pl. a YouTube masthead hirdetés, ami a YouTube nyitóoldali felső bannermegjelenése. Ezek ún. Foglalásos megjelenések, amelyeket nem önkiszolgáló felületen igényelhetünk, hanem a YouTube képviselőjén keresztül rendelhetünk meg és kifejezetten a nagyobb hirdetőknek szólnak.

A YouTube in-stream videóhirdetések esetén - releváns hirdetéscélzást és megfelelő videós kreatívot feltételezve - az átlagosan elvárható videó megtekintési arány (legalább 30 mp-et megtekintők) 20-30% között mozog Magyarországon, de kampánytól függően akár 40-50%-os videómegtekintési arányt is elérhetünk.

Mik az aktuális YouTube trendek?

A pandémia alatt a YouTube-on előtérbe kerültek a mentális- és testi egészséggel, főzéssel tanulással, valamin a közösséggel kapcsolatos tartalmak.

A YouTube esetében is az emberek elvárása lett az azonnaliság - hogy azonnali választ kapjanak a kérdésükre vagy azonnal megkapják a keresett tartalmat. A felhasználók 85%-a nézett már élő adást, vagyis livestream-et a YouTube-on. Több mint félmillió YouTube csatorna 2020-ban livestreamelt először ( pl. virtuális koncerteket adott vagy élőben közvetítette a diplomaosztót, esküvőt amin nem vehettek részt a rokonok).

Összefoglalásképpen

A pandémia sok tekintetben megváltoztatta a vásárlók viselkedését, a korábbinál még több időt töltenek a potenciális ügyfeleink az online térben. Ehhez hirdetőként is alkalmazkodnunk kell, a korábbi offline fókuszú marketing tevékenységünket érdemes felülvizsgálnunk és gondolkodnunk az online hirdetési lehetőségekről. Online marketing tevékenységünk fontos eleme lehet - iparágtól függően - a YouTube videóhirdetés, a sikerhez azonban ismernünk kell az aktuális trendeket és komoly energiát kell fektetnünk a megfelelő videó elkészítésébe.

Az elinduláshoz - a videós kreatív megtervezéséhez és a kampánytervezéshez - hatékony segítséget nyújthat egy erre szakosodott performance- vagy stratégiai online marketing ügynökség, esetleg Premier Google Partner ügynökség, hogy az első YouTube kampányunk ne csupán tanulópénz legyen!

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Felhasznált források:
https://www.youtube.com/trends/ https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/marketing-strategies/video/youtube-coronavirus-trends/ https://trendsreport.withyoutube.com/ https://www.youtube.com/trends/articles/what-it-means-to-stayhome-on-youtube/

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés