TikTok hirdetés – Hogyan hirdessünk ott, ahol nem szeretik a hirdetéseket?
Manapság nincs olyan ember, aki ne hallott volna a TikTok-ról és nem gondolkodott volna azon, hogy miképpen tudja kihasználni ebben a platformban lévő lehetőségeket. A Kínából indult közösségi oldal pár év alatt a világ egyik új vezető közösségi média platformjává nőtte ki magát. Ez a videós platform teljesen más, mint a korábbiak (pl. YouTube). Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan hirdethetünk hatékonyan a TikTok-on.
A TikTok esetében nagyon fontos, hogy nem tehetünk éles különbséget a hirdetések és a közösségi tartalom között. Ahhoz, hogy a TikTok-on hirdethessünk eredeti, szellemes, kreatív videós tartalomra lesz szükségünk!
“Ne hirdetést, hanem TikTok videót készíts”
Fontos megérteni, hogy ez a platform a trendekre épül és mint minden trend is, nagyon gyorsan változik. Folyamatos videókészítésre ösztönzi a márkákat, továbbá a platform folyamatos használatára. Ez a fajta állandó kreatívgyártás eddig nem volt ismert a marketing iparágban. Ugyanakkor Magyarországon is van 1 olyan márka, amely talán a legismertebbek közé tartozik és nagyon jól integrálta a TikTok-ot a vállalati szervezetbe. Az Aldi a legismertebb cég, amely nagyon hamar kihasználta a platformban rejlő lehetőségeket.
Több mint 32 ezer követője van és heti szinten tölti fel a videókat. Ők tökéletesen kiaknázzák a TikTokban rejlő lehetőségeket és a folyamatos tartalomgyártással építik márkaismertségüket.
Milyen legyen a TikTok videónk?
A TikTokon nem érdemes olyan videós hirdetésekben gondolni, mint a TV vagy akár a Youtube videós hirdetések. De vajon miért? Ami hirdetésszagú, azt a TikTok felhasználók azonnal tovább is görgetik. Ahhoz, hogy sikeres Tiktok hirdetéseket futtass megosztunk veled 6 tippet, amire oda kell figyelned a TikTok videó elkészítésekor.
A Facebooktól eltérően a TikTok-on nem szükséges a fizetett hirdetések elindítása előtt nagy követőtábort építeni a hirdetések sikeressége érdekében.
1.tipp: Gondolkozz vertikálisan!
A TikTokot nagyon kevesen nézik számítógépen. A platform az okostelefonokra lett optimalizálva és arra, hogy a tartalmat bárhol, egyszerűen a kezedben lévő okostelefonnal tudd nézni. A 9:16-os képarány a legoptimálisabb ezen a platformon. Itt próbáljuk meg a legjobb képminőséggel feltölteni a videóinkat, legalább full HD minőségben. A maximális fájlméret nem haladhatja meg a 400 MB-ot.
2.tipp: Ragadd meg a figyelmet az első pillanatban!
A TikTok felhasználók figyelmét legjobban egy nagyon hatásos vizuális bemutatóval vagy akár rögtön egy kérdéssel lehet megragadni. A felhasználókat azonnal a be kell vonni a folyamatba. Érdemes a komment lehetőséget engedélyezni a posztok alatt. Az eddigi eredmények alapján sokkal jobban teljesítenek az olyan posztok és cégek, akik biztosítanak kommentelést.
3.tipp: Gondolkozz zenében!
A TikTokosok nagy hányada zenével hallgatja meg a tartalmakat. Megfelelő zenével már sikerülhet a felhasználók figyelmét megragadni. De itt lép életbe az is, hogy a trendekre figyelni kell. Mindig vannak felkapott zenék és ezeket érdemes használnunk. Aki naprakész a trendekben, az fogja megragadni a felhasználók figyelmét.
4.tipp: Legyél tömör és lényegre törő!
A legoptimálisabb ha a videó 10-25 másodperces. Ezek a videók általában a leghatékonyabbak abban, hogy elérjék a kívánt eredményt. Érdemes tudnunk, hogy a TikTok indulásakor maximum 15 mp-es videókat lehetett posztolni, ez változott később maximum 60 mp-re, de jelenleg már akár 3 perces videókat is közzétehetünk. A TikTok felhasználók a nagyon gyors infromáció átadáshoz szoktak (mivel döntősen a 18-35 éves korosztályból kerülnek ki), így ha nem eléggé lényegretörő a videó, akkor nem is fog működni.
5.tipp: Trend, trend, trend…
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az aktuális trendek azok, amikkel a leghatékonyabban el lehet érni a TikTok felhasználókat. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, napi szinten kell használni a TikTokot és nagyon alaposan figyelni a trendek változásait. A legnagyobb TikTok-erek akár napi 8 videót is kitesznek csupán azért, hogy a trendek csúcsán maradjanak.
6.tipp: A felhasználók tartalmai dominálnak
A TikTokban az a jó, hogy a felhasználók direktben kapcsolatot tudnak építeni egy márkával.
Kérdéseket tehetnek fel, amire videó formátumban tud válaszolni a tartalomkészítő vagy akár duó videókat is tudnak készíteni. Ezzel a módszerrel vírusszerűen tud egy márka terjeszkedni és egy sokkal emberközpontúbb kapcsolatot képes kiépíteni a potenciális vásárlókkal.
Tippek a sikeres TikTok hirdetésekhez
A fenti pontok abban segítenek, hogy milyen TikTok tartalmat gyártsunk, de ha van egy termékünk vagy időszakos akciók, akkor azt érdemes TikTok hirdetéssel is megtámogatni.
Az aktuális best practice-ek ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy a TikTokon üzleti sikereket tudjunk elérni. Röviden áttekintjük a legjobb hirdetési beállításokat.
Megfelelő kampánytípus kiválasztása
Amikor először elindítunk egy hirdetést, akkor a TikTok alapértelmezetten “Traffic” típusú hirdetést javasol. Sajnos ez a kampánytípus tényleg csak weboldal forgalmat fog generálni, de értékesítést vagy leadeket nem valószínű. Ha csupán forgalomterelés a cél, akkor érdemes ilyen kampányt indítani.
Ha termékeladás a fő célunk, akkor a “Conversion” kampánytípust kell választani. Ezek a kampányok ténylegesen olyan felhasználókat visznek a weboldalra, akik várhatóan vásárolnak is, a Facebook hirdetésekhez hasonlóan. Természetesen ezt csak akkor tudjuk teljesen kihasználni, ha a TikTok pixelt elhelyeztük a weboldalunkban és létrehoztunk egy vásárlás konverziós eseményt.
Hirdetéscélzás TikTok-on
Amikor elérünk az “Placement” részre sose az automatikus célzást válasszuk. Ellentétben a Facebookkal a TikTok rendszere még nem annyira kiforrott így érdemes csupán a TikTokot kiválasztani megjelenítési felületnek.
Itt van olyan lehetőségünk, hogy kikapcsoljuk a kommentelést vagy a videó letöltését. Ahogyan azt már korábban is írtuk ezt nem javasoljuk, mivel a TikTok közössége nagyon is szeret véleményt nyilvánítani.
Mi a minimum hirdetési költés TikTok-on?
Jelenleg a napi beállítható minimum hirdetési keret viszonylag magasnak mondható, minimum 20 euro. Ugyanakkor a CPC (kattintásonkénti átlagos költség) Magyarországon 7-10 Ft között mozog, a várható CPM (ezer hirdetésmegjelenítésre jutó költség) 36 Ft.
Ezek után a TikTok a többit elintézi, ha konverzió kampány típust választottunk, akkor válasszuk ki azt a beállított konverziós eseményt, amire optimalizálni szeretnénk (pl. vásárlás, lead).
Utolsó lépés:
Nincsen más dolgunk, mint magát a hirdetésünket elkészíteni, Érdemes nagyon kevés szöveget használni. Például: 50% akció csak ma. Használd a FELAR kupon kódot. Címsorba pedig érdemes a márka nevét, vagy a TikTok oldalt megadni. Fontos, hogy a hirdetések futtatása rövid ideig tartson, maximum 4 napig. Ennek oka a platform természete.
Összefoglalásképpen
Jól látható, hogy a TikTok sokkal nagyobb befektetést kíván kreatív gyártási oldalról, mint a többi PPC hirdetési platform. A platformban rejlő lehetőségeknek csupán az emberi képzelet szab határt. Sokkal több videót kell gyártani és kevesebb automatizálást lehet eszközölni ezen a platformon, mint a többi online hirdetési felületen, így borsosabb kreatív gyártási költségekre kell számítanunk.
Ha TikTok hirdetésben gondolkodunk, többek között a WebMá-hoz is fordulhatunk, aki már ebben is tud segíteni ügyfeleinek a hagyományos, már megszokott online hirdetési platformok és online marketing stratégiai tanácsadás mellett.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!