Online marketing újratervezés covid idején – a Nissan esettanulmány
Óriási szakmai megtiszteltetés érte a WebMa csapatát, mivel egy nagyon kedves ügyfelünk, a Nissan komplex digitális marketing stratégiájának közös újraalkotása és az ehhez illeszkedő mérési- és ppc kampány megoldásaink bekerültek egy dedikált esettanulmányba a Think with Google (CEE) weboldalán.
Az esettanulmány egyes részletei élőben is bemutatásra kerültek a 2021. Szeptember 29-én a CEE Agency Day-en, vagyis a Google Premier Partner ügynökségek számára idén online formátumban megrendezett éves szakmai konferencián.
Háttér és kiindulási pont
A 2020-as év elején a világméretű koronavírus-járvány az autóipart is váratlanul érte.
A Nissan közép-kelet-európai disztribútora nem félt felrúgni a korábban megtervezett marketing stratégiáját és bátran használni az újratervezéshez a digitális marketing eszköztárát – ahová a potenciális vásárlók is szorultak a fizikai korlátozások nyomán.
Gondolkodj komplexen, de figyelve a részletekre!
A Nissan és a WebMa együttműködése egy traumatikus időszakban indult el, amely azonnali és komplex együtt gondolkodást tett szükségessé.
A WebMa mint stratégiai online marketing ügynökség sokéves tapasztalattal rendelkezik a leadgeneráló típusú online megjelenések tervezésében és kivitelezésében, amelyre nagy szükség volt a Nissan esetében, ahol a klasszikus ppc kampánytervezésnél jóval komplexebb megközelítésre volt szükség.
A nissan városi terepjárók jelentették a termékkínálat gerincét, így ezen termékek vonatkozásában indult el a közös munka – amely természetesen 2021-ben is folytatódott.
A közös gondolkodás az alábbiak strukturált végigvitelét jelentette:
- A customer journey, vagyis a vásárlási döntési folyamat komplex átgondolása az online térre vonatkoztatva, előfeltételek meghatározása a sikeres kampányokhoz (a See-Think-Do-Care keretrendszer alapján)
- A vásárlási döntési folyamat lépéseihez kapcsolódó KPI-ok és mérési pontok meghatározása (mikro- és makro események)
- A folyamat során meghatározható leszakadási pontok, fájdalompontok azonosítása és akcióterv készítése ezekre vonatkozóan
- Riportálási és monitoring keretrendszer kidolgozása
- Integrált ppc kampányok tervezése több csatornára vonatkozóan
Hatékony csapatmunka
Az előzetesen megtervezett és szabályos időközönként revidiált, szükség esetén áttervezett komplex digitális marketing stratégia megvalósítása elkötelezett csapatmunkát igényelt az összes résztvevő részéről. A ppc kampányok mellett a mérési koncepció megalkotása, a mérések beállítása, a kreatívok gyártása és a kapcsolódó social média jelenlét több ügynökségi partner együttműködésével valósult meg.
A többrésztvevős feladatok kivitelezése precíz koordinációt igényelt, a sikerhez pedig valamennyi résztvevő maximális elkötelezettsége is nélkülözhetetlen volt.
Az eredményekről röviden
A részletes eredményeket a Think with Google esettanulmánya tartalmazza, itt csupán néhány főbb sikermutatót szeretnénk kiemelni.
Márkakereskedőkkel történő kapcsolatfelvételek számának alakulása a korábbi – azonos hirdetési büdzsével rendelkező, de még a korábbi online marketing ügynökség által kezelt – időszakhoz képest:
A leadszámok pedig így alakultak szintén a korábbi, azonos hirdetési büdzsével rendelkező, a korábbi online marketing ügynökség által kezelt kampányokhoz viszonyítva:
Műhelytitkok
A fentieken kívüli további érdekes részletek a Think with Google esettanulmányban olvashatóak. Ami a legfontosabb talán, hogy igazán kiemelkedő eredményeket kizárólag az ügyfél és az ügynökség, illetve valamennyi közreműködő fél őszinte, korrekt és elkötelezett együttműködésével érhető el, vagyis nem csupán a kiválasztott online marketing ügynökség az, akinek bele kell tennie a munkát a sikerbe, hanem mindenkinek el kell végeznie a rá eső házi feladatot a közös gondolkodás során.
Hálásak vagyunk a Nissannak a bizalomért, amellyel megtiszteltek minket és hogy valódi partnerekként dolgozhatunk együtt a sikerekért, illetve ezúton mondjunk köszönetet a projektben együttműködő ügynökségi partnereinknek és belsős munkatársainknak egyaránt!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!