Útmutató az online marketing ügynökségekhez
Az elmúlt 2 hétben összeszedtük dióhéjban a fontosabb tudnivalókat, amelyeket az e-commerce és a leadgeneráló kampányok esetén tudni érdemes. Most abban segítünk ugyanígy, hogy hogyan igazodj el az online marketing ügynökségek világában?
- Hogy döntsd el, hogy kiszervezd-e az online marketinget?
- Hogyan biefeld az ügynökséget?
- Hogy válaszd ki a megfelelő digitális marketing ügynökséget?
- Milyen hozzáféréseket kell kapnod?
- Mit várhatsz el az online marketing ügynökségtől?
A nulladik lépés az online marketingben – kiszervezzem vagy tartsam házon belül?
Gyakran felmerülő kérdés ügyfeleink részéről, hogy mit érdemes házon kívül tartani és mit érdemes kiszervezni az online marketing tevékenységek közül, hiszen ez a terület nagyon komplex és szerteágazó, rengeteg feladattal jár, megfelelő szakértelem és digitális marketing stratégia hiányában pedig csak elégetjük a pénzünket. Mik a döntés legfontosabb lépései?
- Határozd meg a céljaidat!
- Definiáld a használni kívánt eszközöket!
- Nézd meg, hogy házon belül milyen kompetenciákkal rendelkezel!
- Vizsgáld meg a rendelkezésedre álló pénzügyi erőforrásokat is!
Ez a 4 egyszerűnek tűnő lépés valójában a teljes folyamat sikerét meghatározza majd, ezért különösen nagy jelentősége lesz a végső siker szempontjából. A nulladik kérdés eldöntéséhez ebben a cikkünkben további segédletet találsz.
Miután a cég- és marketingvezetők fejében megfogalmazódik az igény online marketing kampányok indítására vagy az online jelenlétük optimalizálására, az első lépés mindig az, hogy ehhez egy megfelelő partnert kell találni.
Hogyan briefeld az ügynökséget?
Rengeteg mindenre van szükség ahhoz, hogy a megbízott online marketing ügynökség hatékonyan támogathasson a céljaid elérésében. Azt sokszor mondtuk már, hogy a jó ügynökség egyik alapismérve, hogy kérdez. Természetesen ezekre a kérdésekre neked kész válaszokkal kell rendelkezned. Például:
- Tudnod kell a fő céljaidat
- Jó, ha van kidolgozott marketing stratégiád vagy legalább elképzelésed arról, hogy mit, hogyan szeretnél csinálni
- Meg kell határoznod a ROI/ROAS célszámaidat
- Tudnod kell, hogy milyen terméket/szolgáltatást milyen üzenetekkel akarsz hirdetni
- Le kell szögezned, hogy milyen hatékonysági mutatók alapján szeretnéd mérni a sikert
- Meg kell mondanod, hogy milyen időtávban gondolkodozol
Hogy mit ígérhet a válaszokért cserébe az ügynökség? Egy felelős online marketing- vagy performance marketing ügynökség csakis őszinteséget, partnerséget és maximális szakmai odafigyelést ígérhet a kampányainddal kapcsolatban. Konkrét eredmény garanciát számos okból nem vállalhat. Az ide vonatkozó webshopokra szabott cikkünkben további tippeket is adunk.
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A Google-ben megjelenő találatok száma az online marketing ügynökség / a legjobb online marketing ügynökség / profi online marketing ügynökség keresőszavakra végtelen. A szabadúszóktól az egészen komplex megoldásokat is ellátni képes nagy ügynökségekig mindenki képviselteti magát és mindenki téged akar. Jobbnál jobb ajánlatokat és azonnali megoldásokat kínálnak, azonban nem mindig érdemes bedőlni ezeknek a kecsegtető feltételeknek. Lássuk mire figyelj dióhéjban!
1. Döntsd el, hogy profikkal akarsz-e együtt dolgozni?
Tartsd szem előtt az elérni kívánt céljaidat és ezt vesd össze az erre szánt büdzséddel! Nem biztos, hogy a legolcsóbb megoldással jársz majd a legjobban.
2. Nézz körbe a piacon!
Hasonlítsd össze, hogy melyik ügynökség milyen tapasztalattal rendelkezik, mennyire egyezik a gondolkodásmódjuk a tiéddel, hogyan terveznek majd veled együtt dolgozni?!
3. Figyelj rá, hogy az ügynökség minden szakmai elvárásnak megfeleljen!
Egy profi digitális ügynökség olyan szakembergárdával rendelkezik, amely képes a feladatokat komplexen látni, értelmezni és megoldani, majd a nap végén pontosan visszamért számokkal igazolni a munkája eredményét.
4. Ha kérdezel, mindenre korrekt választ kapsz?
Nagyon sok kérdésed lesz főleg az együttműködés elején. Ha már ebben a kezdeti időszakban úgy érzed, hogy nem mindenre kaptál megfelelő minőségű és mennyiségű információt, akkor érdemes ennek tükrében mérlegelned a közös munkát, hiszen nem kis pénzt és időt fektetsz majd ebbe bele.
A megfelelő digitális marketing ügynökségi partner kiválasztásának folyamata hosszú és nem egyszerű feladat. A fent leírtakhoz további segítséget ebben a cikkünkben olvashatsz.
Milyen hozzáféréseket kell kapnod?
Visszatérő probléma, hogy új ügyfeleink sokszor nincsenek tisztában azzal, hogy egy online ügynökséggel való együttműködés esetén milyen jogosultságok illetik meg őket, tehát milyen hozzáféréseket, hozzáférési szinteket és jogokat/felelősségeket kell megkapniuk a szolgáltató cégtől. Ebben a pontban összeszedtük ezeket.
- Hozzáférés az összes kezelt fiókhoz, például: Google Analitycs, Google Ads, Facebook hirdetési fiók, Google My Business fiók, Google Search Console fiók.
- A hozzáférési szintek többfélék lehetnek, ezért ügyelj rá, hogy mindig a megfelelő szintű jogokkal rendelkezz!
- Felelősségek: a közös munka folyamán a szakmai felelősség az ügynökséget terheli, így neki minden esetben a legmagasabb jogosultsággal kell rendelkeznie a kampányok hatékony kezelésének érdekében. A munka végeztével azonban ezt a jogot/tulajdonjogot kötelessége a megbízónak átadni.
Ezek a pontok egészen egyértelműnek tűnnek, de csak addig, amíg vitás kérdés fel nem merül. Ha például Vállalkozó úgy gondolja, hogy ő teljesítette a szerződésben vállalt feladatokat, de a Megbízó ezt nem fogadja el, a teljesítést nem ismeri el és emiatt a vállalkozási díjat sem rendezi, akkor megbízóként vakarhatod majd a fejed, hogy mit is kell tenned? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket feszegettünk ebben a cikkünkben.
Mit várhatsz el az online marketing ügynökségtől?
Nem kell sok évtizedes tapasztalattal rendelkező szakértőnek lennünk ahhoz, hogy felismerjük, a konfliktusok és félreértések leginkább egyetlen okra vezethetőek vissza: a digitális marketing, de különösen ezen belül a PPC kampánykezelés még mindig egyfajta „fekete doboz”. Senki nem tudja igazán, hogy milyen szolgáltatási szintet várhat el reálisan mennyi pénzért, ha megbíz egy ppc szakértőt vagy ppc ügynökséget az online hirdetéseinek a kezelésével. Most megpróbáljuk ezt röviden, pontokba szedve felvázolni.
A “fapados” PPC is lehet jó megoldás
Ebben a kategóriában is megvannak a minimum elvárások: tereljen megfelelő forgalmat a weboldaladra és mérje az eredményeket! De ne várj el ügynökségi proaktivitást!
Prémium ügynökségi szolgáltatás
Bár a fapados és a prémium kategória között sok szint létezik, mégis a prémium és a fapados közti különbséget elég megnézni, hogy jól lássuk a különbséget. A prémium PPC ügynökség által nyújtott szolgáltatás leginkább a szolgáltatási szint mélységében tér el a fapados megoldástól. A munka során:
- rengeteg kérdést kell kapnod;
- majd a válaszaid alapján kidolgozott hirdetési koncepciót és leírásokat;
- miközben tűpontos mérésekkel méritek az eredményeket és végül
- rendszeres, részletes kampányriportokban elemzitek a közös munka hatékonyságát.
Stratégiai ügynökségi szolgáltatás
Ha ezt a szintű együttműködést választjuk, akkor az online marketing ügynökség segítséget nyújt nekünk a teljes online növekedési stratégiánk felállításában, illetve az online marketing csatornákon és eszközökön átívelő komplex online marketing megoldásokban.
Arról, hogy vajon neked melyik választás lehet a megfelelő, itt tájékozódhatsz bővebben.
Hogyan (ne) égesd el a büdzsédet?
Évekkel ezelőtt is ugyanazok a kérdések foglalkoztatták az online marketingbe belefogókat, mint manapság. Mindenki ugyanazt kérdezte, ugyanazt nem tudta, ugyanabban volt bizonytalan. Ennek apropóján sok-sok olyan “jótanácsot” szemezgettünk össze az ügyfeleink korábbi tapaszalatából, amelyek a mai napig minket is megmosolyogtatnak:
Évekkel ezelőtt is ugyanazok a kérdések foglalkoztatták az online marketingbe belefogókat, mint manapság. Mindenki ugyanazt kérdezte, ugyanazt nem tudta, ugyanabban volt bizonytalan. Ennek apropóján sok-sok olyan “jótanácsot” szemezgettünk össze az ügyfeleink korábbi tapaszalatából, amelyek a mai napig minket is megmosolyogtatnak:
Semmiképp ne költs olyan felesleges dolgokra, mint az online marketing
stratégia kidolgozása! Bőven elég, ha felcsapod a Gyakori kérdéseket!
Nem szükséges profi weboldal, elég, ha létrehozol egy Facebook oldalt és az mindenben elégséges lesz a céljaid eléréséhez.
GDPR? Minek ezzel a cirkalmas jogi követelményrendszerrel törődni? Úgysem foglalkozik vele senki!
Felesleges hirdetésekre költeni. A SEO és a linképítés önmagában meghozza a hőn áhított forgalmat.
Ha a komoly hangvételű cikkek elolvasása után vágysz egy üdítően frissítő, néha már-már szatirikus bejegyzésre, akkor erről az írásunkról biztosan nem szabad lemaradnod.
FAQ
Az ügyfelek fejében további kérdések is felmerülhetnek még attól függően, hogy webshopot vagy leadgeneráló weboldalt üzemeltetnek. Ezekben a témákban is számtalan olyan segítséget nyújtó összefoglalást készítettünk már, amelyeket érdemes elolvasni.
Összegezve
A digitális marketinghez kapcsolódó döntések sorozata mind-mind kritikus fontosságú. Ha a projekt bármely pontján hibázol, az döntően befolyásolja majd a sikert és mire észbe kapsz, rengeteg időd, energiád és pénzed ment már el feleslegesen.
Ha azonban a fenti pontokat betartod, akkor minimalizálhatod annak az esélyét, hogy bármely szakaszban melléfogj. Ne feledd, hogy egy igazán jó ügyfél-ügynökségi kapcsolathoz elengedhetetlen a bizalom, a közös nevező, az egyező gondolkodásmód és az a bizonyos, sokat emlegetett kémia is.
A helyes döntésekben és választásban segítséget nyújthat számodra, ha olyan ügynökséggel dolgozol, aki a Google szerint is a legjobbak közé tartozik. A Google Premier Partner Ügynökségi jelvényt mindössze az ügynökségek 3%-a tudhatja magáénak, hiszen a teljesítendő követelményeknek (mind szakmai, mind teljesítmény, mind pedig pénzügyi) nem könnyű megfelelni. Büszkék vagyunk rá, hogy a WebMa csapata 2023-ban ismét elnyerte ezt a kitüntetést így számtalan olyan üzleti és szakmai előnnyel rendelkezünk a versenytársakkal szemben, amelyek neked is garantálják, hogy online marketing probléma esetén érdemes hozzánk fordulnod.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!