Mitől lesz hatékony egy landing page? – 2. rész
A landing page-en használt technikák – 10 alapvető dolog, amelynek biztosan megfelel egy hatékony érkezési oldal
1. Hitelesség
A weblapnak el kell nyernie a látogató bizalmát a hiteles megjelenéssel. Minden olyan hibát száműzzünk, amely negatív hatást kelthet a látogatóink fejében. Például: elérhetőségi információk hiánya, nyelvtani hibák, tipográfiai hibák, szakzsargon kifejezések használata (ezeket inkább tegyük egy külön szószedetbe), elmosódott, szemcsés és idegesítő grafikai megoldások és túl sok általános hivatalos szófordulatot és betűttípust pl times new roman.
2. Beazonosíthatóság
A látogatónak már az oldaladra érkezés pillanatában azt kell éreznie, hogy „jó helyen járok, ez az amit kerestem!”. Egy jó landing page megválaszolja a látogató keresőben feltett kérdéseit. Ha a látogatóink nagy része ezt érzi, akkor elmondhatjuk, hogy a célcsoportunkba tartozó látogatókat nagy számban elérjük és ez is nagy mértékben hozzájárul weboldaunk eredményességéhez.
3. Meggyőzés
A oldaladnak képesnek kell lenni arra, hogy meggyőzze a látogatókat, hogy a szolgáltatásunk vagy termékünk segít elérni a céljaikat. Tartsuk észben, mi a kínálatunk legvonzóbb tulajdonsága a vevőink számára, így meg fogjuk érteni, hogy mit keresnek és hogyan szolgálhatjuk ki az igényeiket. Ne azt nézze Ön mit szeretne eladni, hanem, hogy a vevő mit keres!
4. Cselekvés
Emeljük ki az elvárt akciót/teendőt a látogató számára, hogy tudja, mit kell tennie, amíg az odlaldon van. Vezessük őt kézen fogva.
5. Átláthatóság
Az érkezési oldal felső felének elég meggyőzőnek kell lennie a látogató számára, ahhoz, hogy lekössük a figyelmét és biztosítsuk arról, hogy jó helyen jár. Erre pár másodpercünk van csupán, így a megfelelő, áttekinthető design megválasztása és a jól megfogalmazott címsorok nagy mértékben befolyásolják látogatóink további lépéseit. Érdemes odafigyelni a bevezetés megírására is, amely többnyire 12-15 szó és segít összefoglalni a mondanivalónkat és az információt a látogatók számára, amelyről az oldal szól.
6. Egyedi szöveg
Az érkezési oldalon használatos szöveg legyen egyedi, saját fogalmazás, mert a kereső azokat a szövegeket részesíti előnyben, amelyek új információt biztosítanak a látogató számára. Másolt szöveggel lényegesen rontjuk esélyeinket. Ez igaz az egész weboldalra természetesen.
7. Témába vágó kulcsszavak
A szövegben lehetőség szerint szerepeltessük a kiemelten fontos témába vágó kulcsszavakat is. Ezzel erősíthetjük az oldalunkat adott témára és a látogató számára is meggyőzőbb a landing page, ha visszaköszönnek a keresett kifejezések.
8. Lényegretörő címsorok és kiemelések
Fogalmazzuk meg úgy a mondanivalónkat, hogy tartalmazzon releváns, témába vágó főcímeket és alcímeket, hogy a látogató átlássa az érkezési oldalt. Jól tagoltan elkülöníthető legyen egy-egy bekezdés vagy szövegblokk. Ez segítséget nyújt neki, hogy eldöntse melyik felkínált téma érdekli. Minél hosszabb az oldal, annál jobban kell tagolni a szöveget. A főcím olyannyira egyezzen meg a hirdetésben szereplő szöveggel – amelyről a látogató az oldaladra érkezett –, amennyire csak lehetséges.
9. Öszpontosítsunk az elsődleges célokra
A landing page-nek csak egy fő célja lehet. Például ez lehet a lead generálás, vagy ingyenes demo letöltése, vagy a termék kipróbálása, vagy ami arra készteti a látogatót, hogy lépjen tovább egy másik oldalra a weblapon. A legjobb eredményt akkor lehet elérni, ha a célra öszpontosítunk. Ettől függetlenül másodrendű célokat is megadhatunk az érkezéási oldalon, pl ha az elsőrendű cél, hogy a látogató vásároljon a termékből a másodrendű cél az lehet, hogy iratkozzon fel a hílevélre, hogy értesüljön az újabb akciókról.
10. Biztosítsunk több útvonalat a cél eléréséhez a látogatóinknak
Használj több célelérési útvonalat az érkezési oldalon, amennyiben az oldal tartalom miatt annak megtekintéséhez görgetni (scrollozni ) kell. Amennyiben az oldal egyszerre áttekinthető elegendő egy felhívás is, a hosszabb oldalak esetén célszerű legalább két felhívást használni, egyet az oldal elején, egyet a végén.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!